Contact

Algemene vragen over het regeringsbeleid en landelijke wet- en regelgeving

De publieksvoorlichting voor Overheid.nl en het Centraal Meld- en Informatiepunt Identiteitsfraude en -fouten (CMI) is ondergebracht bij Informatie Rijksoverheid. Informatie Rijksoverheid is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur op nummer 1400 (lokaal tarief). Ook kunt u uw vraag per mail sturen via het contactformulier op Rijksoverheid.nl.

Ondernemersvragen

Bent u ondernemer en hebt u vragen over regels, vergunningen en subsidies? Dan vindt u veel informatie op de website Ondernemersplein.nl.

Vragen over Wet- en regelgeving

Heeft u vragen of opmerkingen over het gebruik van het onderdeel Wet- en regelgeving, kijkt u dan eerst bij de Veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, vul dan het reactieformulier in. Gebruik het reactieformulier ook als u denkt dat de informatie in Wet- en regelgeving niet klopt.

Vragen over MijnOverheid

Hebt u vragen of klachten over de inhoud van berichten, persoonlijke gegevens of zaakinformatie die via MijnOverheid worden aangeboden, neem dan contact op met de betreffende organisatie. Alleen deze organisatie kan uw vraag of klacht beantwoorden. Contactgegevens van de organisaties vindt u in de lijst van aangesloten overheidsorganisaties. Berichten die u via de Berichtenbox ontvangt, bevatten ook de contactgegevens van de verzendende organisatie.

Hebt u vragen of klachten over de werking van MijnOverheid (zoals registratie, gebruiksvoorwaarden of veiligheid), maakt u dan gebruik van het contactformulier van MijnOverheid.

Vragen aan de gemeente

Als u een vraag hebt aan een gemeente of andere overheidsorganisatie, kunt u het beste direct contact opnemen met deze organisatie. Telefoonnummers en e-mailadressen vindt u op https://almanak.overheid.nl.

Vragen over Lokale wet- en regelgeving

Vragen over Lokale wet- en regelgeving kunt u stellen via het Reactieformulier Reageren op Lokale wet- en regelgeving.

Vragen over Berichten over uw buurt

Als u een vraag hebt over Berichten over uw buurt, kunt u deze stellen via het Reactieformulier Berichten over uw buurt.

Vragen over Diensten

Hebt u vragen of klachten over het onderdeel Diensten, dan kunt u deze stellen via het Reactieformulier Reageren op Diensten.

Vragen over Levensgebeurtenissen

Ervaart u technische problemen met het onderdeel Levensgebeurtenissen, stuur dan een mail naar Servicedesk@koop.overheid.nl.

Vragen over de website Overheid.nl

Hebt u vragen of opmerkingen over het gebruik of de werking van Overheid.nl of een van de onderdelen, kijkt u dan eerst bij de Veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, vul dan het reactieformulier in. U krijgt over het algemeen binnen vijf werkdagen een reactie.

Voor het beantwoorden van vragen hanteren Rijksoverheid.nl en Overheid.nl de e-mailgedragslijn voor overheden van burger@overheid.nl. In de privacyverklaring leest u hoe Rijksoverheid.nl en Overheid.nl omgaan met uw persoonsgegevens en met cookies.