Zoekresultaten 1 - 10 van 11 resultaten

  • Gebruik achternaam veranderen

    Bron: Kaag en Braassem (gemeente) | Datum: 2023-06-26 | Thema: Recht

    U kunt zelf bepalen welke achternaam overheidsorganisaties voor u gebruiken: uw eigen achternaam of die van uw (ex-)partner, of beide namen. Op officiële documenten als paspoort, Nederlandse identiteitskaart of rijbewijs staat altijd de eigen achternaam. Aanvragen en meenemen U kunt het gebruik van uw achternaam wijzigen met het digitale formulier:  Naamgebruik veranderen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD. Of aan de balie: maak dan online een afspraak. Meenemen Neem uw geldige identiteitsbewijs mee. Keuze U kunt zelf kiezen hoe overheidsinstellingen u voortaan moeten aanschrijven: alleen met uw eigen naam alleen met de naam van uw (ex-)partner met de naam van uw (ex-)partner, gevolgd door uw eigen naam met uw eigen naam, gevolgd door de naam van uw (ex-)partner De gemeente geeft het gekozen naamgebruik door aan andere overheidsinstanties, zoals de Belastingdienst, Sociale Verzekeringsbank, enzovoorts. Wilt u dat andere instanties zoals banken en verzekeringsmaatschappijen ook uw naamgebruik wijzigen, dan moet u hen zelf informeren. Op officiële documenten als paspoort of rijbewijs staat altijd uw eigen achternaam. Op sommige documenten staat ook de naam van uw partner. Dit blijft zo, ook als u heeft aangegeven dat u niet meer uw eigen achternaam gebruikt. Naamswijziging voor- en achternaam Naamswijziging achternaam  In bepaalde situaties kunt u uw achternaam of die van uw kind wijzigen. Kijk op de website Rijksoverheid.nl of dit kan. Naamswijziging voornaam U kunt de rechter vragen om uw voornaam te wijzigen. Bijvoorbeeld omdat u uw voornaam lelijk vindt of uw voornaam niet meer bij u past. U hebt een advocaat nodig om de aanvraag in te dienen.

    Ga naar website
  • Persoonsgegevens inzien

    Bron: Kaag en Braassem (gemeente) | Datum: 2024-06-19 | Thema: Recht

    Op mijnoverheid.nl kunt u online kosteloos direct inzien hoe u bij de Overheid geregistreerd staat in de Basisregistratie Persoonsgegevens (BRP). U logt in met DigiD. Daar staat ook informatie over hoe een wijziging in die gegevens doorgegeven kan worden. Persoonsgegevens bekend binnen de gemeente Daarnaast heeft u ook het recht om in te zien welke persoonsgegevens over u bekend zijn binnen de gemeente. Hiervoor kunt u een verzoek indienen. U ontvangt dan een overzicht met: categorieën van uw persoonsgegevens  wie uw persoonsgegevens heeft ontvangen  voor welk doel uw persoonsgegevens zijn gebruikt  herkomst van uw persoonsgegevens. Voorwaarden u kunt alleen uw eigen persoonsgegevens opvragen bent u jonger dan 16 jaar of staat u onder curatele, dan kan alleen uw wettelijk vertegenwoordiger namens u een verzoek indienen. Bijzonderheden Wilt u de persoonsgegevens niet per beveiligde mail ontvangen? Maak dan een afspraak bij de balie om uw gegevens op te halen. Neem een geldig legitimatiebewijs mee. Aanvraag Vermeld op uw aanvraag: reden van uw verzoek beschrijving van de dienst, verwerking en afdeling hoe u de informatie wilt ontvangen. Persoonsgegevens inzageverzoek via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD. Heeft u geen DigiD, maak dan een afspraak. Neem een geldig legitimatiebewijs mee.   Wij handelen uw verzoek binnen 1 maand af. Overig u kunt een verzoek indienen om uw persoonsgegevens te laten corrigeren of te verwijderen meer informatie over privacy leest u op de website Autoriteit Persoonsgegevens.

    Ga naar website
  • Voornemen huwelijk of geregistreerd partnerschap melden

    Bron: Kaag en Braassem (gemeente) | Datum: 2022-05-16 | Thema: Recht

    Als u wilt trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaat, dan meldt u dit bij de gemeente waar u wilt trouwen. U doet de melding nadat de gemeente de gereserveerde huwelijksdatum per e-mail aan u heeft bevestigd. Voorwaarden U heeft de trouwdatum- en locatie gereserveerd U geeft de melding maximaal 1 jaar en minimaal 2 weken voor de datum van de ceremonie door U bent allebei 18 jaar of ouder U bent allebei ongehuwd U bent geen bloedverwant (rijksoverheid.nl) in de eerste, tweede, derde of vierde graad. Bent u broer(s) of zus(sen) door adoptie of erkenning? Dan kunt u mogelijk toestemming krijgen om met elkaar te trouwen. Dit heet huwelijksdispensatie (rijksoverheid.nl). Staat u onder curatele, dan heeft u eerst toestemming nodig van de curator of van de kantonrechter. Neemt u hierover contact op met de gemeente. Kosten Geen. Aanvraag Vermeld op uw aanvraag: Zaaknummer. Deze heeft u ontvangen na het reserveren van de trouwdatum Datum huwelijk of partnerschap Nationaliteit Huidige burgerlijke staat Indien van toepassing: gegevens eerder(e) huwelijk(en) of partnerschap(pen) Voor- en achternaam aanstaande partner Voor- en achternaam ouders Indien van toepassing: voor- en achternaam, geboortedatum- en plaats kind(eren) Indien van toepassing: of u onder curatele staat Voornemen huwelijk of geregistreerd partnerschap melden via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD. U vult het formulier beiden apart in.

    Ga naar website
  • Vermissing paspoort of identiteitskaart melden

    Bron: Kaag en Braassem (gemeente) | Datum: 2024-05-10 | Thema: Recht

    Als u uw paspoort of identiteitskaart kwijt bent geeft u de vermissing door aan de gemeente. U hoeft niet naar de politie om aangifte te doen. Aangifte van vermissing paspoort of identiteitskaart van uw minderjarig kind kunt u niet online doen. Daarvoor moet u persoonlijk langskomen bij de gemeente. Voorwaarden U staat ingeschreven in de gemeente Kaag en Braassem. Kosten Geen. U betaalt wel voor het aanvragen van een nieuw paspoort of identiteitskaart. Bijzonderheden Vindt u alsnog uw paspoort of identiteitsbewijs, dan is deze na de melding ongeldig. Bent u 3 of meer reisdocumenten kwijtgeraakt in de afgelopen 5 jaar, dan wordt onderzoek gedaan naar de eerdere vermissingen. U kunt dan worden opgenomen in het Register paspoortsignaleringen en 2 jaar niet in aanmerking komen voor een paspoort. U kunt wel een Nederlandse identiteitskaart aanvragen. Melding U kunt de vermissing paspoort of id-kaart melden via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD. Let op: u kunt alleen de vermissing van uw eigen paspoort of ID-kaart doorgeven (dus niet die van uw kind of partner). Vermeld bij de melding: welk reisdocument er vermist is (paspoort of identiteitskaart) documentnummer van het vermiste reisdocument (indien bekend) reden van de vermissing datum van vermissing of datum wanneer u het document voor het laatst heeft gebruikt of gezien omschrijving waar u het document voor het laatst gezien heeft omschrijf de omstandigheden van de vermissing Na de melding vraagt u een nieuw paspoort of identiteitsbewijs aan.

    Ga naar website
  • Verklaring van in leven zijn of Attestatie de vita

    Bron: Kaag en Braassem (gemeente) | Datum: 2024-02-27 | Thema: Recht

    Een verklaring van in leven zijn of attestatie de vita, is het schriftelijke bewijs van de gemeente dat een persoon in leven is op het moment van afgifte van het bewijs. U kunt een verklaring van in leven zijn of een attestatie de vita alleen krijgen bij de gemeente waar u staat ingeschreven. Verklaring van in leven zijn (Nederlandstalig) Een verklaring van in leven zijn is een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP). Hierop staat dan dat u als levend bent ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP). Deze verklaring is in het Nederlands opgesteld en kunt u daarom alleen gebruiken in Nederland, Nederlandstalige delen van België, Suriname, Aruba, Curaçao, Bonaire, Sint Maarten, Sint Eustatius en Saba. Attestatie de vita (internationaal, meertalig) Voor een attestatie de vita krijgt u een uittreksel dat wordt gemaakt door de ambtenaar van de Burgerlijke Stand. Dit is een verklaring van in leven zijn dat wordt gebruikt in het buitenland. Het document is in meerdere talen opgesteld en is dus internationaal te gebruiken. Een attestatie de vita moet u persoonlijk aan de balie aanvragen. In de attestatie de vita staat dat u in leven bent verschenen aan de balie. Aanvraag Wilt u een verklaring van in leven zijn of attestatie de vita aanvragen, dan moet u hiervoor een afspraak maken. Meenemen: geldig legitimatiebewijs als het van toepassing is: brief van pensioenfonds. Kosten Een Verklaring van in leven zijn (Nederlandstalig) kost € 12,15 Een attestatie de vita kost € 16,60 Een Verklaring van in leven zijn voor een pensioenfonds is gratis. U kunt alleen met pin betalen.

    Ga naar website
  • Bibob, integriteitsbeoordeling

    Bron: Kaag en Braassem (gemeente) | Datum: 2024-01-12 | Thema: Recht

    De Wet Bibob heet voluit ‘Wet Bevordering Integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur’. De gemeente kan een onderzoek doen naar de betrouwbaarheid van uw bedrijf en van de personen die bij uw bedrijf betrokken zijn. Dit heet het Bibob onderzoek.  Met een Bibob-onderzoek wil de gemeente voorkomen dat zij criminele activiteiten faciliteert met het verlenen van vergunningen of het verstrekken van opdrachten. Op die manier beschermt de gemeente de integriteit van het openbaar bestuur. De gemeente doet bij de Bibob-toets eigen onderzoek maar kan ook nader advies inwinnen bij het Landelijk Bureau Bibob. Het Bibob-onderzoek kan ook op een later moment plaatsvinden. Dus ook als u de vergunning of subsidie al heeft ontvangen, de aanbesteding al heeft gewonnen of de vastgoedtransactie al bent aangegaan. Wijzen de onderzoeksresultaten op het vermoeden van misbruik van de gevraagde gemeentelijke toestemming of medewerking, dan kan de gemeente de vergunning of opdracht weigeren, intrekken of ontbinden. Branches De gemeente kan het Bibob-onderzoek in de volgende braches de Wet Bibob toepassen: aanbestedingen bouwvergunningen horeca seksinrichtingen inclusief escortbedrijven smart-grow en headshops vastgoed Aanvraag Wij vragen u eerst het contactformulier in te vullen onder vermelding van 'Bibob onderzoek'. Wij nemen telefonisch contact met u op en sturen u de benodigde formulieren na uitleg over het invullen.. Vult u de vragenlijst niet goed in, dan heeft dat gevolgen voor uw vergunning. Wetgeving Wet Bibob op Overheid.nl Beleidslijn 2012 voor de toepassing van de Wet bevordering integriteitbeoordelingen door het openbaar bestuur (Bibob) in de gemeente Kaag en Braassem op Overheid.nl Beleidsregel Integriteit en Overeenkomsten (BIO) gemeente Kaag en Braassem op Overheid.nl

    Ga naar website
  • Melding klein kansspel

    Bron: Kaag en Braassem (gemeente) | Datum: 2022-07-08 | Thema: Recht

    Bij een kansspel hebben de deelnemers geen invloed op de uitslag van het spel. Organiseert u een klein kansspel zoals een bingo of rad van avontuur, dan hoeft u hiervoor geen vergunning aan te vragen. Wel meldt u dit bij de gemeente. Voorwaarden meldt het kleine kansspel minimaal veertien dagen van tevoren aan uw vereniging (en ook stichtingen en kerken die gelijk te stellen zijn met een vereniging) bestaat minimaal 3 jaar de waarde van de prijzen mag niet meer dan € 400 per serie zijn het totale prijzenpakket mag maximaal € 1.550 zijn de opbrengst moet passen in het doel van de vereniging. Kosten Geen. Aanvraag U vermeld bij de aanvraag: welk kansspel, locatie, datum en tijdstip van bijeenkomst waarde per serie en totale waarde prijzenpakket doel van de opbrengst indien nodig wordt achteraf naar de statuten van de vereniging gevraagd. Klein kansspel melden via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met eHerkenning. U ontvangt binnen 2 weken een reactie. Overige informatie Als u online kansspelen wilt organiseren voor de Nederlandse markt, heeft u een vergunning kansspelen op afstand nodig. Kijk voor meer informatie op de website Ondernemersplein.nl.   

    Ga naar website
  • Zienswijze ontwerpbestemmingsplan indienen

    Bron: Kaag en Braassem (gemeente) | Datum: 2022-11-23 | Thema: Recht

    U bent het niet eens met een voorgenomen besluit over een ontwerpbestemmingsplan. Dan kunt u binnen de periode dat het ontwerpbestemmingsplan ter inzage ligt (6 weken) een reactie indienen bij de gemeenteraad. Zo'n reactie heet een zienswijze. De gemeente maakt een voorgenomen besluit bekend aan betrokkenen door publicatie op de website www.overheid.nl. Voorwaarden de zienswijze wordt binnen de inzageperiode (6 weken) ingediend de zienswijze wordt bij/ter attentie van de gemeenteraad ingediend de zienswijze is inhoudelijk gemotiveerd de zienswijze is voorzien van adres- en contactgegevens Voldoet de zienswijze niet aan één van de vereisten, dan kan de zienswijze inhoudelijk niet worden behandeld. Deze wordt dan niet-ontvankelijk verklaard. Kosten Aan het indienen van een zienswijze zijn geen kosten verbonden. Als u na vaststelling van het bestemmingsplan beroep aantekent bij de Raad van State, dan zijn daar wel proceskosten aan verbonden. Bijzonderheden Een zienswijze moet voldoen aan een aantal wettelijke vereisten. Als uw zienswijze niet aan één van deze vereisten voldoet, wordt u (als dit mogelijk is) in de gelegenheid gesteld om dit voor een bepaalde datum te herstellen. De gemeenteraad houdt eventueel rekening met ingediende zienswijzen en neemt hierover een besluit. Als u vindt dat uw zienswijze niet of onvoldoende is meegewogen, kunt u in beroep gaan tegen het besluit van de gemeenteraad tot vaststelling van het bestemmingsplan. De afhandelingstermijn is afhankelijk van meerdere factoren, hierdoor kan de afhandeling langer duren. U wordt hierover bij uw indiening geïnformeerd. Aanvraag Vermeld op uw aanvraag: naam en zaaknummer van het ontwerpbestemmingsplan reden van uw zienswijze of u voor uzelf of namens iemand een zienswijze indient als u namens iemand een zienswijze indient de naam van degene die u heeft gemachtigd en de reden van machtiging naam en contactgegevens (telefoonnummer en/of e-mailadres) van indiener of uw persoonsgegevens bij publicatie van de zienswijze wel of niet zichtbaar mogen zijn. Stuur de volgende bijlage(n) mee: een handtekeninglijst van alle indieners (indien van toepassing) machtiging om namens iemand een zienswijze in te dienen (indien van toepassing). Zienswijze indienen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD of eHerkenning. U ontvangt na indienen een ontvangstbevestiging met een nadere toelichting. U kunt uw zienswijze binnen de inzageperiode ook schriftelijk (per post) of mondeling indienen. Als u van de mogelijkheid gebruik wilt maken om een mondelinge reactie in te brengen, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling via 071 3327272 om een afspraak te maken.

    Ga naar website
  • Scheiden of geregistreerd partnerschap eindigen

    Bron: Kaag en Braassem (gemeente) | Datum: 2022-05-16 | Thema: Recht

    Uw echtscheiding of de beëindiging van uw geregistreerd partnerschap moet ingeschreven zijn bij de gemeente. Voorwaarden U hebt een uitspraak van de rechter nodig of een verklaring van uzelf en uw partner waarin staat dat u het geregistreerd partnerschap wilt beëindigen. De scheiding is pas definitief als deze stukken zijn ingeschreven bij de gemeente in de registers van de burgerlijke stand. U of uw advocaat moet de inschrijving regelen: gaat het om echtscheiding? Dan regelt u dit bij de gemeente waar u getrouwd bent gaat het om de beëindiging van een geregistreerd partnerschap? Dan regelt u dit bij de gemeente waar uw geregistreerd partnerschap ingeschreven is. Scheiden Een huwelijk eindigt officieel als de rechter de echtscheiding uitspreekt. Uw advocaat kan hiervoor een verzoek indienen bij de rechter. Vragen u en uw partner samen de scheiding aan? Dan kunt u dezelfde advocaat kiezen. Bent u het niet met elkaar eens? Dan moet u ieder een eigen advocaat kiezen. U of uw advocaat moet daarna de echtscheiding inschrijven bij de gemeente. Zorg dat dit binnen 6 maanden na de definitieve uitspraak van de rechter gebeurt. Geregistreerd partnerschap eindigen Een geregistreerd partnerschap eindigt officieel door een uitspraak van de rechter of een verklaring van u en uw partner. Dit laatste kan alleen als u en uw partner het eens zijn. Een advocaat of notaris moet de verklaring ook ondertekenen. Hebt u samen gezag over minderjarige kinderen? Dan moet u het geregistreerd partnerschap ontbinden via de rechter. Bij einde geregistreerd partnerschap door de rechter: U of uw advocaat moet daarna de echtscheiding inschrijven bij de gemeente. Zorg dat dit binnen 6 maanden na de definitieve uitspraak van de rechter gebeurt. Bij einde geregistreerd partnerschap door verklaring: Laat de verklaring van u en uw partner door uw advocaat of notaris inschrijven bij de gemeente. Zorg dat dit binnen 3 maanden na het ondertekenen van de verklaring gebeurt. Aanvraag Wilt u het einde van uw huwelijk of geregisteerd partnerschap melden, dan moet u hiervoor een afspraak maken.  Meenemen bij inschrijven echtscheiding bij de gemeente: een schriftelijk verzoek tot inschrijving afschrift van de uitspraak van de rechter eventueel: een verklaring van de rechtbank dat er geen beroep is ingediend. Meenemen bij inschrijven einde geregistreerd partnerschap bij de gemeente, einde door de rechter: een schriftelijk verzoek tot inschrijving afschrift van de uitspraak van de rechter eventueel: een verklaring van de rechtbank dat er geen beroep is ingediend. Meenemen bij inschrijven einde geregistreerd partnerschap bij de gemeente, einde door een verklaring: de verklaring dat u uw geregistreerd partnerschap wilt beëindigen.

    Ga naar website
  • Verklaring omtrent het gedrag (VOG)

    Bron: Kaag en Braassem (gemeente) | Datum: 2024-06-14 | Thema: Recht

    Voor sommige beroepen en functies is het nodig dat u aantoont dat u van onbesproken gedrag bent. Of dat u te vertrouwen bent. Dit doet u door middel van de Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), ook wel bewijs van goed gedrag genoemd. Zo heeft u deze nodig als u als onderwijzer of taxichauffeur aan de slag gaat. Staat u ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP) van Kaag en Braassem, dan kunt u de VOG bij de gemeente aanvragen. Kosten Een VOG bij de gemeente aanvragen kost € 44,50. Een VOG online aanvragen kost € 33,85. U kunt alleen met pin betalen. Gratis VOG voor vrijwilligers Naast vrijwilligers die werken met kinderen kunnen ook vrijwilligers die werken met mensen met een verstandelijke beperking een gratis VOG krijgen. Bovendien is het dan mogelijk om de aanvraag zonder betaling af te ronden, waardoor achteraf geen declaraties meer nodig zijn. Daarvoor moet de VOG voor vrijwilligers wel digitaal worden aangevraagd bij Justis. Aanvraag U kunt een VOG op 2 manieren aanvragen: Online aanvragen Het is alleen mogelijk een VOG digitaal aan te vragen als de aanvraag digitaal is klaargezet door de organisatie die de VOG van u vraagt. De organisatie moet dan met eHerkenning inloggen bij Justis. Vraag uw organisatie of zij dit ook kunnen doen. Om uw VOG online te kunnen aanvragen, moet u: ingeschreven staan in de gemeente waar u woont een burgerservicenummer hebben een DigiD-account hebben internet en een e-mailadres hebben kunnen betalen met iDeal. Uw organisatie bereidt de aanvraag online voor. U krijgt van Justis vervolgens een e-mail met een link en een aanvraagcode. Via de link logt u in met DigiD, waarna u de gegevens van de aanvraag in beeld krijgt. Controleer uw gegevens. Klopt alles? Dan bevestigt u de aanvraag en wordt u doorverwezen naar iDeal om de VOG te betalen. U krijgt van Justis een mail met een betaalbevestiging. Uw aanvraag wordt vervolgens door Justis in behandeling genomen. Justis informeert u schriftelijk over de afhandeling van uw aanvraag. Aanvragen via commerciële tussenpartijen Screeningsautoriteit Justis is als enige instantie in Nederland bevoegd om VOG-aanvragen te beoordelen en VOG’s af te geven. Op het internet zijn commerciële partijen actief die aanbieden het aanvraagproces voor de VOG van u over te nemen. Deze bedrijven zijn géén onderdeel of partner van Justis. VOG-aanvragen die via commerciële partijen worden ingediend komen uiteindelijk ook bij Justis terecht. Zij worden op dezelfde manier en in hetzelfde tempo behandeld als alle andere VOG-aanvragen. Het inschakelen van commerciële bedrijven levert dus geen tijdswinst op. Het zorgt wel voor extra kosten: u betaalt het betreffende bedrijf een bedrag voor het overnemen van het aanvraagproces. Dit bedrag komt bovenop de normale kosten van een VOG-aanvraag (zie boven). Aanvragen via de gemeente U vraagt een VOG via de gemeente aan door een volledig ingevuld aanvraagformulier in te leveren bij de gemeente waar u staat ingeschreven. U ontvangt dit formulier van degene die u vraagt een VOG te overleggen. Meestal is dat de werkgever. De organisatie geeft op het formulier aan wat het doel van de aanvraag is en bepaalt waarop de medewerker wordt gescreend. Op het aanvraagformulier moet de organisatie aangeven op welke functieaspecten hij de betreffende medewerker wil laten screenen. Voor bepaalde sectoren zijn specifieke screeningsprofielen gemaakt, bijvoorbeeld voor de taxibranche. Daarnaast is er een algemeen screeningsprofiel. Wanneer u de aanvraag via de gemeente indient, moet u bij de gemeente een geldig identiteitsbewijs tonen en het tarief van de aanvraag  voldoen. Een gemeenteambtenaar bekijkt of het formulier correct is ingevuld, controleert uw identiteit en int het tarief. Vervolgens stuurt de gemeenteambtenaar uw aanvraagformulier naar Justis. Wilt u de aanvraag via de gemeente doen, dan moet u hiervoor een afspraak maken. Meenemen Wanneer u de VOG aanvraagt via de gemeente: ingevuld en ondertekend aanvraagformulier alle documenten die u moet bijvoegen volgens het aanvraagformulier geldig identiteitsbewijs. Iemand anders machtigen Als u iemand anders de VOG voor u aanvraagt bij de gemeente, dan neemt die persoon het volgende mee: ingevuld aanvraagformulier met alle gevraagde documenten machtigingsbrief een geldig identiteitsbewijs zijn of haar eigen identiteitsbewijs. Bijzonderheden Het is niet altijd mogelijk om een volledig door de werkgever ingevuld en ondertekend aanvraagformulier in te dienen. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer u de VOG aanvraagt ten behoeve van: een emigratie de beëdiging als advocaat het verkrijgen van een visum of werkvergunning. U kunt het aanvraagformulier dan indienen zonder de handtekening van een vertegenwoordiger van de belanghebbende (doorgaans de toekomstige werkgever). U dient dan wel aan de volgende voorwaarden te voldoen: de gegevens van de organisatie en het doel van de aanvraag moet u zelf op het aanvraagformulier invullen een bevestiging of document van de organisatie/instelling die de VOG verlangt, met een handtekening, waarin wordt vermeld dat de VOG wordt verlangd. Dit document vervangt de handtekening op het aanvraagformulier.

    Ga naar website