Zoekresultaten 1 - 5 van 5 resultaten

  • Melding openbare ruimte

    Plekken die we allemaal gebruiken, zoals pleinen, wegen, sportvelden en parken, noemen we openbare ruimte. Ziet u dat er iets niet in orde is, doe dan een melding openbare ruimte. Denk bijvoorbeeld aan:  Afval of vuilnis op straat Dode dieren in de openbare ruimte Graffiti Kapot speeltoestel Kapotte straatverlichting Losse stoeptegel of gat in de weg Onveilige situaties Overhangend groen Overlast Vernieling Volle afvalbakken Geef duidelijk aan waar het is en voeg eventueel foto’s van de situatie en omgeving toe.  Melding doen

  • WOO-verzoek

    De Wet open overheid (Woo) regelt het recht op informatie over alles wat de overheid doet. Het is de opvolger van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob). Het uitgangspunt van de Woo is openbaarheid van informatie. Bepaalde informatie is openbaar beschikbaar, zoals verslagen van de gemeenteraadsvergaderingen en besluiten van de colleges van burgemeester en wethouders. Sommige informatie moet (tijdelijk) geheim blijven. Zoals vertrouwelijke gegevens over bedrijven of grondverkopen. U kunt een Woo-verzoek indienen als de informatie te maken heeft met een publieke taak.  Woo-verzoek per e-mail Stuur uw Woo-verzoek bij voorkeur via e-mail naar info@blaricum.nl. Woo-verzoek via brief Lukt het niet om uw Woo-verzoek via e-mail te sturen, dan kunt u deze per post indienen. Stuur uw brief naar Gemeente Blaricum, Postbus 71, 3755 ZH Eemnes. Geef in uw verzoek aan over welk onderwerp het gaat en welke documenten u wilt ontvangen. Vermeld ook uw naam en adres. Geef ook uw telefoonnummer door. Zo kunnen wij bij vragen over uw verzoek contact met u opnemen.  Besluit gemeente Volgens de wet heeft de gemeente 4 weken de tijd om uw verzoek te behandelen. Als wij u Woo-verzoek hebben ontvangen, ontvangt u een bevestiging. Als er nog vragen zijn, neemt de behandelaar binnen 2 weken contact op. Soms zijn 2 weken niet genoeg om de gewenste informatie bij elkaar te zoeken. Wij kunnen dan afspraken met u maken over welke informatie u als eerste wilt ontvangen. Kosten Let op: voor het maken van kopieën van documenten kunnen we kosten in rekening brengen. Contactpersoon In de Woo is ook vastgelegd dat gemeenten een contactpersoon moeten hebben. De contactpersoon is er om al uw vragen te beantwoorden over de Woo. Heeft u vragen, bel telefoonnummer 14 035.

  • Koninklijke onderscheiding

    Kent u iemand uit de gemeente Blaricum die een Koninklijke onderscheiding (lintje) verdient? U kunt hem of haar voordragen via de gemeente waar de kandidaat woont. Wij raden u aan eerst contact op te nemen met de gemeente via telefoonnummer 14 035 of stuur een e-mail naar info@blaricum.nl.  Wanneer aanvragen Een aanvraag voor een onderscheiding voor Lintjesregen 2025, moet uiterlijk op 15 mei 2024 ingediend zijn.  Uitreiking Een Koninklijke onderscheiding kan op 2 momenten worden uitgereikt: Tijdens de Algemene Gelegenheid. Dat noemen we ook wel Lintjesregen en is de dag voor Koningsdag. Uw voorstel moet u uiterlijk 15 mei van het vóórgaande jaar indienen  Op een door u gewenste datum. Uw voorstel moet 6 maanden voor de gewenste uitreikingsdatum zijn ingediend Aanvragen gaat als volgt Stap 1: Verzamel alle informatie die nodig is. Kijk daarvoor op Lintjes.nl. U leest daar ook meer over het toekennen van een lintje  Stap 2: Vul het voorstelformulier in  Stap 3: Dien het verzoek in bij de gemeente  Wat gebeurt er met uw aanvraag  De burgemeester brengt advies uit op uw aanvraag en stuurt deze naar de Commissaris van de Koning  De Commissaris van de Koning brengt advies uit en stuurt deze door naar Kapittel voor de Civiele Orden  Kapittel voor de Civiele Orden brengt advies uit  Voordracht en ontwerp-Koninklijk besluit door de minister die daar over gaat Ondertekening Koninklijk besluit door Zijne Majesteit de Koning  Uitreiking

  • Vacatures

    Wil je werken bij de gemeente Blaricum? Voor de meeste functies kom je dan in dienst van de BEL Combinatie. Bij de BEL Combinatie werk je voor 3 gemeenten tegelijk: Blaricum, Eemnes en Laren. De BEL Combinatie verzorgt de dienstverlening en het beleid voor de 3 gemeenten. Bij de BEL Combinatie wordt met veel energie en plezier gewerkt voor de 3 mooie dorpen die ook nog eens behoren tot de beste 50 gemeenten van Nederland! Bij de BEL vind je de juiste combinatie van talent en professionaliteit. Bekijk de vacatures en maak eventueel een koffieafspraak om de BEL Combinatie beter te leren kennen.

  • Subsidie aanvragen

    U kunt subsidie aanvragen voor het organiseren van activiteiten op het gebied van: Sport Welzijn en maatschappelijke dienstverlening Kunst & cultuur Het is belangrijk dat uw activiteit gericht is op de gemeente Blaricum en haar inwoners. Voorwaarden Voor alle subsidieaanvragen gelden de voorwaarden die staan opgenomen in de Algemene Subsidieverordening. Bekijk de Algemene subsidieverordening. Aanvragen U kunt een: Eenmalige subsidie (pdf, 689 KB) aanvragen – voor een incidentele/eenmalige activiteit Meerjarige subsidie (pdf, 678 KB) aanvragen – voor (een) jaarlijks terugkerende structurele activiteit(en) Subsidie aanvragen voor een goed idee voor uw wijk of buurt (Subsidieregeling inwonersinitiatieven). Stuur uw volledig ingevulde en ondertekende aanvraagformulier naar info@blaricum.nl. U kunt het aanvraagformulier ook per post opsturen naar Gemeente Blaricum, Postbus 71, 3755 ZH Eemnes. Goed om te weten Niet iedere aanvraag komt in aanmerking voor subsidie. Bekijk daarom voordat u een aanvraag indient, eerst de voorwaarden in de Algemene Subsidieverordening en de subsidieregeling, om teleurstelling te voorkomen. Contact Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Bijvoorbeeld over het indienen van uw idee of als u twijfelt of u idee in aanmerking komt voor subsidie. Neem dan contact op met het Subsidiebureau via subsidies@belcombinatie.nl of telefoonnummer 14 035.