Zoekresultaten 1 - 10 van 12 resultaten

  • Gevonden of verloren voorwerpen melden

    Bent u iets verloren of heeft u iets op straat gevonden? U kunt dit melden bij Ben Kwijt. Ben Kwijt heeft het registreren en beheren van gevonden en verloren voorwerpen in de gemeente Coevorden overgenomen van de politie.

  • Groenstrook kopen

    Soms ligt naast uw woning of tuin een groenstrook van de gemeente. Het kan zijn dat u deze kunt kopen. Hiervoor gelden een aantal voorwaarden. Zonder toestemming mag u de groenstrook niet gebruiken.

  • Briefadres

    Met een briefadres kan de overheid u bereiken als u geen vast woonadres heeft. Bel 140524 of stuur een e-mail naar info@coevorden.nl als u een briefadres wilt aanvragen.

  • Handtekening laten legaliseren en garantstelling

    Als u uw handtekening laat legaliseren, betekent dit dat deze echt is. Dit kunt u laten doen door de gemeente. Hetzelfde geldt voor het aanvragen van een garantstelling of particuliere logiesverstrekking, wat u bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) doet. Het ondertekenen doet u op het gemeentehuis. Hiervoor maakt u een afspraak.

  • Bibob-onderzoek

    Vraagt u een vergunning of subsidie aan? Of doet u mee aan een aanbesteding? De gemeente kan uw betrouwbaarheid of die van uw bedrijf controleren met een Bibob-onderzoek. Dit onderzoek controleert of uw bedrijf en de betrokken personen betrouwbaar zijn. De gemeente wil hiermee voorkomen dat vergunningen, subsidies of aanbestedingen worden misbruikt voor criminele activiteiten. De gemeente kan hulp vragen aan het Landelijk Bureau Bibob. Dit bureau adviseert en doet extra onderzoek als de gemeente zelf te weinig informatie heeft, of als de officier van justitie hierom vraagt. Een negatief Bibob-advies blijft 5 jaar geldig. De gemeente kan ook later een onderzoek uitvoeren, zelfs als u de vergunning of subsidie al heeft, of als u de aanbesteding al heeft gewonnen. Blijkt dat er crimineel geld in uw bedrijf omgaat? Dan kan de gemeente de vergunning, subsidie of opdracht weigeren of intrekken.

  • Aangifte levenloos geboren kindje

    Is uw kindje levenloos geboren? U kunt er voor kiezen om aangifte te doen bij de gemeente waar uw kindje is geboren. U kunt uw kindje ook inschrijven in de basisregistratie personen (BRP). Bel met de gemeente om hiervoor een afspraak te maken.

  • Adresonderzoek aanvragen

    Iedereen staat bij de gemeente ingeschreven op een adres. Denkt u dat iemand onterecht op uw adres staat ingeschreven? Vraag dan een adresonderzoek aan bij de gemeente

  • Aangifte doen van overlijden

    Als iemand overleden is, moet dat worden aangegeven bij de gemeente. Dat moet voordat de begrafenis of crematie plaatsvindt. De aangifte doet u in de gemeente waar de persoon is overleden. Meestal geeft de begrafenisondernemer het overlijden aan de gemeente door.

  • Een echtscheiding melden

    Als u wilt scheiden, moet u naar de rechtbank gaan en daar een aanvraag indienen. Dit doet u samen met een advocaat. Wanneer de rechtbank de scheiding goedkeurt, meldt uw advocaat de echtscheiding bij de gemeente waar u getrouwd bent.

  • Geheimhouding persoonsgegevens aanvragen

    In de basisregistratie personen (BRP) staan de persoonsgegevens van alle inwoners van de gemeente. De overheid mag deze gegevens gebruiken. Bijvoorbeeld voor kinderbijslag, studiefinanciering en pensioen. Wilt u niet dat uw gegevens worden doorgegeven? Vraag dan online met uw DigidD bij de gemeente om geheimhouding van uw persoonsgegevens. U hoeft daar geen specifieke reden voor op te geven.