Zoekresultaten 1 - 10 van 40 resultaten

  • Erkennen van een kind

    Als u niet getrouwd bent en u geen geregistreerd partnerschap heeft, dan heeft uw kind bij de geboorte wettelijk gezien alleen een moeder. Wilt u de wettelijke vader of duomoeder zijn? Dan moet u het kind erkennen. U hoeft niet de biologische vader te zijn. U regelt erkenning van een kind in het gemeentehuis. Daarvoor maakt u online een afspraak.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

    Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Duiven woont? Vraag dan een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) aan. Daar staan uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum op. Daarnaast kunt u er andere gegevens op laten zetten. Een uittreksel BRP vraagt u online aan met DigiD. Het uittreksel sturen wij vervolgens binnen twee werkdagen per post naar u toe.

  • Eerste inschrijving in Nederland

    Woont u in het buitenland en wilt u in Nederland gaan wonen? Dan moet u zich binnen 5 dagen na uw aankomst in Nederland inschrijven bij de gemeente. Dat doet u persoonlijk in het gemeentehuis. Voor het maken van een afspraak belt u met het KlantContactCentrum: (0316) 279 111.

  • Scheiding laten inschrijven

    Bent u zojuist gescheiden? Is uw huwelijk ontbonden? Uw partnerschap ontbonden of beëindigd? Dan moet de uitspraak van de rechtbank (beschikking) binnen 6 maanden bij de gemeente zijn waar uw huwelijk of partnerschap is gesloten. Meestal regelt een advocaat dit voor u.

  • Zienswijze

    Wilt u reageren op een ontwerpbesluit van de gemeente? Dan kunt u ons dat laten weten. Zo’n reactie op een ontwerpbesluit of ontwerpplan noemt de wet een zienswijze.

  • Nadeelcompensatie

    Lijdt u schade doordat er in de buurt van uw woning of bedrijf wordt gebouwd of het gebruik van een gebouw is gewijzigd? Is uw pand hierdoor minder waard geworden of loopt u inkomsten mis? En was de bouw of het gewijzigde gebruik eerst niet toegestaan en nu wel door een besluit of maatregel van de gemeente? Dan kunt u een verzoek om tegemoetkoming nadeelcompensatie (planschade) indienen bij de gemeente.

  • Verklaring Omtrent Gedrag

    U heeft een VOG bijvoorbeeld nodig als u gaat werken in de kinderopvang of het onderwijs, of als u een wapenvergunning aanvraagt. Ook uw aanstaande werkgever of een instantie kan vragen om een Verklaring Omtrent het Gedrag. Een VOG vraagt u aan in het gemeentehuis. Maak daarvoor een afspraak en neem het volledig ingevulde aanvraagformulier mee.

  • Bedrijfscontactfunctionaris

    De bedrijfscontactfunctionaris van de gemeente is het eerste aanspreekpunt voor alle ondernemers. Zij verstrekt u informatie over beschikbare bedrijfskavels, leegstaande bedrijfspanden maar ook over de winkelpanden in het centrum. U kunt bij de bedrijfscontactfunctionaris terecht met vragen, wensen en klachten over ondernemen in de gemeente.

  • Uittreksel burgerlijke stand

    Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of echtscheiding? Vraag dan een uittreksel burgerlijke stand aan in de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden. U krijgt dan een kopie van de officiële akte. Een uittreksel burgerlijke stand vraagt u online aan met DigiD. Het uittreksel sturen wij vervolgens binnen twee werkdagen per post naar u toe.

  • Zakenpaspoort

    Reist u veel? En hebt u meer ruimte in uw paspoort nodig voor douanestempels en visa? Dan kunt u een zakenpaspoort aanvragen. Dit paspoort is dikker dan een gewoon paspoort, namelijk 66 pagina's in plaats van 34 pagina's. Een zakenpaspoort vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. U maakt daarvoor eerst online een afspraak.