Zoekresultaten 1 - 10 van 29 resultaten

  • Uitgifte woningbouwkavels

    Meer informatie over: inschrijven voor bouwgrond

  • Klacht

    Bent u ontevreden over de manier waarop u door de gemeente of Noaberkracht behandeld bent, dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente. Iedereen heeft het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop een bestuurder of een ambtenaar zich heeft gedragen.

  • Aangifte / registratie levenloos geboren kind

    Aangifte / registratie levenloos geboren kind

  • Ontkenning vaderschap

    De akte voor de ontkenning van het vaderschap is een door de gemeente geregistreerde verklaring van de moeder, waarin zij ontkent dat haar overleden wettelijke echtgenoot de vader is van haar (pasgeboren) kind. Volgens de wet blijft uw overleden echtgenoot wettelijk de vader als hij binnen 306 dagen voor de geboorte van uw kind is overleden. Dat geldt ook als u inmiddels hertrouwd bent. Het ontkennen van het vaderschap kan plaatsvinden voor de geboorte van het kind, bij de geboorteaangifte of na de geboorte, maar moet wel gebeuren binnen een jaar na de geboorte van het kind. De ontkenning werkt terug tot de geboorte.

  • Identiteitsfraude

    Identiteitsfraude betekent dat iemand anders dan uzelf gebruik maakt van uw identiteitsgegevens. Dit gebeurt vaak met een kopie van uw identiteitsbewijs.

  • Melding risico kwaliteit of veiligheid kinderopvang

    Maakt u zich als ouder, pedagogisch medewerker, buur of anderszins zorgen over de kwaliteit of de veiligheid van de kinderopvang bij een bepaalde instelling? Dan kunt u dat melden bij de gemeente of de GGD.

  • Geboorte aangifte

    Aangifte doen van de geboorte van een kind is verplicht. Dit moet binnen 3 dagen na de geboorte.

  • Erkennen van een kind

    Bent u een man of vrouw en bent u niet getrouwd of heeft u geen geregistreerd partnerschap met de moeder van uw kind, dan kunt u toch officieel het ouderschap van het kind op u nemen.

  • Afspraak maken

    Gastvrijheid en een goede dienstverlening zijn belangrijk voor de gemeente Tubbergen. U kunt daarom op afspraak terecht bij burgerzaken. Doordat met een afspraak vooraf bekend is waar u voor komt, wordt u meteen door de juiste medewerker geholpen op een tijdstip dat het u schikt.

  • Zakenpaspoort

    Reist u veel? En heeft u meer ruimte in uw paspoort nodig voor douanestempels en visa? Dan kunt u een zakenpaspoort aanvragen. Dit paspoort is dikker dan een gewoon paspoort, namelijk 66 pagina’s. Een zakenpaspoort vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis.