Zoekresultaten 91 - 97 van 97 resultaten

  • Garantverklaring verblijf in Nederland

    Bron: Vlaardingen (gemeente) | Datum: 2025-04-30 | Thema: Migratie en integratie

    Wilt u garant staan voor een vriend, familielid of partner die een visum voor kort verblijf (maximaal 3 maanden) nodig heeft? Met een garantstelling verklaart u dat u garant staat voor de eventuele verblijfskosten en schulden van deze persoon. De garantverklaring moet pas op het stadskantoor ondertekend worden. Hier moet een medewerker van de gemeente bij aanwezig zijn. De garantverklaring kan ook in een andere gemeente dan de eigen woonplaats worden aangevraagd. Afspraak maken voor: Garantverklaring Hoe werkt het Vraag de garantverklaring persoonlijk aan. Vul de garantverklaring vooraf vast in.  Let op: onderteken de garantverklaring pas als er een medewerker van de gemeente bij aanwezig is. U kunt de garantverklaring ook invullen tijdens uw afspraak. Bent u getrouwd of heeft u een geregistreerd partnerschap? Dan moet uw partner de garantverklaring ook ondertekenen.  Let op: bij het ondertekenen moet een medewerker van de gemeente aanwezig zijn. Nadat de garantverklaring ondertekend is, kunt u de verklaring direct meenemen. Stuur de garantverklaring naar de persoon die bij u op bezoek komt. Met de garantieverklaring kan diegene een visum aanvragen bij de Nederlandse ambassade. Een garantverklaring is 3 maanden geldig. Meenemen naar afspraak Een identiteitsbewijs van uzelf. Een identiteitsbewijs van de getrouwde of geregistreerde partner die de garantverklaring ook ondertekent. Een garantverklaring waar nog geen handtekeningen onder staan. Kosten en geldigheid € 10,75 per handtekening. Heeft u vragen? Bekijk de vragen en antwoorden of de website van de IND . U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

    Ga naar website
  • Parkeervergunning bewoners

    Bron: Vlaardingen (gemeente) | Datum: 2025-01-06 | Thema:

    Woont u in een gebied met betaald parkeren, heeft u geen eigen parkeerplaats en rust er geen parkeereis op uw woning? Vraag digitaal of op afspraak een parkeervergunning aan.  Direct regelen Parkeervergunning bewoners aanvragen, wijzigen of beëindigen  Maak een afspraak voor: Parkeervergunning aanvragen, wijzigen of inleveren Hoe werkt het? Aanvraag voor een auto waarvan het kentekenbewijs op uw naam staat vraag uw parkeervergunning digitaal aan. Let op: u kunt de parkeervergunning alleen aanvragen als u op het adres ingeschreven staat. parkeervergunning bewoners aanvragen of wijzigen de gemeente stuurt de parkeervergunning per post naar u toe. maakt u liever een afspraak? Dan krijgt u de parkeervergunning direct mee. Parkeervergunning aanvragen, wijzigen of inleveren dit geldt ook voor een auto met private lease waarvan het kenteken op uw naam staat. Aanvraag voor een auto waarvan het kentekenbewijs niet op uw naam staat Schriftelijk maak een afspraak. vul het aanvraagformulier ‘parkeervergunning bewoners' (pdf, 43 kB) en de 'houderschapsverklaring' (pdf, 31 kB) in. neem de gevraagde documenten mee naar uw afspraak. u betaalt bij de aanvraag. u krijgt de parkeervergunning direct mee. Digitaal vraag uw parkeervergunning digitaal aan parkeervergunning bewoners aanvragen of wijzigen vul het aanvraagformulier ‘parkeervergunning bewoners' (pdf, 43 kB) en de 'houderschapsverklaring' (pdf, 31 kB) in. upload het aanvraagformulier en de verklaring. de gemeente stuurt de parkeervergunning per post naar u toe. Meenemen naar de afspraak Vraagt u een parkeervergunning aan voor een auto die niet op uw naam staat of wilt u een parkeervergunning laten veranderen of inleveren? Neem deze documenten mee: ingevuld en ondertekend 'aanvraagformulier parkeervergunning bewoners’ identiteitsbewijs de oude parkeervergunning bij een leaseauto: een schriftelijke verklaring (pdf, 32 kB) van uw werkgever of leasemaatschappij dat u de auto gebruikt bij machtiging: identiteitsbewijs van u en de gemachtigde het kentekenbewijs Verlies of diefstal Bent u uw parkeervergunning kwijt? Meld dit op afspraak bij de gemeente. Dit voorkomt misbruik van uw vergunning. Neem een ingevuld aangifteformulier (pdf, 16 kB) en uw identiteitsbewijs mee. U betaalt tijdens de afspraak direct voor een nieuwe vergunning en u kunt deze gelijk meenemen. Verandering van kenteken Wilt u uw kenteken wijzigen? U hoeft geen afspraak te maken. U kunt de kentekenwijziging digitaal doorgeven. U kunt het kenteken wijzigen als de auto op uw naam staat en ook als de auto niet op uw naam staat. Als de auto niet op naam staat moet u dan wel de benodigde bewijsstukken uploaden (bijvoorbeeld de lease verklaring of houderschapsverklaring). Neem mee: identiteitsbewijs kentekenbewijs bij een leaseauto: een schriftelijke verklaring (pdf, 32 kB) van uw werkgever of leasemaatschappij dat u de auto gebruikt. Inleveren parkeervergunning Maak een afspraak en neem naar de afspraak mee: de vergunning die u in wil leveren. uw identiteitsbewijs. De gemeente betaalt de door u betaalde parkeerbelasting over de resterende volle kalendermaanden terug. Kosten eerste vergunning: € 58,- per jaar tweede vergunning: € 190,- per jaar nieuwe parkeervergunning na verlies of diefstal: € 40,95 verandering kenteken via DigiD: € 6,95 verandering kenteken aan de balie: € 27,30 Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

    Ga naar website
  • Aanwijzen monument of beeldbepalend pand

    Bron: Vlaardingen (gemeente) | Datum: 2025-06-06 | Thema:

    Wilt u dat uw pand een monument of beeldbepalend pand wordt? Doe dan een gratis aanvraag. Het kan ook gebeuren dat de gemeente zelf besluit uw pand als gemeentelijk monument aan te wijzen of als beeldbepalend pand in het bestemmingsplan op te willen nemen om de cultuurhistorische waarde van uw pand te beschermen. Tijdens dit proces wordt u gevraagd een zienswijze in te dienen. Voorwaarden Architectonische waarde in historisch verband: dit betekent dat het moet gaan om een bepaalde bouwstijl die typerend is voor een bepaalde periode. Lokale historische waarde: dit betekent dat er bijvoorbeeld in het verleden belangrijke mensen in het pand woonden. Hoe werkt het? Dien bij de gemeente een aanvraag in via vlaardingen.nl/contactformulier om uw woning of pand op de monumentenlijst te plaatsen. Wilt u niet dat uw woning op de monumentenlijst komt te staan? Dan kunt u tot 6 weken na de bekendmaking bezwaar indienen bij de gemeente. Kosten Geen Soorten monument Er zijn drie type monumenten: Rijksmonument Dit is de zwaarste categorie bescherming voor gebouwen en deze bescherming is geregeld in de Monumentenwet 1988, die de instandhouding van monumentale en cultuurhistorische waarden tot doel heeft. De gebouwen zijn 50 jaar of ouder. Voor iedere wijziging aan een rijksmonument is een omgevingsvergunning noodzakelijk. Er zijn subsidiemogelijkheden en afhankelijk van de eigendomssituatie zijn er fiscale aftrekmogelijkheden. Gemeentelijk monument Dit is een van gemeentewege beschermd gebouw, De bescherming is geregeld in de gemeentelijke erfgoedverordening. Gemeentelijke monumenten zijn van lokaal belang. Voor iedere wijziging is een omgevingsvergunning noodzakelijk. Onderhoud is vergunningvrij. Beeldbepalend pand Een beeldbepalend pand heeft cultuurhistorische waarde. Bescherming van karakteristieke kenmerken vindt plaats in het bestemmingsplan en met behulp van de welstandsnota. Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

    Ga naar website
  • Bouwmaterialen, containers plaatsen

    Bron: Vlaardingen (gemeente) | Datum: 2025-06-10 | Thema:

    Moet u bouwmaterialen op de openbare weg plaatsen voor uw bouw- of sloopwerkzaamheden? Bijvoorbeeld containers, portacabins, big bags of steigers? U hoeft hiervoor geen vergunning aan te vragen, maar u moet wel een melding doen. Hierna leest u hoe het werkt.  Digitaal regelen Melding plaatsen met DigiD Melding plaatsen met eHerkenning Melding plaatsen zonder DigiD of eHerkenning Om de precariokosten te kunnen heffen, hebben wij uw Burgerservicenummer (BSN) nodig (tenzij u de aanvraag als bedrijf indient). Indien u inlogt via DigiD, wordt uw BSN automatisch gebruikt voor de heffing via de Regionale Belasting Groep (RBG). Mocht u zonder DigiD willen inloggen dan vragen wij uw BSN uit. Hoe werkt het? Geef uiterlijk 5 werkdagen van tevoren de melding door via het digitale formulier ‘melden plaatsen bouwmaterialen / containers’. Er zijn wel bepaalde voorwaarden verbonden voor het plaatsen van voorwerpen in een openbaar gebied qua veiligheid, zoals op de stoep e.d.. Die voorwaarden kunt u hier inzien Voorwaarden voor het plaatsen van voorwerpen in het openbaar gebied (pdf, 124 kB) Als u het formulier verstuurt, geeft u aan akkoord te zijn met deze voorwaarden.   Als u het formulier heeft verstuurd, dan heeft u automatisch toestemming voor plaatsing. U ontvangt per mail een kopie van uw melding. Heeft u de container langer of juist korter nodig? Stuur in dat geval opnieuw een meldformulier in.  Zorg dat u de container na de werkzaamheden afdekt.  Als u een melding heeft gedaan, maar u besluit toch om niks te plaatsen, moet u dit voor de datum van plaatsing laten weten via vlaardingen.nl/contactformulier. Als u dat niet doet, ontvangt u alsnog de rekening.  Als bij controle op locatie blijkt dat u zich niet aan de voorwaarden houdt, riskeert u een boete van € 250,-. Daarnaast kunnen ook de kosten voor het wegslepen van de bouwmaterialen aan u worden doorberekend. Let op: van 30 december tot 2 januari is het (in verband met brandgevaar door vuurwerk) alleen toegestaan om gebruik te maken van een container die afgesloten kan worden. Is dat niet het geval, dan wordt deze verwijderd en betaalt u de kosten voor het verwijderen. Uw situatie beoordelen Als u de situatie liever eerst wilt laten beoordelen, kunt u bellen met de gemeente via (010) 248 4000 en vragen naar Toezicht en Handhaving (de precariocontroleur). Uw melding wordt dan binnen 3 werkdagen beoordeeld op onder andere verkeersveiligheid, parkeerproblemen en voetgangersverkeer. Kosten Precariokosten (tot 10 m³): € 14,35 per week. Van 11 m³ tot 20 m³ kost 2 keer zoveel, enzovoort. Precario is de belasting die de gemeente mag vragen voor het gebruik van gemeentegrond. De kosten voor het verwijderen van een container zijn afhankelijk van het gewicht van de inhoud en variëren tussen € 185 en € 500. Inrichten van bouwplaatsen tot 50 m³: € 251,05 per maand. Van 51 m³ tot 100 m³ kost 2 keer zoveel, enzovoort. U ontvangt binnen enkele maanden een factuur via de Regionale Belasting Groep (RBG). Zij voeren het innen van deze kosten uit namens de gemeente.  Vragen? Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

    Ga naar website
  • Begraven en grafrecht

    Bron: Vlaardingen (gemeente) | Datum: 2025-06-16 | Thema:

    Wanneer een dierbare overlijdt, is het belangrijk om een passende laatste rustplaats te vinden. In onze gemeente bieden we verschillende mogelijkheden om uw dierbare te begraven of de as te bewaren. U kunt kiezen voor een algemeen graf of een particulier (urnen)graf, afhankelijk van uw wensen en behoeften.  Begraven of asbestemmingen Vlaardingen heeft twee begraafplaatsen: Emaus en Holy.  Begraven in Vlaardingen kan: in een particulier (familie)graf: voor 20 jaar voor 2 of 3 personen (3-persoonsgraven alleen op begraafplaats Holy). De rechten kunnen 2 jaar voor afloop van de rechten weer worden verlengd. in een algemeen graf (alleen op begraafplaats Holy). De overledene ligt hier minimaal 10 jaar begraven. U kunt een algemeen graf niet verlengen. Wel kunnen bij ruiming van een heel vak op het algemene gedeelte de stoffelijke resten worden herbegraven in een nieuw algemeen graf voor minimaal 10 jaar of in een particulier (familie) graf voor 20 jaar. Een asbus, urn of de as van een overledene kunt u: begraven in of neerzetten op een particulier urnengraf in de urnentuin. U kunt hier stukjes grond (80 x 80 cm) huren voor een periode van 10 jaar. De rechten kunnen 2 jaar voor afloop van de rechten weer worden verlengd. neerzetten in een algemene nis of particuliere (familie)nis in de urnenmuur (alleen op begraafplaats Holy). Een algemene nis of een particuliere (familie)nis huurt u voor 10 jaar. De rechten kunnen 2 jaar voor afloop van de rechten weer worden verlengd. begraven in of neerzetten op een particulier (familie)graf. uitstrooien op het strooiveld (alleen op begraafplaats Holy). Aanvraag asbestemming Grafrechten Als een dierbare wordt begraven in een particulier (familie)graf, heeft u de grond in bruikleen en betaalt u hier grafrechten voor. Als uw dierbare begraven wordt in een algemeen graf, hoeft u niet te betalen voor de grond. Hoe werkt het Een particulier (urnen)graf of nis kunt u aanvragen bij de begraafplaats. U kunt dit ook aan uw uitvaartondernemer overlaten bij het regelen van de uitvaart.   Het reserveren van een graf voor later is ook mogelijk, maar niet nodig. De looptijd van een graf voor 20 jaar gaat namelijk direct na de reservering in en u krijgt binnen enkele weken een factuur voor dit graf. Als het grafrecht binnen 2 jaar verloopt, dan kunt u een verlenging aanvragen. Er kan verlengd worden voor 5, 10, 15 of 20 jaar. Een urnengraf of urnennis kan voor 5 of 10 jaar worden verlengd. U krijgt ruim van tevoren bericht voordat uw grafrechten verlopen. De rechten van een particulier (urnen)graf of nis kunt u op een andere naam laten zetten met het formulier “overboeking rechten”. Het verwerken van het verlengen of overboeken van grafrechten duurt maximaal 6 weken. U krijgt een akte van de wijziging. Overlijdt de eigenaar van het grafrecht? Schrijf het grafrecht dan binnen 1 jaar over op iemand anders. Als u dit niet doet, kan het recht op het particuliere graf vervallen. Bij het overboeken van grafrechten op eigen verzoek (tussentijds, bij leven) hebben we de handtekening van de oude en nieuwe rechthebbende nodig. De akkoordverklaring kunt u uitprinten, ondertekenen, scannen of een goede foto van maken en uploaden bij uw digitale aanvraag. Direct regelen Verlengen rechten Overboeken rechten Aanvraag nieuw particulier graf Aanvraag asbestemming Kosten De factuur voor begraven of het verlengen van de rechten wordt verstuurd door de Regionale Belasting Groep (RBG). Meer informatie over de RBG en hun contactgegevens vindt u op derbg.nl. Bekijk het tarievenoverzicht begraafplaatsen (pdf, 169 kB) Informatie voor uitvaartondernemers Voor uitvaartondernemers hebben we de folder Informatie voor uitvaartondernemers (pdf, 499 kB).  Tijd reserveren voor auladienst/begrafenis Digitaal begraaftijd reserveren Heeft u als uitvaartondernemer geen login, dan kunt u deze op werkdagen aanvragen via (010) 248 4000. U kunt ook een aanvraag sturen via vlaardingen.nl/contactformulier.  Heeft u geen login, dan kunt u op werkdagen een tijd laten reserveren door een medewerker van de begraafplaats via telefoonnummer (010) 474 2189. Als u een tijd wilt reserveren in de avond of in het weekend, dan kunt u het beste contact opnemen met een lokale uitvaartondernemer om u hierbij te helpen. Aanvraag begrafenis en/of auladienst Als u een tijd hebt gereserveerd voor een begrafenis en/of auladienst, verzoeken we u binnen 24 uur onderstaand formulier in te vullen met alle gegevens van de overledene en de aanvrager. Aanvraagformulier begrafenis en/of auladienst Aanvraagformulier begrafenis en/of auladienst eHerkenning Begraafplaatsen Vlaardingen heeft twee begraafplaatsen. Het oude Emaus en het moderne Holy. De gemeente beheert beide begraafplaatsen. Voor meer informatie kunt u de brochure begraafplaatsen aanvragen. Ook kunt u contact opnemen met de medewerkers van de begraafplaats via telefoonnummer (010) 4742189. Begraafplaats Emaus In 1823 werd begraafplaats Emaus in gebruik genomen. Het was een van de eerste begraafplaatsen met een rooms-katholiek deel ten noorden van de grote rivieren. Mooie oude bomen en monumentale grafstenen bepalen de sfeer van het oude kerkhof. De historische gebouwen zijn gerenoveerd en aangepast aan de moderne tijd. De aula biedt plaats aan maximaal 80 bezoekers. De condoleanceruimte is geschikt voor een wat kleinere groep van 30-35 personen (zit- en staanplaatsen). Adres Begraafplaats Emaus Emaus 6 3135 JC Vlaardingen Openingstijden zomertijd 08.00 – 21.00 uur wintertijd 08.00 – 19.00 uur Begraafplaats Holy Begraafplaats in Holy is sinds de jaren zeventig in gebruik. Manshoge beukenhagen en berken bepalen het groene beeld en natuur en park lopen er naadloos in elkaar over. Begraafplaats Holy heeft een algemene gedeelte, een rooms-katholiek gedeelte en een islamitisch gedeelte. De aula biedt plaats aan circa 100 bezoekers. De condoleanceruimte is geschikt voor een wat kleinere groep van 30-35 personen (zit- en staanplaatsen). Adres Begraafplaats Holy Olmendreef 150 3137 CR Vlaardingen Openingstijden zomertijd 08.00 – 21.00 uur wintertijd 08.00 – 19.00 uur Onderhoud, grafmonumenten en beplanting Alle informatie vindt u hier. Webcam uitvaart  Begraafplaats in Holy biedt de mogelijkheid om via een webcam een uitvaart op afstand te volgen. Via deze pagina kunt u inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bekijk voor meer informatie de vragen en antwoorden. U kunt daarnaast ook voor informatie terecht bij de medewerkers van de begraafplaatsen via telefoonnummer (010) 474 2189, of via e-mail: begraafplaats@vlaardingen.nl.

    Ga naar website
  • Verhuizen (binnen Nederland)

    Bron: Vlaardingen (gemeente) | Datum: 2025-04-30 | Thema:

    Geef uw verhuizing door aan de gemeente waar u gaat wonen. Staat er niemand op het nieuwe adres ingeschreven? Geef dan uw verhuizing door met DigiD. Staat er wel iemand ingeschreven? Meld uw verhuizing dan schriftelijk of op het stadskantoor. Afspraak maken voor: Doorgeven verhuizing Direct regelen: Verhuizing doorgeven Wie mag de verhuizing doorgeven U zelf, als u 16 jaar of ouder bent. Een ouder, voogd of verzorger voor een minderjarig inwonend kind. Een ouder en zijn/haar meerderjarige kind als zij verhuizen naar hetzelfde adres. Gehuwden of geregistreerde partners als zij verhuizen naar hetzelfde adres. Een gemachtigde. Meerderjarige kinderen voor inwonende ouders. De curator voor een persoon die onder curatele is gesteld. Als iemand naar een verzorgingstehuis gaat en degene die verhuist, is niet meer in staat om zelf te tekenen, dan is het mogelijk dat het verzorgingstehuis toestemming geeft. Een medewerker van de gemeente Vlaardingen tekent dan 'ambtshalve'.  Hoe werkt het Geef uw verhuizing binnen vier weken vóór of uiterlijk vijf dagen na de verhuizing door. De datum die u op de aangifte als verhuisdatum vermeldt, geldt als de datum van verhuizing. Geeft u de verhuizing pas ná vijf dagen door? Dan wordt de aangiftedatum als verhuisdatum vastgelegd. Uw aangifte van verhuizing wordt binnen vijf werkdagen verwerkt. Aangifte doen kan in Vlaardingen op de volgende manieren: Digitaal: Via het digitale verhuisformulier met uw DigiD. Let op: dit kan alleen als op het nieuwe adres niemand anders ingeschreven staat. Als dat wel zo is, moet u uw verhuizing schriftelijk of op het stadskantoor doorgeven. Schriftelijk: Print het verhuisformulier (pdf, 25 kB) uit, vul het in en onderteken het. Op het verhuisformulier staat welke documenten u mee moet sturen. Gaat u bij iemand inwonen? In het geval van inwoning (woning niet van een woningcorporatie), print u het formulier instemmingverklaring betreffende inwoning (pdf, 219 kB) uit, vult u deze in en ondertekent u deze. In het geval van inwoning in een woning van Waterweg Wonen of Samenwerking, print u het formulier inwoning Samenwerking en Waterweg Wonen (pdf, 239 kB) uit, vult u deze in en ondertekent u deze. Stuur de formulieren en de documenten naar Gemeente Vlaardingen, t.a.v. Burgerzaken, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen. Op afspraak: Maak een afspraak. Geeft uw verhuizing zelf door of via een gemachtigde. Meenemen naar afspraak Een kopie van uw identiteitsbewijs. Een kopie van uw huur- of koopcontract. Let op: het koopcontract moet gepasseerd zijn bij de notaris. Gaat u bij iemand inwonen? Dan moet de hoofdbewoner of de verhuurder de verklaring op het verhuisformulier (pdf, 25 kB) invullen en ondertekenen. Print het verhuisformulier uit, laat het invullen en neem het mee. Een kopie van een identiteitsbewijs van de hoofdbewoner of verhuurder als u bij iemand gaat inwonen. Schriftelijke toestemming als het adres waar u gaat wonen van Samenwerking of Waterweg Wonen is. Kosten Geen. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

    Ga naar website
  • Vreemdelingenpaspoort

    Bron: Vlaardingen (gemeente) | Datum: 2025-04-30 | Thema: Recht

    Heeft u een geldige verblijfsvergunning, maar (nog) niet de Nederlandse nationaliteit? En krijgt u van uw land van herkomst geen reisdocument? Dan kunt u op afspraak een vreemdelingenpaspoort aanvragen. De aanvraag van een vreemdelingenpaspoort wordt in behandeling genomen. En na 2 tot 3 maanden krijgt u een antwoord of het reisdocument wel of niet wordt toegekend. U betaalt de kosten bij de aanvraag.  Afspraak maken voor: Aanvraag vreemdelingenpaspoort Melding vermissing reisdocument Direct regelen Formulier schriftelijke toestemming afgifte reisdocument (pdf, 49 kB)  (Voor kinderen jonger dan 18 jaar.) Formulier schriftelijke toestemming afgifte reisdocument (Engelstalig) (pdf, 668 kB)  (Voor kinderen jonger dan 18 jaar.) Digitaal melding maken: vermissing reisdocument Eisen U heeft een geldige verblijfsvergunning. U heeft (nog) niet de Nederlandse Nationaliteit. U staat ingeschreven bij de Basisregistratie Personen (BRP). U kunt bewijzen dat u geen reisdocument van een ander land kunt krijgen. Hoe werkt het Maak een afspraak. Vraag uw paspoort persoonlijk aan.  Een medewerker neemt samen met u de aanvraag door. Daarna gaat de aanvraag naar de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) en naar het ministerie van Buitenlandse Zaken. Na toestemming van de IND en het ministerie wordt het paspoort aangevraagd.  Als het paspoort klaar is, krijgt u het afhaalbewijs toegestuurd. Kinderen tot 18 jaar waarvoor u een reisdocument aanvraagt, moeten zelf aanwezig zijn bij het aanvragen en bij het afhalen. Meenemen naar afspraak Alle reisdocumenten die in uw bezit zijn (geldig, verlopen of buitenlands). Uw geldige verblijfsvergunning. Bewijsstukken dat u geen reisdocument van een ander land kunt krijgen. 1 goedgelijkende pasfoto, niet ouder dan 6 maanden. Bekijk de fotomatrix (pdf, 421 kB) van 2020 of uw pasfoto voldoet aan de eisen. Voor kinderen jonger dan 18 jaar: Formulier schriftelijke toestemming afgifte reisdocument van de ouders of gezaghouder(s). Geldig identiteitsbewijs van de ouders of gezaghouder(s). Kosten en geldigheid Een vreemdelingenpaspoort kost € 65,70. Een spoedaanvraag is niet mogelijk. Hoe lang het paspoort geldig is, hangt af van hoe lang uw verblijfsvergunning geldig is. Het maximum is 5 jaar. Verlies of diefstal Is uw document gestolen of vermist? Dan kunt u aan de balie van het stadskantoor een verklaring van vermissing invullen. Deze verklaring is nodig om misbruik van uw oude reisdocument tegen te gaan en voor de aanvraag van een nieuw reisdocument. U kunt de melding digitaal doorgeven of op afspraak op het stadskantoor. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

    Ga naar website