Zoekresultaten 55391 - 55400 van 55542 resultaten
Antireclamersticker
Bron: Hardinxveld-Giessendam (gemeente) | Datum: 2020-10-14 | Thema:
Bent u inwoner van Hardinxveld-Giessendam en wilt u geen reclame en folders meer ontvangen in uw brievenbus? Dan kunt u een NEE-NEE-sticker of een NEE-JA-sticker op uw brievenbus plakken. Met de gratis NEE-NEE-sticker geeft u aan dat u geen reclamedrukwerk en geen huis-aan-huisbladen in uw brievenbus wilt krijgen. Met de gratis NEE-JA-sticker geeft u aan dat u geen reclamedrukwerk meer in uw brievenbus wilt krijgen, maar nog wel huis-aan-huisbladen. Kosten De sticker is gratis Aanvragen Voor het aanvragen van de stickers, stuurt u een mail naar info@hardinxveld-giessendam.nl. Vermeld in de mail uw naam en adres en welke sticker(s) u wilt ontvangen. Dan sturen wij de sticker(s) naar u toe. Bellen kan ook via telefoonnummer 14 0184. Ophalen NEE-JA of NEE-NEE sticker U kunt ook een sticker bij de receptie bij de balie van de gemeente ophalen. U krijgt maximaal 6 stickers.
Ga naar websiteVaste standplaatsvergunning aanvragen
Bron: Dordrecht (gemeente) | Datum: 2025-04-08 | Thema:
Dordrecht heeft vaste marktstandplaatsen in de buitenlucht waar u spullen of eten kunt verkopen met een kraam, wagen of tafel.
Ga naar websiteStimuleringsregeling
Bron: Moerdijk (gemeente) | Datum: 2025-03-13 | Thema:
Met de stimuleringsregeling kunt u geld lenen voor maatregelen aan uw woning of accommodatie op het gebied van duurzaamheid, veiligheid en/of levensloopbestendigheid.
Ga naar websiteMelding of klacht openbare ruimte
Bron: Dronten (gemeente) | Datum: 2025-07-28 | Thema:
U heeft een melding of klacht over de buitenruimte en/of afval. Er kan iets kapot zijn of vies, of u wilt dat wij iets opruimen in de buitenruimte. U ervaart overlast of u bent ontevreden over een aannemer of hovenier die namens ons werk verricht. Geef het door.
Ga naar websiteKansspel organiseren
Bron: Sluis (gemeente) | Datum: 2024-12-31 | Thema:
Een loterij, prijsvraag of bingo noemen we een klein kansspel. De opbrengst gaat naar een goed doel van algemeen belang, zoals een nieuw clubhuis of instrumenten voor de fanfare. Is het doel van het kansspel reclame maken? Dan noemen we dit een promotioneel kansspel. Wilt u een loterij organiseren? Dan moet u een loterijvergunning aanvragen. Organiseert u een bingo of promotioneel kansspel? Dan is alleen een melding voldoende. Voorwaarden loterij Minstens 50% van de opbrengst gaat naar een goed doel. Maximaal 50% van de opbrengst wordt gebruikt om het prijzenpakket en de kosten te betalen. Voorwaarden bingo Een vereniging die minstens 3 jaar bestaat, organiseert de bingo. De waarde van de prijzen per spelronde is maximaal € 400,-. De waarde van de prijzen per bijeenkomst is maximaal € 1.550,-. Voorwaarden promotioneel kansspel U houdt zich aan de Gedragscode promotionele kansspelen. Wat u moet weten U moet kansspelbelasting betalen voor een loterij, bingo of ander kansspel. Ook als u geen vergunning nodig heeft. Hoe vraagt u een loterijvergunning aan? Prijzenpakket minder dan €4.500: u vraagt de vergunning aan bij de gemeente. Prijzenpakket meer dan €4.500: u vraagt de vergunning aan bij de Kansspelautoriteit. Neem voor de aanvraag van een vergunning contact met ons op via info@gemeentesluis.nl of bel 14 0117. Doe dit uiterlijk 4 weken van tevoren. Vermeld hierin: De opzet van het kansspel. Dag en tijdstip. Totale waarde van de prijzen. KvK-inschrijfnummer van uw bedrijf of vereniging. Vraagt u de vergunning namens een vereniging aan? Stuur dan uw statuten mee. Een loterijvergunning per brief aanvragen kan ook. Stuur uw brief naar: Gemeente Sluis, Postbus 27, 4500 AA Oostburg Hoe meldt u een bingo of promotioneel kansspel? Stuur een e-mail naar info@gemeentesluis.nl. Doe dit uiterlijk 14 dagen van tevoren. Een brief sturen kan ook. Stuur deze naar: Gemeente Sluis, Postbus 27, 4500 AA Oostburg Kosten € 13,85 voor een loterijvergunning. Gratis voor een melding bingo of promotioneel kansspel. Overleg Overleg vooral vooraf met ons via 14 0117.
Ga naar websiteGratis openbaar vervoer voor ouderen
Bron: Ridderkerk (gemeente) | Datum: 2025-09-08 | Thema:
Wij vinden het belangrijk dat ouderen mobiel blijven en actief onderdeel uitmaken van de samenleving. AOW-gerechtigden uit Ridderkerk reizen in de regio Rotterdam dan ook gratis met het openbaar vervoer van de RET.
Ga naar websiteSubsidieregeling sociaal domein
Bron: Oldenzaal (gemeente) | Datum: 2025-09-01 | Thema: Bestuur
Informatie over de subsidieregeling sociaal domein en de mogelijkheden om hiervoor een subsidie aan te vragen
Ga naar websiteZakenpaspoort
Bron: IJsselstein (gemeente) | Datum: 2024-12-13 | Thema:
Hoe werkt het Maak een afspraak Neem de oude identiteitskaarten en paspoorten mee naar de afspraak. Ook als ze zijn verlopen; Zorg voor een pasfoto die voldoet aan de eisen voor pasfoto’s; U betaalt voor het nieuwe document en krijgt een afhaalbewijs mee; Na 5 werkdagen haalt u uw zakenpaspoort op bij het stadhuis; U hoeft voor het afhalen geen afspraak te maken; Kinderen moeten aanwezig zijn bij de aanvraag en het afhalen van hun ID-kaart of paspoort; Neem uw afhaalbewijs mee. Dit krijgt u na het aanvragen en betalen mee. Aanvullend tot 18 jaar Ben je minderjarig (jonger dan 18 jaar)? Dan heb je schriftelijke toestemming nodig van je ouders of voogd. Vul het in, en laat het door je ouders/voogd ondertekenen. Om te bewijzen dat de handtekeningen op dat formulier echt zijn, willen wij de paspoorten of rijbewijzen van je ouders of voogd zien als je naar het stadhuis komt. Neem dus ook het volgende mee naar je afspraak: Schriftelijke toestemming van allebei de ouders. Of van degene die het gezag over het kind heeft. Dit regel je op het stadhuis of via het toestemmingsformulier (pdf, 179 kB); (Kopie van) het identiteitsbewijs van allebei de ouders. Of van iemand anders die het gezag over het kind heeft; Minimaal één ouder of verzorger moet aanwezig zijn bij de aanvraag. Wat je nog meer moet meenemen, staat in het lijstje hierboven en in het bericht dat je krijgt als je een afspraak hebt ingepland. Spoedaanvraag Heeft u uw paspoort snel nodig? Doe dan een spoedaanvraag. Als u het paspoort vóór 12.00 uur aanvraagt, dan kunt u het de volgende werkdag ophalen. U betaalt hiervoor een toeslag. Kosten en geldigheid Soort paspoort Normale aanvraag Geldigheid Toeslag spoedaanvraag Zakenpaspoort vanaf 18 jaar € 86,85 10 jaar € 59,10 Zakenpaspoort t/m 17 jaar € 65,40 5 jaar € 59,10 U betaalt bij de aanvraag aan de balie. Hoe lang duurt het Na 5 werkdagen haalt u uw paspoort op bij het stadhuis. Dit geldt ook voor kinderen jonger dan 18 jaar. U hoeft voor het afhalen geen afspraak te maken. Paspoort kwijt of gestolen Is uw oude paspoort gestolen of kwijtgeraakt? Meld dit bij de gemeente. U hoeft niet naar de politie. Digitaal melden U kunt direct een nieuw paspoort aanvragen. Bij deze aanvraag tekent u een Verklaring van vermissing bij de gemeente. Ook als u een spoedaanvraag doet. Maak hiervoor online een afspraak onder ‘paspoort vermissing’ Vindt u uw oude paspoort terug? Lever dit dan in bij uw gemeente. Dit paspoort is namelijk niet meer geldig; Verliest u uw paspoort in het buitenland? Doe dan aangifte bij de politie ter plaatse.
Ga naar websiteOmgevingsplan
Bron: Groningen (gemeente) | Datum: 2025-07-02 | Thema:
De Omgevingswet is op 1 januari 2024 ingegaan. Iedere gemeente in Nederland heeft dan één omgevingsplan. In het omgevingsplan staan juridische regels die eerst in allerlei verschillende plannen stonden.
Ga naar websiteBromfietsrijbewijs aanvragen
Bron: Stede Broec (gemeente) | Datum: 2023-01-03 | Thema:
Ben je 16 jaar of ouder? Dan mag je op een bromfiets, scooter, brommer, snorfiets, brommobiel of quad (met typekeuring als bromfiets) rijden.
Ga naar website