Resultaten 1 - 10 van 59 resultaten

  • Kamer van Koophandel

    Wilt u weten wat er nodig is om een onderneming te starten? Bent u op zoek naar informatie over financiëring van uw onderneming, of wilt u een kijkje over de grens nemen? De Kamer van Koophandelhelpt u op weg.

  • Ondernemersplein

    Alle informatie van de overheid voor ondernemers overzichtelijk bij elkaar. Dat biedt de website Antwoord voor bedrijven. U ziet in één oogopslag wat moet, wat mag en wat kan, zoals vergunningen en vereisten, wetten en regels, belastingen en subsidies. Formulieren kunt u vaak direct downloaden vanaf de website. Ga direct naar www.ondernemersplein.nl

  • Standplaats weekmarkt Blaricum

    In de gemeente Blaricum is geen weekmarkt. U kunt wel een standplaatsvergunning aanvragen. Standplaatsvergunning Een standplaatsvergunning heeft u nodig als u een standplaats wilt innemen op of aan de (openbare) weg. Of op een voor het publiek toegankelijke plaats in de open lucht. Lees verder over een Standplaatsvergunning  

  • Omgevingsvergunning

    Wie wil bouwen of verbouwen of anderszins iets aan zijn omgeving wil veranderen heeft vaak een vergunning nodig. Bijvoorbeeld voor het bouwen, slopen of wijzigen van een pand, het aanleggen van parkeerplaatsen, of het kappen van bomen. Veel van deze vergunningen kunt u in 1 keer, in 1 procedure aanvragen. Aanvragen Toets uw bouwvoornemen aan de criteria volgens het stappenplan van het omgevingsloket om te zien of u wel of niet vergunningplichtig bent en om uw vergunning aan te vragen.

  • Bedrijfspand kopen, huren, pachten

    De gemeente heeft onroerend goed in haar bezit in de vorm van gebouwen. Afhankelijk van het gemeentelijk beleid kunt u deze onroerende zaken kopen, huren of pachten. Uw belangstelling doorgeven Neem contact op met Vastgoed en Grondzaken van de gemeente via telefoonnummer 14 035. Geef aan om welk gebouw het gaat of wat voor gebouw u zoekt. Geef ook aan waarvoor u het wilt gebruiken.

  • Verklaring omtrent gedrag voor rechtspersonen

    Een verklaring omtrent het gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Met een VOG voor rechtspersonen kunnen bedrijven of stichtingen hun integriteit tonen aan partners, bedrijven en overheden. Aanvragen De aanvraag van een VOG voor rechtspersonen (VOG RP) wordt gedaan door een vertegenwoordiger van de rechtspersoon, bijvoorbeeld een bestuurder, vennoot of beheerder. Deze vertegenwoordiger moet hiertoe bevoegd zijn op grond van statuten of een verleende machtiging. De vertegenwoordiger kan een VOG RP aanvragen via de website van de Dienst Justis

  • Steun door Rijksoverheid

    De overheid geeft subsidies aan ondernemers om ze te helpen of te stimuleren. Op elk gebied en voor elke branche zijn regelingen, zoals: duurzaamheid, veilig ondernemen, innovatie en onderwijs. Meer informatie Kijk voor meer informatie over subsidies en regelingen van het Rijk, provincies en de Europese Unie op de website Ondernemersplein  

  • Bedrijfsafval

    Ondernemers moeten zelf zorgen voor het afvoeren van bedrijfsafval. De opslag en afvoer van bedrijfsafval moet voldoen aan de gestelde milieu-eisen. Deze eisen zijn afhankelijk van de aard en hoeveelheid afval dat moet worden verwerkt. Ondernemers kunnen hiervoor aparte contracten afsluiten bij regionale inzamelbedrijven of particuliere afvalinzamelaars. Erkende inzamelaars vindt u via www.niwo.nl, op de zogeheten VIHB-lijst. Zij vervoeren de bedrijfsafvalstoffen naar erkende verwerkers.

  • Melding ingebruikname gemeentegrond aanvragen

    Wilt u tijdelijk iets neerzetten op gemeentegrond, zoals een container of steiger? Of een hekwerk, bouwkraan en of (bouw)materialen? Dan moet u dit in de meeste gevallen vooraf melden bij de gemeente.  Informatie aanvraag Wanneer u gemeentegrond wilt gebruiken, meldt u dit 10 werkdagen voordat u iets wilt neerzetten bij de gemeente. Straten, stoepen en alle andere openbare terreinen moeten namelijk goed toegankelijk blijven. De gemeente kan ervoor kiezen om het plaatsen van voorwerpen te verbieden als u hiermee de verkeersveiligheid of de openbare veiligheid in gevaar brengt. Meesturen een tekening van de locatie of een luchtfoto met daarop de objecten ingetekend;  een verkeersplan als er wegen worden afgezet. Kosten U betaalt precariobelasting voor het gebruik van gemeentegrond. Het bedrag dat in rekening wordt gebracht hangt af van de tijdsduur van het gebruik van de gemeentegrond, in combinatie met: het aantal benodigde vierkante meters, en of het aantal voorwerpen die u wilt plaatsen, zoals containers. Voor tijdelijke (tent)overkappingen per m² per dag €12,04 Voor het plaatsen van een afzetbak (container), zeecontainer/bouwkeer, per dag dag 1 en 2 € 0,00 dag 3 € 5,60 dag 4 € 11,19 dag 5 € 16,80 dag 6 € 22,40 dag 7 en verder € 27,99 met een maximum vann €1.000,00 per 2 maanden Voor het plaatsen van bouwmaterialen en materieel per m² per dag € 5,90 met een maximum van € 1000,00 U betaalt direct bij de aanvraag.  Hoe aanvragen Via onderstaande knop meldt u het gebruiken van gemeentegrond. U logt in met uw DigiD. Wanneer u namens een bedrijf een melding doet, logt u in met e-Herkenning. Aanmelden gebruik gemeentegrond Hoe lang duurt het? 5 werkdagen. Contactinformatie Heeft u vragen, bijvoorbeeld over de status van uw ingediende aanvraag? Of wilt u overleggen voordat u de verkeersontheffing aanvraagt? Bel 14 035.

  • Naamgebruik

    Bent u getrouwd, gescheiden of heeft u een geregistreerd partnerschap? Dan kunt u ervoor kiezen een andere naam te gebruiken. Wanneer u post van ons krijgt, dan gebruiken wij (en andere overheidsinstanties) deze nieuwe naam.   Let op! Hiermee wijzigt u alleen de wijze waarop u wordt aangeschreven. Dit is niet hetzelfde als het officieel wijzigen van uw achternaam U kunt kiezen voor De naam van uw partner gevolgd door uw eigen naam Uw eigen naam gevolgd door de naam van uw partner Alleen de naam van uw partner Alleen uw eigen naam Wijzigen Direct via het digitaal loket Schriftelijk met het formulier wijzigen naamgebruik (pdf, 13kb) Dit formulier stuurt u samen met een kopie van uw geldige legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID-kaart). Persoonlijk aan de balie, na het maken van een afspraak (digitaal of telefonisch via 14 035). U moet een geldig legitimatiebewijs meenemen. U kunt ter plekke aan de balie uw verzoek invullen. De gemeente controleert of u het recht heeft de andere naam te gebruiken. Als u de naam mag gebruiken, dan wordt deze verwerkt in de Basisregistratie Personen (BRP) en ontvangt u een schriftelijke bevestiging.