Resultaten 91 - 95 van 95 resultaten

  • Standplaatsvergunning

    Wilt u een ijskraam, oliebollenkraam of een kraam voor promotie neerzetten? Hiervoor heeft u een standplaatsvergunning nodig, zelfs voor een kraam op uw eigen grond. Deze vergunning vraagt direct online aan. Doet u de aanvraag als organisatie? Dan maakt u gebruik van eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau EH 2+ of hoger. Heeft u nog geen eHerkenningsmiddel? Lees dan in het stappenplan eHerkenning hoe u dit kunt aanvragen. Standplaatsvergunning aanvragen  Vraagt u de vergunning aan namens uzelf? Dan logt u in met uw eigen DigiD. Standplaatsvergunning aanvragen  Mijn Beuningen U kunt uw aanvraag volgen via Mijn Beuningen. Dit is uw persoonlijke internetpagina. Ook ontvangt u daar het besluit op uw aanvraag. Kosten De kosten voor een standplaatsvergunning hangen af van de periode: een dag: € 7,00 een week: € 15,90 een maand: € 30,80 een kwartaal: € 54,60 een jaar of langer: € 202,40 Voorwaarden U heeft een vergunning nodig als u vanuit een voertuig of vanaf een tafel of kraampje spullen wilt verkopen of reclame wilt maken. U heeft ook een vergunning nodig voor een vaste standplaats. Voor een aanvraag voor een vergunning voor een standplaats zijn de volgende gegevens van belang: een kopie van een geldig paspoort of een geldige identiteitskaart; omschrijving van de activiteit (doel, omvang, soort activiteit); mogelijke overlast voor omwonenden; aard van de handel of promotie; datum, tijd en plaats; hoeveel ruimte heeft u nodig. Indien van toepassing een inschrijving bij het Centraal Registratiekantoor Detailhandel-Ambacht. Indien van toepassing een recent uittreksel van de Kamer van Koophandel. Standplaats tijdens doorkomst Nijmeegse Vierdaagse U heeft hiervoor een tijdelijke standplaatsvergunning nodig. Deze vraagt u aan via www.beuningensportief.nl of door een e-mail te sturen naar info@beuningensportief.nl. De stichting controleert of u in aanmerking komt en of er een plaats beschikbaar is. Meer informatie Heeft u vragen over (de aanvraag van) de standplaatsvergunning? Neem dan contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 024.

  • Briefadres

    Heeft u (tijdelijk) geen vaste woon- of verblijfplaats? Dan kunt u mogelijk een briefadres aanvragen. U krijgt uw post dan via een familielid, vriend of kennis. Of via een instelling. Kosten Geen. Voorwaarden U heeft geen vaste woon- of verblijfplaats of u woont in een instelling waarbij inschrijving op een briefadres is toegestaan. De hoofdbewoner van uw briefadres moet schriftelijk toestemming geven en moet ervoor zorgen dat u uw post krijgt. De hoofdbewoner is ingeschreven in de gemeente Beuningen. Het briefadres is geen postbus maar een officieel adres uit de Basisregistratie adressen en gebouwen (BAG). U heeft een duidelijke reden voor de aanvraag en u heeft recht op een briefadres volgens de wet. U geeft duidelijk aan op welke adressen of locaties u de komende zes maanden verblijft. U kunt een briefadres kiezen in heel Nederland. Het hoeft niet in de gemeente te zijn waar u woont. Het kan bijvoorbeeld het adres zijn van een familielid, vriend of kennis in een andere gemeente in Nederland. Aanvragen Hoe u een briefadres aanvraagt, verschilt per situatie. Kies hieronder de situatie die voor u geldt. Ik ben nieuw in Nederland (eerste inschrijving) Bent u nieuw in Nederland en schrijft u zich voor het eerst in Nederland in? Maak dan eerst een afspraak via telefoonnummer 14 024. Neem de volgende documenten mee: Een ingevuld aanvraagformulier (pdf, 563 kB). De hoofdbewoner die toestemming geeft (de briefadresgever) moet ook een deel invullen. Bewijsstukken. In het aanvraagformulier staat wat u moet meenemen. Alle originele en geldige paspoorten, identiteitskaarten en/of verblijfsvergunningen die in uw bezit heeft. Kopie geldig identiteitsbewijs van de hoofdbewoner die toestemming geeft. Heeft u een geboorteakte of een andere akte of uittreksel? Neem deze dan ook mee naar de afspraak. Ik sta niet meer ingeschreven in een gemeente (hervestiging) Heeft u ingeschreven gestaan in een gemeente, maar nu niet meer? Maak dan eerst een afspraak via telefoonnummer 14 024. Neem de volgende documenten mee: Een ingevuld aanvraagformulier (pdf, 563 kB). De hoofdbewoner die toestemming geeft (de briefadresgever) moet ook een deel invullen. Bewijsstukken. In het aanvraagformulier staat wat u moet meenemen. Alle originele en geldige paspoorten, identiteitskaarten en/of verblijfsvergunningen die u in uw bezit heeft. Kopie geldig identiteitsbewijs van de hoofdbewoner die toestemming geeft. Zijn er gegevens van u gewijzigd tijdens uw uitschrijving en heeft u hiervan een akte of uittreksel? Neem deze dan ook mee naar de afspraak. Ik sta ingeschreven in een gemeente Staat u nog ingeschreven in een Nederlandse gemeente? Dan kunt u een briefadres aanvragen via onderstaande knop. Briefadres aanvragen   Houd de volgende gegevens bij de hand: Een ingevuld aanvraagformulier (pdf, 563 kB). De hoofdbewoner die toestemming geeft (de briefadresgever) moet ook een deel invullen. Bewijsstukken. In het aanvraagformulier staat wat u in uw situatie moet meesturen. Kopie geldig identiteitsbewijs van uzelf. Tip: maak een veilige kopie met de KopieID-app. Kopie geldig identiteitsbewijs van de eigenaar of hoofdbewoner die toestemming geeft. Bijzonderheden U krijgt binnen vier weken een brief met onze beslissing. Soms vragen we om extra gegevens. Of we nodigen u uit voor een persoonlijk gesprek om uw situatie toe te lichten. Meer informatie Wilt u het aanvragen van een briefadres toch regelen op het gemeentehuis? Maak dan een afspraak via telefoonnummer 14 024. U kunt de aanvraag voor een briefadres ook per post doen of afgeven bij de receptie van het gemeentehuis. Een afspraak maken is hiervoor niet nodig. Lees meer over een briefadres op Rijksoverheid.nl.

  • Vergoeding planschade

    Planschade is financiële schade die een persoon of een bedrijf lijdt door een planologische maatregel. Zo’n maatregel is in de meeste gevallen een wijziging van het bestemmingsplan of een omgevingsvergunning waarbij wordt afgeweken van het op dat moment geldende bestemmingsplan. U kunt een verzoek tot tegemoetkoming in geleden planschade indienen bij de gemeente om de waardedaling of het inkomensverlies financieel te compenseren. De gemeente vergelijkt dan de maximale planologische mogelijkheden op de locatie in het nieuwe bestemmingsplan, respectievelijk de omgevingsvergunning, met de maximale mogelijkheden uit het oude bestemmingsplan. Download aanvraagformulier tegemoetkoming planschade Voorwaarden U komt mogelijk in aanmerking voor een tegemoetkoming van planschade als: uw woning/uw perceel  in waarde gedaald is door de totstandkoming van een planologische maatregel uw inkomen gedaald is door een planologische maatregel de schade niet  te voorzien was op het moment dat u het gebouw of de grond aankocht er niet op een andere wijze reeds schadevergoeding verkregen is (bijvoorbeeld door onteigening) Beoordelingscriteria Betreft het een “normale maatschappelijke ontwikkeling die in de lijn der verwachtingen” lag, ook al bestond geen concreet zicht op de omvang, plaats en moment van realisatie? Past de ontwikkeling in de ruimtelijke structuur van de omgeving? Past de ontwikkeling in het door de gemeente gevoerde planologische beleid? Wat is de afstand van de ontwikkeling tot de woning op het perceel? Wat is de omvang van het door de ontwikkeling veroorzaakte nadeel? Bijzonderheden Er geldt volgens de wet een “normaal maatschappelijk risico” van 2% van de waarde van het onroerend goed of 2 % van het bestaande inkomen. Blijft de schade onder deze drempelwaarde, dan hoeft de gemeente de geleden schade niet te compenseren. Deze schade wordt dan gezien als uw eigen risico. Een voorbeeld van een situatie van planschade: een bestemmingsplan dat een nieuwe weg naast uw woning mogelijk maakt, terwijl dat eerst niet mogelijk was. Maar ook het “verdwijnen” van bouw- en gebruiksmogelijkheden bij een herziening van het bestemmingsplan kan leiden tot een waardevermindering van uw pand en/of gronden of tot vermindering van uw inkomsten. U kunt een planschadeverzoek indienen bij de gemeente binnen 5 jaar nadat het bestemmingsplan of  de omgevingsvergunning onherroepelijk van kracht is geworden. Een planschadeprocedure duurt gemiddeld 1 jaar. Bent u het niet eens met de beslissing van de gemeente? Dan kunt u binnen 6 weken bezwaar maken. Bent u het daarna niet eens met de uitspraak op uw bezwaar? Dan kunt u beroep aantekenen bij de rechtbank.

  • Bijzondere bijstand

    Moet u door bijzondere omstandigheden kosten maken die u zelf niet kunt betalen? Dan kunt u misschien individuele bijzondere bijstand krijgen. Kijk hier wat de voorwaarden zijn. Voorwaarden U woont in Beuningen; U bent 18 jaar of ouder; U bent Nederlander of daarmee gelijk gesteld; U heeft de kosten normaal niet, maar nu door omstandigheden wel; Het is noodzakelijk dat u de kosten maakt; De kosten zijn onverwachts gekomen waardoor u er niet voor heeft kunnen reserveren; De kosten zijn gemaakt in de afgelopen 6 maanden; U kunt de kosten niet zelf uit uw inkomen of vermogen betalen; U moet eerst alle andere mogelijkheden hebben geprobeerd om de kosten vergoed te krijgen. Soms hebt u een afwijzing van een andere regeling nodig om bijzondere bijstand aan te kunnen vragen Hoe vraagt u bijzondere bijstand aan? Om bijzondere bijstand aan te vragen voor de kosten van Bewindvoering klik op aanvraagformulier. hier leest u ook welke bewijsstukken u meeneemt. Om bijzondere bijstand aan te vragen voor overige kosten moet u bellen met uw klantmanager of met de medewerkers van de balie Zorg, Werk en Inkomen (tel: 14024). De medewerker stelt u enkele vragen. Als u misschien in aanmerking komt, sturen wij u een aanvraagformulier. Bijzonderheden Voorbeelden van kosten waarvoor u bijzondere bijstand kunt aanvragen Kosten Bewindvoering; Eigen bijdrage rechtshulp; In uitzonderlijke situaties: verhuis- en inrichtingskosten; Woonkosten. Voor deze kosten krijgt u meestal geen bijzondere bijstand Duurzame gebruiksartikelen, zoals een wasmachine of een koelkast. U moet hiervoor geld reserveren van uw inkomen of een lening afsluiten, bijvoorbeeld bij de Gemeentelijke kredietbank in Nijmegen (tel: 024 32 98 040); Vrijwillig en verplicht eigen risico van de zorgverzekering. De gemeente neemt binnen 8 weken na ontvangst van uw aanvraag een besluit. Deze termijn mag eenmaal verlengd worden. U kunt bezwaar maken tegen de beslissing op uw aanvraag. Doe dit binnen 6 weken. Bent u het daarna niet eens met de uitspraak op het bezwaarschrift? Teken dan beroep aan bij de rechtbank. Meer informatie  Bent u na 12 maart 2020 uw baan verloren of dreigt u deze kwijt te raken? Heeft u moeite zelf werk te vinden? Dan kunt u terecht bij Mobiliteitsteam Rijk van Nijmegen. Rijksoverheid 

  • Parkeerontheffing

    In het centrum van Beuningen geldt een blauwe zone (parkeerschijfzone). De zone is op deze tijden actief: maandag t/m donderdag van 9.00 tot 18.00 uur vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur Parkeerders in het centrum moeten tijdens deze uren een parkeerschijf gebruiken. Zij mogen hun auto dan maximaal twee uur lang in een parkeervak parkeren. Parkeerontheffing aanvragen Direct een parkeerontheffing aanvragen? Ga naar het online parkeerloket. Voor het aanvragen van de parkeerontheffing werken wij samen met gemeente Nijmegen. Via haar parkeerloket vraagt u een parkeerontheffing voor de blauwe zone in Beuningen aan.  Houd bij uw aanvraag de volgende gegevens bij de hand: Uw DigiD inloggegevens Een leaseverklaring (bij aanvraag ontheffing voor leaseauto) Een motivatiedocument (voor een bedrijfs-, maand-, of weekontheffing) Parkeerontheffing aanvragen  Kosten Er zijn vier soorten ontheffingen. Hieronder ziet u per ontheffingstype de kosten. Bewonersontheffing:                    € 53,90 (per lopend jaar) Bedrijfsontheffing:                        € 383,20 (per lopend jaar) Weekontheffing:                           € 13,20 Maandontheffing:                         € 27,80 U betaalt online via iDeal op het rekeningnummer van gemeente Nijmegen. Zij zorgen voor de administratieve verwerking van de digitale parkeerontheffingen. Een bewonersontheffing is direct na betaling actief. Parkeercontroleurs zien dit. U kunt dus meteen parkeren, zonder iets in uw voertuig te leggen. Een bedrijfs-, maand-, of weekontheffing is goedgekeurd op de aangegeven ingangsdatum. U moet de ontheffing dan wel nog betalen vóór deze  actief is. Voorwaarden U heeft als eigenaar of huurder van een woonadres binnen de blauwe zone geen parkeerplaats op eigen terrein, of exclusief gebruik van een parkeerplaats elders. Per woonadres is maximaal één parkeerontheffing toegestaan. Een parkeerontheffing is één lopend jaar geldig. U ontvangt geen teruggave van kosten, als u de ontheffing eerder stopzet. Voor bedrijfs-, maand-, en weekontheffingen gelden nadere voorwaarden. Deze zijn te lezen in de beleidsregels bij ‘Meer informatie’. De houder van een bewoners- of bedrijfsontheffing kan tijdens de looptijd van een ontheffing het kenteken gratis wijzigen. Meer informatie Lees de 'Veelgestelde vragen over de parkeerontheffing' Meer informatie over de beleidsregels parkeerontheffingen van gemeente Beuningen Meer weten over uw aanvraag of parkeerproduct? Neem dan contact op met Bureau Parkeren van gemeente Nijmegen via parkeren@nijmegen.nl of telefoonnummer 024 329 80 78 (Is de telefoonlijn drukbezet en krijgt u geen verbinding? E-mail uw vraag en telefoonnummer naar parkeren@nijmegen.nl. Gemeente Nijmegen neemt zo snel mogelijk contact met u op.)