Resultaten 11 - 20 van 20 resultaten

  • Wet open overheid (Woo), verzoek

    Wilt u andere informatie van het waterschap ontvangen dan die u op onze website of een andere manier kunt vinden? Dan kunt u een informatieverzoek of een Woo-verzoek indienen.

  • Calamiteit melden

    Calamiteiten kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week doorgeven via (088) 2203333. Dit geldt ook voor vervuiling van het oppervlaktewater of ongewenste lozingen.

  • Afspraak met het archief

    Wanneer u belangstelling hebt voor de archieven van het waterschap willen wij u graag helpen. We willen u wel vragen met een aantal huisregels rekening te houden.

  • Nadeelcompensatie, aanvraag

    Vindt u dat u schade hebt ondervonden als gevolg van de taakuitoefening van het waterschap? Bijvoorbeeld waardevermindering van een woning door dijkverzwaring, verminderd uitzicht of omzetverlies voor uw bedrijf? Dan kunt u nadeelcompensatie aanvragen.

  • Kwijtschelding

    Indien u uw aanslag zuiveringsheffing en/of watersysteemheffing ingezetenen niet kunt betalen, kunt u hiervoor kwijtschelding aanvragen.

  • Wet dwangsom bij niet tijdig beslissen, ingebrekestelling

    Verstrijkt de wettelijke of de redelijke termijn toch zonder dat het waterschap beslist over uw aanvraag? Dan kunt u het waterschap om een dwangsom vragen. Daarmee stelt u het waterschap ‘in gebreke’. In de wet dwangsom wordt uw positie versterkt in het geval de overheid niet tijdig over uw aanvraag beslist.

  • Innovatiefonds

    Het algemeen bestuur van waterschap Vechtstromen heeft een nieuwe Kennis en Innovatie Agenda vast te stellen. Onderdeel daarvan is het Vechtstromen Innovatiefonds dat jaarlijks wordt gevoed met € 1 miljoen. Hiermee wil het waterschap samen met andere overheden, kennisinstellingen en het bedrijfsleven investeren in nieuwe kennis en technieken, andere werkwijzen en innovatieve oplossingen die bijdragen aan het versneld realiseren van de opgaven en ambities uit het bestuursakkoord voor onder andere klimaat, waterkwaliteit en duurzaamheid.

  • Nationale ombudsman

    U kunt een klacht indienen bij de Nationale ombudsman als u niet tevreden bent met het gedrag of de werkwijze van (ambtenaren) van een overheidsinstantie. Een overheidsinstantie is bijvoorbeeld een ministerie, gemeente, provincie, waterschap, de politie, de Sociale Verzekeringsbank of de Informatie Beheer Groep.

  • Wet hergebruik overheidsinformatie (Who), verzoek

    Op 18 juli 2015 trad de Europese richtlijn 'hergebruik overheidsinformatie' in Nederland in werking, via de Wet hergebruik van overheidsinformatie (afgekort als Who). Deze wet biedt de mogelijkheid voor iedereen om verzoeken in te dienen voor het hergebruiken van overheidsinformatie die onder deze wet valt.

  • Register van het waterschap, inzage

    Wanneer u met het oog op verkiezingen van het waterschapsbestuur wilt weten of u al dan niet behoorlijk bent opgenomen in het register van stemgerechtigden, kunt u kosteloos inlichtingen uit dat register opvragen. Het register wordt bijgehouden door het dagelijks bestuur van het waterschap. Een uittreksel uit het register is tegen betaling van kosten verkrijgbaar.