Zoekresultaat 1 - 10 van 36 resultaten

  • Afvalbak (kliko) of afvalpas kwijt, gestolen of kapot

    De meeste adressen hebben drie afvalbakken. Een grijze container voor restafval, een groene voor gft-afval en een blauwe voor oud papier. Sommige inwoners hebben een afvalpas voor verzamelcontainers in de buurt. Is uw container of afvalpas kwijt, gestolen of kapot? Of wilt u een afvalpas of container aanvragen? Lees hier wat u moet doen.

  • Ongehuwdverklaring aanvragen

    Een ongehuwdverklaring (verklaring burgerlijke staat) kunt u gebruiken om te bewijzen dat u niet getrouwd bent. Bijvoorbeeld als u in het buitenland wilt trouwen. Een ongehuwdverklaring is een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP).

  • Melding verkeerssituatie

    Wilt u een melding maken over een verkeerssituatie? Stuur dan een e-mail naar stadskantoor@goes.nl. Zet duidelijk in uw e-mail wat de situatie is en uw contactgegevens.

  • Overlijdensaangifte

    Aangifte doen van het overlijden van een persoon is verplicht. Meestal doet de uitvaartondernemer de aangifte bij de gemeente. Als nabestaande kunt u dit ook zelf doen. Uitvaartondernemers doen de aangifte online met behulp van eHerkenning op 2+ niveau. Bent u nabestaande dan maakt u een afspraak.

  • Gehandicaptenparkeerkaart

    De gehandicaptenparkeerkaart staat op naam van een persoon. De kaart staat niet op kenteken. U kunt de kaarten voor elke auto gebruiken.

  • Ik heb iets gevonden

    Heeft u iets gevonden in de gemeente Goes? De meeste spullen geeft u af bij de receptie van het Stadskantoor in Goes. Denk aan een portemonnee, rijbewijs of sleutelbos. Sommige spullen bewaart u thuis en meldt u digitaal aan. Welke spullen u afgeeft of aanmeldt, leest u hieronder.

  • Echtscheiding of einde geregistreerd partnerschap

    U kunt uw huwelijk laten ontbinden door een echtscheiding. Hiervoor moet u naar de rechtbank. Laat uw scheiding daarna inschrijven bij de gemeente. Uw scheiding is dan definitief.

  • Aanmelden evenement 2025

    Organisatoren van diverse evenementen, politie, brandweer en gemeente zijn gebaat bij een snelle, objectieve en evenwichtige verdeling (qua data en locaties) van alle buitenevenementen. Voor het jaar 2025 zal een tijdsplanning gemaakt worden voor aanmelding en vergunningaanvraag van evenementen.

  • Diftar

    Afval scheiden is goed voor het milieu én voor uw portemonnee. Sinds 2019 betaalt u per huishouden een vast basisbedrag voor uw afval. Dat basisbedrag is lager dan de gemeentelijke belasting voor afval in de jaren vóór 2019. Daarnaast betaalt u voor iedere keer dat u uw grijze container met restafval laat legen. Of voor iedere keer dat uw afvalpas gebruikt voor het wegbrengen van restafval naar een verzamelcontainer. Hoe minder vaak u dat doet, hoe minder u betaalt. Zo heeft u zelf invloed op uw totale rekening. Dit systeem heet Diftar.

  • Leges betalen

    Gemeenten zijn verantwoordelijk voor een groot aantal taken. Een deel van deze taken wordt in de vorm van een dienst door bewoners of bedrijven individueel afgenomen. Om gemeenten tegemoet te komen in de kosten die zijn gerelateerd aan deze taken, betalen afnemers van gemeentelijke diensten leges.