Zoekresultaat 1 - 8 van 8 resultaten

  • Aangifte van overlijden

    U moet binnen 6 dagen na het overlijden aangifte doen in de gemeente waar de persoon is overleden. Meestal zorgt de uitvaartverzorger hiervoor.

  • Echtscheiding

    Als u wilt scheiden, heeft u een advocaat of procureur nodig. Deze dient voor u een echtscheidingsverzoek bij de rechtbank in. Zodra de procedure is afgerond stuurt uw advocaat de stukken naar de gemeente om de echtscheiding in te laten schrijven in het register van de burgerlijke stand.

  • Geboorteaangifte doen

    Is uw kind in Hendrik-Ido-Ambacht geboren? Dan geeft u de geboorte van uw kind digitaal aan. Of u maakt een afspraak in de Gemeentewinkel.

  • Briefadres

    Een briefadres is een adres waarop de overheid uw post laat bezorgen. In bijzondere situaties is dit mogelijk.

  • Verklaring omtrent het gedrag (VOG)

    Voor een nieuwe baan vraagt de werkgever vaak om een verklaring omtrent het gedrag (VOG). Deze verklaring noemen we ook wel 'Bewijs van goed gedrag'.

  • Legalisatie handtekening

    De burgemeester kan schriftelijk verklaren dat uw handtekening op een document ook echt uw handtekening is.

  • Verklaring van huwelijksbevoegdheid

    Een verklaring van huwelijksbevoegdheid geeft aan dat u en uw partner volgens de Nederlandse wet met elkaar mogen trouwen.

  • Paspoort en identiteitskaart

    Een paspoort vraagt u aan bij de gemeente. Maak hiervoor een afspraak. U betaalt bij de aanvraag en haalt het na 5 werkdagen persoonlijk af bij balie.