Zoekresultaat 1 - 10 van 16 resultaten

  • Overlijden aangeven

    Als uw partner of familielid is overleden, moet u veel regelen. De uitvaartondernemer doet voor u de overlijdensaangifte. Dit moet binnen 6 dagen na overlijden, in de gemeente waar de persoon is overleden.

  • Verhuizing vanuit Wageningen naar andere gemeente

    Verhuist u vanuit Wageningen naar een andere gemeente? Geef uw verhuizing dan door aan de gemeente waar u gaat wonen. U wordt dan automatisch uitgeschreven bij de gemeente Wageningen.

  • Verklaring omtrent gedrag (VOG) aanvragen

    Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Werkgevers of instanties kunnen daar om vragen. Bijvoorbeeld als u in de kinderopvang of het onderwijs gaat werken. Online aanvragen via de werkgever is sneller en goedkoper dan persoonlijk aanvragen bij de balie Publiekszaken. De aanvraag van een VOG duurt gemiddeld 2 tot 4 weken.

  • Klacht doorgeven over gedrag van medewerker

    Wij doen ons best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden bent over het contact dat u heeft gehad met een ambtenaar, afdeling of bestuurder. U kunt dit het beste eerst bespreken met de persoon met wie u contact heeft gehad. Bent u na dit gesprek niet tevreden of vindt u dit moeilijk? Neem dan contact op met een klachtencoördinator van de gemeente.

  • Adresonderzoek aanvragen

    Staat op uw adres een persoon ingeschreven die er niet meer woont? Krijgt u post van oude bewoners? Dan kunt u de gemeente vragen om een adresonderzoek te starten. Wij zoeken uit waar deze personen nu wonen en we vragen hun het nieuwe adres door te geven.

  • Verloren of gevonden voorwerpen melden

    Bent u iets verloren? Dan kunt u via iLost zien of het naar het stadhuis is gebracht. U kunt het dan weer ophalen. Vindt u zelf iets? Meld dit via iLost en bewaar het voorwerp thuis. Of breng het naar het stadhuis.

  • Bewijs van in leven of attestatie de vita aanvragen

    Een attestatie de vita of bewijs van in leven zijn is een verklaring van de gemeente dat u in leven bent. Bijvoorbeeld een pensioenfonds kan hierom vragen. U vraagt deze verklaring persoonlijk aan bij de balie Publiekszaken. Maak hiervoor een afspraak.

  • Trouwen in het buitenland, verklaring huwelijksbevoegdheid

    Wilt u in een ander land trouwen? Dan heeft u soms een huwelijksbevoegdheidsverklaring nodig. Daarin staat dat u op dit moment niet getrouwd bent en dat u en uw partner volgens de Nederlandse wet met elkaar mogen trouwen.

  • Kind erkennen voor of na de geboorte

    Bent u niet getrouwd of heeft u geen geregistreerd partnerschap met de moeder van uw kind? Dan kunt u uw kind persoonlijk erkennen. Maak hiervoor een afspraak bij de balie Publiekszaken. Bij de erkenning legt u meteen vast welke achternaam uw kind krijgt. Als u uw kind heeft erkend, krijgt u niet automatisch het gezag over het kind. Ouderlijk gezag regelt u via de website van de Rechtspraak.

  • Briefadres aanvragen

    Heeft u tijdelijk geen vast adres omdat u bijvoorbeeld tijdelijk in het buitenland of in een zorginstelling woont? Dan kunt u in sommige situaties een briefadres aanvragen. Een briefadres is een adres waar u uw post naartoe laat sturen. U kunt dan belangrijke post van de overheid en andere organisaties ontvangen. Zo blijft u bereikbaar voor organisaties. Het briefadres vraagt…