Zoekresultaat 1 - 3 van 3 resultaten

  • Bewijs van in leven zijn

    Vraagt uw pensioenverstrekker om een bewijs dat u in leven bent? Dan kunt u een bewijs van in leven zijn of attestatie de vita aanvragen. Als u het bewijs van in leven zijn nodig heeft voor gebruik in Nederland, kunt u het online aanvragen. U ontvangt het uittreksel binnen 5 werkdagen per post. Online aanvragen Kosten Bewijs van in leven zijn: € 17,65 Bewijs van in leven zijn voor een pensioenverstrekker: gratis Bewijs van in leven zijn voor buitenland Als u een bewijs van in leven zijn nodig heeft voor een instantie in het buitenland, moet u het persoonlijk in de Stadswinkel aanvragen. Maak dan een afspraak voor een Bewijs van in leven zijn (Internationaal).  

  • Briefadres

    U kunt een briefadres aanvragen als u geen woonadres heeft. Een briefadres kunt u aanvragen in de gemeente waar de persoon die u het briefadres verleent, woont. Een briefadres wordt niet zonder meer toegekend. Nadat u een aanvraag heeft ingediend, wordt deze beoordeeld en ontvangt u binnen 4 weken bericht of uw aanvraag is goedgekeurd. Let op: Een postbus is geen briefadres. Postbussen kunnen dan ook niet bij de gemeente worden aangevraagd. U kunt dit zelf regelen via http://www.postnl.nl/ . Aanvragen Alleen als u verhuist naar een zorginstelling kunt u online een briefadres aanvragen. In alle andere gevallen vraagt u het briefadres persoonlijk aan in de stadswinkel. U komt samen met degene die toestemming verleent tot het houden van het briefadres op zijn woonadres. Maak hiervoor een afspraak Online aanvragen (bij verhuizing naar een zorginstelling)   De regels rondom het toekennen van briefadres kunt u in de Regeling briefadres gemeente Sittard-Geleen 2023 op overheid.nl .

  • Legalisatie handtekening

    De legalisatie van een handtekening is een verklaring van echtheid van de geplaatste handtekening. U moet hiervoor persoonlijk bij de gemeente uw handtekening op het document zetten. De gemeente bevestigt dat dit dezelfde handtekening is als die op uw legitimatiebewijs. De gemeente legaliseert uitsluitend documenten die door de gemeente zelf worden afgegeven.    Maak een afspraak   Documenten waarmerken Het waarmerken van een document is iets anders als het legaliseren van een handtekening. Zie de pagina waarmerken document voor meer informatie.  Kosten Het legaliseren van een handtekening kost €13,85 Meenemen geldig legitimatiebewijs met een handtekening die overeenkomt met de handtekening waarvoor u de legalisatie aanvraagt het document waarop u de handtekening wilt plaatsen pinpas of contant geld