Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (4)
Zoekresultaat 1 - 10 van 25 resultaten
- Paspoort of ID-kaart kwijt of gestolen
Bent u uw Nederlandse paspoort of identiteitskaart kwijt? Of is deze gestolen? Dan geeft u dit door aan de gemeente. U hoeft hiervoor niet naar de politie om aangifte te doen. U kunt de vermissing alleen van uw eigen paspoort of ID-kaart online doorgeven (dus niet die van uw kind). Is het paspoort van uw kind kwijt? Dan maakt u hiervoor een afspraak.
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2024-10-01
- Afvalpas voor inwoners
Met de afvalpas kunt u de ondergrondse restafvalcontainer openen. Ook krijgt u met de pas toegang tot afvalbrengstation Ecopark De Limes. Er zijn een aantal pmd-containers in de gemeente waar de afvalpas ook gebruikt moet worden. Is uw afvalpas kapot of kwijt? Vraag dan een nieuwe afvalpas aan. U ontvangt de nieuwe pas binnen 5 werkdagen. Hoe werkt het Per huishouden wordt 1 afvalpas verstrekt De afvalpas hoort bij uw woning en blijft eigendom van de gemeente. Bij verhuizing geeft u de pas aan de nieuwe bewoner of aan de woningbouwvereniging Het gebruik van de afvalpas is anoniem. Er worden geen persoonsgegevens opgeslagen. Ook betaalt u niet per zak U kunt een afvalpas aanvragen als u afvalstoffenheffing betaalt. En u bent eigenaar of huurder van een woning in Alphen aan den Rijn Bedrijven kunnen een afvalpas voor bedrijven aanvragen. Zij kunnen hiermee niet naar het Ecopark.
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2024-10-02
- Digitaal belastingloket
In het belastingloket kunt u: Belastingaanslagen betalen Automatische incasso regelen Bezwaar indienen Kwijtschelding aanvragen Betalingsregeling aanvragen Ook kunt u uw aanslagen inzien en uw gegevens wijzigen. U kunt alleen inloggen als de belastingaanslag van de gemeente Alphen aan den Rijn op uw naam staat. Inloggen met DigiD of e-Herkenning U logt in met DigiD. Ook als u eigenaar bent van een eenmanszaak. Heeft uw bedrijf e-Herkenning? Dan logt u hiermee in. Inloggen » Contact Heeft u een vraag over uw aanslagbiljet gemeentebelastingen, bel op werkdagen met telefoonnummer 14 0172. U kunt ook het contactformulier invullen met uw gegevens. Wij bellen u dan terug. Of stuur een e-mail naar belastingen@alphenaandenrijn.nl. Wilt u bezwaar indienen? Dit kunt u gratis doen.
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2024-09-23
- Bladkorf aanvragen
In de herfst kunnen vallende bladeren van gemeentelijke bomen voor ongemak zorgen. Wij plaatsen bladkorven waarin u deze bladeren kan verzamelen. Vallen er in het najaar veel bladeren in uw straat, dan kan u in het najaar een bladkorf aanvragen De bladkorven worden half oktober geplaatst Als het blad van de bomen is gevallen, worden de korven weer weggehaald De gemeente heeft een beperkt aantal bladkorven. Daarom proberen we de korven zoveel mogelijk te verdelen over de wijken. Het is dus mogelijk dat de bladkorven op zijn
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2024-09-12
- Paspoort aanvragen
Een paspoort vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente. Vraagt u een paspoort aan voor uw kind, dan moet uw kind zelf aanwezig zijn. U kunt uw paspoort meestal na 6 werkdagen ophalen. Voor het aanvragen van een paspoort maakt u eerst een afspraak. Let op: vraag uw paspoort op tijd aan. We verwachten in 2024 meer aanvragen dan normaal. Voor het ophalen maken wij met u een afspraak tijdens de aanvraag. U kunt uw paspoort ook laten bezorgen.
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2024-10-01
- Iets verloren of gevonden
Gevonden of verloren voorwerp registreren » Of u registreert het voorwerp aan de balie in het gemeentehuis of via telefoonnummer 14 0172. Denkt u dat uw eigendom gestolen is, doe dan aangifte bij de politie. U heeft een voorwerp gevonden Registreer het voorwerp Bewaar het voorwerp zelf of geef het af in het gemeentehuis U bewaart het voorwerp 1 jaar. De waarde maakt niet uit Bewaart u het voorwerp zelf, dan bent u tijdelijk beheerder. Meld de eigenaar zich en heeft u kosten gemaakt? Dan moet de eigenaar binnen 1 maand deze kosten aan u vergoeden Meld de eigenaar zich niet binnen 1 jaar, dan wordt u de eigenaar. U mag het voorwerp daarna houden, verkopen, weggeven of vernietigen Fiets gevonden, kwijt of verwijderd Een gevonden fiets meld u bij de gemeente. De gemeente registreert de fiets als weesfiets en wordt na 28 dagen weggehaald. De fiets mag u niet meenemen. Foutgeparkeerde fietsen of fietsen zonder slot in openbaar gebied worden door de gemeente verwijderd en opgeslagen. Neem hiervoor contact op met de gemeente via telefoonnummer14 0172. U heeft een voorwerp verloren Registreer het voorwerp Check zelf regelmatig Verlorenofgevonden.nl Is uw voorwerp gevonden, dan neemt de gemeente contact met u op Neem uw identiteitsbewijs mee. Komt u uw fiets ophalen, neem dan ook uw fietssleutel mee Paspoort, identiteitskaart of rijbewijs gevonden Deze levert u altijd in bij de gemeente
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2024-09-27
- Identiteitskaart aanvragen
Een identiteitskaart (ID-kaart) vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind zelf aanwezig zijn. U kunt uw ID-kaart meestal na 6 werkdagen ophalen. Voor het aanvragen van een ID-kaart maakt u eerst een afspraak. Let op: vraag uw paspoort op tijd aan. We verwachten in 2024 meer aanvragen dan normaal. Voor het ophalen maken wij met u een afspraak tijdens de aanvraag. U kunt uw ID-kaart ook laten bezorgen.
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2024-10-01
- Grof tuinafval op laten halen
Grof tuinafval is groen plantmateriaal zoals takken en heggen. Bladeren en klein snoeiafval doet u in de gft-container. Inwoners kunnen grof tuinafval gratis op laten halen. U maakt hiervoor online een afspraak. Grof tuinafval wordt op donderdag opgehaald. Het volgende nemen wij niet mee: kerstbomen schuttingen en bielzen aarde en zand stronken graszoden tuinmeubilair U kunt dit zelf wegbrengen naar afvalbrengstation Ecopark De Limes. Wij halen het grof tuinafval op met een vuilniswagen met een grijper. Deze grijper moet het afval in 1 keer kunnen meenemen. Zorg er dus voor dat het op een toegankelijke plek ligt en niet in plastic zakken verpakt is. Uw tuin is géén toegankelijke plek!
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2024-09-23
- WOZ-waardebepaling Woning
Om de waarde van uw woning te bepalen, wordt deze vergeleken met verkochte woningen. Deze woningen hoeven niet precies hetzelfde te zijn. Er wordt onder andere rekening gehouden met: verschillen in grootte van de woning en de tuin aanbouwen dakkapellen bijgebouwen het bouwjaar De verkochte woningen die als onderbouwing van de waarde van uw woning zijn gebruikt, staan in het taxatieverslag. De WOZ-waarde wordt vastgesteld op het hoogste bedrag dat een bieder zou willen betalen onder de beste verkoopomstandigheden. Dit wordt de waarde in het economische verkeer genoemd. Ook als uw woning niet is verkocht, wordt de waarde op die manier bepaald. Dit geldt voor zowel koop- als huurwoningen. Kavelmodel De WOZ-waarde van een woning bestaat uit verschillende onderdelen: de waarde voor de woning en de grond en de bijgebouwen (bijv. garage, berging, dakkapel). Voor woningen wordt de waarde van de grond getaxeerd met een kavelmodel (ook wel grondstaffel genoemd). Wilt u hier meer over weten, neem dan contact met ons op. Waardebepaling In de Wet waardering onroerende zaken (Wet WOZ) is geregeld hoe de waarde van uw woning wordt bepaald. Bij de waardebepaling wordt uitgegaan van het bedrag dat uw woning zou opbrengen op een bepaalde datum. Dit wordt de waardepeildatum genoemd. Deze datum ligt een jaar voor het begin van het tijdvak waarvoor de waarde wordt vastgesteld. Voor 2024 is dat dus 1 januari 2023. Verantwoording waardebepaling Elk jaar wordt de WOZ-waarde van onroerende zaken bepaald. Dit is een uitgebreid proces. In het Verantwoordingsdocument waardebepaling woningen (pdf) leest u hoe we de WOZ-waarden voor 2024 (waardepeildatum 1 januari 2023) hebben bepaald. Wilt u de opbouw van de WOZ-waarde van uw pand weten? Bekijk dan uw taxatieverslag. Een vraag over de waardebepaling? U kunt hiervoor een van onze taxateurs bellen op telefoonnummer 14 0172. Of stuur een e-mail naar belastingen@alphenaandenrijn.nl.
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2024-09-26
- Gebruik van persoonsgegevens door de gemeente
Wij gaan zorgvuldig en vertrouwelijk om met uw persoonsgegevens. Ook stellen wij hoge eisen aan de beveiliging van deze gegevens. Dit betekent ook dat wij u informeren over wat wij met uw gegevens doen en waarom. Wij gebruiken alleen uw persoonsgegevens als dit nodig is voor de uitvoering van gemeentelijke taken of omdat de wet dit voorschrijft. Het college van burgemeester en wethouders is (eind)verantwoordelijk voor het gebruik van persoonsgegevens. Waar hebben wij persoonsgegevens voor nodig Binnen de gemeente worden veel verschillende processen uitgevoerd. Voor bijna al die processen zijn persoonsgegevens nodig. Het gaat om de volgende processen: burgerzaken (basisregistratie personen, uitgifte rijbewijs, paspoort en id-bewijs) juridische zaken (afhandeling bezwaar en beroep) financiële processen (gemeentelijke belastingen) onderwijs (leerplicht) openbare orde en veiligheid (vergunningen, handhaving van overlast) privacyverklaring gebruik persoonsgegevens door boa's privacyverklaring scanauto personeel en organisatie (personeelsadministratie, werving en selectie) ruimtelijke ordening en volkshuisvestiging (omgevingsvergunningen, aankoop en verkoop van gronden) sociale voorzieningen en maatschappelijke dienstverlening (bijvoorbeeld wmo-aanvragen, jeugdhulpmeldingen) privacyverklaring schuldhulpverlening en budgetbeheer volksgezondheid en milieu (milieutoezicht, huishoudelijke afvalinzameling) privacyverklaring toegang Ecopark en gebruik minicontainers die gechipt zijn Hoe komen wij aan uw gegevens De persoonsgegevens die de gemeente nodig heeft, worden gehaald uit basisregistraties zoals de Basisregistratie Personen (BRP) of Kadaster. Register van verwerkingen De gemeente heeft een register van verwerkingen. In dit register staat: voor welke processen persoonsgegevens worden gebruikt om welke persoonsgegevens het gaat met welke doel de gegevens zijn verwerkt hoe lang gegevens worden bewaard of derden de persoonsgegevens ook ontvangen Delen wij uw gegevens met anderen partijen? Wij delen uw gegevens ook met andere partijen. Omdat de wet ons hiertoe kan verplichten, zoals het delen van gegevens met de Belastingdienst of politie. Maar ook als hierdoor onze dienstverlening verbeterd kan worden. Uiteraard mag dit niet ten koste gaan van uw privacy. Daarom vragen wij hierover altijd advies aan de Functionaris voor gegevensbescherming. Wij verstrekken uw gegevens niet aan partijen buiten de Europese Unie. Behalve als dit noodzakelijk is om onze taken uit te voeren. Wij vragen hiervoor advies aan de Functionaris voor gegevensbescherming. Meer informatie Heeft u een vraag over het gebruik van uw persoonsgegevens? Stuur een e-mail naar privacy@alphenaandenrijn.nl. U kunt ook uw eigen persoonsgegevens inzien of U kunt uw persoonsgegevens laten wijzigen of verwijderen
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2024-09-19