Zoekresultaat 1 - 10 van 119 resultaten

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

    Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Duiven woont? Vraag dan een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) aan. Daar staan uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum op. Daarnaast kunt u er andere gegevens op laten zetten. Een uittreksel BRP vraagt u online aan met DigiD. Het uittreksel sturen wij vervolgens binnen twee werkdagen per post naar u toe.

  • Afval brengen

    Inwoners van de gemeente Duiven kunnen zelf huishoudelijk afval brengen naar het afvalaanbiedstation in Duiven.

  • Zienswijze

    Wilt u reageren op een ontwerpbesluit van de gemeente? Dan kunt u ons dat laten weten. Zo’n reactie op een ontwerpbesluit of ontwerpplan noemt de wet een zienswijze.

  • Parkeren in Duiven

    In het centrum van Duiven geldt een blauwe parkeerzone. De straten 't Weike, 't Buske en de Van Schaikstraat zijn een zone voor vergunninghouders. Hier mag alleen worden geparkeerd met een geldige parkeervergunning. Deze vraagt u online aan bij de gemeente.

  • Jaarverantwoording

    Wat heeft de gemeente gedaan om beleidsdoelen te bereiken en wat dit heeft gekost.

  • Leerlingenvervoer

    In sommige situaties lukt het niet om uw kind naar school te brengen of zelfstandig naar school te laten gaan. Mogelijk heeft u dan recht op leerlingenvervoer.

  • Nadeelcompensatie

    Lijdt u schade doordat er in de buurt van uw woning of bedrijf wordt gebouwd of het gebruik van een gebouw is gewijzigd? Is uw pand hierdoor minder waard geworden of loopt u inkomsten mis? En was de bouw of het gewijzigde gebruik eerst niet toegestaan en nu wel door een besluit of maatregel van de gemeente? Dan kunt u een verzoek om tegemoetkoming nadeelcompensatie (planschade) indienen bij de gemeente.

  • Afval ophalen aan huis

    Afval wordt in de gemeente Duiven opgehaald door PreZero. Vanaf 1 januari 2025 verzorgt Circulus de inzameling.  

  • Bodeminformatie inleveren als XML-bestand

    In sommige gevallen is het nodig om een milieuhygiënisch bodemonderzoek in te leveren bij de gemeente Duiven. Denk hierbij bijvoorbeeld aan voorwaarden bij (Omgevings)vergunningen of een voorgenomen planwijziging. Het kan ook zo zijn dat een adviesbureau opdracht krijgt van de gemeente om een bodemonderzoek uit te voeren. Deze onderzoeken moeten in het zogeheten XML formaat worden aangeboden.

  • Schulden

    Heeft u zorgen over geld of betaalachterstanden? Het kan iedereen overkomen. Wacht niet langer, maar vraag om hulp. Zo worden uw zorgen niet groter. Het is niet iets om je voor te schamen.