Zoekresultaat 11 - 20 van 38 resultaten

  • Huisbezoek reisdocument

    Bent u ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been en niet in staat om zelf naar het gemeentehuis te komen?

  • Klachten

    Vindt u dat u niet goed behandeld bent door de gemeente? Omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is? U kunt dan een klacht indienen.

  • Trouwen en geregistreerd partnerschap

    Om te kunnen trouwen moet u een aantal zaken regelen. Voor zowel trouwen als geregistreerd partnerschap gelden dezelfde regels. Waar in dit artikel gesproken wordt over trouwen kunt u ook geregistreerd partnerschap lezen.

  • Eerste inschrijving in Nederland

    Woont u in het buitenland en wilt u in Nederland gaan wonen? Dan schrijft u zich in bij de gemeente.

  • Melden van een voorgenomen huwelijk

    Gaat u trouwen? Dan meldt u dat bij de gemeente waar u gaat trouwen. Dit heet 'Melden van een voorgenomen huwelijk'. Wij verzoeken u om ruim voor de gewenste voltrekkingsdatum telefonisch contact op te nemen met de afdeling burgerzaken.

  • Persoonsgegevens

    Het inzagerecht in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is bedoeld om de gemeente te kunnen controleren of die uw persoonsgegevens gebruikt. En zo ja, of dit volgens de wet gebeurt.

  • Aanvraag nooddocument

    De Koninklijke Marechaussee kan in dringende gevallen een noodpaspoort geven. Er moet dan aan strenge voorwaarden worden voldaan.

  • Paspoort aanvragen of vernieuwen

    U vraagt een paspoort persoonlijk aan bij de gemeente. U maakt hiervoor een afspraak. Na een week kunt u uw paspoort afhalen. Ook hiervoor maakt u een afspraak. U kunt een afspraak maken bij uw eigen gemeente om langs te komen voor de aanvraag. Klik op de online afspraakbutton van uw gemeente hieronder.

  • Trillingsschade, de gemeente aansprakelijk stellen

    Als u schade hebt aan bijvoorbeeld uw woning en u wijt dat aan de gemeente, dan kunt u in sommige gevallen de gemeente aansprakelijk stellen. U doet dat door een schadeclaim in te dienen bij de gemeente.

  • Identiteitskaart aanvragen na diefstal of vermissing

    Bent u uw identiteitskaart kwijt of heeft iemand uw identiteitskaart gestolen? Hiervan moet u aangifte doen. Dit kan bij de gemeente. Wij maken voor u een “Verklaring van vermissing” op. Als u direct op reis moet kunt u een noodreisdocument aanvragen. U vraagt een identiteitskaart persoonlijk aan bij de gemeente. U maakt hiervoor een afspraak. Na een week kunt u uw identiteitskaart zonder afspraak ophalen. Houdt er wel rekening mee dat er een week tussen moeten zitten.