Zoekresultaat 11 - 20 van 24 resultaten

  • Onroerend goed van gemeente kopen, huren of pachten

    Als iemand onroerend goed van de gemeente wil kopen, huren of pachten, dan kan dit aangevraagd worden.

  • Bewijs van Nederlanderschap

    In een bewijs van Nederlanderschap staat dat iemand de Nederlandse nationaliteit heeft. Dit bewijs kan om verschillende redenen aangevraagd worden.

  • Overlijden, aangifte

    Bij een overlijden moet daar verplicht aangifte van gedaan worden in de gemeente waar de persoon is overleden. Meestal doet de uitvaartondernemer dit.

  • Achternaam wijzigen

    Een naamswijziging achternaam kan aangevraagd worden bij Justis. Eerst moet gecheckt worden of dit mogelijk is.

  • Bedrijfsverzamelgebouw, plek huren

    Kleine ondernemers of starters kunnen een werkplek aanvragen in een bedrijfsverzamelgebouw dat de gemeente beheert.

  • Verloren of gevonden voorwerpen melden

    Een verloren of gevonden voorwerp kan gemeld worden bij de gemeente. Er hoeft alleen aangifte gedaan te worden wanneer het om diefstal gaat.

  • Aanpassen onjuiste persoonsgegevens

    Als gegevens onjuist in de BRP staan, kan de gemeente dit aanpassen. Daarvoor moet eerst duidelijk zijn dat de gegevens niet kloppen.

  • Verhuizen naar Nederland

    Wanneer iemand voor langere tijd naar Nederland verhuist, moet diegene zich inschrijven bij de gemeente. Hierbij zijn verschillende documenten nodig.

  • Gebruik achternaam veranderen

    In een aantal situaties kan het gebruik van de achternaam veranderd worden. Er kan gekozen worden uit verschillende alternatieven.

  • Vluchtelingenpaspoort

    Iemand met een vluchtelingenstatus vraagt een vluchtelingenpaspoort aan. Het paspoort is maximaal 5 jaar geldig. Er gelden voorwaarden.