Zoekresultaat 21 - 29 van 29 resultaten

  • Legalisatie handtekening

    Als een handtekening gelegaliseerd wordt, verklaart de behandelend ambtenaar namens de burgemeester dat de handtekening op een document echt is. De handtekening moet in bijzijn van de ambtenaar worden gezet.

  • Meldpunt discriminatie

    Volgens artikel 1 van de grondwet mag er niet gediscrimineerd worden vanwege godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, afkomst / huidskleur, geslacht, nationaliteit, seksuele voorkeur, burgerlijke staat, leeftijd, handicap / chronische ziekte, of soort arbeidscontract.

  • Klacht over de gemeente

    Bent u ontevreden over de manier waarop een ambtenaar of bestuurder van de gemeente u heeft behandeld? Vul dan het klachtformulier in

  • Aangifte overlijden

    Het is verplicht om aangifte te doen van het overlijden van een persoon. Meestal regelt de uitvaartondernemer dit.

  • Toestemming reisdocument minderjarige

    Kinderen kunnen niet zonder toestemming van beide ouders (of gezaghouders) een paspoort of identiteitskaart aanvragen. Voor het aanvragen van een paspoort is tot 18 jaar toestemming van ouders nodig. Voor het aanvragen van een identiteitskaart is tot 12 jaar toestemming van ouders nodig. Dit kan schriftelijk of aan de balie. 

  • Uittreksel bedrijfsmatig

    Bent u notaris, advocaat, deurwaarder of een niet-commerciële partij en hebt u bedrijfsmatig een akte of uittreksel nodig? U kunt dit online aanvragen.

  • Verklaring van huwelijksbevoegdheid

    Een verklaring huwelijksbevoegdheid is een internationaal document dat soms nodig is als u wilt trouwen in het buitenland. Het document verklaart dat u volgens de Nederlandse wet met elkaar mag trouwen. Vraag goed na bij de buitenlandse instantie die uw huwelijk sluit, welke documenten zij van u nodig hebben. De verklaring huwelijksbevoegdheid kunt u alleen op afspraak aanvragen.

  • Uittreksel basisregistratie personen

    Het uittreksel basisregistratie personen (BRP) is een officieel document waarop in ieder geval uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum staan. Het uittreksel vraagt u persoonlijk aan in de gemeente waar u woont.

  • Verloren of gevonden voorwerpen

    Elk voorwerp en document dat gevonden of verloren is, kunt u afgeven of melden bij de gemeente. Denk bij voorbeeld aan paspoorten, identiteitskaarten, portemonnees, tasjes, fietsen, sieraden, telefoons, rijbewijzen, sleutels en pasjes. Bijna alle meldingen worden geregistreerd op de website www.verlorenofgevonden.nl.