Zoekresultaat 21 - 30 van 121 resultaten
- Gehandicaptenparkeerkaart
Indien u gehandicapt bent kunt u in aanmerking komen voor een gehandicaptenparkeerkaart. Hiermee kunt u gratis parkeren op de daarvoor aangegeven gehandicaptenparkeerplaatsen. Verder mag u onbeperkt parkeren op plaatsen waar voor anderen een beperkte parkeertijd geldt. U mag uw auto ook neerzetten op plaatsen waar parkeren normaal verboden is. Let op: Op betaalde parkeerplaatsen waar geen gehandicaptenparkeerplaats is aangegeven moet wel parkeerbelasting worden betaald. Ook met een gehandicaptenparkeerkaart. Er zijn parkeerkaarten voor bestuurders en passagiers. Bij de aanvraag voor een gehandicaptenkaart is een geneeskundig onderzoek vereist door een daartoe aangewezen arts. De gemeente verstrekt ook gehandicaptenparkeerkaarten aan zorginstellingen voor het vervoer van hun gehandicapte bewoners. De gehandicaptenparkeerkaart is geldig in de meeste Europese landen en heeft een geldigheid van 6 maanden tot 5 jaar.
- Bron: Hulst (Gemeente)
- 2024-05-30
- Medische keuring voor uw rijbewijs
In enkele gevallen moet u medisch gekeurd zijn voordat u een rijbewijs kunt aanvragen. Hiervoor heeft u een gezondheidsverklaring nodig. De Gezondheidsverklaring (voorheen Eigen verklaring) is een formulier met vragen over uw gezondheid. U heeft de Gezondheidsverklaring nodig als u rijexamen gaat doen en in bepaalde gevallen als u het rijbewijs wilt verlengen. Maar ook als u uw rijbewijs wilt halen of verlengen voor vrachtwagen of bus (C1, C, C1E, CE, D1,D, D1E of DE) en als u 75 jaar of ouder bent moet u deze verklaring invullen. Door deze verklaring in te vullen kan het CBR beoordelen of u geschikt bent om deel te nemen aan het verkeer. Meer informatie over de Gezondheidsverklaring vindt u hier.
- Bron: Hulst (Gemeente)
- 2024-07-25
- Ontheffing alcoholwet aanvragen
Als u in een gebouw of openbare ruimte zwak-alcoholische drank wilt schenken tijdens een bijzonder moment, dan heeft u een ontheffing nodig. Met een vergunning of ontheffing mag u zwak- alcoholische drank schenken. De bijzondere gelegenheid komt niet regelmatig voor en is vrij voor publiek toegankelijk. Voor het serveren van sterke drank wordt nooit een vergunning of ontheffing gegeven
- Bron: Hulst (Gemeente)
- 2024-09-12
- Begrafenis of crematie uitstellen
U moet een overledene uiterlijk 6 werkdagen na overlijden begraven of cremeren. Wilt u de overledene later begraven of cremeren? Vraag dan om toestemming voor uitstel van de begrafenis of crematie. Dit kan alleen in bijzondere gevallen. Bijvoorbeeld bij een misdrijf of omdat familieleden niet op tijd aanwezig kunnen zijn.
- Bron: Hulst (Gemeente)
- 2018-02-07
- Buitenlands huwelijk of partnerschap registreren in Nederland
Gaat u trouwen of gaat u een geregistreerd partnerschap aan in een ander land dan Nederland? Controleer van welk land de wetten gelden. Dit kan belangrijk zijn voor uw rechten en plichten als partners. Bijvoorbeeld bij erfenissen, belasting betalen of als u kinderen krijgt. Na uw huwelijk of geregistreerd partnerschap in een ander land, moet u dit laten registreren in Nederland. Niet elk huwelijk is geldig in Nederland. Beide partners moeten bijvoorbeeld 18 jaar of ouder zijn op het moment van registreren.
- Bron: Hulst (Gemeente)
- 2024-04-24
- Gehandicaptenparkeerplaats
Indien u in het bezit bent van een gehandicaptenparkeerkaart voor bestuurder, passagier/bestuurder of passagier, dan kunt u in principe in aanmerking komen voor het instellen van een gehandicaptenparkeerplaats in de nabijheid van het woonadres. Deze moet schriftelijk worden aangevraagd bij de gemeente. Daarbij moet de aanvrager duidelijk de noodzaak voor het realiseren van een gehandicaptenparkeerplaats omschrijven. Het aanvraagformulier is verkrijgbaar in de gemeentewinkel of via e-mail. De aanvraag wordt door de gemeente getoetst aan technisch en juridische eisen. Daarbij wordt bezien of de aanvrager de auto kan parkeren op eigen terrein; bij de woning of op een loopafstand zoals gesteld in het medisch advies. Aan de hand van het kentekenbewijs (deel IA en IB) wordt bekeken in hoeverre het voertuig waarvoor de gehandicaptenparkeerplaats wordt aangevraagd op naam staat van de bestuurder. De bestuurder van het voertuig waarvoor een gehandicaptenparkeerplaats wordt aangevraagd, moet op hetzelfde adres als de passagier ingeschreven staan bij de gemeente Hulst. Tevens dient een kopie van de gehandicaptenparkeerkaart(en) te worden ingediend. De procedure duurt minimaal acht weken. Voor meer informatie kunt u terecht in de gemeentewinkel of kunt u contact opnemen met de gemeente Hulst, op tel. 14 0114 of via e-mail.
- Bron: Hulst (Gemeente)
- 2023-05-23
- Waarmerken kopie
U kunt de gemeente vragen een kopie van een document te waarmerken. Dat betekent dat in de kopie precies hetzelfde staat als in het origineel. De gemeente waarmerkt geen diploma's.
- Bron: Hulst (Gemeente)
- 2023-06-22
- Burgerlijke stand, uittreksel (geboorteakte, overlijdensakte etc.)
De gemeente schrijft belangrijke gebeurtenissen in een mensenleven op in een officieel document. Dit heet een akte. Belangrijke gebeurtenissen zijn bijvoorbeeld geboorte, huwelijk of overlijden. De akten bewaart de gemeente in de burgerlijke stand. U kunt van deze akten een afschrift of uittreksel op papier aanvragen. Een uittreksel is een samenvatting van de informatie die de gemeente heeft. De belangrijkste gegevens staan erin. Een afschrift is een kopie van de akte, met een stempel en een handtekening van de ambtenaar van de burgerlijke stand. U kunt een afschrift of uittreksel aanvragen van een: geboorteakte overlijdensakte huwelijksakte echtscheidingsakte akte van partnerschapsregistratie akte van beëindiging partnerschap Heeft u een uittreksel voor in het buitenland nodig? Vraag dan een internationaal uittreksel aan. Heeft u een afschrift voor in het buitenland nodig? Dan vraagt u naast het afschrift ook een meertalig modelformulier aan.Een uittreksel of afschrift uit de burgerlijke stand vraagt u aan bij de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden. Een geboorteakte vraagt u bijvoorbeeld aan in de gemeente waar u geboren bent en een huwelijksakte in de gemeente waar het huwelijk is voltrokken.
- Bron: Hulst (Gemeente)
- 2024-05-30
- Gebouw of woning slopen
U mag niet zomaar slopen of asbest verwijderen. U moet hiervoor meestal een melding doen. Dit is verplicht om de veiligheid en gezondheid van mensen te beschermen. Daarnaast wil de gemeente ongewenste sloop tegengaan. Soms moet u een omgevingsvergunning aanvragen voor het slopen. U leest hierover meer bij Omgevingsvergunning.
- Bron: Hulst (Gemeente)
- 2024-05-30
- Dienstencheque
Met een dienstencheque kunt u een klus van maximaal één uur met twee personen. De klusjes worden onder professionele begeleiding van een jobcoach uitgevoerd door Hulst Werkt!. Dit is een integratieproject van de gemeente Hulst. Hulst Werkt! doet allerlei klussen in en om het huis, zoals tuinonderhoud, klein schilderwerk, herstelwerkzaamheden binnen/buiten, schoonmaakwerken zoals oprapen zwerfvuil, sneeuw ruimen, assistentie bij activiteiten etc. Wanneer u een klus heeft waarvoor u Hulst Werkt! wilt inschakelen, kunt u contact opnemen met tel. 06-22543077. Dienstencheques zijn te verkrijgen in de gemeentewinkel, Grote Markt 24 te Hulst of online via het aanvraagformulier. Een dienstencheque kost € 18,50. Voor verdere praktische informatie over de werking van de dienstencheques kunt u contact opnemen met de gemeente Hulst, bereikbaar op tel. 14 0114 of via het contactformulier op www.gemeentehulst.nl.
- Bron: Hulst (Gemeente)
- 2024-05-30