Zoekresultaten 1 - 50 van 55376 resultaten

  • Uittreksel burgerlijke stand

    Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of echtscheiding? Vraag dan online een uittreksel burgerlijke stand aan. U krijgt dan een kopie van de officiële akte binnen 5 werkdagen toegestuurd. U kunt hiervoor ook een afspraak maken.

  • Archief van deze website

    Ben je op zoek naar een pagina die op de oude website stond, maar die er nu niet meer op staat? Ga dan naar www.boxtel.archiefweb.eu en geef in de kalender in de grijze balk de datum aan wanneer je de pagina voor het laatst hebt gezien. Of zoek op zoekwoord in de grijze balk.

  • Asbest in uw tuin of op uw terrein

    Denkt u dat er asbest in uw tuin of op uw terrein aanwezig is? Projectbureau Bodem Asbest Sanering (BAS) helpt u bij het opruimen. Vraag naar de mogelijkheden bij projectbureau BAS. Neem contact op met BAS Onderzoek naar asbest in de bodem Projectbureau BAS brengt in kaart waar in Hof van Twente asbest in de bodem zit en waar dit…

  • Afval brengen of laten ophalen

    Afval dat niet aan huis wordt opgehaald, kun je naar de milieustraat of een verzamelcontainer brengen. Vraag voor hiervoor een milieupas aan. Glas, textiel en oud papier kan zonder milieupas in de container, de rest niet. 

  • Verklaring omtrent het gedrag (VOG)

    Een VOG is een bewijs van goed gedrag. In verschillende situaties is een VOG nodig. De VOG kan opgevraagd worden bij de gemeente.

  • Discriminatie melden

    Wat gebeurt er met de melding?‘Werken met Klarijn’ start na uw melding een onderzoek en zal contact met u opnemen. Meldingen worden ger...

  • Afval, grofvuil

    De gemeente haalt het meeste grofvuil of grof huisvuil op. Hierbij zijn voorwaarden en uitzonderingen van toepassing.

  • Bedrijventerreinen

    Bedrijventerreinen

  • Caravan parkeren op de openbare weg

    Voor het langdurig parkeren van een caravan of andere aanhangwagen is een ontheffing nodig. Hieraan zijn regels verbonden.

  • Bouwplannen en bouwtekeningen bekijken

    De gemeente bewaart bouwtekeningen en -plannen. Inwoners kunnen deze inzien.

  • Subsidie VSV-programma Rijnmond 2020-2024 aanvragen

    Het VSV-programma Rijnmond 2020-2024 is bedoeld om het aantal voortijdige schoolverlaters te verminderen en jongeren kansen te geven om hun talenten te ontplooien en een diploma te halen dat past bij wat zij willen en kunnen.

  • Persoonsgebonden budget (Pgb)

    Een Persoonsgebonden budget (Pgb) is een budget waarmee u zelf hulp kunt regelen of een voorziening kunt aanschaffen.

  • Adresonderzoek aanvragen

    Iedereen staat bij de gemeente ingeschreven op een adres. Denkt u dat iemand onterecht op uw adres staat ingeschreven? Vraag dan een adresonderzoek aan bij de gemeente.

  • Automatische incasso regelen

    De Regionale Belastinggroep (RBG) verzorgt de belastingheffing voor Delfland. Als je niet in staat bent om je waterschapsbelastingaanslag nu in één keer te betalen, kun je in termijnen betalen.

  • Koninklijke onderscheiding, lintje

    Onderscheiding voor iemand die zich bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt voor de samenleving

  • Inbraakpreventietips

    Woninginbraak kan een grote impact hebben op uw gevoel van veiligheid. Er zijn vreemden in uw huis geweest, ze hebben aan uw bezittingen gezeten en misschien waardevolle spullen meegenomen. Helaas komt woninginbraak regelmatig voor. De politie doet er veel aan om inbrekers op te pakken. Zelf kunt u verschillende dingen doen om ervoor te zorgen dat inbreken in uw woning…

  • Gehandicaptenparkeerkaart

    Heeft u een loopbeperking? Met een gehandicaptenparkeerkaart kunt u parkeren op gehandicaptenparkeerplaatsen.

  • Milieuzorg in uw bedrijf

    Een eigen bedrijf kan milieuschade veroorzaken. Bijvoorbeeld door afval, lawaai of de uitstoot van giftige stoffen. Om deze schade te beperken moet...

  • Wegwijzer begeleiding bij een initiatief

    Heeft u een plan of idee om iets te bouwen of om het gebruik van een gebouw of terrein te veranderen? En voldoet dit niet aan de regels van het omgevingsplan? Dan kunt u de gemeente vragen om advies. U dient dan een initiatief in. Als de gemeente dit in behandeling neemt, zijn hier kosten aan verbonden. Volg eerst de stappen in de wegwijzer op deze pagina.

  • Buitenlands rijbewijs

    Een rijbewijs dat buiten Nederland is afgegeven, is niet zonder meer geldig in Nederland. Het omwisselen van het rijbewijs houdt in dat u uw buitenlandse rijbewijs inlevert en daar een Nederlands rijbewijs voor in de plaats krijgt.

  • Slopen van pand of woning

    Wanneer u een bouwwerk geheel of gedeeltelijk wilt slopen, doet u een sloopmelding bij de gemeente. Let op:  Binnenshuis slopen, bijvoorbeeld het verwijderen van een muurtje of verlaagt plafond, valt hier ook onder. Voorwaarden U hoeft in de volgende gevallen geen sloopmelding te doen: Het sloopafval bedraagt minder dan 10m3 Is geen sprake van asbest U geeft de sloopmelding door: Online via www.omgevingsloket.nl De gemeente reageert binnen 4 weken op uw sloopmelding. De gemeente kan aanvullende voorwaarden stellen. U meldt 2 dagen  voordat u wilt beginnen dit aan de gemeente. Let op, is sprake van een monument of is sprake van een beschermd stads- of dorpsgezicht dan is naast de sloopmelding een omgevingsvergunning onderdeel sloop nodig. Benodigde gegevens Bij de sloopmelding moeten de volgende gegevens worden bijgevoegd: Naam en adres van de eigenaar en het te slopen bouwwerk en eventueel de gemachtigde van de persoon/bedrijf Naam en adres van de sloper indien dit een andere is dan onder vorige punt (dit mag uiterlijk twee werkdagen voor start werkzaamheden aan de gemeente worden bekendgemaakt) Adres, Kadastrale aanduiding en aard van het te slopen bouwwerk of onderdeel daarvan Indien de plaatselijke situatie erom vraagt een sloopveiligheidsplan (bij twijfel informeer bij de gemeente) Een akoestisch onderzoek als de geluidsnormen worden overschreden Een rapport van een trillingenonderzoek indien de werkzaamheden grote trillingsterkte veroorzaakt Een globale inventarisatie van de vrijkomende afvalstoffen en de hoeveelheden Als de steenachtig afval ter plekke wordt gebroken, de hoeveelheid de naam en adres van de eigenaar van het recyclinggranulaat Een asbestinventarisatierapport indien het pand van voor 1 januari 1993 is Een asbestinventarisatierapport is als particulier niet nodig voor het: Niet gelijmde, asbesthoudende vloerbedekking (Max. 35 m²) Asbesthoudende vloertegels (Max. 35 m²) Geschroefde, hecht gebonden, asbesthoudende (dak)platen (Max. 35 m²) Tip Wanneer u twijfelt over uw situatie, neemt u contact op met Klantcontacten, loket Stad & Ruimte via 140522 of maakt u online een afspraak Meer informatie en contact Meer informatie over het verwijderen van asbest Mail naar postbus@meppel.nl of bel Klantcontactcentrum, telefoonnummer 14 0522

  • Groslijsten

    De gemeente Tubbergen gaat werken met groslijsten, hier kunt u lezen wat dit inhoudt en hoe het werkt.

  • Privacyverklaring

    Hoe gaat de gemeente om met uw persoonsgegevens? Informatie over de bescherming van uw privacy en uw rechten met betrekking tot persoonsgegevens.

  • Verlof tot begraven

    U kunt een overledene laten begraven of cremeren. Hiervoor heeft u toestemming nodig van de gemeente.

  • Openbare laadpaal

    Inwoners, ondernemers en werknemers kunnen een openbare laadpaal aanvragen bij de gemeente. Na goedkeuring van een aanvraag plaatst energiebedrijf Vattenfall de laadpaal.

  • Bibliotheek

    De bibliotheek is er voor iedereen. U kunt er bijvoorbeeld boeken lenen, kranten lezen, internetten en cursussen volgen.

  • Briefadres

    Verblijft u (tijdelijk) in een (zorg)instelling? Dan heeft u de mogelijkheid om een briefadres aan te vragen

  • Subsidie EHBO-verenigingen

    De subsidie kan niet voor andere doeleinden worden benut dan hierboven beschreven, tenzij hiervoor expliciet toestemming is verkregen van het college. Indien bij controle blijkt dat de subsidie aan andere doelen is besteed, zonder dat daarvoor toestemming is verleend, wordt het subsidiebedrag voor...

  • Pand van de gemeente kopen

    De gemeente verkoopt soms panden, bijvoorbeeld een voormalige school, een wijkcentrum of een kantoorgebouw. Hoe deze gebouwen worden aangeboden, kan per geval verschillen.

    Het recente aanbod van te koop staande gemeentelijke panden vindt u op deze site.

  • Langere openingstijden voor uw horecabedrijf aanvragen

    Eigenaren van een horecabedrijf kunnen een vergunning krijgen om langer open te blijven. Het gaat dan om permanente langere openingstijden, niet vanwege één feestje.

  • Mantelzorgcompliment

    Mantelzorgers die aan de voorwaarden voldoen kunnen op aanvraag per jaar van de gemeente een mantelzorgcompliment krijgen.

  • Geen geld voor eten, drinken, kleding of speelgoed

    Hulp voor als u te weinig geld heeft.

  • Vuur stoken in de openlucht

    Wilt u vuur stoken in de openlucht? Vraag dan toestemming aan de gemeente.

  • Taxatieverslag opvragen

    Een taxatieverslag kan je opvragen om te beoordelen of de WOZ-waarde van jouw woning klopt. Of van jouw niet-woning, zoals een kantoor, winkel enzovoort. Met je DigiD via mijn.overheid.nl Heb je jezelf aangemeld op de Berichtenbox van MijnOverheid? Dan kan je daar het taxatieverslag van jouw woning bekijken. Klik op onderstaande knop. Online een taxatieverslag bekijken via mijn.overheid.nl (DigiD) Voordelen…

  • Uittreksel basisregistratie personen (BRP)

    Heb je een bewijs nodig dat je in de gemeente Zevenaar woont? Vraag dan een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) aan. Daarop staan standaard jouw naam, adres, geboorteplaats en -datum. Daarnaast kun je er andere gegevens op laten zetten. Een uittreksel BRP vraag je online aan met DigiD. Het uittreksel wordt vervolgens binnen enkele werkdagen per post toegezonden.

  • Geregistreerd partnerschap

    Als u uw relatie met uw partner officieel wilt vastleggen, maar u wilt niet trouwen, dan kunt u uw partnerschap laten registreren bij de gemeente.

  • Rolstoel aanvragen

    Als iemand niet meer zelfstandig kan lopen, kan de gemeente in sommige gevallen hulp bieden, bijvoorbeeld met (een aanpassing aan) een rolstoel.

  • Gladheidsbestrijding

    Op grond van de Wegenwet en de Gemeentewet moeten wij ervoor zorgen dat onze wegen in goede staat zijn. Dat betekent dat we tijdens de winterperiode ook een verantwoording hebben bij de bestrijding van gladheid.

  • Eikenprocessierups

    Mensen en dieren kunnen veel last hebben van de eikenprocessierups. Bijvoorbeeld jeuk, rode huiduitslag en last van de ogen en bij het ademhalen. Dit komt door de brandhaartjes van de rupsen. De klachten kunnen 2 weken duren. Ziet u eikenprocessierupsen? Laat het ons weten. Meld eikenprocessierupsen Let op: Zit er een nest op uw eigen terrein? U bent zelf verantwoordelijk voor het laten verwijderen van het nest. Probeer een nest van processierupsen niet zelf te bestrijden of te verwijderen. Regel zelf dat er iemand komt om de nesten te bestrijden. Zitten het nest op gemeentegrond? Wij huren dan een gespecialiseerd bedrijf in. Deze bedrijven halen de nesten weg, ook oude nesten. Als een plek bekend is doen we een rood-wit lint om de boom. Of de rupsen worden weggehaald is afhankelijk van de locatie waar de boom staat. U kunt ons ook bellen om een melding te doen. Bekijk de eikenprocessierups bomenkaart Op de kaart kunt u met behulp van kleuren zien wat er gebeurd als er de eikenprocessierups ontdekt wordt. Kleur (prioriteit) Actie Rood (prioriteit 1) De boom staat in een omgeving waar sprake is van veel beweging. Bijvoorbeeld bij scholen, speel- en sportvoorzieningen en intensief fiets- en/of voetgangersverkeer. In deze gebieden wordt actief geïnventariseerd op de aanwezigheid van de eikenprocessierups. De rups wordt weggezogen. Deze gebieden zijn rood gemaakt op de kaart. Oranje (prioriteit 2) De boom staat in een omgeving waar sprake is van minder beweging. Bijvoorbeeld woonwijken, seniorenvoorzieningen en de aanwezigheid van bebouwing. ER wordt actief geïnventariseerd op de aanwezigheid van de eikenprocessierups. De bestrijding heeft een minder hoge prioriteit dan in een “rood” gebied. De rups wordt wel weggezogen maar daar kan enige tijd overheen gaan. Geel (prioriteit 3) De boom staat in een gebied waar sprake is van minder beweging en de bestrijding een lagere prioriteit heeft dat in een “rood of oranje” gebied. Er wordt geïnventariseerd op basis van een melding.  Wordt de eikenprocessierups aangetroffen dan wordt deze wel weggezogen maar daar kan enige tijd overheen gaan. Groen (prioriteit 4) De boom staat in een omgeving waar sprake is van zeer geringe beweging. Hierbij valt te denken aan de buitengebieden. Er wordt geïnventariseerd op basis van een melding en er sprake is van bewoning in de directe omgeving van het nest.

  • Omgevingsvergunning

    Gaat u bouwen of verbouwen? Een boom kappen? Het gebruik van een gebouw of terrein veranderen? Vaak heeft u daarvoor een Omgevingsvergunning nodig.

  • Verklaring omtrent het gedrag (VOG)

    Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Werkgevers of organisaties kunnen om een VOG vragen. Bijvoorbeeld als u in de kinderopvang of het onderwijs gaat werken, maar ook als u een wapenvergunning aanvraagt.

  • Kinderopvang

    Adressen voor kinderopvang vindt u in het Landelijk Register Kinderopvang en Peuterspeelzalen.

  • Marktplaats aanvragen

    Als u een plaats op de markt wilt hebben, dan vraagt u een marktplaatsvergunning aan bij de gemeente.

  • Trouwen in Nederland als u in het buitenland woont

    Als u in het buitenland woont, kunt u in Nederland trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan. U meldt uw plannen bij de gemeente waar u trouwt of het partnerschap aangaat. Als u allebei in het buitenland woont, doet u een melding bij de gemeente Den Haag.

  • Achternaam kind kiezen

    Een 1e kind krijgt de achternaam van vader of moeder. Dit wordt bepaald door de ouders of de wet. Er bestaan verschillende scenario’s.

  • Geluidsoverlast

    Bij ernstige geluidsoverlast in de openbare ruimte belt u onze meldkamer. Bijvoorbeeld als u last hebt van luidruchtige mensen op straat, in een park of op het water. Een handhaver komt dan zo gauw mogelijk. Minder urgente problemen meldt u online. Zoals lawaai van een brug of een irritante bromtoon waarvan u niet weet waar die vandaan komt.

  • Onderscheiding aanvragen

    Wilt u iemand uit Soest voordragen voor een koninklijke onderscheiding of een jeugdlintje? U leest hier hoe u dat doet.

  • Adresonderzoek

    Staat iemand op uw adres ingeschreven die er niet woont? Of heeft iemand een briefadres op uw adres en kunt u die persoon niet meer bereiken? Dan kunt u een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente. U kunt een adresonderzoek ook intrekken.

  • Oplaadpunten elektrische voertuigen

    In Zutphen en Warnsveld zijn in alle wijken openbare laadpalen voor elektrische voertuigen. U kunt zelf een oplaadpaal aanvragen.

  • Overzicht raadsleden

    De gemeenteraad van de gemeente Someren bestaat uit 17 raadsleden. Bekijk de taken en werkzaamheden van de raad op onze website.