Veelgestelde vragen

Berichten over uw Buurt rondom een zelfgekozen adres

Hoe kunnen we u helpen?

  1. Worden alle besluiten bekendgemaakt via Berichten over uw Buurt?
  2. Ik heb een bepaald bericht niet ontvangen.
  3. Ik wil mijn abonnement wijzigen maar ik kan niet inloggen.
  4. Hoe lang blijven de berichten opvraagbaar via de zoekpagina's van Berichten over uw Buurt?
  5. Hoeveel berichten ontvang ik in een e-mail?
  6. Ik wil graag de frequentie van de te ontvangen berichten wijzigen. Kan dat?
  7. Ik heb mij opgegeven voor de e-mailservice maar heb nog geen bekendmakingen ontvangen. Hoe zit dat?
  8. Ik ontvang bekendmakingen van mijn hele (buur)gemeente of provincie.
  9. Mijn postcode wordt bij het aanmelden niet herkend.
  10. Ik wil graag een abonnement voor meerdere gemeenten, kan dat?
  11. Ik wil graag voor de gehele gemeente een attendering ontvangen, is dat mogelijk?
  12. De informatie in de bekendmaking klopt niet!

1. Worden alle besluiten bekendgemaakt via Berichten in uw Buurt?

Vanaf 1 juli 2021 worden alle bekendmakingen en kennisgevingen uitsluitend gepubliceerd in de officiële elektronische publicatiebladen van de gemeenten, provincies, waterschappen en gemeenschappelijke regelingen. Op deze elektronische berichten kunt u zich abonneren via de e-mailservice Berichten over uw Buurt.

2. Ik heb een bepaald bericht niet ontvangen

Ga naar Berichten over uw Buurt en zoek het bericht dat u niet heeft ontvangen.

Berichten worden hier gepubliceerd tot 2 maanden na de publicatiedatum.

  • Bekijk het berichttype, de uitgever en de locatiegegevens.
  • Bekijk de e-mail Berichten over uw Buurt die u van Overheid.nl ontvangen heeft en klik op de link 'Wijzigen e-mail'. Nadat u zich heeft geregistreerd kunt u hier inloggen en de instellingen van uw abonnement inzien.
  • Bekijk of het berichttype en de uitgever/overheidsorganisatie binnen de door u gekozen instellingen voorkomt. Bekijk ook de gekozen reikwijdte.

Mogelijk heeft u het bericht niet ontvangen omdat:

  • Het berichttype buiten uw selectie valt
  • De uitgever/overheidsorganisatie buiten uw selectie valt
  • De in het bericht opgegeven locatie buiten de door u gekozen reikwijdte valt.

3. Ik wil mijn abonnement wijzigen maar ik kan niet inloggen

Om uw abonnement in te zien en te wijzigen, dient u zich eerst te registreren.

4. Hoe lang blijven de berichten opvraagbaar via de zoekpagina's van Berichten over uw Buurt?

Via eenvoudig zoeken;kunt u alle verwijzigen opvragen naar berichten zoals deze verstuurd worden via de e-mailservice. Verwijzingen naar officiële berichten blijven 2 maanden opvraagbaar via de zoekpagina's. De opvraagbaarheid van verwijzingen naar berichten op sites van overheidsorganisaties is afhankelijk van de einddatum die door de betreffende overheidsorganisaties is toegevoegd aan een bericht.

5. Hoeveel berichten ontvang ik in een e-mail?

Er worden maximaal 200 berichten verstuurd in een e-mail. Ontvangt u regelmatig 200 berichten? Om geen berichten te missen, wordt aangeraden om uw zoekvraag specifieker in te stellen.

6. Ik wil graag de frequentie van de te ontvangen berichten wijzigen. Kan dat?

E-mails van de e-mailservice Berichten over uw Buurt worden verstuurd op de dag nadat er berichten door een overheidsorganisatie worden gepubliceerd. Dit is niet instelbaar.

7. Ik heb mij opgegeven voor de e-mailservice maar ik ontvang vrijwel geen berichten.

Het is mogelijk dat er de laatste tijd geen berichten voor uw postcodegebied zijn gepubliceerd. U kunt zelf controleren of dat het geval is: vul uw postcode in op de zoekpagina Berichten over uw Buurt.

Uit de recentheid van de resultaten kunt u vervolgens afleiden of voor uw postcode in de afgelopen periode berichten zijn gepubliceerd. Mogelijk ontvangt u meer berichten indien u de straal vergroot waar u berichten over wenst te ontvangen. Indien gewenst kunt u de instellingen van uw abonnement inzien en wijzigen.

8. Ik ontvang berichten van mijn hele (buur)gemeente of provincie.

Het ontvangen van deze ongewenste berichten kan worden veroorzaakt doordat uw (buur)gemeente of provincie (te veel) gemeente- of woonplaatsnamen als locatie aan een bericht toevoegt. U kunt dit zelf gemakkelijk controleren: ga na in uw e-mail welke gegevens bij de toegestuurde berichten zijn ingevuld achter Locatie. De gemeente- of woonplaatsnamen die bij Locatie zijn ingevuld door de organisatie geven de locatie aan waar de inhoud van het bericht volgens de desbetreffende overheid betrekking op heeft. De verantwoordelijkheid voor het correct en specifiek invullen van de locatie ligt bij de overheden zelf.

De e-mailservice Berichten over uw Buurt heeft hier geen invloed op. Eventueel kunt u bij de gemeente navragen of zij de berichten met een specifiekere locatie kunnen publiceren.

9. Mijn postcode wordt bij het aanmelden niet herkend.

Het is mogelijk dat uw postcode nog niet voorkomt in de postcodetabel die wordt gebruikt. De postcodetabel wordt eens in de 3 maanden bijgewerkt. Waarschijnlijk hebt u een adres in een nieuwbouwwijk opgegeven. Binnen 3 maanden zal de postcodetabel zijn aangepast zodat u zich op uw eigen postcode kunt abonneren. Eventueel kunt u tot die tijd gebruikmaken van een postcode van een nabijgelegen locatie.

10. Ik wil graag een abonnement voor meerdere gemeenten, kan dat?

Ja, u kunt voor meerdere locaties een abonnement nemen. Hiervoor moet u wel de aanmeldprocedure opnieuw doorlopen.

11. Ik wil graag voor de gehele gemeente een attendering ontvangen, is dat mogelijk?

Ja, dat kan. Bij het opgeven van uw postcode kunt u in plaats van een straal van bijv. 1000 meter rondom uw postcode ook aangeven berichten van de hele gemeente te willen ontvangen.

12. De informatie in het bericht klopt niet!

De publicerende organisatie is zelf verantwoordelijk voor de inhoud van het bericht. De e-mailservice heeft daar geen invloed op. Mocht u het niet eens zijn met de inhoud, dan kunt u contact opnemen met de uitgevende instantie. Door op de link die bij het bericht hoort te klikken, gaat u direct naar het bericht van de organisatie.