Resultaten

1 - 10 van de 314 Resultaten
Toon producten van Oss
  • Trouwen en Geregistreerd Partnerschap

    Gaat u trouwen of uw partnerschap registreren? Meld dit bij de gemeente waar de ceremonie plaatsvindt. In Oss kunt u uw huwelijk en geregistreerd partnerschap vieren op elke plek waar u wilt. En op elke dag van de week. Ook kiest u zelf de trouwambtenaar die u wilt. Alles wat u op deze pagina leest over het huwelijk geldt ook voor het geregistreerd partnerschap.Wat moet u doen?Maak online een melding van uw voorgenomen huwelijk. De melding maakt u via de link onder het kopje "Online regelen" op deze pagina. Heeft u de melding gemaakt? Een ambtenaar van de burgerlijke stand neemt contact met u op als er nog vragen zijn. Is alles in orde? Dan kunt u trouwen. Bij het maken van de melding kiest u: het type ceremonie (uitgebreide ceremonie, korte ceremonie of gratis huwelijk) uw trouwlocatie (alleen als u kiest voor een uitgebreide ceremonie) uw trouwambtenaar (alleen als u kiest voor een uitgebreide ceremonie uw trouwdatum Hieronder worden de keuzes die u moet maken verder uitgelegd.   1. Het type ceremonie Huwelijk met een uitgebreide ceremonieKiest u voor een huwelijk met een uitgebreide ceremonie? Dan kiest u zelf een trouwlocatie. Ook geeft u een voorkeur op voor een trouwambtenaar. En kunt u meer eigen invulling geven aan de ceremonie. U bespreekt uw persoonlijke wensen voor de invulling van de ceremonie samen met de trouwambtenaar. Er is mogelijkheid voor muziek en andere creatieve invullingen. Een huwelijk met een uitgebreide ceremonie duurt 30-45 minuten. Huwelijk met korte ceremonieKiest u voor een huwelijk met een korte ceremonie? U kunt trouwen met een korte ceremonie op maandag, dinsdag en woensdag om 9.00 uur, 10 uur en 11 uur. De ceremonie vindt plaats in de trouwzaal van het gemeentehuis Oss. Er mogen 10 personen bij de ceremonie aanwezig zijn. Dit is exclusief het bruidspaar en de getuigen. De gemeente kiest uw trouwambtenaar. Een huwelijk met een korte ceremonie duurt maximaal 10 minuten. Gratis huwelijkWoont u in Oss? Dan kunt u kiezen voor een gratis huwelijk op maandag om 9.00 uur en 9.15 uur. Het gratis huwelijk wordt gesloten aan de balie in de publiekshal in het gemeentehuis. U neemt alleen 2 getuigen mee. Verder kunnen er geen gasten aanwezig zijn. Er is geen ceremonie.   2. Uw trouwlocatie Kiest u voor een huwelijk met een uitgebreide ceremonie? Dan kunt u trouwen op een vaste locatie. Of op een vrije locatie waar u maar wilt. Zolang uw trouwlocatie maar veilig is voor u en uw gasten. Trouwen op een vaste trouwlocatieU kunt kiezen voor één van de vaste trouwlocaties in Oss: het gemeentehuis in Oss, het Raadhuis in Ravenstein en het Raadhuis in Lithoijen. Trouwen op een vrije locatieU kunt er ook voor kiezen om op een vrije locatie te trouwen. Denk bijvoorbeeld aan een molen, een hotel, een discotheek, het voetbalstadion of bij u thuis. Wilt u op een vrije locatie trouwen? Vul dan het formulier 'verzoek trouwen op een vrije locatie' in. Het ingevulde formulier moet u minimaal 8 weken vóór de huwelijksdatum naar de gemeente sturen. U kunt het ingevulde formulier ook meteen meesturen met de online melding van uw huwelijk. Trouwt u op een vrije locatie? Dan gelden er andere regels dan wanneer u trouwt op een vaste locatie. Waar moet u rekening mee houden? Een belangrijke regel is dat het huwelijk openbaar moet zijn en voor iedereen toegankelijk. Ook mag niemand last hebben van de ceremonie. U zorgt zelf voor een trouwambtenaar. Dit mag iedereen zijn. U kunt ook een beëdigd trouwambtenaar van gemeente Oss hiervoor vragen. Kiest u voor iemand die niet beëdigd is door de rechtbank om een huwelijk te sluiten? Dan moet diegene voor het huwelijk beëdigd worden als buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand (BABS). Hiervoor hebben we zo snel mogelijk de gegevens van die persoon nodig. Kiest u voor een BABS die al wel beëdigd is? Stuur dan een afschrift van de beëdiging mee bij de melding van uw huwelijk. En ook een kopie van een geldig identiteitsbewijs. U betaalt huwelijksleges en leges voor de benoeming en/of beëdiging van de trouwambtenaar. Daarnaast regelt u ook de vergoeding voor de trouwambtenaar. U moet de huwelijksakte en eventueel het trouwboekje op tijd ophalen bij de afdeling Burgerzaken. Ook zorgt u ervoor dat de akte weer teruggebracht wordt naar de afdeling Burgerzaken. De gemeente is op geen enkele manier verantwoordelijk als de (vrije) locatie niet voor u beschikbaar is. Ook voor schade aan de locatie is de gemeente niet aansprakelijk.   3. Uw trouwambtenaar Kiest u voor een huwelijk met een uitgebreide ceremonie? Dan kiest u zelf uw trouwambtenaar. Let op: trouwt u op een vaste locatie? Dan kiest u voor één van de trouwambtenaren van gemeente Oss. Trouwt u op een vrije locatie? Dan kan iedereen uw trouwambtenaar zijn, dit bepaalt u zelf. Kiest u voor een trouwambtenaar die nog niet beëdigd is door de rechtbank? Dan moet dit eerst gebeuren. Hiervoor hebben we zo snel mogelijk de gegevens van die persoon nodig. Van de trouwambtenaar hebben wij een kopie identiteitsbewijs nodig. Is uw trouwambtenaar al beëdigd? Dan hebben wij ook een audiëntieblad van de rechtbank nodig.Online regelenRegel nu de melding van uw huwelijk onlineLinks naar meer informatieFormulier verzoek trouwen op een vrije locatieDigiD aanvragenTrouwen in Nederland als u in het buitenland woontInformatie over trouwlocaties, trouwambtenaren en huwelijksdatumMeer informatie over trouwen op Rijksoverheid.nlContactHeeft u nog vragen? Neem contact met ons op. bruiloft , echtverbintenis , huwelijk , huwelijksbootje , huwelijksdag , huwelijksvoltrekking , in echt verbinden , ja-woord , jawoord , melding voorgenomen huwelijk , ondertrouw , trouwboekje , trouwen voor de wet , trouwerij , trouwpartij

  • Trouwen in Nederland als u in het buitenland woont

    Ook als u niet in Nederland woont, kunt u hier trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan. U of uw partner moet dan wel de Nederlandse nationaliteit hebben. Dit geldt ook als u een geregistreerd partnerschap wilt aangaan. U doet een schriftelijke melding bij de gemeente Den Haag. Doe de melding op z'n vroegst 1 jaar voor uw trouwdatum. U heeft er de tijd voor tot uiterlijk 2 weken voor de trouwdatum. Maar let op: als de gemeente documenten moet opvragen uit het buitenland, kan 2 weken te kort zijn.Wat moet u doen?Neem contact op met de gemeente Den Haag, afdeling Landelijke Taken. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer 14 070 (vanuit buitenland: +31 70 353 30 00).Links naar meer informatieInformatie over het huwelijk en geregistreerd partnerschapInformatie over een schriftelijke melding doen bij de gemeente Den HaagContactHeeft u nog vragen? Neem contact met ons op. in echt verbinden , in het buitenland trouwen , in nederland trouwen , melding voorgenomen huwelijk , melding voorgenomen partnerschap , ondertrouw , registratie partnerschap , registreren , trouwen

  • Tweede paspoort aanvragen

    Wilt u een tweede paspoort aanvragen? Dat kan als u: vaak reist naar landen met een visumplicht twee landen bezoekt die met elkaar in conflict zijn Wat moet u doen? Maak een afspraak om een paspoort aan te vragen. U vraagt een tweede paspoort op dezelfde manier aan als een gewoon paspoort Neem het volgende mee: alle identiteitskaarten en paspoorten die u heeft. Ook als deze niet meer geldig zijn ligt uw paspoort op de ambassade in verband met een visumaanvraag? Neem daarvan een bewijs mee een kleurenpasfoto die aan de eisen voldoet een schriftelijk bewijs dat u het tweede paspoort nodig hebt uw pinpas Na vijf werkdagen is uw tweede paspoort klaar u hoeft geen afspraak te maken om uw paspoort op te halen u moet uw paspoort persoonlijk ophalen Online regelenMaak een afspraak om een paspoort aan te vragenTermijnNa vijf werkdagen is uw paspoort klaar. Heeft u het paspoort eerder nodig? Vraag uw paspoort dan met spoed aan vóór 14:00 uur. Uw paspoort is dan de volgende werkdag klaar. U heeft 3 maanden de tijd om uw paspoort op te halen.Links naar meer informatieMaak een veilige kopie van uw paspoort met de app KopieIDAlles over het paspoort op Rijksoverheid.nlInformatie over een tweede paspoortPaspoort in het buitenland gestolen of verlorenOverzicht conflicterende landenMeer informatie over het voorkomen van identiteitsfraudeContactHeeft u nog vragen? Neem contact met ons op. afgifte tweede nationaal paspoort , afgifte tweede zakenpaspoort , ambassade , buitenland , dikker paspoort , extra paspoort , grensdocument , ID , identiteitsdocument , legitimatiebewijs , paspoort , paspoort met meer pagina's , reisdocument , stempels , veel reizen , visum , visumprocedure , zakelijk paspoort , zaken paspoort , zakenpaspoort

  • Uitkering voor oudere en arbeidsongeschikte zelfstandigen

    U kunt een IOAZ-uitkering aanvragen als u van plan bent te stoppen met uw eigen bedrijf en uw inkomen beneden de bijstandsnorm ligt. U mag gewerkt hebben als zelfstandige of een bedrijf hebben gehad zoals: een eenmanszaak een samenwerkingsverband, of  een BV De uitkering start pas als het bedrijf of zelfstandig beroep is gestopt. Uw totale inkomen (arbeidsinkomsten, uitkeringen, pensioenen) en dat van uw partner vult u hiermee aan tot het bijstandsniveau. Als gedeeltelijk arbeidsongeschikte kunt u ook recht hebben op een IOAZ-uitkering. Maar dat is alleen als u: minder dan 80% arbeidsongeschikt bent op 28 december 2005 al een IOAZ-uitkering ontving geen recht heeft op een toeslag via de Toeslagenwet, omdat uw partner na 31 december 1971 geboren is en geen van uw kinderen jonger is dan 12 jaar Wat moet u doen?De gegevens die u moet laten zien, zijn onder andere: een geldig identiteitsbewijs een bewijs van uw woonsituatie: huurcontract of eigendomsbewijs bankafschriften van de afgelopen periode de boekhouding van de laatste drie jaar Uw IOAZ-consulent bespreekt met u welke gegevens verder nog nodig zijn. Ook bekijkt u samen waar wij u ook nog bij kunnen helpen.TermijnDe gemeente neemt binnen 8 weken na ontvangst van uw aanvraag een besluit. Deze termijn mag eenmaal verlengd worden.Links naar meer informatieBrochure 'Van bijstand naar Participatiewet'Antwoord voor bedrijven: wegwijs in regels, vergunningen en subsidiesBedragen bijstandsuitkering (bijstandsnorm)Kom ik in aanmerking voor een IOAZ-uitkering? Informatie van de RijksoverheidContactDe IOAZ-uitkering vraagt u aan bij de gemeente. Dit doet u maximaal 1,5 jaar voordat u stopt met uw bedrijf. Heeft u nog vragen? Neem contact met ons op. arbeidsongeschikte ondernemer , arbeidsongeschiktheidsuitkering voor ondernemers , eigen baas , inkomensaanvulling , ioaz , kostendelersnorm , ondernemer , ondernemer met pensioen , wet inkomensvoorziening oudere en of gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandige , zelfstandige gedeeltelijk arbeidsongeschikt , zelfstandige met pensioen , zzp'er

  • Uitstalling plaatsen bij een winkel

    Als ondernemers kunt u een uitstalling of reclamebord voor uw (winkel)pand wilt plaatsen heeft u hiervoor een vergunning nodig. U mag alleen producten uitstallen die ook in de winkel verkocht worden. Een fietsenhandelaar kan bijvoorbeeld fietsen buiten uitstallen. Het kan zijn dat u precariobelasting moet betalen als u een uitstalling heeft. Dit is belasting die u aan de gemeente betaalt voor het gebruik van openbare ruimte. Directe verkoop vanuit de uitstalling is niet toegestaan.Wat moet u doen?In uw aanvraag staat het volgende beschreven: de plaats de data dat de uitstalling is geplaatst de tijdstippen dat de uitstalling is geplaatst de omvang het soort het doel van de activiteit Online regelenDigitaal aanvragen uitstalling exploiteren (met eHerkenning)Digitaal aanvragen uitstalling exploiteren (met DigiD)Aanvraagformulier voor het plaatsen van uitstallingenTermijnDe gemeente neemt binnen acht weken een beslissing op uw aanvraag.Links naar meer informatieVoorwaarden uitstallingen exploiterenPrecariobelasting betalen gebruik openbare weg , markt , openbare weg , plantenbak , precario , reclame , reclamebord , stalletje , terras , terrasvergunning , toestemming tot het exploiteren van een terras of uitstalling , uitstalling , uitstalling plaatsen , uitstallingen , winkel , winkelpresentatie

  • Uittreksel basisregistratie personen aanvragen

    Een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) is een officiele verklaring dat u in de gemeente Oss woont. Op een standaard uittreksel BRP staan altijd deze gegevens: uw geslachtsnaam uw voornamen uw geboortedatum uw geboorteplaats uw adres U kunt ook andere gegevens erop laten zetten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan uw burgerservicenummer, uw woonhistorie of uw nationaliteit. Heeft u het uittreksel nodig in het buitenland? Vraag dan een internationaal uittreksel aan.Wat moet u doen?Er zijn twee manieren waarop u het uittreksel aan kunt vragen: Digitaal (met DigiD). U ontvangt het uittreksel binnen 5 werkdagen per post op uw adres. U kunt 3 soorten uittreksels digitaal aanvragen: een standaard Uittreksel BRP een uittreksel voor de woningbouwvereniging. Hierop staan naast de standaard gegevens ook uw datum van inschrijving in Oss en uw woonhistorie een internationaal uittreksel BRP. Dit is een uittreksel in het Nederlands met verschillende vertaling. Er zijn twee soorten: N/F/D/E of N/S/I/T Heeft u andere gegevens nodig op uw uittreksel BRP? Maak dan een afspraak aan de balie. Met aan afspraak aan de balie. Klik om een afspraak in te plannen op de button 'Maak een afspraak'. U neemt de volgende spullen mee: Een geldig identiteitsbewijs Uw pinpas Vraagt u het uittreksel aan voor iemand anders? Neem van diegene een ondertekend machtigingsformulier + kopie van zijn/haar identiteitsbewijs mee Online regelenUittreksel BRP aanvragen (met DigiD)Machtigingsformulier voor aanvraag uittreksel BRPTermijnVraagt u het uittreksel digitaal aan? Dan ontvangt u het binnen 5 werkdagen per post op uw adres. Vraagt u het uittreksel persoonlijk aan de balie aan? Dan krijgt u het uittreksel meteen mee.Links naar meer informatieInformatie over Basisregistratie Personen (BRP) afgifte uittreksel uit bevolkingsregister , afschrift GBA , afschrift uit de Gemeentelijke Basis Administratie , bevolkingsadministratie , bevolkingsregister , bewijs , bewijs van persoonlijke registratie in gemeente , bpr , brp , brp-afschrift , brp-uittreksel , gba , GBA-uittreksel , gemeentelijke administratie , Gemeentelijke Basis Administratie , internationaal afschrift , internationaal uittreksel , internationale schakelklas , persoonlijke registratie , persoonsregister , schakelklas , uitreksel , uittreksel , uittreksel bevolkingsregister , uittreksel GBA , woon verleden , woonverleden

  • Vakantie doorgeven bij bijstandsuitkering

    Wilt u op vakantie? Of gaat u er een paar dagen tussenuit? Dat kan! Ook met een uitkering heeft u vakantiedagen. Tijdens uw vakantie wordt uw uitkering gewoon doorbetaald. Wel is het belangrijk dat u uw vakantie op tijd doorgeeft bij de gemeente. Op deze pagina leest u wat de voorwaarden zijn en hoe u uw vakantie kunt doorgeven.Wat moet u doen?Uw vakantie of bezoek aan het buitenland meld u minimaal 2 weken van tevoren. Ook als het door persoonlijke omstandigheden komt, zoals een familiebezoek. Dat doet u met het wijzigingsformulier dat u bij de toewijzing van de uitkering kreeg. Hebt u geen wijzigingsformulier meer? Neem dan contact op met de gemeente Oss.Links naar meer informatieSociale Verzekeringsbank - Meer informatie over op vakantie gaan met een AIO-aanvulling en op vakantieContactHebt u nog vragen? Neem contact met ons op. bijstand en verlof , bouwvakkers , camping , doorbetaling uitkering , ik heb bijstand en ga op vakantie , ik ontvang een uitkering en ga naar het buitenland , naar het buitenland met bijstand , reizen , uitkering en vakantiemelding , vakantie doorgeven aan sociale dienst , verblijf in het buitenland

  • Venten, diensten verlenen

    Venten (afdeling 3 APV), is het huis-aan-huis- verkopen van handel. Hiervoor heeft u geen vergunning nodig. Wanneer u deur aan deur diensten wilt verlenen, hoeft u ook geen vergunning aan te vragen. Er zijn echter wel een aantal regels waar u  zich aan moet houden. Voorbeelden van diensten zijn: glazen wassen, reinigen van voertuigen en schoenen poetsen. Ook het aanbieden van folders, kortingsacties, reclame is toegestaan.ContactHeeft u nog vragen? Neem contact met ons op. aanbieden , auto's wassen , autowasvergunning , deurverkoop , diensten op de openbare weg , diensten op straat , diensten verlenen openbare weg , dienstverlener , dienstverlening , dienstverlening op straat , flyeren , folders , glazen wassen en reinigen van containers , glazen wasser , glazenwasser , glazenwasservergunning , reclame , schoenen poetsen , schoenenpoetservergunning , ventvergunning , vergunning glazenwassen , vergunning schoenenpoetser , vergunning voor dienstverlening , voertuigen wassen op straat

  • Verblijfsvergunning aanvragen

    U heeft een verblijfsvergunning nodig als u langer dan drie maanden in Nederland wilt verblijven. U wilt bijvoorbeeld bij uw familie in Nederland wonen of u wilt werken of studeren in Nederland. Inwoners van EU-landen en mensen uit Liechtenstein, Zwitserland, Noorwegen en IJsland die in Nederland (willen) verblijven, hebben geen verblijfsvergunning nodig. Zij hebben een 'bewijs van rechtmatig verblijf' nodig.Wat moet u doen?U vraagt een verblijfsvergunning aan bij de Immigratie en Naturalisatiedienst (IND).Links naar meer informatieImmigratie- en Naturalisatiedienst (IND)Informatie over legalisatie van buitenlandse documenten, per landInformatie over beslistermijnen en bezwaar en beroep voor verblijfsvergunningen Antillen , immigratie , machtiging tot voorlopig verblijf , verblijfsvergunning , verblijfvergunning

  • Vergoeding aanvragen na bodemonderzoek

    Als u schade heeft na een bodemonderzoek, kunt u een vergoeding vragen. Het gaat dan om een verplicht bodemonderzoek vanwege het milieu, op verzoek van de gemeente of de provincie. De overheid kan het bodemonderzoek zelf hebben ingesteld. Of iemand heeft gevraagd het onderzoek te doen. Bijvoorbeeld een bedrijf dat de grond misschien vervuild had.Wat moet u doen?Zo vraagt u de schadevergoeding aan na een bodemonderzoek U neemt contact op met de rechtbank. Dit kan het kantongerecht de kantonrechter of de arrondissementsrechtbank rechtbank zijn in de regio waarin waar uw grond ligt. U informeert bij de rechtbank over het doorgeven van de juiste gegevens. ContactHeeft u nog vragen? Neem contact met ons op. vergoeding na schade , wettelijk verplicht bodemonderzoek

Verfijn zoekopdracht

Geen verfijning beschikbaar.

Acties