Resultaten

1 - 10 van de 93 Resultaten
Toon producten van Uithoorn
  • Aanvraag vaststelling subsidie

    Subsidies van meer dan € 5.000,- moeten, na het jaar van toekenning, verantwoord worden. De gemeente bekijkt of de gestelde doelen zijn gehaald en daarna vindt de vaststelling van het subsidiebedrag plaats. U moet hiervoor een aanvraag tot vaststelling en een eindrapportage indienen. Hoe u de subsidie moet verantwoorden staat in de brief (beschikking) die u heeft ontvangen. Bij een incidentele subsidie dient het verzoek tot vaststelling uiterlijk 13 weken na het verrichten van de activiteiten ingediend te worden. Bij een structurele subsidie moet het verzoek inclusief documenten uiterlijk vóór 1 mei, in het jaar na afloop van het kalenderjaar, ontvangen zijn door de gemeente.Aanvraag vaststelling subsidie  Aanvraag vaststelling subsidie 

  • Adresonderzoek aanvragen

    Een adresonderzoek is een administratief onderzoek. De gemeente onderzoekt of de mensen die ingeschreven staan op het adres daar ook wonen. Het is belangrijk dat deze gegevens kloppen. Staat er iemand op uw adres ingeschreven terwijl hij niet bij u woont? Dan kunt u misschien geen huurtoeslag krijgen. Ook kan een persoon die onterecht op een adres staat ingeschreven fraude plegen. Bijvoorbeeld door toeslagen aan te vragen. Instanties kunnen ook om een adresonderzoek vragen als zij adresgegevens uit de basisregistratie personen gebruiken.

  • AED-apparaat gebruiken

    Een AED is een Automatische Externe Defibrillator. Het apparaat helpt bij een hartstilstand. De AED geeft stroomstootjes waardoor het hart weer gaat kloppen. Als iemand binnen 6 minuten gereanimeerd kan worden, is de kans groter dat hij of zij gered wordt. Iedereen mag een AED-apparaat gebruiken. Het apparaat vertelt u namelijk precies wat u moet doen. Er zijn ook burgerhulpverleners die opgeroepen kunnen worden bij een spoedgeval. Een burgerhulpverlener heeft een training gevolgd en kan reanimeren. Om het AED-apparaat zit een speciale kast waarop het groene logo staat. Niet alleen de gemeente heeft AED-apparaten opgehangen. Bedrijven en instellingen kunnen ook zelf een AED-apparaat kopen en ophangen. U kunt ook zelf met uw buurt een AED-apparaat kopen. Op BuurtAED.nl kunt u met elkaar geld inzamelen. Wilt u weten waar een AED bij u in de buurt zit? Of dat er wel voldoende AED-apparaten in de buurt zijn? Vul uw postcode in op de website van de Hartstichting.

  • Alarm bij gevaar

    Bij gevaar in uw buurt wordt u gewaarschuwd door de politie of brandweer. Zij rijden bijvoorbeeld rond in geluidswagens en roepen om welk gevaar er dreigt. De politie en de brandweer kunnen bij u aanbellen. U hoort van hen wat er aan de hand is en wat u moet doen. U kunt ook een melding op uw mobiele telefoon krijgen van NL-Alert. Ontvangt u nog geen meldingen van NL-Alert op uw mobiele telefoon? Met de instelhulp kunt u uw telefoon hiervoor instellen. Bij groter gevaar hoort u de sirenes van het luchtalarm en krijgt u een melding van NL-Alert op uw mobiele telefoon. Ga het dichtstbijzijnde gebouw binnen of laat anderen bij u binnen. Sluit deuren en ramen. Zet de radio of tv aan. Kijk in de melding die u van NL-Alert ontvangen heeft en op Crisis.nl. Zo weet u wat er aan de hand is en wat u moet doen. Wacht daarop. Blijf binnen! Iedere eerste maandag van de maand om 12:00 uur wordt in het hele land het luchtalarm getest. U hoeft dan niets te doen. Op Crisis.nl vindt u ook een lijst van spullen die u in huis zou moeten hebben bij een ramp.

  • Alcohol schenken en verkopen

    Een ondernemer moet een drank- en horecavergunning hebben om alcoholische dranken te schenken. De vergunning vraagt u aan bij de gemeente.  Alcohol schenken  Alcohol schenken 

  • Alcohol tijdelijk schenken

    Het is verboden om buiten uw horecabedrijf alcoholische dranken te verkopen. U kunt voor speciale evenementen, zoals Koningsdag, een ontheffing aanvragen bij de gemeente. U kunt een ontheffing krijgen voor maximaal 12 dagen achter elkaar. Met een ontheffing van Art. 35 Drank- en horecawet, heeft u toestemming om tijdelijk alcohol te verkopen. Aanvraag ontheffing  Aanvraag ontheffing 

  • Andere achternaam gebruiken

    U kunt bij de gemeente aangeven dat u met een andere achternaam aangeschreven en aangesproken wilt worden. Dat doet u met een verzoek aanduiding naamgebruik. De gemeente verandert dan uw aanschrijfnaam, maar niet uw geboortenaam.  U kunt telefonisch (0297 - 513 111) hiervoor een afspraak maken of het formulier 'naamgebruik verklaring' downloaden, invullen en afgeven met een kopie van uw identiteitsbewijs aan de receptie van het gemeentehuis. Iedereen in Nederland heeft een achternaam. Deze is vastgelegd in de burgerlijke stand en staat ook in de basisregistratie personen (BRP) van de gemeente. Deze naam wordt ook wel uw geslachtsnaam of geboortenaam genoemd. Bij vrouwen heet deze naam ook wel de meisjesnaam. Deze naam verandert niet als u gaat trouwen of geregistreerd partnerschap aangaat. De gemeente en andere (overheids)organisaties gebruiken standaard uw aanschrijfnaam als zij u post sturen. De achternaam waarmee u bent geboren, blijft in uw officiële papieren staan (bijvoorbeeld uw paspoort of rijbewijs). Stel: u heet J. de Wit en uw partner heet P. Jansen. Dan kunt u kiezen uit 4 namen waarmee u wordt aangeschreven: J. Jansen J. de Wit J. de Wit-Jansen J. Jansen-de Wit Lees eventueel ook de informatie bij: 'Naamskeuze kinderen'. Wilt u uw geslachtsnaam veranderen? De gemeente moet dit aanpassen bij de burgerlijke stand. Lees dan de informatie bij 'Achternaam, wijziging'.

  • Asbest verwijderen

    Asbest is kankerverwekkend materiaal. Daarom mag u niet zomaar asbest verwijderen. U moet eerst een sloopmelding doen voordat u begint met de werkzaamheden. Asbest kan voorkomen in: vlakke platen (gevels dakbeschot, rondom schoorstenen) vlakke gevelplaten met coating (decoratieve buitengevels, galerijen) schoorstenen of luchtkanalen (bij kachel of cv-installatie, ventilatiekanaal) bloembakken golfplaten (daken van schuren en garages) standleiding (afvoer toilet) brandwerend board (onder cv-ketels, wanden cv-kast, trapbeschot, plafonds) vinylzeil of oude vloerbedekking (asbesthoudende onderlaag) oude huishoudelijke apparaten

  • Bewijs van in leven zijn of attestatie de vita

    Een bewijs van in leven zijn of een attestatie de vita is een schriftelijk bewijs dat u nog in leven bent. Instanties zoals een pensioenfonds of uitkeringsinstantie kunnen hierom vragen. Het verschil tussen beide documenten is: Een bewijs van in leven zijn gebruikt u in Nederland. Dit is een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP). Een attestatie de vita gebruikt u in het buitenland. Dit is een verklaring van de burgerlijke stand. Van een attestatie de vita kunt u tegelijk een meertalig modelformulier aanvragen.

  • Bezoek uit het buitenland ontvangen

    U vraagt de garantstelling en de particuliere logiesverstrekking aan bij de IND. Dit doet u door het aanvraagformulier van de IND in te vullen. Met dit formulier gaat u naar de gemeente om het te ondertekenen (legaliseren). Maak hiervoor een afspraak.  Afspraak maken Als u bezoek krijgt uit het buitenland kan het zijn dat u een garantstelling of een particuliere logiesverstrekking aan moet vragen. Uw bezoek heeft dit nodig bij het aanvragen van een visum. Door garantstelling zorgt u ervoor dat uw gast niet in de problemen komt als hij of zij de kosten van een verblijf in Nederland niet (meer) kan betalen. Bijvoorbeeld omdat uw gast niet meer bij zijn geld kan. Als u een partner heeft, dan moet u samen de garantstelling ondertekenen. U bent dan samen verantwoordelijk voor de kosten van uw gast. Logeert uw buitenlandse bezoek in uw huis? Dan heeft u een particuliere logiesverstrekking nodig. De garantstelling geldt voor een verblijf van maximaal 3 maanden in Nederland.

Verfijn zoekopdracht

Geen verfijning beschikbaar.

Acties