Zoekresultaat

152 Resultaten
Toon producten van Hof van Twente
  • Identiteitskaart

    Voor de aanvraag van een identiteitskaart moet u persoonlijk naar de publieksbalie van het gemeentehuis komen. Hiervoor moet u van tevoren een afspraak maken. Alle aanvragers, dus ook kinderen, ongeacht hun leeftijd, dienen ter identificatie aanwezig te zijn bij het aanvragen van een reisdocument. Zodra uw identiteitskaart gereed is, kunt u deze persoonlijk afhalen bij de publieksbalie van het gemeentehuis of op een door u gekozen tijdstip thuis of op uw werk laten bezorgen. Meer informatie over het laten bezorgen vindt u hier.

  • Paspoort

    Voor de aanvraag van een paspoort moet u persoonlijk naar de publieksbalie van het gemeentehuis komen. Hiervoor moet u van tevoren een afspraak maken. Alle aanvragers, dus ook kinderen, ongeacht hun leeftijd, dienen ter identificatie aanwezig te zijn bij het aanvragen van een reisdocument. Zodra uw paspoort gereed is, kunt u deze persoonlijk afhalen bij de publieksbalie van het gemeentehuis of op een door u gekozen tijdstip thuis of op uw werk laten bezorgen. Meer informatie over het laten bezorgen vindt u hier.

  • Legalisatie handtekening

    Als u moet bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is, kunt u die laten legaliseren door de gemeente waar u ingeschreven staat. U zet dan bij de Publieksbalie uw handtekening op het document. De gemeente bevestigt met een stempel dat dit dezelfde handtekening is als die op uw identiteitsbewijs staat. De inhoud van de documenten wordt niet beoordeeld door de ambtenaar.

  • Bewijs van in leven zijn

    Het bewijs van in leven zijn (Attestatie de vita) is het schriftelijke bewijs van de gemeente dat u in leven bent. Dit bewijs is onder meer nodig om in aanmerking te komen voor pensioen, lijfrente en sommige (levens)verzekeringsuitkeringen. Een attestatie de vita moet persoonlijk worden aangevraagd bij de woongemeente.  Voor de aanvraag kunt u online een afspraak maken.  Het bewijs van in leven zijn kunt u meteen meenemen. 

  • Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG)

    De Verklaring Omtrent het Gedrag ontvangt u per post van het Ministerie van Veiligheid en Justitie, Dienst Justis. De aanvraag duurt standaard 4 weken. Als u gaat werken in het buitenland en voor een adoptieprocedure kunt u een spoedprocedure vragen. Dit duurt 10 werkdagen. U moet ingeschreven staan bij de gemeente Hof van Twente.

  • Uittreksel Basisregistratie personen (BRP)

    Een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) - voorheen GBA (Gemeentelijke BasisAdministratie) is een bewijs dat u in de gemeente Hof van Twente bent ingeschreven. Het bevat uw naam, adres, geboortedatum en geboorteplaats en, afhankelijk van het doel van de aanvraag, een aantal aanvullende gegevens. Vraag bij de instantie waarvoor u een uittreksel aanvraagt welke gegevens op het uittreksel moeten staan. U kunt een uittreksel online of bij de publieksbalie aanvragen. Als u online aanvraagt betaalt u niets en wordt het uittreksel uiterlijk de eerstvolgende werkdag verstuurd. Bij een aanvraag in de publiekshal kunt u het uittreksel direct meenemen.

  • Uittreksel Burgerlijke Stand

    Heeft u een akte van geboorte, huwelijk, echtscheiding of overlijden nodig? Deze kunt u bij de gemeente Hof van Twente opvragen als de geboorte, het huwelijk of het overlijden in Hof van Twente heeft plaatsgevonden. Vraagt u de akte online aan, dan krijgt u de akte binnen 5 werkdagen thuisgestuurd. Als u de akte aan de balie in de publiekshal aanvraagt, dan kunt u de akte meteen meenemen.

  • Rijbewijs

    Voor de aanvraag van een rijbewijs moet persoonlijk naar de Publieksbalie van het gemeentehuis komen. Hiervoor moet u van tevoren een afspraak maken. Zodra uw rijbewijs gereed is, kunt u deze persoonlijk afhalen bij de publieksbalie van het gemeentehuis of op een door u gekozen tijdstip thuis of op uw werk laten bezorgen. Meer informatie over het laten bezorgen vindt u hier.

  • Wijziging naamgebruik

    Als uw burgerlijke staat is gewijzigd kunt ervoor kiezen de naam van uw partner te gebruiken of juist niet meer te gebruiken. Uw geslachtsnaam (achternaam) verandert niet, alleen de naam waarmee u voortaan wilt worden aangeschreven. Als de aanschrijfnaam moet worden gewijzigd, moet  een verklaring van naamgebruik worden ingevuld. U kunt de aanschrijfnaam kosteloos wijzigen bij de gemeente waar u staat ingeschreven. 

  • Erkennen kind

    Bent u een man of vrouw en bent u niet getrouwd of heeft u geen geregistreerd partnerschap met de moeder van uw kind, dan kunt u toch officieel het ouderschap van het kind op u nemen. Dit wordt erkenning genoemd. Het erkennen van een kind is kosteloos. Van de erkenning wordt een akte opgemaakt door de ambtenaar van de burgerlijke stand. Bij erkenning ontstaat er een juridische band tussen de moeder waaruit het kind niet geboren is of de vader en het kind: de familierechtelijke betrekking.  Voor het erkennen van een kind kunt u online een afspraak maken.

Verfijn zoekopdracht

Toon producten van: Hof van Twente

Geen verfijning beschikbaar.

Acties