Zoekresultaat

109 Resultaten
Toon producten van Sluis
  • 12-dagenregeling aanvragen

    Bent u houder of uitbater van een hotel, restaurant of café? En organiseert u een activiteit met muziek waarbij de omgeving last kan hebben van geluid? Dan kunt u 12 keer per jaar een melding doen voor het overschrijden van de standaard geluidsnormen. Dit staat bekend als de 12-dagenregeling. Regelen   Online melden 12-dagenregeling Vul de melding 12-dagenregeling in en stuur deze per post of e-mail naar ons op. Wat u moet weten   Dien de melding minstens 14 dagen voordat de activiteit begint in. U krijgt daarna van ons een brief waarin staat of u toestemming krijgt. Ook moet u zich houden aan de eindtijden voor de activiteit.  Een muziekactiviteit binnen moet om 01.00 uur eindigen.  Een muziekactiviteit op het terras bij uw horecazaak moet om 24.00 uur eindigen. Kosten   Geen Nog vragen?   Kom dan langs in het gemeentehuis of bel ons.

  • Achternaam gebruiken

    Gaat u trouwen, uw partnerschap registreren of scheiden? U kunt de gemeente laten weten hoe u door overheidsinstanties genoemd wilt worden. Naamgebruik wijzigen Regelen   Neem contact met ons op en maak een afspraak of vul het aanvraagformulier in en stuur deze per post naar ons op. Wat u moet weten   De Belastingdienst en pensioenfondsen krijgen de gegevens van de gemeente automatisch door. Als u wilt dat banken of verzekeringsmaatschappijen een andere naam gebruiken, dan moet u hen zelf informeren. U verandert alleen het gebruik van uw achternaam. Uw officiële achternaam blijft gelijk. Dat betekent dat op officiële documenten, zoals een paspoort en rijbewijs, altijd uw eigen achternaam staat. Als u uw officiële achternaam wilt wijzigen dan moet u contact opnemen met Justis

  • Achternaam kiezen kind

    Wilt u kiezen welke achternaam uw eerste kind krijgt? Dit doet u bij de geboorteaangifte of bij de erkenning. Regelen   Bent u getrouwd? Dan krijgt het kind de achternaam van de vader. Wilt u dat het kind de achternaam van de moeder krijgt? Neem contact met ons op en maak een afspraak. Bent u niet getrouwd? Dan krijgt het kind de achternaam van de moeder. Wilt u dat het kind de achternaam van de vader krijgt? Dan moet de vader eerst het kind erkennen. Wat u moet weten   U kunt alleen bij uw eerste kind de achternaam kiezen. Alle kinderen die u daarna samen krijgt, krijgen dezelfde achternaam als het eerste kind. Omdat de moeder niet altijd mee kan komen bij de geboorteaangifte is het handig om dit voor de geboorte te regelen. Meenemen   Identiteitsbewijs van beide ouders. Kosten   Geen.

  • Adresonderzoek aanvragen

    Staat iemand op uw adres ingeschreven, terwijl die niet bij u woont? Of staat iemand niet ingeschreven, die wel op uw adres woont? Vraag de gemeente dan om een adresonderzoek. Direct regelen   Neem contact met ons op voor een afspraak. Wat u moet weten   Om een adresonderzoek te starten, heeft u nodig: Uw identiteitsbewijs. Bewijs dat u eigenaar of huurder bent van de woning. Eventueel de gegevens van de betrokken persoon of personen. Kosten   Geen.

  • Afstand doen van een graf

    U kunt afstand doen van een graf of urnruimte. Deze vervalt dan aan de gemeente. Voorwaarden   U moet de rechthebbende van het graf of de urnruimte zijn. Regelen   Afstand doen van een graf Vul het aanvraagformulier in en stuur dit per e-mail of post naar ons op. Nog vragen?   Neem contact met ons op via 14 0117.

  • Afvalstoffenheffing

    Heeft u een woning in de gemeente Sluis? Dan ontvangt u van Sabewa Zeeland een aanslag voor de afvalstoffenheffing. Kijk op de website van Sabewa Zeeland voor meer informatie over deze belasting. Tarieven   Bekijk de tarieven. Belasting kwijtschelden   Heeft u niet genoeg geld om de gemeentelijke belastingen te betalen? En komt dit doordat u geen of weinig inkomen heeft? Dan kunt u vragen het bedrag kwijt te schelden. U vraagt om kwijtschelding bij Sabewa Zeeland. Bezwaar maken   Bent u het niet eens met de aanslag van de gemeentelijke belastingen? Of staat er een fout op het aanslagbiljet? Dan kunt u bezwaar maken bij Sabewa Zeeland. Bezwaar maken.

  • Asbest verwijderen

    Wilt u asbest verwijderen?   In veel gevallen moet u daar een erkend bedrijf voor inschakelen. Wat u moet weten   Vanaf 1 januari 2024 mag u geen asbest meer hebben. Regelen   Wilt u minder dan 35m2 aan asbesthoudende golfplaten, niet-gelijmde vloerbedekking of asbesthoudende tegels verwijderen? Dan heeft u een sloopbon nodig. Deze kunt u afhalen bij het gemeentehuis. Wilt u meer dan 35m2 aan asbesthoudend materiaal verwijderen? Dan moet u een sloopmelding doen. Dit doet u bij omgevingsloket.nl. U moet een asbestrapport bijvoegen. Dit laat u maken door een erkend bedrijf. Zelf asbest verwijderen   U mag asbest zelf verwijderen als het gaat om minder dan 35 m2 aan platen of niet-gelijmde vloerbedekking. Dan heeft u een sloopbon nodig. Deze kunt u afhalen bij het gemeentehuis. Ons advies   Beschadig het asbesthoudende materiaal niet, breek het niet en boor er niet in. Hierdoor kunnen gevaarlijke asbestvezels vrijkomen. Spuit het asbesthoudende materiaal nat en draag beschermende kleding. Asbest afvoeren   Verpak het asbest zorgvuldig als u het bij de Milieustraat inlevert. Hiervoor zijn speciale asbestzakken te koop. Sluit de verpakking luchtdicht af met sterke tape. Bekijk hoe u het asbest moet aanbieden bij de Milieustraat . Kosten   De sloopmelding is gratis. De speciale asbestzakken niet. Deze koopt u bij de milieustraat. Bij de sloopmelding moet u een asbestrapport inleveren. Aan dit rapport zijn wel kosten verbonden. Asbest laten verwijderen   Wilt u meer dan 35m2 asbest verwijderen? Of gaat het om losse buizen of vastgelijmde vloerbedekking? Dan mag u dit niet zelf doen. U moet dit eerst melden via Omgevingsloket online. Pas als u toestemming van ons heeft, mag u beginnen met slopen. U moet dan een erkend bedrijf inschakelen. Subsidieregeling asbestdaken   Vanaf 1 januari 2024 mag u geen asbestdak meer hebben. Daarom heeft de Rijksoverheid een subsidieregeling voor verwijderen van asbestdaken opgezet . Hier kunt u gebruik van maken als u een asbestdak heeft van meer dan 35m2. Meer informatie   Meer informatie over asbest en asbest verwijderen vindt u op de website van de Rijksoverheid en bij aimonline.nl.

  • Asverstrooiing

    Na de crematie kunt u de as van een overledene uitstrooien. U heeft hiervoor een ontheffing van de gemeente nodig. Met een ontheffing heeft u toestemming om de as te verstrooien. Regelen   U vraagt de ontheffing aan bij de gemeente. Neem hiervoor contact op via 14 0117. Kosten   Een asbus verstrooien op een verstrooiingsplaats € 751,88. Een asbus verstrooien op een particulier graf  € 1.447,67.  

  • Begraven

    Als inwoner kunt u een graf of urn ruimte huren van de gemeente. U vraagt dan grafrechten aan. Grafrechten gelden minimaal 10 jaar voor een algemeen graf en 20 jaar voor een particulier graf. Verloopt de periode? Dan kunnen nabestaanden de grafrechten verlengen. Wat u moet weten   Er zijn meerdere soorten graven, zoals: Een particulier graf. Een algemeen graf. Een urn ruimte. Kosten   Bekijk het overzicht. Direct regelen Grafrechten aanvragen U kunt het ingevulde formulier per e-mail of per post naar ons sturen. Nodig   Uw naam en adres. De naam van de overledene. Waar en wanneer de overledene is geboren. Waar en wanneer de overledene is overleden. Waar en wanneer de overledene wordt begraven of gecremeerd. Termijn van uitgifte. De grafgegevens. Meer weten?   Ga naar de website van de Rijksoverheid voor meer informatie over begraven of cremeren.

  • Beschut werken

    Beschut werk is bedoeld voor mensen die alleen kunnen werken met ondersteuning die een gewone werkgever niet kan bieden. Ook niet met hulp van de gemeente of UWV. UWV adviseert dan beschut werk. Dit is een omgeving waar mensen met een ziekte of handicap meer begeleiding of aanpassingen op de werkplek krijgen. Een advies voor beschut werk krijgt u van het UWV. Met dit advies kunt u bij ons langs komen. De gemeente Sluis kijkt dan samen met sociaal werkbedrijf Dethon of er een geschikte werkplek voor u is. Regelen   U vraagt beschut werk aan bij UWV. Krijgt u een advies voor beschut werk van UWV? Dan krijgt u daarna een gesprek bij de gemeente. Beschut werk aanvragen. Nog vragen?   Bel 14 0117. Meer weten?   Lees meer over beschut werk op Rijksoverheid.nl.

Verfijn zoekopdracht

Toon producten van: Sluis

Geen verfijning beschikbaar.

Acties