Resultaten

131 - 132 van de 132 Resultaten
Toon producten van Druten
  • Hulp bij geldzaken en schulden

    Hebt u financiële problemen en mist u het overzicht? Hebt u moeite met het betalen van de maandelijkse rekeningen of loopt u achter met de betalingen? De gemeente kan u daarbij helpen.U kunt op verschillende manieren hulp krijgen om uw financiën in orde te maken. Deze hulp is gratis. Wat gaan wij doen? Tijdens een intakegesprek nemen wij met u uw situatie door. Wij zullen vragen stellen over uw financiën maar ook over uw persoonlijke situatie. Afhankelijk van uw omstandigheden kiezen wij voor u de best passende oplossingsrichting. Dit kan zijn informatie en advies of een doorverwijzing naar een schuldhulpverlener. Ook kunt u in aanmerking komen voor een budgettraining of budgetbegeleiding. Wilt u een idee krijgen van wat schuldhulpverlening doet en van u vraagt? Bekijk hieronder dan de filmpjes. Heeft u hulp nodig? Vul het formulier in en wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op voor het maken van een afspraak (onder voorwaarde dat u telefonisch bereikbaar bent). Belangrijk: Als er sprake is van een crisissituatie (dreigende woningontruiming of afsluiting van energie of water) dan kunnen wij binnen 3 werkdagen met u in gesprek. Wij vragen u om met de brieven die u hierover heeft ontvangen naar ons te komen. Online schuldhulpverlening aanvragen met digid Het is ook mogelijk om een afspraak te maken via de balie van de gemeente of via het algemene telefoonnummer 088 432 70 00. Twijfelt u? Ook dan helpen wij u graag. Wilt u zich zelf alvast oriënteren op wat u zelf kan doen? Dan verwijzen wij u naar websites waar veel praktische informatie staat, met hulpmiddelen:  u kunt onder andere terecht bij het Nibud en Wijzer in geldzaken. Schuldhulpverlening - Wij doen mee aan de landelijke pilot Vroegsignalering van schulden. De ervaring leert dat mensen pas hulp bij schulden zoeken als deze al hoog zijn opgelopen. Het wordt moeilijk als er meerdere schuldeisers zijn. De druk neemt toe. De situatie wordt problematisch en alleen kom je er niet meer uit. Met alle gevolgen van dien. De gemeente Druten komt hiervoor in actie en wil schulden in een zo vroeg mogelijk stadium voorkomen. Wij sluiten hiervoor aan bij de Landelijke uitrol vroegsignalering. We gaan betaalachterstanden zo snel mogelijk opsporen. Hierbij werken we samen met organisaties zoals de woningcorporaties en nutsbedrijven. Wij doen dit door het verzamelen van betaalachterstanden en postcodes van de mensen met achterstanden bij de woningcorporaties in ons gebied en bij Vitens, VGZ en CZ. Twee leden van ons team Vroegsignalering stappen vervolgens af op de betrokkenen. Zij komen onaangekondigd bij u aan de deur. We bieden hulp waar dat nodig is. Samen voorkomen we dat achterstanden uitgroeien tot schulden.

  • Afschrift (uittreksel) burgerlijke stand

    Heeft u een bewijs nodig van uw geboorte of die van uw kind, (beëindiging van) huwelijk/geregistreerd partnerschap of overlijden van partner, ouder of kind? Vraag dan een uittreksel uit de burgerlijke stand aan. U kunt het uittreksel online aanvragen en krijgt het dan per post thuisgestuurd. Alleen gebeurtenissen in gemeente Druten De burgerlijke stand maakt een akte op bij geboorte, huwelijk, echtscheiding, geregistreerd partnerschap, beëindiging geregistreerd partnerschap en overlijden. De akte blijft in de gemeente waar de gebeurtenis plaatsvond. U kunt in gemeente Druten dus alleen uittreksels krijgen van gebeurtenissen die in gemeente Druten hebben plaatsgevonden. Bijvoorbeeld: Woont u Druten, maar bent u in Nijmegen geboren? Dan kunt u een afschrift van uw geboorteakte alleen in Nijmegen opvragen. Online uittreksel/afschrift burgerlijke stand aanvragen met uw DigiD Geef in de aanvraag aan waarvoor u het uittreksel of afschrift nodig hebt. Geef in de aanvraag aan als u het voor gebruik in het buitenland nodig hebt. In dat geval ontvangt u een meertalig model. Ouders kunnen ook voor kinderen tot 18 jaar een akte of afschrift burgerlijke stand aanvragen als zij allemaal op hetzelfde adres wonen. Regelt u dit liever in het gemeentehuis? Maak dan een afspraak. Afspraak maken Meenemen Een geldig identiteitsbewijs Bankpas of geld. U betaalt direct bij de aanvraag Kosten € 14,00 U kunt bij ons pinnen, dit heeft onze voorkeur. Contant betalen kan ook. Voor inwoners van Europa / For European citizens Bent u woonachtig in het buitenland en daardoor niet in het bezit van DigiD maar een andere voorziening? Dan kunt u onderstaand formulier gebruiken met de digitale voorziening van het land waar u woont.  Are you a European citizen? You can apply for the documents in english with the digital audentification of your country.  Extract and certificate of cicil status (eIDAS) Uittreksel persoonsgegevens BRP (voorheen GBA) Het uittreksel Burgelijke Stand wordt soms verward met een uittreksel uit de basisregistratie personen BRP (voorheen GBA), waarin de gemeente verklaart dat u in de betreffende gemeente staat ingeschreven. U kunt een uittreksel uit de BRP alleen aanvragen bij de gemeente waar u nu ingeschreven staat.

Verfijn zoekopdracht

Geen verfijning beschikbaar.

Acties