Resultaten

11 - 20 van de 58 Resultaten
Toon producten van Blaricum
  • Geldigheid rijbewijs

    Een Nederlands rijbewijs is maximaal 10 jaar geldig. U moet een nieuw rijbewijs aanvragen voordat het oude verloopt. De verloopdatum staat op uw rijbewijs. In een aantal gevallen is een Nederlands rijbewijs korter dan 10 jaar geldig: Type rijbewijs/leeftijd Hoe lang geldig? Rijbewijs met categorie C, C1, D, D1 en of E Maximaal 5 jaar Rijbewijs op basis van medische indicatie Geen vaste termijn (afhankelijk van de indicatie). De verloopdatum staat op uw rijbewijs. Als u tussen de 65 en 70 jaar oud bent Tot uw 75ste verjaardag Als u 70 jaar of ouder bent Maximaal 5 jaar   Rijbewijs verlopen? Hebt u uw rijbewijs niet op tijd vernieuwd? Vraag dan zo snel mogelijk een nieuw rijbewijs aan. Met een verlopen rijbewijs mag u niet rijden. Bovendien riskeert u een boete bij controle en vergoedt uw autoverzekering geen schade. Let op: Is uw laatste rijbewijs vóór 1 juli 1985 verlopen? Dan moet u opnieuw rijexamen doen.

  • Exploitatieovereenkomst

    Een exploitatieovereenkomst is een afspraak tussen de gemeente en projectontwikkelaars, bouwondernemingen of woningcoöperaties. In de overeenkomst worden de kosten geregeld voor het treffen van openbare voorzieningen. Voorwaarden De gemeente is verantwoordelijk voor de aanleg van openbare voorzieningen, zoals riolering, wegen en verlichting. Ook is zij verantwoordelijk voor het bouwrijp en of woonrijp maken van de grond. Bij het aanleggen van bijvoorbeeld een nieuwe wijk moet de gemeente kosten voor deze voorziening maken. Deze worden verhaald op de exploitanten van de grond. De verdeling van de kosten kan geregeld worden voordat het exploitatieplan is vastgesteld. Dit kan in een anterieure exploitatieovereenkomst. Komen de partijen er niet uit, dan moet de gemeente in het bestemmingsplan een exploitatieplan opnemen, waarin de kosten alsnog worden geregeld. De gemeente kan ook na het opstellen van een exploitatieplan een exploitatieovereenkomst sluiten. In dat geval is de gemeente bij het maken van afspraken gebonden aan het exploitatieplan. Dan spreekt men van een posterieure exploitatieovereenkomst. Meer informatie De procedure verschilt per project. Neem voor informatie over de voorwaarden en de procedure contact op met Ruimtelijke ontwikkeling van de BEL Combinatie. Telefoonnummer: 14 035.  

  • Milieuvergunning

    Uw bedrijf heeft te maken met milieuvoorschriften. Voor bijvoorbeeld geluid, energie, afvalstoffen, lucht en bodem. De milieuregels staan meestal in het Activiteitenbesluit en/of in de omgevingsvergunning milieu. Het Activiteitenbesluit bepaalt welke meldingen u moet doen of welke vergunningen u moet aanvragen. Hiervoor moet u eerst bepalen welk type inrichting uw bedrijf is. Bepaal de inrichting van uw bedrijf Algemene informatie over milieuwetgeving voor bedrijven Uitvoering milieutaken door OFGV Milieutaken op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving wordt namens de gemeente uitgevoerd door de Omgevingsdienst Flevoland Gooi en Vechtstreek (OFGV). Voor informatie kijkt u op OFGV.nl  

  • Verklaring omtrent gedrag

    Een verklaring omtrent het gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Uit deze verklaring blijkt dat uw gedrag in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving.   Aanvragen Digitaal, alleen als de organisatie die u om de VOG vraagt, het aanvraagformulier digitaal voor u heeft klaargezet. Meer informatie vindt u op de website van de Dienst Justis Persoonlijk aan de balie, na het maken van een afspraak (digitaal of telefonisch via 14 035). Neem bij uw afspraak uw geldige legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID-kaart) mee en uw pinpas of contant geld.   Iemand machtigen Kunt u niet persoonlijk langskomen? Dan kunt u iemand anders (een meerderjarige) machtigen met een schriftelijke machtiging. De gemachtigde moet een geldig legitimatiebewijs van zichzelf en (een kopie van) uw legitimatiebewijs meenemen. In de schriftelijke machtiging staat uw toestemming tot machtiging, de reden van de aanvraag, uw handtekening en die van de gemachtigde. Aanvragen vanuit het buitenland Als u in het buitenland woont dan moet u de aanvraag rechtstreeks bij Dienst Justis indienen. Kijk voor meer informatie op de website van de Dienst Justis   Kosten Verklaring omtrent het gedrag: € 41,35

  • Winkeltijden en koopzondagen

    Winkels mogen in Blaricum geopend zijn van maandag tot en met zaterdag van 06.00 tot 22.00 uur. Koopzondag Op zondagen mogen winkels geopend zijn van 12.00 tot 18.00 uur. Brood- en banketzaken mogen daarnaast op zondag ook van 08.00 tot 10.00 uur open zijn voor publiek. Supermarkten Vanwege het coronavirus is het tijdelijk voor supermarkten mogelijk om op zondagen geopend te zijn van 09.00 tot 20.00 uur. Ook mogen supermarkten van maandag tot en met zaterdag al vanaf 06.00 uur laden en lossen (in plaats van 07.00 uur). Dit gedoogbesluit geldt in ieder geval tot en met 31 december 2020. Kijk voor meer informatie op de webpagina: Supermarkten op zondag tijdelijk langer open

  • Legalisatie handtekening

    Met een gelegaliseerde handtekening bewijst u dat de handtekening op een document echt van u is. U kunt uw handtekening bij de gemeente laten legaliseren. Dit gebeurt op afspraak.   Afspraak maken U kunt uw afspraak digitaal maken of telefonisch via 14 035.   Meenemen Uw geldige legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID-kaart) Het document waar uw handtekening op moet komen Uw pinpas of contant geld   Hoe het werkt Tijdens de afspraak zet u in het bijzijn van de ambtenaar uw handtekening op het document waarop de gelegaliseerde handtekening moet komen. De ambtenaar zet vervolgens een stempel op het document. Daarmee wordt verklaard dat de handtekening echt is. U kunt uw handtekening in elke gemeente laten legaliseren. Dit hoeft dus niet per se in uw eigen gemeente plaats te vinden.   Kosten Legalisatie handtekening: € 11,50

  • Verstrekkingsbeperking (geheimhouding) persoonsgegevens

    U kunt bij de gemeente vragen om verstrekkingsbeperking (geheimhouding) van uw persoonsgegevens. Hiermee zorgt u dat bijvoorbeeld stichtingen of niet-commerciële instellingen, uw persoonsgegevens niet krijgen. De gemeente geeft uw persoonsgegevens nooit aan particulieren en of commerciële instellingen. Geheimhouding Uw persoonsgegevens worden bij geheimhouding nooit automatisch doorgegeven aan: niet-commerciële instellingen, zoals sport- en muziekverenigingen stichtingen met een maatschappelijke functie de Stichting Interkerkelijke Ledenadministratie (SILA), die de ledenadministratie bijhoudt voor kerkgenootschappen Uw gegevens kunnen nog wel voorkomen in de administratie van de SILA. Als u wilt dat deze gegevens worden verwijderd, neem dan zelf contact op met de SILA of het kerkgenootschap waartoe u behoort of heeft behoord. Verzoek indienen Driect via het digitaal loket Schriftelijk met het formulier Verzoek tot verstrekkingsbeperking (pdf, 180 KB) Dit formulier stuurt u samen met een kopie van uw geldige legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID-kaart) naar de gemeente waar u staat ingeschreven. Persoonlijk aan de balie, na het maken van een afspraak (digitaal of telefonisch via 14 035). Neem bij uw afspraak een geldige legitimatiebewijs mee en het (ingevulde) formulier Verzoek tot verstrekkingsbeperking. Wij verwerken uw aanvraag binnen 4 weken. Ik ben verhuisd Wij raden u aan om ook bij uw laatste woongemeente geheimhouding van de verwijsgegevens aan te vragen. Kosten Geen, omdat u recht heeft op geheimhouding van uw persoonsgegevens. Handige link Wiekrijgtmijngegevens.nl

  • Afschrift/uittreksel burgerlijke stand

    Een afschrift/uittreksel burgerlijke stand kunt u aanvragen als u een bewijs nodig heeft van een belangrijke gebeurtenis in uw leven. Bijvoorbeeld van een geboorte of huwelijk. Als de gebeurtenis in een andere gemeente heeft plaatsgevonden moet u het uittreksel daar aanvragen.   Aanvragen Direct via het digitaal loket (binnen 5 werkdagen toegestuurd). Persoonlijk aan de balie, na het maken van een afspraak (digitaal of telefonisch via 14 035). Neem bij uw afspraak uw geldige legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID-kaart) mee en uw pinpas of contant geld. Schriftelijk (binnen 5 werkdagen toegestuurd). Zet in de brief de reden van uw aanvraag en onderteken de brief. Bij uw brief moet u een kopie van uw geldige legitimatiebewijs voegen. Mocht u met spoed een afschrift/uittreksel nodig hebben, dan kunt u ons bellen via telefoonnummer 14 035. Iemand machtigen Kunt u niet persoonlijk langskomen? Dan kunt u iemand anders (een meerderjarige) machtigen met een schriftelijke machtiging. De gemachtigde moet een geldig legitimatiebewijs van zichzelf en (een kopie van) uw legitimatiebewijs meenemen. In de schriftelijke machtiging staat uw toestemming tot machtiging, de reden van de aanvraag, uw handtekening en die van de gemachtigde. Uittreksel voor het buitenland Voor internationaal gebruik is het ook mogelijk een uittreksel te verkrijgen dat in meerdere talen is opgesteld. Geeft u dat bij de aanvraag aan. Kosten Afschrift/uittreksel burgerlijke stand: € 14,00 Afschrift/uittreksel burgerlijke stand internationaal: € 14,00

  • Ontheffing zwak alcoholische drank

    Wilt u tijdelijk buitenshuis zwak alcoholische drank verstrekken tegen betaling? Dan heeft u een tijdelijke ontheffing van de drank- en horecawet nodig. Met deze ontheffing mag u maximaal 12 dagen, zwak alcoholische drank schenken op de openbare weg. Bijvoorbeeld tijdens een evenement. Sterke drank schenken mag niet.  Aanvragen Neem voordat u een aanvraag indient eerst contact op met Vergunningen van de BEL Combinatie. Dit kan via telefoonnummer 14 035. U krijgt dan informatie over de eisen die voortkomen uit de Drank- en Horecawet  en andere criteria waarop wordt getoetst. Kosten Voor het in behandeling nemen van uw aanvraag bent u leges verschuldigd. Lees ook Drank- en horecavergunning

  • Verhuizen

    Verhuist u naar of binnen gemeente Blaricum? Geef uw voorgenomen verhuizing zo snel mogelijk aan ons door. Dit kan vanaf 4 weken voor de dag van de adreswijziging tot maximaal de 5e dag na de adreswijziging. Als u naar een andere gemeente verhuist dan moet u daar aangifte doen.   Verhuizing doorgeven Direct via het digitaal loket  Persoonlijk bij de receptie in het BEL-kantoor. Neem uw geldige legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID-kaart) mee en schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner (inclusief een kopie geldig legitimatiebewijs) indien u gaat inwonen. Schriftelijk via het verhuisformulier (pdf, 94kb) Wie kan de verhuizing doorgeven? Uzelf als u 16 jaar of ouder bent De ouders, voogd of verzorgers van minderjarigen De curator van de onder curatele gestelde Een meerderjarig kind voor ouder(s) met hetzelfde nieuwe woonadres Ouder(s) voor een meerderjarig kind met hetzelfde nieuwe woonadres Echtgenoten en geregistreerde partners die hetzelfde nieuwe woonadres hebben Iedere meerderjarige die daartoe schriftelijk is gemachtigd door de aanvrager Ongehuwd samenwonenden moeten ieder apart aangifte doen Verhuizen naar het buitenland (emigreren) Vertrekt u voor minimaal 8 maanden in een periode van 12 maanden naar het buitenland? Geef uw verhuizing naar het buitenland uiterlijk 5 dagen voor uw vertrek aan de gemeente door. U kunt alleen schriftelijk aangifte doen, als alle personen die staan ingeschreven op het adres emigreren. Blijft er nog iemand achter op het oude adres? Dan moeten alleen de personen die emigreren persoonlijk bij de receptie in het BEL-kantoor aangifte doen. Dit geldt ook voor minderjarigen. Schriftelijk doorgeven In het formulier aangifte van adreswijziging vertrek buitenland (pdf, 22kb) moet u de datum van vertrek vermelden. Ook moet u zowel het oude adres als het nieuwe adres en land vermelden.  

Verfijn zoekopdracht

Geen verfijning beschikbaar.

Acties