Resultaten

11 - 20 van de 83 Resultaten
Toon producten van Hilvarenbeek
  • Verhuizen

    Verhuist u naar Hilvarenbeek? Of gaat u binnen de gemeente verhuizen? Dan moet u dat melden bij de gemeente. Dit kan tot uiterlijk vijf dagen na de verhuizing. Uw verhuizing wordt dan verwerkt in de Basisregistratie Personen (BRP). Verhuist u vanuit Hilvarenbeek naar een andere gemeente? Dan moet u uw verhuizing melden bij uw nieuwe gemeente.

  • Vertrek naar buitenland

    Gaat u langer dan 8 maanden in het buitenland wonen? Meld uw emigratie dan binnen 5 dagen voor uw vertrek uit Nederland bij de gemeente. Uw verhuizing naar het buitenland wordt verwerkt in de Basisregistratie Personen (BRP). De datum van aangifte verhuizing naar het buitenland is de datum waarop de gemeente u uitschrijft. 

  • Geboorteaangifte

    Als een kind geboren is, moet binnen drie dagen geboorteaangifte worden gedaan in de gemeente waar het kind geboren is. De aangifte kan worden gedaan door iemand die bij de geboorte aanwezig was. Levenloos geboren kind aangeven Het aangeven van een levenloos geboren kind doet u ook in de gemeente waar het kind is geboren. Als het in Hilvarenbeek is geboren neemt u eerst telefonisch contact met ons op. Ook de rijksoverheid geeft informatie over de aangifte van een levenloos geboren kind.

  • Voogdij

    Gezag over minderjarige kinderen dat niet door de ouders wordt uitgeoefend, wordt voogdij genoemd. Ook een voogdij-instelling kan door de rechter tot voogd worden benoemd. Iemand wordt tot voogd benoemd als de ouders: beiden zijn overleden; onbevoegd zijn tot gezag; ontheven zijn van het gezag of ontzet zijn uit het gezag.

  • Paspoort

    Met een paspoort kunt u zich identificeren en gedurende 10 jaar reizen naar alle landen van de wereld. Voor kinderen tot 18 jaar is het paspoort 5 jaar geldig. Houdt u er wel rekening mee dat bepaalde landen aanvullende of afwijkende eisen kunnen stellen. Het is raadzaam hier tijdig via internet, bij het reisbureau, het betreffende consulaat of ambassade naar te informeren. Bij verlenging van uw paspoort of vervanging van een beschadigd paspoort gelden dezelfde regels als voor een nieuw paspoort.

  • Identiteitskaart

    Een Nederlandse identiteitskaart is zowel een identiteitsbewijs als een reisdocument. Het is een officieel reisdocument voor landen in de Europese Unie, Andorra, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Turkije, IJsland en Zwitserland. Een Nederlandse identiteitskaart is 10 jaar geldig. Voor kinderen onder de 18 jaar is de geldigheidsduur 5 jaar. U vraagt de kaart aan bij de gemeente.

  • Rijbewijs aanvragen of verlengen

    U moet een rijbewijs persoonlijk aanvragen. Na vijf werkdagen kunt u uw rijbewijs afhalen. Een rijbewijs is in de meeste gevallen tien jaar geldig.

  • Uittreksel uit de burgerlijke stand

    De Burgerlijke Stand maakt akten op van belangrijke gebeurtenissen in uw leven. Zoals geboorte, huwelijk, echtscheiding, geregistreerd partnerschap, beëindiging geregistreerd partnerschap en overlijden. U kunt een uittreksel aanvragen bij de gemeente waar de akte is opgemaakt. Woont u in Hilvarenbeek, maar is uw kind in het ziekenhuis in Tilburg geboren? Dan moet u een afschrift of uittreksel van de geboorteakte van uw kind opvragen bij de gemeente Tilburg.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen

    Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) is een officiële verklaring van de gemeente dat u in Hilvarenbeek woont. Hierop staan uw naam, adres, woonplaats, geboorteplaats, geboortedatum en waar nodig andere gegevens. U heeft bijvoorbeeld een uittreksel nodig als u zich wilt inschrijven bij een woonstichting, als u uw auto wilt overschrijven of bij een huwelijk of echtscheiding. Geen uittreksel nodig voor scholen Scholen vragen soms bij inschrijving om een uittreksel BRP. Dit is niet meer nodig. De benodigde gegevens staan bijvoorbeeld ook op de identiteitskaart of in het paspoort van het kind. Dit is een landelijke maatregel en alle scholen zijn hierover geïnformeerd.

  • Verklaring omtrent gedrag (VOG)

    Een Verklaring omtrent het gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Werkgevers of instanties kunnen daar bijvoorbeeld om vragen als u gaat werken in de kinderopvang of het onderwijs. Ook als u een wapenvergunning wilt aanvragen, heeft u een Verklaring omtrent het gedrag nodig.

Verfijn zoekopdracht

Geen verfijning beschikbaar.

Acties