Resultaten 21 - 30 van 54504 resultaten

  • Slopen van pand of woning

    Wanneer u een bouwwerk geheel of gedeeltelijk wilt slopen, doet u een sloopmelding bij de gemeente. Let op:  Binnenshuis slopen, bijvoorbeeld het verwijderen van een muurtje of verlaagt plafond, valt hier ook onder. Voorwaarden U hoeft in de volgende gevallen geen sloopmelding te doen: Het sloopafval bedraagt minder dan 10m3 Is geen sprake van asbest U geeft de sloopmelding door: Online via www.omgevingsloket.nl De gemeente reageert binnen 4 weken op uw sloopmelding. De gemeente kan aanvullende voorwaarden stellen. U meldt 2 dagen  voordat u wilt beginnen dit aan de gemeente. Let op, is sprake van een monument of is sprake van een beschermd stads- of dorpsgezicht dan is naast de sloopmelding een omgevingsvergunning onderdeel sloop nodig. Benodigde gegevens Bij de sloopmelding moeten de volgende gegevens worden bijgevoegd: Naam en adres van de eigenaar en het te slopen bouwwerk en eventueel de gemachtigde van de persoon/bedrijf Naam en adres van de sloper indien dit een andere is dan onder vorige punt (dit mag uiterlijk twee werkdagen voor start werkzaamheden aan de gemeente worden bekendgemaakt) Adres, Kadastrale aanduiding en aard van het te slopen bouwwerk of onderdeel daarvan Indien de plaatselijke situatie erom vraagt een sloopveiligheidsplan (bij twijfel informeer bij de gemeente) Een akoestisch onderzoek als de geluidsnormen worden overschreden Een rapport van een trillingenonderzoek indien de werkzaamheden grote trillingsterkte veroorzaakt Een globale inventarisatie van de vrijkomende afvalstoffen en de hoeveelheden Als de steenachtig afval ter plekke wordt gebroken, de hoeveelheid de naam en adres van de eigenaar van het recyclinggranulaat Een asbestinventarisatierapport indien het pand van voor 1 januari 1993 is Een asbestinventarisatierapport is als particulier niet nodig voor het: Niet gelijmde, asbesthoudende vloerbedekking (Max. 35 m²) Asbesthoudende vloertegels (Max. 35 m²) Geschroefde, hecht gebonden, asbesthoudende (dak)platen (Max. 35 m²) Tip Wanneer u twijfelt over uw situatie, neemt u contact op met Klantcontacten, loket Stad & Ruimte via 140522 of maakt u online een afspraak Meer informatie en contact Meer informatie over het verwijderen van asbest Mail naar postbus@meppel.nl of bel Klantcontactcentrum, telefoonnummer 14 0522

  • Groslijsten

    De gemeente Tubbergen gaat werken met groslijsten, hier kunt u lezen wat dit inhoudt en hoe het werkt.

  • Privacyverklaring

    Hoe gaat de gemeente om met uw persoonsgegevens? Informatie over de bescherming van uw privacy en uw rechten met betrekking tot persoonsgegevens.

  • Verlof tot begraven

    U kunt een overledene laten begraven of cremeren. Hiervoor heeft u toestemming nodig van de gemeente.

  • Openbare laadpaal

    Inwoners, ondernemers en werknemers kunnen een openbare laadpaal aanvragen bij de gemeente. Na goedkeuring van een aanvraag plaatst energiebedrijf Vattenfall de laadpaal.

  • Bibliotheek

    De bibliotheek is er voor iedereen. U kunt er bijvoorbeeld boeken lenen, kranten lezen, internetten en cursussen volgen.

  • Briefadres

    Verblijft u (tijdelijk) in een (zorg)instelling? Dan heeft u de mogelijkheid om een briefadres aan te vragen

  • Alarm

    Beschrijving van het product ontbreekt.

  • Kwijtschelding belastingen en heffingen

    Wanneer u de gemeentebelasting niet kunt betalen, kan de gemeente misschien uw belasting kwijtschelden. U hoeft de belasting dan niet te betalen. Soms krijgt u kwijtschelding voor een deel van de belasting. U betaalt dan minder belasting. De gemeente houdt rekening met uw inkomen, uitgaven en bezittingen.

    Komt u niet in aanmerking voor kwijtschelding? Vraag dan een betalingsregeling aan met het aanvraagformulier.

  • Gehandicaptenparkeerkaart

    Er zijn verschillende soorten gehandicaptenparkeerkaarten. Een gehandicaptenparkeerkaart vraagt u aan bij de gemeente. Een medische keuring is onderdeel van de aanvraag.