Resultaten

31 - 40 van de 41 Resultaten
Toon producten van Langedijk
  • Paspoort

    Een Nederlands paspoort vraagt u aan of verlengt u bij de gemeente. Maak hiervoor een afspraak. U betaalt de kosten bij de afspraak. U kunt uw paspoort na 5 werkdagen persoonlijk ophalen. Maak een afspraak Let op! Kom alleen en niet eerder dan 5 minuten naar uw afspraak. Komt u met meerdere personen naar uw afspraak? Dan wordt uw gezelschap verzocht buiten te wachten. Heeft u verkoudheidsklachten? Stel uw bezoek uit. Wat moet ik meenemen naar het gemeentehuis? Alle reisdocumenten (paspoort, identiteitskaart) die u heeft. Ook als ze verlopen en niet ongeldig gemaakt zijn door de gemeente. Een kleurenpasfoto. De pasfoto moet aan de volgende eisen voldoen: in kleur goedgelijkend en maximaal zes maanden oud op het moment van de aanvraag. Bekijk alle pasfoto richtlijnen. Geld of een bankpas. U betaalt direct bij de aanvraag. In geval van vermissing: een Nederlands proces-verbaal vermissing reisdocument. Paspoort voor minderjarigen tot 18 jaar Neem een ingevuld en ondertekend formulier toestemming reisdocument minderjarige (Word 27,3 kB) van beide ouders of van degene die het gezag heeft mee naar de afspraak op het gemeentehuis. Neem (een kopie van) een geldig identiteitsbewijs van beide ouders of van degene die het gezag heeft mee naar de afspraak.

  • Regiotaxi

    De Regiotaxi Noord-Kennemerland is er voor mensen die geen gebruik kunnen maken van eigen vervoersmogelijkheden of het reguliere openbaar vervoer. De Regiotaxi rijdt 7 dagen per week tussen 06.00 en 24.00 uur. Connexxion verzorgt het vervoer via de Regiotaxi Noord-Kennemerland. Afspraak maken Het is tijdelijk alleen mogelijk telefonisch een afspraak te maken. Bel telefoonnummer 0226 - 33 44 33 (maandag t/m donderdag van 08.30 tot 17.00 uur, vrijdag van 08.30 tot 12.00 uur) voor het maken van een afspraak. Deeltaxi De Regiotaxi Noord-Kennemerland is vervoer van deur tot deur in een deeltaxi. Dit betekent dat de chauffeurs tijdens de taxirit ook andere houders van een taxipas mogen meenemen.   Valys voor taxiritten boven de 25 kilometer Voor taxiritten boven de 25 kilometer kunt u gebruikmaken van Valys. Valys vervoert reizigers met een mobiliteitsbeperking buiten de regio.

  • Geboorte

    Als uw kind is geboren, doet u binnen 3 dagen aangifte in de gemeente waar uw kind geboren is. Is de derde dag een zaterdag, zondag of een feestdag? Dan mag u de aangifte op de eerste werkdag erna doen. Na aangifte maakt de ambtenaar van de burgerlijke stand een geboorteakte. Hierin staat waar uw kind is geboren en hoe het heet. Van de geboorteakte kunt u een afschrift aanvragen. Afspraak maken Het is tijdelijk alleen mogelijk telefonisch een afspraak te maken. Bel telefoonnummer 0226 - 33 44 33 (maandag t/m donderdag van 08.30 tot 17.00 uur, vrijdag van 08.30 tot 12.00 uur) voor het maken van een afspraak. U kunt uw eerste kind de achternaam van de vader of moeder geven. Als u meer kinderen krijgt binnen de relatie, zullen zij dezelfde achternaam krijgen als het eerste kind.

  • Vuurwerk

    Tijdens de jaarwisseling 2020-2021 is alleen categorie F1 vuurwerk toegestaan. Ook wel fop- en schertsvuurwerk genoemd. Denk aan sterretjes, knalerwten en grondbloemen. Dit vuurwerk mag vanaf 12 jaar afgestoken worden. Vuurwerkverbod categorie F2 Vuurwerk uit categorie F2 mag niet worden afgestoken tijdens de jaarwisseling 2020-2021. Onder andere vuurpijlen, knalvuurwerk en enkelschotsbuizen zijn dus verboden. Dit vuurwerk mag ook niet worden verkocht of vervoerd. Dit verbod is ingevoerd omdat de druk op ziekenhuizen, huisartsenposten en handhavers door corona heel hoog is.  Meer weten? Bekijk op de website van Rijksoverheid welk vuurwerk tijdens jaarwisseling 2020-2021 verboden is.

  • Nederlandse nationaliteit

    Wilt u de Nederlandse nationaliteit krijgen en staat u ingeschreven bij de gemeente Langedijk? Dan kunt de Nederlandse nationaliteit aanvragen door optie of naturalisatie. Afspraak maken Het is tijdelijk alleen mogelijk telefonisch een afspraak te maken. Bel telefoonnummer 0226 - 33 44 33 (maandag t/m donderdag van 08.30 tot 17.00 uur, vrijdag van 08.30 tot 12.00 uur) voor het maken van een afspraak. Optieprocedure De Nederlandse nationaliteit krijgen door de optieprocedure is de eenvoudigste en snelste manier om Nederlander te worden, mits u hiervoor in aanmerking komt. Naturalisatieprocedure Wanneer uw verzoek om Nederlander te worden is goedgekeurd, wordt u normaal gesproken uitgenodigd voor de naturalisatieceremonie. U legt dan de ‘verklaring van verbondenheid’ af. In verband met de huidige maatregelen omtrent het coronavirus vinden er voorlopig geen ceremonies plaats. De verklaring wordt per brief naar u opgestuurd. Er zijn twee varianten van de verklaring: een religieuze en een niet-religieuze. Wij verzoeken u één van deze verklaringen ondertekend naar ons terug te sturen. Dat doet u met de bijgevoegde antwoordenenvelop. U bent pas Nederlander als wij uw ondertekenende verklaring hebben ontvangen. Vervolgens sturen wij u per aangetekende post het officiële besluit dat u Nederlander bent geworden. Aanvragers worden persoonlijk per brief geïnformeerd over dit proces. Naturalisatieceremonie De naturalisatieceremonie is een speciale bijeenkomst voor mensen die Nederlander worden. Dit kan door naturalisatie of de optieprocedure. Een naturalisatieceremonie is elk jaar op 15 december tijdens de nationale naturalisatiedag. Daarnaast worden naturalisatieceremonies gepland als er tussentijds bewijzen van het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit worden ontvangen. Er zijn jaarlijks ongeveer 6 ceremonies.

  • Verklaring omtrent gedrag

    Een verklaring omtrent het gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. In deze verklaring staat dat u geen strafbare feiten heeft gepleegd die van belang zijn. Werkgevers of instanties kunnen daar om vragen als u bijvoorbeeld gaat werken in het onderwijs of als taxichauffeur. Een VOG online aanvragen U kunt de VOG online aanvragen. Eerst vult uw werkgever online een deel in en stuurt dit door naar Justis. U ontvangt daarna van Justis een verzoek per e-mail om uw deel van het formulier in te vullen. U heeft hiervoor een DigiD inlogcode nodig en u betaalt met iDeal. VOG aanvragen   Een VOG in het gemeentehuis aanvragen Om een Verklaring omtrent gedrag in het gemeentehuis aan te vragen maakt u eerst een afspraak. Maak een afspraak

  • Identiteitskaart

    Een Nederlands identiteitskaart vraagt u aan of verlengt u bij de gemeente. Maak hiervoor een afspraak. U betaalt de kosten bij de afspraak. U kunt uw identiteitskaart na 5 werkdagen persoonlijk ophalen. U heeft 3 maanden de tijd om uw identiteitskaart op te halen. Maak een afspraak Let op! Kom alleen en niet eerder dan 5 minuten naar uw afspraak. Komt u met meerdere personen naar uw afspraak? Dan wordt uw gezelschap verzocht buiten te wachten. Heeft u verkoudheidsklachten? Stel uw bezoek uit. Vernieuwde identiteitskaart met inlogfunctie De identiteitskaart heeft vanaf 4 januari 2021 een extra functie. U kunt ermee inloggen bij de overheid, het onderwijs, de zorg of uw pensioenfonds. Na het ophalen van uw identiteitskaart, ontvangt u binnen 5 werkdagen een brief van DigiD. Daarmee kunt u de inlogfunctie activeren. Wat moet ik meenemen naar het gemeentehuis? Alle reisdocumenten (zowel paspoorten als identiteitskaarten) die in uw bezit zijn. In het geval van een dubbele nationaliteit neemt u ook uw buitenlandse reisdocument mee. Een kleurenpasfoto. De pasfoto moet aan de volgende eisen voldoen: in kleur goedgelijkend en maximaal zes maanden oud op het moment van de aanvraag. Bekijk alle pasfoto richtlijnen. In geval van vermissing: een Nederlands proces-verbaal vermissing reisdocument. Identiteitskaart voor minderjarigen tot 12 jaar Neem een ingevuld en ondertekend formulier toestemming reisdocument minderjarige (Word 27,4 Kb) van beide ouders of van degene die het gezag heeft mee naar de afspraak. Neem (een kopie van) een geldig identiteitsbewijs van beide ouders of van degene die het gezag heeft mee naar de afspraak.

  • Horecavergunning

    Als een horecabedrijf begint, wijzigt of overneemt, moet u dit altijd melden bij de gemeente. Maar het kan zijn dat u geen vergunning nodig hebt. U leest hierover meer op deze pagina.   Categorieën horecabedrijven In de gemeente Langedijk zijn horecabedrijven ingedeeld in 4 categorieën. Categorie 1 is de zwaarste categorie en categorie 4 de lichtste. De indeling is als volgt: Categorie 1: discotheek, dancing. Categorie 2: dorpscafé, brasserie, zalenverhuur, restaurant/hotel, grandcafé Categorie 3: lunchroom, ijssalon, snackbar. Categorie 4: wijk-/buurtcentra, sociaal-culturele voorzieningen, jongerencentra, kantines van    sportverenigingen (zogenaamde paracommerciële horeca), horecabedrijf bij een winkel.   Sluitingstijden per categorie Categorie 1: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en zondag tot 02.00 uur. Vrijdag- en zaterdagnacht tot 04.00 uur. Daarbij geldt wel dat na 01.00 uur geen bezoekers meer mogen worden binnengelaten. Categorie 2: maandag tot en met zondag tot 02.00 uur. Categorie 3: maandag tot en met zondag tot 24.00 uur. Categorie 4: maandag tot en met zondag tot 24.00 uur.   Wanneer hebt u geen vergunning nodig? U hebt niet altijd een vergunning nodig voor het beginnen of overnemen van een horecabedrijf. Een vergunning is niet nodig als: Uw horecabedrijf is gevestigd in een winkel en dezelfde sluitingstijden heeft (bijv. een zitgedeelte bij een bakkerij). U een horecabedrijf vestigt in een zorginstelling. U een horecabedrijf vestigt in een school. U een horecabedrijf vestigt in een museum. Uw horecabedrijf een bedrijfskantine is. Uw horecabedrijf een paracommercieel horecabedrijf is (zie categorie 4 hiervoor).   Wijziging van uw horecabedrijf U moet een nieuwe exploitatievergunning aanvragen als u iets wijzigt in uw horecabedrijf. Bijvoorbeeld een nieuwe activiteit die u aan uw bedrijf toevoegt. Uw bedrijf kan daardoor in een andere categorie vallen, en dan hebt u een nieuwe vergunning nodig.   Als u wel een vergunning nodig hebt Als uw bedrijf niet valt onder de uitzonderingen, dan hebt u een vergunning nodig. Wij kunnen uw exploitatievergunning weigeren op een aantal gronden: De woon- en leefsituatie in de omgeving van het horecabedrijf. De openbare orde in de omgeving van het horecabedrijf. De bestemming van het pand op grond van het bestemmingsplan. De verklaring omtrent gedrag van de aanvrager. Als vermoed wordt dat strafbare feiten worden gepleegd met het horecabedrijf (Bibob).   De woon- en leefsituatie en de openbare orde De leefomgeving in de buurt van een horecabedrijf kan onder druk staan. Of de openbare orde kan in gevaar komen. Dat beoordelen wij. Als aannemelijk is dat de leefomgeving of openbare orde onder druk komt te staan, dan kunnen wij uw exploitatievergunning weigeren. Het bestemmingsplan Wij moeten uw exploitatievergunning weigeren als de vestiging of wijziging van het horecabedrijf in strijd is met het bestemmingsplan. Als het bestemmingsplan geen horecabedrijf toestaat op de locatie, dan krijgt u geen exploitatievergunning. Verklaring Omtrent Gedrag Als u geen Verklaring Omtrent Gedrag toestuurt bij de aanvraag, kunnen wij uw geen vergunning verlenen. De Verklaring mag maximaal 3 maanden oud zijn. Bibob (Wet Bevordering Integriteitsbeoordelingen door het Openbaar Bestuur) Als u een exploitatievergunning aanvraagt voor het vestigen of overnemen van een horecabedrijf, wordt altijd uw strafrechtelijk verleden onderzocht. Met dit Bibob-onderzoek controleert de gemeente de integriteit van uw onderneming en van de personen die bij uw onderneming betrokken zijn. U dient onder andere het Bibob-vragenformulier in te vullen dat u van de gemeente ontvangt. Zo onderzoekt de gemeente of de kans groot is dat de vergunning wordt misbruikt voor criminele doeleinden zoals het witwassen van geld. De gemeente kan dit Bibob-onderzoek ook op een later moment uitvoeren. Dus ook als u de vergunning al hebt kan de gemeente uw onderneming nog onderzoeken. Mocht dit het geval zijn, dan wordt de vergunning geweigerd dan wel ingetrokken. Eerst wordt intern door de vakafdeling een onderzoek uitgevoerd. Indien nodig wordt daarna advies gevraagd aan het Landelijk Bureau Bibob (beslistermijn: minimaal 8 en maximaal 12 weken). Houd rekening met de doorlooptijd bij het indienen van uw aanvraag.

  • Rijbewijs

    Een rijbewijs aanvragen én ophalen doet u zelf, bij de gemeente waar u staat ingeschreven. U betaalt de kosten bij de aanvraag. Het rijbewijs ligt na 5 werkdagen voor u klaar. U heeft 3 maanden de tijd om uw rijbewijs op te halen. Maak een afspraak Wat moet ik meenemen naar het gemeentehuis? Een geldig identiteitsbewijs; Een kleurenpasfoto. De pasfoto moet aan de volgende eisen voldoen: in kleur goedgelijkend en maximaal zes maanden oud op het moment van de aanvraag. Bekijk alle pasfoto richtlijnen. Uw oude rijbewijs (indien van toepassing); Voldoende geld. U moet uw rijbewijs betalen bij de aanvraag. U kunt met uw pinpas of contant betalen. Gezondheidsverklaring van het CBR Een Gezondheidsverklaring van het CBR heeft u in de volgende gevallen nodig: Om medische redenen (bijvoorbeeld chronische ziekte); Als uw rijbewijs verloopt op of ná uw 75e verjaardag; Bij een rijbewijs voor de categorieën C1, C, C1E, CE, D1, D, D1E en DE, ook bij verlenging; De verklaring vraagt u online aan via de website van het CBR. U kunt ook een papieren formulier ophalen bij het gemeentehuis. Maak hiervoor een afspraak via telefoonnummer 0226 - 334433. Daarna stuurt u de ingevulde papieren per post naar het CBR. Medische keuring voor rijbewijs Een medische keuring is nodig als uw rijbewijs op of na uw 75e verjaardag verloopt, als u een medische beperking hebt of als u een rijbewijs voor vrachtwagen of bus nodig heeft (C, CE, D of DE). U kunt zich niet laten keuren door uw huisarts. U moet hiervoor naar een arbo-arts of geregistreerde bedrijfsarts gaan. Start zelf de procedure op via de website van het CBR. Doe dit minimaal 13 weken voor het aanvragen of verlopen van uw rijbewijs. Als u 65 jaar bent of medisch gekeurd moet worden, verandert de geldigheid van uw rijbewijs: Als u tussen de 65 en 70 jaar bent, dan wordt uw rijbewijs verlengd tot uw 75ste verjaardag; Als u tussen de 70 en 75 jaar bent, dan wordt uw rijbewijs met 5 jaar verlengd; Als u 75 jaar of ouder bent, dan wordt uw rijbewijs maximaal 5 jaar verlengd (afhankelijk van medische keuring); Bij een verplichting tot medische keuring vanwege ziekte: afhankelijk van keuring. Tijdelijke regeling 75-plussers Het CBR heeft een achterstand bij het beoordelen van gezondheidsverklaringen. Daarom is er een tijdelijke regeling vanaf 1 december 2019. Veel 75-plussers mogen onder bepaalde voorwaarden 1 jaar blijven doorrijden met een verlopen rijbewijs. U moet dan wel al een gezondheidsverklaring hebben ingeleverd bij de CBR. Lees de overige voorwaarden van deze tijdelijke regeling op de website van de Rijksoverheid.

  • Evenementen

    Aanvraagformulier A-, B- en C-evenement Aanvraag ontheffing artikel 35 Drank- en Horecawet Meldingsformulier A-evenement Aanmeldformulier A, B en C-evenement voor evenementenkalender Als u een evenement wilt organiseren, moet u dit altijd melden bij de gemeente. Soms is een melding voldoende en soms hebt u een vergunning nodig. De gemeente maakt een risicoscan op basis van de volgende zaken: De bezoekers. De locatie. Het evenement.   De bezoekers Het gaat hierbij om het aantal bezoekers en het soort bezoekers. De locatie Hierbij speelt de vraag of uw evenement binnen of buiten plaatsvindt en de bereikbaarheid van het evenement een rol. Het evenement Hierbij is van belang het soort evenement en eventuele ervaringen met vorige edities van uw evenement.   Categorieën De gemeente deelt evenementen in onder 4 categorieën. Categorie A evenement Een A evenement kan meldingsplichting of vergunningplichtig zijn. Als uw evenement voldoet aan alle voorwaarden hieronder, moet u een meldingsformulier indienen. Maximaal 250 aanwezigen; Het evenement duurt maximaal 1 dag; Het evenement vindt tussen 07.00 uur en 23.00 uur plaats, vrijdag en zaterdag tussen 07.00 uur en 24.00 uur en zondag tussen 13.00 uur en 23.00 uur; Er wordt geen muziek gespeeld voor aanvangstijd van het evenement en ook niet na 23.00 uur; Het evenement vindt niet plaats op de rijbaan, (brom)fietspad of parkeerplaats en vormt ook anderszins geen belemmering voor het verkeer en de hulpdiensten; Er worden alleen kleine objecten geplaatst met een oppervlakte van minder dan 50 m² per object, met een maximum van 4 objecten per evenement; Er zijn niet meer dan 150 personen per object aanwezig; Er is een organisator; De organisator heeft tenminste 2 weken voorafgaand aan het evenement melding gedaan aan de burgemeester op het daarvoor vastgestelde formulier; Er wordt geen gebruik gemaakt van een professionele tapinrichting; Er wordt niet tegen betaling geschonken (bijvoorbeeld frisdrank, wijn en bier is gratis). Voldoet uw evenement niet aan alle voorwaarden, dan moet u een vergunning aanvragen.   Categorie B en C evenementen Als uw evenement om wat voor reden dan ook een risico vormt of kan vormen, valt het, afhankelijk van de risico’s in de categorie B of C. Als dat geldt voor uw evenement, ontvangt u daarover van ons bericht.  

Verfijn zoekopdracht

Geen verfijning beschikbaar.

Acties