Zoekresultaat 1 - 10 van 13 resultaten

  • FinanciĆ«le ondersteuning voor (startende) ondernemers

    Bent u (startende) ondernemer en bent u op zoek naar financiële ondersteuning? Neem dan contact op met het Ondernemersloket om uw vraag te stellen. Dat kan via 14 0117 of ondernemen@gemeentesluis.nl. Besluit bijstandsverlening Zelfstandigen (BbZ) Wilt u een bedrijf starten vanuit een uitkering of dreigende werkloosheid? Dan kunt u mogelijk gebruik maken van het Besluit bijstandsverlening Zelfstandigen (BbZ)

  • Kabels en leidingen aanleggen

    Alleen nuts-en telecombedrijven mogen kabels en leidingen in de grond aanleggen. Daarvoor hebben ze toestemming van de gemeente nodig. Regelen Als nuts- of telecombedrijf regelt u alle meldingen en vergunningen via MOORwerkt.nl. Wat u moet weten De voorwaarden voor de aanleg zijn opgenomen in het handboek kabels en leidingen (PDF). 

  • Loonkostensubsidie aanvragen als werkgever

    Wanneer u als werkgever een medewerker met een arbeidsbeperking in dienst neemt, kunt u mogelijk aanspraak maken op loonkostensubsidie (LKS). Als werkgever betaalt u dan alleen voor iemands ‘loonwaarde’. De loonwaarde is de daadwerkelijke arbeidsproductiviteit (uitgedrukt in een percentage) van het werk dat een medewerker kan verrichten.  U komt mogelijk in aanmerking voor loonkostensubsidie als: De werknemer in de gemeente Sluis woont, en De werknemer (waarschijnlijk) niet in staat is om zelfstandig het wettelijk minimumloon te verdienen, en De werknemer geen Wajong-uitkering van het UWV ontvangt, en De werknemer nog geen zes maanden in dienst is, en De werknemer in de zes maanden voorafgaand aan de dienstbetrekking: deelname aan het praktijkonderwijs (pro) of het voortgezet speciaal onderwijs (vso) of een mbo-entree opleiding, of onder de doelgroep van de Participatiewet viel (een uitkering had op grond van de Participatiewet, IOAW, IOAZ, Anw dan wel niet -uitkeringsgerechtigd was). U kunt loonkostensubsidie online aanvragen of via het aanvraagformulier (PDF). Online aanvragen loonkostensubsidie Hoe werkt het?  Loonkostensubsidie is bedoeld voor werkgevers die iemand in dienst nemen die door een ziekte of handicap een arbeidsbeperking heeft. Het gaat om medewerkers die door hun arbeidsbeperking een lagere productiviteit hebben.  De werkgever vraagt loonkostensubsidie aan voor een medewerker die minder dan het wettelijk minimumloon kan verdienen.  Een loonwaarde-expert stelt op de werkplek de loonwaarde van de medewerker vast. Deze expert wordt door de gemeente aangewezen.  De loonkostensubsidie vergoedt het verschil tussen loonwaarde en het minimumloon. Het is bedoeld voor medewerkers die onder de doelgroep van de banenafspraak vallen.  U vraagt de loonkostensubsidie aan bij de gemeente waar de medewerker staat ingeschreven.  Mocht het cao-loon hoger zijn dan het minimumloon, dan zijn de meerkosten voor rekening van de werkgever.  Loonkostensubsidie kan nooit meer zijn dan 70% van het wettelijk minimumloon.  Wilt u een wijziging of verlenging doorgeven? Met het wijzigingsformulier kunt u tussentijdse wijzigingen doorgeven die van belang zijn voor de loonkostensubsidie. De wijzigingen worden binnen 10 werkdagen door ons verwerkt. U kunt de wijzigingen online doorgeven of via het wijzigingsformulier (PDF). Meld de wijziging online Vragen of meer informatie? Neem contact op met ons op via werkeninkomen@gemeentesluis.nl of bel 14 0117.

  • Gemeente aansprakelijk stellen

    Heeft u schade opgelopen en is dat verwijtbaar aan de gemeente? Dan kunt u de gemeente aansprakelijk stellen.  Regelen U stelt de gemeente per e-mail of brief aansprakelijk. Omschrijf de situatie zo volledig mogelijk. Denk aan de volgende punten: Omschrijf het voorval. Wat is er gebeurd, waar en wanneer en hoe laat? Waarom is, volgens u, de gemeente aansprakelijk? Verklaringen van getuigen en hun contactgegevens. Foto's van de situatie. Geef aan hoe groot de schade is. Voeg bewijs toe, zoals een rekening van de reparatie. Vergeet uw eigen contactgegevens niet. Stuur uw e-mail naar info@gemeentesluis.nl of brief naar: Gemeente Sluis T.a.v. Financiën Postbus 27 4500 AA Oostburg Wat u moet weten De gemeente beoordeelt zelf of uw aansprakelijkheidsstelling terecht is. Als deze terecht is, vergoeden we alle of een deel van uw kosten. Bezwaar en beroep Als u het niet eens bent met onze beslissing, dan kunt u de zaak voor de rechter brengen.

  • Geheimhouding persoonsgegevens aanvragen of stopzetten

    Wilt u niet dat uw gegevens worden doorgegeven? Vraag dan aan de gemeente om geheimhouding van uw persoonsgegevens. U hoeft daar geen speciale reden voor op te geven. U kunt de geheimhouding ook weer laten stoppen. Geheimhouding aanvragen Regelen Stuur de geheimhoudingsaanvraag en een kopie van uw identiteitsbewijs op naar: Gemeente Sluis t.a.v. het College van burgemeester en wethouders, Postbus 27, 4500 AA Oostburg. Wat u moet weten Wilt u weten welke instellingen uw gegevens krijgen? Kijk dan op de website Wiekrijgtmijngegevens.nl. Gaat u verhuizen naar een andere gemeente? U hoeft in de nieuwe gemeente niet opnieuw geheimhouding aan te vragen. In sommige gevallen moet de gemeente uw persoonsgegevens toch doorgeven aan bijvoorbeeld de Belastingdienst of de Sociale Verzekeringsbank (SVB). Ook als u geheimhouding heeft aangevraagd. Kosten Geen Nog vragen? Kom dan langs in het gemeentehuis of bel ons.

  • Loonkostensubsidie aanvragen als werknemer

    Door een ziekte of beperking is het soms lastig om een baan te vinden. Bijvoorbeeld omdat u daardoor minder snel kunt werken. Of omdat u extra ondersteuning nodig hebt. De gemeente wil het voor werkgevers aantrekkelijker maken om iemand met een arbeidsbeperking in dienst te nemen. Zo kan u of een werkgever subsidie aanvragen bij de gemeente, de zogenaamde loonkostensubsidie. Het is altijd de werkgever die de loonkostensubsidie ontvangt. Wanneer kunt u loonkostensubsidie aanvragen? Een werkgever kan loonkostensubsidie krijgen voor werknemers die in het doelgroepregister staan. Het doelgroepregister is een landelijke lijst van UWV van mensen met een arbeidsbeperking. Werkgevers kunnen voor deze mensen subsidie, hulpmiddelen of extra ondersteuning aanvragen. Wilt u weten of u in het doelgroepenregister staat of wilt u daarin opgenomen worden? Vraag hiernaar bij uw gemeente. U kunt loonkostensubsidie aanvragen via het aanvraagformulier (PDF). Hoe werkt het?  Stap 1 - Aan het werk Als u ergens gaat werken, begint u meestal met een proefperiode. Zo kan zowel u als de werkgever ervaren of het werk bij u past.  Stap 2 - Aanvraag subsidie Wil uw werkgever graag dat u blijft en krijgt u een contract? Of twijfelt uw werkgever? Misschien kan uw werkgever een loonkostensubsidie ontvangen. U kunt dit zelf voor uw werkgever aanvragen bij de gemeente. Voor deze aanvraag is het wel nodig dat de werkgever informatie geeft, zodat u een volledig aanvraagformulier kunt invullen.  Stap 3 - Onderzoek  Er komt iemand langs om te onderzoeken hoe u uw werk doet. Doet u uw werk bijvoorbeeld hetzelfde als uw collega’s of mogelijk wat langzamer? Deze onderzoeker bepaalt uw ‘loonwaarde’. Uw loonwaarde is een ander woord voor hoe snel u werkt en hoe u werkt. Stap 4 - Gesprek met gemeente Als de onderzoeker de loonwaarde heeft vastgesteld, volgt een gesprek. Iemand van de gemeente komt langs op uw werk. Samen met uw werkgever bespreekt u de uitkomst van het onderzoek. Stap 5 - Het besluit Naar aanleiding van het gesprek met uw werkgever en de gemeente, volgt een besluit. U ontvangt dit besluit, uw werkgever ontvangt het ook. In dit besluit staat of uw werkgever loonkostensubsidie kan krijgen. Als u het niet eens bent met het besluit kunt u in bezwaar gaan. Dit staat uitgelegd in de brief. Ook uw werkgever kan in bezwaar gaan. Vragen of meer informatie? Neem contact op met ons op via werkeninkomen@gemeentesluis.nl of bel 14 0117.

  • Tijdelijke opslag vaste mest

    Wilt u vaste dierlijke mest opslaan op uw terrein? Dan moet u dit melden. Regelen Tijdelijke opslag mest online melden Of u kunt het aanvraagformulier invullen en per post of e-mail aan ons sturen. Gemeente Sluis, Postbus 27, 4500 AA Oostburg. Nog vragen? Neem contact met ons op via 14 0117.

  • Energiesubsidie

    Wilt u uw woning of bedrijfspand energiezuinig maken? Of wilt u zonnepanelen plaatsen? Bekijk de mogelijkheden op duurzaambouwloket.nl

  • Bezwaar en beroep

    Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u bezwaar maken. Heeft u dat gedaan en bent u het niet eens met de beslissing? Dan kunt u in beroep gaan.  Bezwaar maken Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u een bezwaarschrift opsturen. Doe dit binnen zes weken na de datum die op de beslissingsbrief staat. Bezwaar per brief U kunt uw bezwaar ook per brief opsturen. In uw brief moet het volgende staan: Uw naam en adres. Tegen welk besluit u bezwaar maakt. Waarom u bezwaar maakt. De datum van het bezwaarschrift. Uw handtekening. U stuurt uw bezwaarschrift op naar de gemeente Sluis, ter attentie van (degene die de beslissing heeft genomen, bijvoorbeeld het college, de burgemeester of de gemeenteraad) Postbus 27, 4500 AA, Oostburg. Reactie op uw bezwaar Het college, de burgemeester of de gemeenteraad legt uw bezwaar voor advies voor aan een onafhankelijke bezwarencommissie. Nadat de periode waarin u het bezwaarschrift kan opsturen voorbij is, krijgt u binnen twaalf weken antwoord. Bent u het niet eens met dit antwoord, dan kunt u binnen zes weken in beroep gaan bij de rechtbank. Kosten Geen In beroep gaan Heeft u bezwaar gemaakt en bent u het niet eens met de beslissing? Dan kunt u een beroepschrift opsturen naar de rechtbank. Doe dit binnen zes weken. Beroep per brief In uw brief moet staan: Uw naam en adres. De datum van het beroepschrift. Tegen welk besluit u in beroep gaat. Waarom u in beroep gaat. Uw handtekening. Kosten U moet griffierecht betalen. U ontvangt een rekening van de rechtbank. Als u gelijk krijgt van de rechter, dan krijgt u deze kosten terug. Hoger beroep Bent u het niet eens met de beslissing van de rechter, dan kunt in hoger beroep gaan. Doe dit binnen zes weken. Kijk op uw beslissing waar u in hoger beroep kunt gaan.

  • Film- en video-opnames maken

    Voor het maken van film- of video-opnames is geen toestemming of vergunning nodig. Vaak moeten er voor filmopnames wel andere zaken geregeld worden. Denk aan het afzetten van een straat, een ontheffing voor het maken van geluid of het gebruik van duinovergangen. Neem daarom vooraf altijd eerst contact met ons op via 14 0117.