Zoekresultaat 1 - 5 van 5 resultaten

  • Planschade

    Planschade is schade door een herziening, ontheffing of afwijking van een bestemmingsplan, zoals waardevermindering van uw woning of inkomensschade U kunt een verzoek indienen voor een tegemoetkoming U dient een verzoek in via het aanvraagformulier onder 'Downloads' 

  • Klacht indienen

    U kunt een klacht indienen als u ontevreden bent over een medewerker of bestuurder U kunt uw klacht online of schriftelijk indienen Het is niet mogelijk om uw klacht via de mail in te dienen Let op: gebruik de groene knop 'online indienen' alleen voor een klacht over een medewerker of bestuurder. Als u een klacht of melding heeft over de openbare ruimte (scheef paaltje, kapotte stoeptegel, hondenpoep, zwerfvuil of parkeeroverlast), meldt u dit via Fixi.

  • Milieuvragen of klachten

    Omgevingsdienst West-Holland voert de milieutaken voor de gemeente uit Dien uw klacht in bij de Omgevingsdienst West-Holland

  • Bezwaar maken besluit gemeente

    U kunt bezwaar maken als u het niet eens bent met een besluit van de gemeente Maak bezwaar binnen zes weken na de datum waarop het besluit bekend gemaakt is Dien het bezwaar schriftelijk of via het digitale formulier in (via DigiD) Het is niet mogelijk om uw bezwaar via de mail in te dienen 

  • Riolering, problemen

    Heeft u last van een rioolverstopping? Kijk eerst zelf wat er aan de hand is en waar de verstopping zit. Door het opgraven van het ontstoppingsstuk in uw rioolaansluiting kunt u bepalen waar de verstopping zich bevindt. Staat het ontstoppingsstuk vol water dan zit het probleem in het gemeentelijk deel van het riool. Is het droog dan zit er waarschijnlijk een verstopping op uw eigen terrein in of rond uw woning of bedrijf. Het vrijmaken van het ontstoppingsstuk in uw tuin moet u zelf verzorgen. Zit het probleem buiten uw privéterrein in het gemeentelijk deel van het riool neem dan contact op met de gemeente Hillegom. Wij verhelpen de verstopping dan zo snel mogelijk. Bij een verstopping in uw eigen leidinggedeelte bent u zelf verantwoordelijk voor het verhelpen hiervan. Op elk particulier perceel behoort een riool-ontstoppingspunt te zitten. Vaak zit het bij de overgang van het privéterrein naar de openbare ruimte op uw eigen perceel.   Melding Merkt u dat de verstopping buiten uw privéterrein ligt, neem dan altijd contact op met de gemeente Hillegom. Dit kan tijdens kantooruren via Fixi of via telefoonnummer 14 0252.  Buiten kantooruren kunt u voor spoedzaken contact opnemen met de storingsdienst van Meerlanden via telefoonnummer 06 53 89 35 25. Met de storingsdienst kunt u afspreken wat verder te doen.   Kosten Een verstopping op gemeentegrond wordt door Meerlanden verholpen. De gemeente betaalt deze kosten. Zit de verstopping op uw eigen terrein? Dan moet u deze zelf verhelpen en zijn de kosten voor uzelf. Heeft u zelf opdracht voor(ontstoppings-)werkzaamheden aan derden gegeven? Dan vergoedt de gemeente deze kosten niet. Ook niet bij een verstopping op gemeentegrond. Informatie huisaansluiting Wilt u een tekening van uw huisaansluiting? Neem dan contact met ons op. Wij hebben niet van alle huisaansluitingen gegevens of actuele gegevens beschikbaar.