Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (3)
Zoekresultaat 1 - 9 van 9 resultaten
- Parkeerplaats voor gehandicapten aanvragen
Vraag een gehandicaptenparkeerplaats aan als u geen eigen parkeerplek bij uw woning heeft en minder dan 100 meter zelfstandig kunt lopen. U moet eerst een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen voordat u in aanmerking komt voor een gehandicaptenparkeerplaats. Aanvragen parkeerplaats Voorwaarden U heeft een gehandicaptenparkeerkaart die nog minimaal 6 maanden geldig is. U moet in het bezit zijn van een auto en het kenteken moet op uw naam of die van uw huisgenoot staan. U heeft geen eigen parkeerruimte bij uw woning, zoals een garage of oprit. In de directe omgeving van uw woning is geen openbare parkeerruimte beschikbaar. Kosten De kosten van aanleg van een gehandicaptenparkeerplaats zijn voor eigen rekening. De richtprijs hiervoor is € 370,-. Na aanvraag van een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken krijgt u een situatieschets met prijsopgave. De kosten van de aanleg zijn eenmalig.
- Bron: Smallingerland (Gemeente)
- 2025-01-13
- Vergunning betaald parkeerterrein
Woont u in het gebied waar betaald parkeren geldt (centrum van Drachten)? Dan kunt u een vergunning aanvragen voor één van de vier betaalde parkeerterreinen. Dat zijn: Sander Israëlsplein, Vogelzang, De Markt of Kiryat Onoplein. Een parkeervergunning kunt u aanvragen via het Digitaal Parkeerloket. Digitaal Parkeerloket Vergunning voor leaseauto Least u een auto of gebruikt u een auto van uw werkgever? Stuur een leaseovereenkomst of een werkgeversverklaring mee. Kosten Voor inwoners binnen het betaald gebied (centrum Drachten) kost de vergunning €173,90 per jaar. Let op: woont u niet in het centrum van Drachten dan gelden de volgende tarieven: Vergunning parkeren voor inwoners buiten het centrum Kosten Dagkaart (A) €12,80 Weekkaart (B) €61,10 Maandkaart (C) €207,40 Jaarkaart (D) €1956,00
- Bron: Smallingerland (Gemeente)
- 2025-01-13
- Spandoekvergunning
Wilt u een spandoek plaatsen? Dan heeft u een tijdelijke reclamevergunning nodig. Deze kunt u aanvragen door een mail te sturen naar gemeente@smallingerland.nl. Een vergunning voor een spandoek kan worden verleend voor: sportwedstrijden, zoals wielerrondes, om de start en de finish aan te duiden; landelijke campagnes over bijvoorbeeld verkeersveiligheid en landelijke collectes; landelijke monumentendag en soortgelijke evenementen. Voorwaarden U mag maximaal 10 spandoeken gebruiken. Spandoeken moeten boven de weg op een hoogte van 4,50 meter en tenminste 2,20 meter boven het trottoir worden aangebracht. De afstand tot kruisingen moet minimaal 50 meter zijn. Kosten De kosten voor een spandoekvergunning zijn € 151,40.
- Bron: Smallingerland (Gemeente)
- 2025-01-14
- Verhuizen
Gaat u verhuizen? Of bent u verhuist? Geef uw verhuizing dan door aan uw (nieuwe) woongemeente. Dat kan vanaf 4 weken voor de verhuizing tot 5 dagen erna. Geeft u uw verhuizing later door? Dan is de datum waarop de gemeente uw verhuisaangifte ontvangt, uw officiële verhuisdatum. Verhuizen binnen of naar Smallingerland Verhuist u binnen of naar gemeente Smallingerland? Geef dit dan online, met uw DigiD, aan ons door. Wij geven uw nieuwe adres door aan overheidsorganisaties zoals de belastingdienst en pensioenfondsen. Verhuizing online doorgeven (met DigiD) Wie mag of moet een verhuizing doorgeven? Personen vanaf 16 jaar of ouder Verhuizing voor een andere persoon doorgeven kan voor een: minderjarig kind, als u de ouder, voogd of verzorger bent. echtgenoot of geregistreerd partner als u samen naar hetzelfde adres verhuist. meerderjarig kind, als u samen naar hetzelfde adres verhuist. ouder, als u samen naar hetzelfde adres verhuist. persoon die onder curatele staat, als u de curator bent. een meerderjarige die u daarvoor schriftelijk heeft gemachtigd. Gaat u bij iemand inwonen? De persoon die de woning huurt of eigenaar is van de woning bevestigd online uw inwoning met zijn of haar DigiD. Deze mogelijkheidkunt u kiezen als u uw verhuizing online doorgeeft. Verhuizen van Smallingerland naar andere gemeente Verhuist u vanuit Smallingerland naar een andere gemeente? Dan geeft u uw verhuizing door aan de gemeente waar u naartoe verhuist. Verhuizing doorgeven op het gemeentehuis U kunt uw verhuizing ook op het gemeentehuis doorgeven. Maak hiervoor een afspraak. Gaat u bij een persoon inwonen? Kom dan samen met de huurder of eigenaar van de woning naar het gemeentehuis. Kosten Het doorgeven van een verhuizing is gratis. Emigreren Kijk op de pagina Emigratie doorgeven als u emigreert. Verhuizen vanuit het buitenland Kijk op de pagina Verhuizen vanuit het buitenland als u vanuit het buitenland in gemeente Smallingerland komt wonen. Verhuizing doorgeven als organisatie U kunt als organisatie met eHerkenning een verhuizing doorgeven voor een inwoner. Heeft u geen eHerkenning? Vraag deze dan eerst aan bij eHerkenning.nl. Daarnaast moet uw organisatie aangemeld zijn bij de gemeente. Is uw organisatie nog niet aangemeld? Vul dan het contactformulier in en stuur de volgende gegevens mee: naam organisatie, adres, KvK-nummer, contactpersoon, e-mailadres, telefoonnummer. Verhuizing doorgeven als organisatie (met eHerkenning)
- Bron: Smallingerland (Gemeente)
- 2025-01-13
- Aanpak riolering Uitgang en Leidijk
De gemeente Smallingerland gaat in een deel van de straten Uitgang en de Leidijk het riool vervangen. Hiervoor zijn sommige delen van de straten afgesloten. Gescheiden riool en nieuwe wegindeling De gemeente legt ook meteen een hemelwaterriool aan. Daarmee kan het regenwater apart worden afgevoerd van het andere rioolwater. De straat richten we ook opnieuw in en er komen nieuwe bomen en struiken. Planning 2025 De voorbereidende werkzaamheden beginnen in januari 2025 en worden afgerond eind september 2025. Maar als het kan dan ronden we eerder af. Meer informatie volgt zo spoedig mogelijk. Afbeeldingen Klik op de afbeelding voor een grotere weergave. Plan voor vervangen bomen en struiken
- Bron: Smallingerland (Gemeente)
- 2025-01-13
- Bedrijf starten
Bij het starten van een eigen onderneming komt veel kijken. Gelukkig staat op de website van de Kamer van Koophandeluitgebreide informatie over waar u allemaal aan moet denken. Ook op de website van Founded in Friesland kunt u veel informatie vinden. Accountmanager startende ondernemers Heeft u nog vragen? Onze accountmanager helpt u graag op weg: Jelmer van der Meer: 06-23561733 – j.van.der.meer@smallingerland.nl Renate de Jong: 06-50028214 – r.de.jong@smallingerland.nl Bedrijf aan huis starten Wanneer kunt u starten zonder vergunning? Uw bedrijf neemt maximaal 50 m2 in beslag. Uw bedrijf neemt maximaal 30% van de totale begane grondvloeroppervlakte van de bebouwing op uw perceel in beslag. U verkoopt geen goederen die ergens anders worden gemaakt. U heeft geen personeel in dienst. Omwonenden hebben niet onevenredig veel last van uw bedrijf. Uw bedrijf leidt niet tot verkeers- en parkeeroverlast. Uw bedrijf aan huis voert geen activiteiten uit waarvoor een melding of vergunning nodig is. U kunt dit toetsen in de Activiteitenbesluit Internet Module (AIM). Voldoet uw bedrijf aan huis niet aan deze voorwaarden? Vraag dan een voorlopige beoordeling voor uw plan aan.
- Bron: Smallingerland (Gemeente)
- 2025-01-13
- Bouwdossier aanvragen
U kunt bij de gemeente stukken uit een bouwdossier opvragen. Gegevens meesturen Om u de juiste documenten toe te kunnen sturen, hebben wij gegevens nodig zoals: Waarvoor u de informatie nodig heeft Om welke documenten het gaat. Bijvoorbeeld een plattegrond, sonderingsrapport of sterkteberekening. Vraag bij uw aannemer of bouwbedrijf na welke informatie u nodig heeft. Aanvragen Stukken aanvragen uit bouwdossier U krijgt binnen 5 werkdagen een reactie van ons. Kosten €25,- U ontvangt maximaal 5 digitale kopieën. Wij willen een duurzame gemeente zijn, daarom verstrekken wij documenten digitaal.
- Bron: Smallingerland (Gemeente)
- 2025-01-13
- Toestemming plaatsen voorwerp op of aan de weg
Gaat u op of aan de openbare weg een voorwerp plaatsen, zoals een steiger, container of hoogwerker? Of wilt u gemeentegrond gebruiken? Dan heeft u toestemming nodig van de gemeente. Onder gemeentegrond vallen de openbare weg, parkeervakken, parkeerplaatsen, plantsoenen en de wegbermen. Hoe het werkt Vraag toestemming digitaal aan. Doe dit minimaal 3 weken voordat de werkzaamheden beginnen. Voeg een situatieschets en een foto van de situatie vooraf toe aan de melding. Voeg ook een verkeersplan toe als u het verkeer gaat hinderen en/of de weg gaat stremmen. U begint pas met de werkzaamheden als u van ons bericht heeft gekregen dat u van start mag. In onze reactie leest u wanneer het voorwerp er mag staan en onder welke voorwaarden. Laat de situatie na afloop weer achter zoals het was voordat u het voorwerp plaatste. Tijdelijk plaatsen voorwerpen melden Wanneer heb ik toestemming nodig U heeft toestemming nodig als u op gemeentegrond een voorwerp plaatst en hierdoor een lastige, onveilige situatie of verkeershinder wordt veroorzaakt. Uw werkzaamheden kunnen gevolgen hebben voor verkeer en veiligheid. Door uw aanvraag kunnen we daar rekening mee houden tijdens het gebruik van de openbare ruimte. Vragen of overleg Wilt u vooraf overleggen of heeft u een vraag? Neem dan contact op met het Verkeersloket. Dit kan door te bellen naar 0512 581 234 of stuur een mail naar gemeente@smallingerland.nl Meer informatie Aanvragen van tijdelijke verkeersmaatregelen Evenement organiseren Overzicht van alle wegwerkzaamheden binnen Smallingerland
- Bron: Smallingerland (Gemeente)
- 2025-01-10
- Accountmanagers Smallingerland
Heeft u vragen? Onze accountmanagers helpen u graag verder. Jelmer van der Meer: 06-23561733 – j.van.der.meer@smallingerland.nl Aanspreekpunt voor ondernemers op bedrijventerrein de Haven Grondverkoop Insteekhaven (Oosterzandinghaven – Nijtap) Startende ondernemers Jeroen van Wijk: 06-43014937 - j.van.wijk@smallingerland.nl Aanspreekpunt voor ondernemers op Bedrijvenpark Azeven-Noord Grondverkoop Azeven-Noord Acquisitie van nieuwe bedrijven Renate de Jong: 06-50028214 – r.de.jong@smallingerland.nl Aanspreekpunt voor ondernemers in het centrum Grondverkoop Azeven-Noord Startende ondernemers Gerard Hoekstra 06- 83485911 - g.hoekstra@smallingerland.nl Bemiddelaar tussen werkgevers en werkzoekenden in een uitkeringssituatie Anna Kruit 06-50070992 - a.kruit@smallingerland.nl Bemiddelaar tussen werkgevers en werkzoekenden in een uitkeringssituatie
- Bron: Smallingerland (Gemeente)
- 2025-01-13
- 1