Zoekresultaat 1 - 9 van 9 resultaten

  • Overlijdensaangifte

    Als iemand is overleden, regelt de uitvaartverzorger bijna altijd de aangifte van overlijden. U kunt ook zelf de overlijdensaangifte doen. Maak een afspraak bij de gemeente waarin uw dierbare is overleden. Maak een afspraak voor: Aangifte overlijden Voor uitvaartondernemers: Digitaal aangifteformulier voor uitvaartondernemers Digitaal begraaftijd reserveren (voor uitvaartondernemers met een login) Hoe werkt het Doe aangifte binnen 6 werkdagen na de dag van overlijden. Doe de aangifte in de gemeente waarin uw dierbare is overleden.  Maak een afspraak en doe zelf aangifte op het stadskantoor of laat dit digitaal doen door een begrafenisondernemer. U betaalt de kosten bij de afspraak en u krijgt direct een afschrift van de overlijdensakte. Bij de overlijdensaangifte kan de gemeente toestemming geven voor: een begrafenis of crematie. het uitstellen van de begrafenis of crematie. het ter beschikking stellen van het lichaam van de overledene aan de wetenschap. Voor uitvaartondernemers Bent u een uitvaartondernemer en zijn uw gegevens nog niet bekend bij de gemeente Vlaardingen? Vul eerst het digitaal formulier 'gegevens uitvaartondernemers' in. Meenemen naar afspraak Een identiteitsbewijs Bij een natuurlijke doodsoorzaak: verklaring van overlijden (A-verklaring). verklaring van de doodsoorzaak (B-verklaring). Als uitstel van de crematie of de begrafenis nodig is: verklaring van geen bezwaar van een arts. U kunt een trouw- of partnerschapsboekje meenemen om de gegevens van het overlijden in te laten zetten. Kosten Afschrift van overlijdensakte: € 16,60 Uitstel voor begraven of cremeren: € 10,45 Heeft u vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Wijziging geslacht

    Wilt u het geslacht dat in uw geboorteakte staat wijzigen (transgender)? Dit doet u door aangifte te doen bij de ambtenaar van de burgerlijke stand van uw geboorteplaats. Indien gewenst kunt u ook meteen uw voorna(a)m(en) wijzigen.  Afspraak maken voor: Wijziging geslacht in de geboorteakte Hoe werkt het? Maak een afspraak voor aangifte van wijziging geslacht (en voornaam) in uw geboorteplaats. Tijdens de afspraak ontvangt u het aangifteformulier. U vult deze in en ondertekent het formulier.  Bij de aangifte moet een verklaring (niet ouder dan 6 maanden) van een deskundige overlegd worden.  Na wijziging van het geslacht in de geboorteakte, wordt de wijziging doorgegeven aan de woongemeente. Alleen uw woongemeente kan uw gegevens in de basisregistratiepersonen (BRP) aanpassen.  Dus bent u in Vlaardingen geboren, maar woont u in een andere gemeente? Dan bepaalt uw woongemeente hoe lang de verandering van geslacht in de BRP duurt.  Gemeente Vlaardingen verwerkt de wijzigingen binnen 5 werkdagen. Na de wijziging van geslacht (en voornaam) in de BRP moet u een nieuw reisdocument en/of rijbewijs aanvragen. Deze documenten vervallen namelijk van rechtswege en kunt u niet meer gebruiken.   Meenemen naar afspraak Uw paspoort of identiteitskaart. Een verklaring (niet ouder dan 6 maanden) afgegeven door een aangewezen deskundige. Klik hier voor een overzicht van aangewezen deskundigen.  Kosten Geen. Als de wijziging in de Basisregistratie Personen (BRP) doorgevoerd is, is uw paspoort, identiteitskaart en/of rijbewijs niet meer geldig. U moet dan nieuwe documenten aanvragen. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Het termijn hangt af van de gemeente waar degene woont, voor zowel voor geslachts- als de naamwijziging. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Verzoek inschrijving echtscheiding of beĆ«indiging geregistreerd partnerschap

    Bent u gescheiden of is uw geregistreerd partnerschap beëindigd door een rechter, advocaat of notaris? Dan moet u een verzoek tot inschrijving in de registers van de burgerlijke stand doen bij de gemeente waar uw huwelijk of uw partnerschapsregistratie voltrokken is. Meestal regelt uw advocaat of notaris dit, maar u kunt het ook zelf doen.  Wanneer de echtscheiding of beëindiging partnerschap is ingeschreven in het register, gaat hiervan automatisch een bericht naar uw woongemeente. De woongemeente registreert vervolgens de echtscheiding of de beëindiging van het geregistreerd partnerschap in de basisregistratie personen (BRP).   Hoe werkt het U vraagt een echtscheiding aan bij de rechtbank. Daarvoor heeft u een advocaat nodig. Beëindiging van een geregistreerd partnerschap door de rechter is nodig wanneer u het niet eens bent met elkaar over de beëindiging of als u minderjarige kinderen met elkaar heeft. In andere gevallen kan een advocaat of notaris een overeenkomst tot beëindiging opmaken. U moet uw echtscheiding (of beëindiging partnerschapsregistratie door rechter) binnen 6 maanden na de beslissing van de rechter laten inschrijven in het register van de burgerlijke stand. De beëindiging van uw partnerschapsregistratie door een advocaat of notaris moet binnen 3 maanden na sluiting van de overeenkomst ingeschreven worden.  U kunt het verzoek tot inschrijving zelf doen, maar meestal regelt uw advocaat of notaris dit.  Het verzoek moet ingediend worden bij de gemeente waar uw huwelijk of uw partnerschapsregistratie voltrokken is. Is uw huwelijk of partnerschapsregistratie in de gemeente Vlaardingen voltrokken en wilt u zelf het verzoek bij ons indienen? Dit kan uitsluitend op afspraak. U maakt een afspraak door te bellen naar (010) 248 4000. De gemeente verwerkt uw verzoek binnen 5 werkdagen (mits de benodigde documenten compleet en in orde zijn). Meenemen naar afspraak Uitspraak door rechter: Originele beschikking van de rechtbank, akte van berusting van beide partners en het verzoek tot inschrijving in de burgerlijke stand. Beëindiging partnerschapsregistratie zonder rechter: Originele verklaring omtrent de beëindiging van de advocaat of notaris.  Kosten Het melden van uw scheiding of de beëindiging van uw geregistreerd partnerschap bij de gemeente is gratis. U betaalt wel de kosten van uw advocaat of notaris. Heeft u vragen? Neem contact op met een advocaat of notaris. Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Bezwaarschrift tegen bestuurlijke besluiten

    Direct regelen Aanvragen met DigiD Aanvragen met eHerkenning Aanvragen zonder DigiD of eHerkenning De gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester zijn alle een ’bestuursorgaan’. Een bestuursorgaan is verantwoordelijk voor de gemeentelijke besluitvorming. Wie het niet eens is met een beslissing van het bestuursorgaan kan een bezwaarschrift indienen. Het betreffende bestuursorgaan bekijkt de zaak dan opnieuw en neemt een besluit op het bezwaarschrift. Wat is het? Als u het niet eens bent met een besluit van de gemeente, kunt u binnen 6 weken na de datum van het besluit bezwaar maken. Hoe werkt het? In het besluit van de gemeente staat of u bezwaar kunt maken. Ook staat in dat besluit naar welk adres u uw bezwaarschrift moet sturen. Let op: uw bezwaarschrift moet binnen 6 weken bij de gemeente binnen zijn. Deze periode begint op het moment zoals opgenomen in het besluit. Wat moet ik doen? U kunt voordat u bezwaar maakt het Juridisch Loket (zie juridischloket.nl of bel gratis 0800-8020), uw rechtsbijstandsverzekeraar of een advocaat om advies vragen. U maakt bezwaar door: een bezwaarschrift per post te sturen naar de gemeente af te geven bij de balie gebruik te maken van het webformulier indienen bezwaarschrift. Let op: u kunt uw bezwaar niet via e-mail indienen.  Zet in uw bezwaarschrift de volgende informatie: uw naam en adres de datum van uw bezwaar om welk besluit het gaat waarom u het niet eens bent met het besluit uw handtekening  bij voorkeur uw telefoonnummer en e-mailadres, zodat de gemeente contact met u kan opnemen. Hoe lang duurt het? De gemeente heeft een bezwaarschriftencommissie, daarom mag zij binnen uiterlijk 12 weken, gerekend vanaf de datum waarop de bezwaartermijn is verstreken, op uw bezwaar beslissen. De gemeente kan deze termijn verlengen. U krijgt hiervan altijd bericht.  Beroep indienen Als de gemeente uw bezwaar heeft afgewezen, kunt u in het besluit zien of u beroep kunt indienen bij de rechter. U moet uw beroep binnen 6 weken indienen. Heeft u nog vragen? U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Correctieverzoek BRP

    Zijn uw gegevens in de Basisregistratie Personen (BRP) niet juist of niet volledig? Wilt u uw persoonsgegevens laten verwijderen of wijzigen? Dan kunt u een verzoek indienen om uw persoonsgegevens in de BRP te laten aanpassen, verwijderen of wijzigen. Afspraak maken voor: Correctieverzoek BRP Hoe werkt het Maak een afspraak. Vraag het correctieverzoek persoonlijk aan. Het aanpassen duurt maximaal 6 weken. Wilt u gegevens over uw burgerlijke staat of nationaliteit wijzigen? Dan kan de gemeente de termijn met 8 weken verlengen. Let op: alleen de gemeente waar u woont kan uw gegevens aanpassen. Meenemen naar de afspraak Uw identiteitsbewijs. Originele documenten waaruit blijkt dat de gegevens in de BRP onjuist zijn. Bijvoorbeeld een geboorteakte of een huwelijksakte. Kosten Geen Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Begraafplaatsen

    Vlaardingen heeft twee begraafplaatsen. Het oude Emaus en het moderne Holy. De gemeente beheert beide begraafplaatsen. Informatie over begraven, grafrechten en asbestemmingen vindt u hieronder. Voor meer informatie kunt u de brochure begraafplaatsen aanvragen. Ook kunt u contact opnemen met de medewerkers van de begraafplaats via telefoonnummer (010) 4742189.   Direct regelen Aanvraag asbestemming Verlengen grafrechten Overboeken grafrechten Om de aanvraag in behandeling te kunnen nemen moet het machtigingsformulier (pdf, 561 kB) ondertekend worden door de oude en nieuwe rechthebbende en aan de online aanvraag worden toegevoegd. Begraafplaats Emaus In 1823 werd begraafplaats Emaus in gebruik genomen. Het was een van de eerste begraafplaatsen met een rooms-katholiek deel ten noorden van de grote rivieren. Mooie oude bomen en monumentale grafstenen bepalen de sfeer van het oude kerkhof. De historische gebouwen zijn gerenoveerd en aangepast aan de moderne tijd. De aula biedt plaats aan maximaal 80 bezoekers. De condoleanceruimte is geschikt voor een wat kleinere groep van 30-35 personen (zit- en staanplaatsen). Adres Begraafplaats Emaus Emaus 6 3135 JC Vlaardingen Openingstijden zomertijd 08.00 – 21.00 uur wintertijd 08.00 – 19.00 uur Begraafplaats Holy Begraafplaats in Holy is sinds de jaren zeventig in gebruik. Manshoge beukenhagen en berken bepalen het groene beeld en natuur en park lopen er naadloos in elkaar over. De aula biedt plaats aan circa 100 bezoekers. De condoleanceruimte is geschikt voor een wat kleinere groep van 30-35 personen (zit- en staanplaatsen). Adres Begraafplaats Holy Olmendreef 150 3137 CR Vlaardingen Openingstijden zomertijd 08.00 – 21.00 uur wintertijd 08.00 – 19.00 uur Voorschriften en mogelijkheden begraafplaatsen Grafstenen en grafmonumenten Voor begraafplaats Holy gelden de volgende regels: Grafstenen op familiegraven moeten passen binnen een denkbeeldige kubus van  60 x 60 x 110 cm (diepte x breedte x hoogte). Grafstenen op algemene graven mogen maximaal 40 cm lang, 40 cm breed en 6 cm dik zijn. Een schuin oplopende roef voor onder de grafsteen wordt geleverd door de begraafplaats. Grafstenen bij urnengraven moeten passen binnen een denkbeeldige kubus van 50 x 50 x 50 cm (diepte x breedte x hoogte). Op begraafplaats Emaus mogen grafmonumenten niet buiten de bodemmaten van het graf komen. Als u wilt, kunt u het monument tegen een vastgesteld tarief eenmaal per jaar laten schoonspuiten. U kunt bij de begraafplaats hiervoor een formulier invullen. Planten en bloemen U moet zelf zorgen voor het onderhoud van het graf, de steen en eventuele beplanting. Regels voor beplanting zijn: Familiegraven: beplanting tot maximaal 50 cm vanaf de voorkant van de steen. Algemene graven: op algemene graven mogen bloemen in steekvazen en planten in potten worden geplaatst. Er mag geen zand of grond op het grind gestort worden. Urnentuin: hier is beplanting toegestaan binnen de afmetingen van het urnengraf. Bekijk voor meer informatie de vragen en antwoorden. U kunt daarnaast ook voor informatie terecht bij de medewerkers van de begraafplaatsen via telefoonnummer (010) 474 2189, of via e-mail: begraafplaats@vlaardingen.nl.

  • Parkeren grote voertuigen

    In onze gemeente gelden regels voor het parkeren van grote voertuigen. Dit zorgt ervoor dat onze straten netjes en veilig blijven. We geven u een overzicht van de regels. Soms gelden er meerdere verboden tegelijk, soms geldt er een verbod. Valt u voertuig onder een van de verboden, dan mag u niet parkeren op de aangewezen plaats en/of tijd. Is uw voertuig met lading minder lang dan 6 meter en lager dan 2,3 meter? Dan is uw voertuig geen groot voertuig. Let op: misschien geldt er nog wel een parkeerverbod op een andere grond op de plaats waar u wilt parkeren, bijvoorbeeld omdat het voertuig de gelegenheid biedt tot het slapen in het voertuig. Is uw voertuig met lading langer dan 6 meter of hoger dan 2,3 meter? Dan is er sprake van een groot voertuig. Vanwege het uiterlijk aanzien mag dit voertuig niet binnen de bebouwde kom van Vlaardingen geparkeerd worden behalve op een aantal specifieke plaatsen. De specifieke plaatsen waar geparkeerd mag worden zijn bedrijventerrein Groot Vettenoord, bedrijventerrein De Vergulde Hand, bedrijventerrein ’t Scheur, het parkeerterrein gelegen ten noordwesten van de Marathonweg (nabij de aansluiting met de Westlandseweg), de parkeerplaatsen gelegen aan de Vulcaanweg, Koningin Wilhelminahaven Noordzijde, Koningin Wilhelminahaven Zuidoostzijde, Koningin Wilhelminahaven Zuidzijde, Doggerstraat en Waterleidingstraat. Naast het verbod vanwege het uiterlijk aanzien geldt er ook een parkeerverbod voor grote voertuigen vanwege de schaarse parkeergelegenheid. Om te bepalen of er sprake is van een groot voertuig geldt voor dit verbod dat een groot voertuig elk voertuig is dat (met lading) langer is dan 6 meter.  Dit verbod is net iets anders dan het verbod waarover u zojuist las. Van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur geldt er geen verbod op deze grond. Buiten deze tijden geldt dat een groot voertuig niet binnen de bebouwde kom geparkeerd mag worden behalve op een aantal specifieke plaatsen. Groot Vettenoord, bedrijventerrein De Vergulde Hand, bedrijventerrein ’t Scheur, het parkeerterrein gelegen ten noordwesten van de Marathonweg (nabij de aansluiting met de Westlandseweg), de parkeerplaatsen gelegen aan de Vulcaanweg, Koningin Wilhelminahaven Noordzijde, Koningin Wilhelminahaven Zuidoostzijde, Koningin Wilhelminahaven Zuidzijde, Doggerstraat en Waterleidingstraat. Wegen met speciale regels Voor de volgende wegen gelden daarbij nog speciale regels: de parkeerplaatsen gelegen aan de Vulcaanweg, Koningin Wilhelminahaven Noordzijde, Koningin Wilhelminahaven Zuidoostzijde, Koningin Wilhelminahaven Zuidzijde, Doggerstraat en Waterleidingstraat. Dit is een gebied waar wonen, werken en horeca samen komen. Daarom is er in het weekend extra vraag naar parkeergelegenheid. Daarom is het op grond van de verdeling van de schaarse parkeergelegenheid ook verboden om hier een groot voertuig te parkeren van vrijdag 21.00 tot maandag 6.00 uur. Let op de verboden in verband met de grootte van het voertuig gelden niet voor kampeerauto’s, caravans, campers en kampeerwagens, mits deze niet langer dan drie achtereenvolgende dagen op de weg worden gehouden. Ook voor dergelijke voertuigen die niet vallen onder het begrip groot voertuig zijn er regels. Het is namelijk verboden een voertuig dat voor recreatie of anderszins voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebruikt: langer dan op drie achtereenvolgende dagen op de weg te plaatsen of te hebben en/of op de weg te parkeren bij, voor, naast of achter een bewoond perceel op zodanige wijze, dat daardoor het uitzicht vanuit dat perceel voor de bewoners op hinderlijke wijze wordt belemmerd en het college kan plaatsen aanwijzen  waar deze voertuigen niet geparkeerd mogen worden omdat het parkeren naar het oordeel van het college schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente. Let op: het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter, op de weg te parkeren bij een voor bewoning of ander dagelijks gebruik bestemd gebouw op zodanige wijze dat daardoor het uitzicht van bewoners of gebruikers vanuit dat gebouw op hinderlijke wijze wordt belemmerd of hen anderszins hinder of overlast wordt aangedaan. Dit verbod is niet van toepassing gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt voor het uitvoeren van werkzaamheden waarvoor de aanwezigheid van het voertuig ter plaatse noodzakelijk is. Het is mogelijk een ontheffing van de verboden aan te vragen.

  • Verhuizen (binnen Nederland)

    Geef uw verhuizing door aan de gemeente waar u gaat wonen. Staat er niemand op het nieuwe adres ingeschreven? Geef dan uw verhuizing door met DigiD. Staat er wel iemand ingeschreven? Meld uw verhuizing dan schriftelijk of op het stadskantoor. Afspraak maken voor: Doorgeven verhuizing Direct regelen: Verhuizing doorgeven Wie mag de verhuizing doorgeven U zelf, als u 16 jaar of ouder bent. Een ouder, voogd of verzorger voor een minderjarig inwonend kind. Een ouder en zijn/haar meerderjarige kind als zij verhuizen naar hetzelfde adres. Gehuwden of geregistreerde partners als zij verhuizen naar hetzelfde adres. Een gemachtigde. Meerderjarige kinderen voor inwonende ouders. De curator voor een persoon die onder curatele is gesteld. Als iemand naar een verzorgingstehuis gaat en degene die verhuist, is niet meer in staat om zelf te tekenen, dan is het mogelijk dat het verzorgingstehuis toestemming geeft. Een medewerker van de gemeente Vlaardingen tekent dan 'ambtshalve'.  Hoe werkt het Geef uw verhuizing binnen vier weken vóór of uiterlijk vijf dagen na de verhuizing door. De datum die u op de aangifte als verhuisdatum vermeldt, geldt als de datum van verhuizing. Geeft u de verhuizing pas ná vijf dagen door? Dan wordt de aangiftedatum als verhuisdatum vastgelegd. Uw aangifte van verhuizing wordt binnen vijf werkdagen verwerkt. Aangifte doen kan in Vlaardingen op de volgende manieren: Digitaal: Via het digitale verhuisformulier met uw DigiD. Let op: dit kan alleen als op het nieuwe adres niemand anders ingeschreven staat. Als dat wel zo is, moet u uw verhuizing schriftelijk of op het stadskantoor doorgeven. Schriftelijk: Print het verhuisformulier (pdf, 25 kB) uit, vul het in en onderteken het. Op het verhuisformulier staat welke documenten u mee moet sturen. Gaat u bij iemand inwonen? In het geval van inwoning (woning niet van een woningcorporatie), print u het formulier instemmingverklaring betreffende inwoning (pdf, 127 kB) uit, vult u deze in en ondertekent u deze. In het geval van inwoning in een woning van Waterweg Wonen of Samenwerking, print u het formulier inwoning Samenwerking en Waterweg Wonen (pdf, 239 kB) uit, vult u deze in en ondertekent u deze. Stuur de formulieren en de documenten naar Gemeente Vlaardingen, t.a.v. Burgerzaken, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen. Op afspraak: Maak een afspraak. Geeft uw verhuizing zelf door of via een gemachtigde. Meenemen naar afspraak Een kopie van uw identiteitsbewijs. Een kopie van uw huur- of koopcontract. Let op: het koopcontract moet gepasseerd zijn bij de notaris. Gaat u bij iemand inwonen? Dan moet de hoofdbewoner of de verhuurder de verklaring op het verhuisformulier (pdf, 25 kB) invullen en ondertekenen. Print het verhuisformulier uit, laat het invullen en neem het mee. Een kopie van een identiteitsbewijs van de hoofdbewoner of verhuurder als u bij iemand gaat inwonen. Schriftelijke toestemming als het adres waar u gaat wonen van Samenwerking of Waterweg Wonen is. Kosten Geen. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Begraven, cremeren en grafrecht

    Begraven kan in een algemeen graf of een particulier (familie)graf. Cremeren kan niet in Vlaardingen. Er is wel een urnentuin, een urnenmuur en een uitstrooiplaats voor as. Direct regelen Aanvraag asbestemming Verlengen grafrechten Overboeken grafrechten Om de aanvraag in behandeling te kunnen nemen moet het machtigingsformulier (pdf, 561 kB) ondertekend worden door de oude en nieuwe rechthebbende en aan de online aanvraag worden toegevoegd. Begraven of cremeren   Vlaardingen heeft twee begraafplaatsen: Emaus en Holy. Vlaardingen heeft geen crematorium. Wel kunt u een urn of asbus laten bijzetten op een van onze begraafplaatsen of de as uitstrooien op begraafplaats Holy. Begraafplaats Holy heeft ook een islamitische gedeelte op de begraafplaats.  Begraven in Vlaardingen kan: in een particulier (familie)graf: voor 20 jaar voor 2 of 3 personen (3-persoonsgraven alleen op begraafplaats Holy). De rechten kunnen altijd worden verlengd. in een algemeen graf (alleen op begraafplaats Holy). De overledene ligt hier minimaal 10 jaar begraven. U kunt een algemeen graf niet verlengen. Wel kunnen bij ruiming van een heel vak op het algemene gedeelte de stoffelijke resten worden herbegraven in een nieuw algemeen graf voor minimaal 10 jaar of in een particulier (familie) graf voor 20 jaar. Een asbus, urn of de as van een overledene kunt u: begraven in of neerzetten op een particulier urnengraf in de urnentuin. U kunt hier stukjes grond (80 x 80 cm) huren voor een periode van 10 jaar. Deze periode kunt u met 5 of 10 jaar verlengen. neerzetten in een algemene nis of particuliere (familie)nis in de urnenmuur (alleen op begraafplaats Holy). Een algemene nis of een particuliere (familie)nis huurt u voor 10 jaar. Een particuliere (familie) nis kunt u met 5 of 10 jaar verlengen. begraven in of neerzetten op een particulier (familie)graf. uitstrooien op het strooiveld (alleen op begraafplaats Holy). Wilt u een grafsteen, een gedenkplaat of planten neerzetten bij een (urnen)graf? Dat kan, vraag wel naar de regels. U kunt hiervoor terecht bij de medewerkers van de begraafplaats via (010) 474 2189. Informatie voor uitvaartondernemers Voor uitvaartondernemers hebben we de folder Informatie voor uitvaartondernemers (pdf, 497 kB).  Tijd reserveren voor auladienst/begrafenis Digitaal begraaftijd reserveren Heeft u als uitvaartondernemer geen login, dan kunt u deze op werkdagen aanvragen via (010) 248 4000. U kunt ook een aanvraag sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier.  Heeft u geen login, dan kunt u op werkdagen een tijd laten reserveren door een medewerker van de begraafplaats via telefoonnummer (010) 474 2189. Als u een tijd wilt reserveren in de avond of in het weekend, dan kunt u het beste contact opnemen met een lokale uitvaartondernemer om u hierbij te helpen. Aanvraag begrafenis Als u een tijd hebt gereserveerd voor een begrafenis of auladienst, verzoeken we u binnen 24 uur onderstaand formulier in te vullen met alle gegevens van de overledene en de aanvrager. Aanvraagformulier begrafenis Als u het burgerservicenummer (BSN) niet wilt vragen of de familie/rechthebbende het nummer niet aan u wil verstrekken, dan kunt u dit nummer achterwege laten. We willen dan wel graag alle andere gegevens ontvangen, zoals een volledige naam en geboortedatum van de overledene én aanvrager.  Grafrechten Als een dierbare wordt begraven in een particulier (familie)graf, heeft u de grond in bruikleen en betaalt u hier grafrechten voor. Als uw dierbare begraven wordt in een algemeen graf, hoeft u niet te betalen voor de grond. Hoe werkt het Een particulier (familie)graf kunt u aanvragen via de beheerder van de begraafplaats. U kunt dit ook door uw begrafenisondernemer laten doen. Als het grafrecht binnen 2 jaar verloopt, dan kunt u een verlenging aanvragen. Er kan verlengd worden voor 5, 10, 15 of 20 jaar. Een urnengraf of urnennis kan voor 5 of 10 jaar worden verlengd. U krijgt ruim van tevoren bericht voordat uw grafrechten verlopen. De grafrechten van een particulier (familie)graf kunt u op een andere naam laten zetten met het formulier ‘aanvraag overboeking grafrecht’. Het verwerken van het verlengen of overboeken van grafrechten duurt maximaal 6 weken. U krijgt een akte van de wijziging. Overlijdt de eigenaar van het grafrecht? Schrijf het grafrecht dan binnen 1 jaar over op iemand anders. Als u dit niet doet, kan het recht op het particuliere graf vervallen. Kosten Bekijk het tarievenoverzicht begraafplaatsen (pdf, 169 kB) Met vragen of overleg over de mogelijkheden kunt u de medewerkers van de begraafplaats bellen via (010) 474 2189 of vraag de brochure begraafplaatsen aan.