Zoekresultaat 1 - 10 van 894 resultaten

  • Betaald parkeren

    Parkeren in Zaanstad kan op straat en in parkeergarages. Er zijn betaalde en gratis parkeerplaatsen. Als betalen verplicht is, dan kunt u dat doen bij een parkeerautomaat, met uw telefoon (belparkeren) of een speciale app.

  • Identiteitskaart

    U vraagt een identiteitskaart aan in het gemeentekantoor. U moet hiervoor een afspraak maken. De nieuwe identiteitskaart kunt u na 5 werkdagen ophalen. U hoeft voor het ophalen geen afspraak te maken. Afspraak maken aanvragen identiteitskaart In 2024 verlopen veel Nederlandse identiteitskaarten. Wij verwachten daarom dat er in 2024 veel aanvragen voor een nieuwe identiteitskaart worden gedaan. Maak daarom op tijd een afspraak. Meer informatie. Is uw identiteitskaart zoekgeraakt of gestolen? Lees dan op de pagina Vermissing of beschadiging van een reisdocument hoe u dit kunt melden. Of maak direct online een afspraak om de vermissing door te geven. Afspraak maken vermissing identiteitskaart Wat moet u meenemen? Alle paspoorten en identiteitskaarten die u heeft, ook als ze verlopen zijn. Dit geldt ook voor buitenlandse paspoorten en identiteitskaarten. Kleurenpasfoto die voldoet aan de richtlijnen. Voldoende geld. U moet uw identiteitskaart betalen bij de aanvraag. U kunt contant of met uw pinpas betalen. Voor de aanvraag van een identiteitskaart voor kinderen jonger dan 12 jaar is toestemming nodig van de gezaghouder(s). U kunt dit op 2 manieren regelen: online toestemming geven. Log in met DigiD. Vul dit formulier in en verstuur het voordat u naar uw afspraak in het gemeentekantoor komt. het ingevulde formulier Verklaring van toestemming eigen reisdocument minderjarige (pdf, 141Kb) meenemen naar uw afspraak. Een kind moet zelf aanwezig zijn bij het aanvragen en ophalen van een identiteitskaart. Wat kost een identiteitskaart? Identiteitskaart voor persoon van 18 jaar en ouder: € 75,80 Identiteitskaart voor persoon jonger dan 18 jaar: € 40,90 Extra kosten bij een spoedaanvraag: € 57,05 Hoelang is een identiteitskaart geldig? 10 jaar voor personen van 18 jaar en ouder. 5 jaar voor personen jonger dan 18 jaar. Heeft u de identiteitskaart sneller nodig? Doe dan een spoedaanvraag. Maak hiervoor een afspraak en geef daarbij aan dat het om een spoedaanvraag gaat.  Afspraak maken aanvragen identiteitskaart Als u de identiteitskaart vóór 15.30 uur aanvraagt, kunt u het meestal de volgende werkdag ophalen. U betaalt extra kosten bij een spoedaanvraag. Let op: Langere levertijd spoedaanvragen reisdocumenten​​​​ Reizen met een minderjarig kind Reist u met een minderjarig kind naar het buitenland waarover u gezamenlijk het gezag heeft of waarover u geen gezag heeft? Op de website van de rijksoverheid staat een formulier waarmee u kunt aantonen dat u toestemming heeft van de personen die het gezag over het kind hebben om met het kind naar het buitenland te reizen. Identiteitskaart gevonden door iemand anders Heeft iemand uw identiteitskaart als gevonden voorwerp bij de gemeente ingeleverd? Dan zijn wij wettelijk verplicht de identiteitskaart te vernietigen. U krijgt de identiteitskaart dus niet terug. Ook als u de vermissing nog niet heeft gemeld bij de gemeente. U moet dan een nieuwe identiteitskaart aanvragen. Uw nieuwe identiteitskaart heeft een extra functie U kunt ermee inloggen bij de overheid, het onderwijs, de zorg of uw pensioenfonds. Na het ophalen van uw identiteitskaart bij de gemeente of na de bezorging, ontvangt u daarom binnen 5 werkdagen een brief van DigiD. Daarmee kunt u die inlogfunctie activeren. Kijk voor meer informatie op de website van DigiD. Overige informatie Naar welke landen kan ik reizen met de Nederlandse identiteitskaart? Identiteitsfraude

  • Speelterreinen

    De gemeente biedt speelruimtes voor kinderen van alle leeftijden. Een melding over een speelterrein of speeltoestel doet u bij de gemeente. Ook als het om overlast gaat. Bij dringende overlast belt u de politie.

  • Wijziging van gegevens basisregistratie personen (BRP) aanvragen

    Uw persoonsgegevens staan geregistreerd in de basisregistratie personen (BRP). Ziet u een fout staan in uw persoons- of adresgegevens? Dan kunt u de gemeente vragen om dit aan te passen. Dit wordt ook wel 'correctieverzoek' genoemd.

  • Subsidieregeling Zaanstad Regenboogstad 2024-2026

    Als Regenboogstad zet de gemeente zich in voor meer veiligheid, zichtbaarheid, weerbaarheid en sociale acceptatie voor LHBTIQA+ personen. De afkorting LHBTIQA+ staat voor lesbisch, homoseksueel, biseksueel, transgender, intersekse, queer, aseksueel en alle andere manieren waarop mensen hun genderidentiteit of seksualiteit kunnen benoemen. Specifieke aandacht gaat uit naar jongeren, ouderen en LHBTIQA+ personen met diverse culturele achtergronden. Zij worden niet altijd…

  • Inkomsten doorgeven voor Oekraïners

    Geef uw inkomsten altijd door aan ons als u een bijstandsuitkering ontvangt. Doe dit op tijd en met alle bewijsstukken, dan kunnen wij uw uitkering op tijd uitbetalen.

  • Koopzondagen

    Winkels mogen op sommige zondagen en feestdagen open zijn. De gemeente beslist hierover.

  • Vrachtwagenparkeerplaats

    Binnen de bebouwde kom van de gemeente Moerdijk geldt een parkeerverbod voor vrachtauto's, zoals te lezen is in het uitvoeringsbesluit . In de kern Zevenbergen (Koekoeksedijk) heeft de gemeente als alternatief een omheinde parkeerplaats aangelegd. Ook in Fijnaart is er een omheinde parkeerplaats...

  • Windfondsen

    In samenwerking met inwoners, windparken en de gemeente Dronten is in het voorjaar van 2023 de Stichting Windfondsen Dronten opgericht. De Stichting beheert het geld dat de windparken Blauw en Groen jaarlijks beschikbaar stellen aan inwoners voor projecten in en rond de kernen en in het buitengebied van gemeente Dronten. Zo kunnen inwoners meeprofiteren van de windparken en is er…

  • Duurzaamheidscoach

    Inwoners van Pijnacker-Nootdorp kunnen een gratis duurzaamheidsgesprek aanvragen met een duurzaamheidscoach.