Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (3)
Zoekresultaat 1 - 10 van 11 resultaten
- Rijbewijs aanvragen
Een rijbewijs kunt u op twee manieren aanvragen. Persoonlijk aan de balie van Burgerzaken als het bijvoorbeeld een eerste aanvraag betreft. Als u uw rijbewijs wilt verlengen of een categorie uitbreiding heeft, dan kunt u dit ook online aanvragen. Veilig en snel. In onderstaande gevallen moet u het rijbewijs altijd aanvragen in het gemeentehuis: • eerste aanvraag • aanvraag na diefstal of vermissing • spoedaanvraag • aanvraag na innemen van het rijbewijs
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2025-01-03
- Geboorteaangifte
U moet de geboorte van uw kind, binnen drie dagen na de geboorte, aangeven bij de Burgerlijke Stand in de gemeente waar het kind geboren is. In gemeente Oude IJsselstreek is het mogelijk om online de geboorteaangifte te doen. Daarvoor hoeft u de deur niet uit.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2025-01-07
- Attestatie de vita (internationale akte)
Een attestatie de vita is een internationale schriftelijke verklaring dat u in leven bent. Pensioenfondsen of andere uitkerende instanties kunnen daar om vragen. Een attestatie de vita vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente. Maak hiervoor eerst een afspraak.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2025-01-03
- Legaliseren handtekening
Met het legaliseren van uw handtekening bewijst u dat een handtekening op een document echt van u is.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2025-01-03
- Paspoort aanvragen
Een paspoort vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente. Dit geldt ook voor uw kinderen, zij moeten zelf bij de aanvraag en het ophalen aanwezig zijn. Maak hiervoor een afspraak. U betaalt de kosten bij aanvraag. Het paspoort ligt na circa zes werkdagen voor u klaar. Hiervoor hoeft u geen afspraak te maken.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2025-01-03
- Bewijs van in leven zijn
Vraagt uw pensioenfonds of een andere uitkerende instantie om een bewijs dat u in leven bent? Dan kunt u een bewijs van in leven zijn aanvragen.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2025-01-03
- Identiteitskaart aanvragen
Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente. Dit geldt ook voor uw kinderen, zij moeten zelf bij de aanvraag en het ophalen aanwezig zijn. Maak hiervoor een afspraak. U betaalt de kosten bij aanvraag. De identiteitskaart ligt na circa zes werkdagen voor u klaar. Hiervoor hoeft u geen afspraak te maken.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2025-01-03
- Tweede Paspoort
De gemeente verstrekt op verzoek een tweede paspoort aan mensen die vaak in het buitenland moeten zijn. Het kan voorkomen dat in uw eerste paspoort stempels staan van landen die in conflict zijn met de landen die u moet bezoeken. Dat kan problemen opleveren bij de toelating tot die landen. Een tweede paspoort kan dan uitkomst bieden. Een tweede paspoort kan ook nodig zijn als u regelmatig dringend moet reizen naar landen waar een visum voor verplicht is. Bijvoorbeeld als uw paspoort al bij een ambassade is voor het aanvragen van een visum. U kunt dan met het tweede paspoort een visum aanvragen voor een ander land. Een tweede paspoort is 2 jaar geldig.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2025-01-03
- Uittreksel basisregistratie personen (BRP)
Op een uittreksel BRP (Basisregistratie Personen) staan uw persoonlijke gegevens. Zoals uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. Het uittreksel vraagt u aan in de gemeente waar u woont. U kunt het uittreksel om verschillende redenen nodig hebben. Bijvoorbeeld als u zich wilt inschrijven voor een woning of een examen.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2025-01-03
- Uittreksel burgerlijke stand
De gemeente legt belangrijke gebeurtenissen in uw leven vast in een officieel document, een akte. U kunt van de volgende akten een kopie (ook wel: afschrift) bestellen: geboorteakte, huwelijksakte, akte van geregistreerd partnerschap of echtscheiding en overlijdensakte. De akte vraagt u aan in de gemeente waar de gebeurtenis plaatsvond.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2025-01-03