Zoekresultaat 1 - 10 van 30 resultaten

  • Inrit aanleggen

    Voor het aanleggen van een inrit heeft u een omgevingsvergunning nodig. U vraagt een omgevingsvergunning aan via het Omgevingsloket.

  • Bewijs van in leven zijn of attestatie de vita

    Instanties kunnen vragen om een schriftelijk bewijs dat u nog leeft. Er zijn twee soorten: een bewijs van in leven zijn of een attestatie de vita. U vraagt deze documenten aan bij de gemeente waarin u woont of verblijft.

  • Verhuizing doorgeven

    Gaat u verhuizen binnen de gemeente, naar een andere gemeente of naar het buitenland? Vergeet dan niet uw verhuizing door te geven. Dat kan 4 weken voor de verhuizing tot 5 dagen na de verhuizing. U kunt de verhuizing digitaal doorgeven, per post of met een afspraak in het gemeentehuis.

    De gemeente geeft de adreswijziging door aan instanties zoals de belastingdienst, Sociale Verzekeringsbank en pensioenfondsen.

  • Tweede Nederlands paspoort of zakenpaspoort aanvragen

    Reist u vaak naar het buitenland? Dan kunt u een zakenpaspoort of tweede Nederlands paspoort aanvragen. Vraag het reisdocument persoonlijk aan bij de gemeente waarin u woont. Na 6 werkdagen kunt u het reisdocument ophalen.

  • Aangifte doen van overlijden

    Als iemand overlijdt, moet dat worden doorgegeven aan de gemeente. Meestal doet de uitvaartondernemer dat. Maar u kunt het ook zelf doen.

  • Afvalstoffenheffing betalen

    U betaalt jaarlijks afvalstoffenheffing aan de gemeente voor het ophalen en verwerken van uw afval. De gemeente stuurt u een aanslag.

  • Automatische incasso, machtigen,wijzigen of machtiging stopzetten

    De gemeentelijke belastingen kunt u op verschillende manieren betalen. U kunt het geld zelf overmaken, maar u kunt ook een automatische incasso instellen. Met een doorlopende machtiging geeft u toestemming om het bedrag in termijnen van uw rekening af te schrijven.

  • Andere achternaam gebruiken

    Wilt u dat de overheid u met een andere naam aanschrijft? Bijvoorbeeld met de naam van uw partner of met uw meisjesnaam? Dit vraagt u aan bij de gemeente.

  • Gehandicaptenparkeerplaats aanvragen

    Heeft u een beperking en heeft u geen eigen parkeerplaats? Dan kunt u een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen bij de gemeente.

  • Basisregistratie personen (BRP)

    In de basisregistratie personen (BRP) staan persoonsgegevens. U kunt gegevens uit de BRP van iemand anders opvragen. U kunt ook geheimhouding van uw eigen persoonsgegevens aanvragen. Voor beide doet u een verzoek bij de gemeente.