Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (3)
Zoekresultaten 1 - 8 van 8 resultaten
- Subsidieregister
In het subsidieregister vindt u alle verleende subsidies van dit jaar en de afgelopen 3 jaar. U kunt per soort subsidie een overzicht maken. U kunt ook naar een bepaalde organisatie of programmabegroting zoeken. Met het subsidieregister laat de gemeente zien waar de subsidies aan besteed zijn. In het register vindt u bij elke toegekende subsidie ook het zogenoemde beleidsprogramma. Bekijk het subsidieregister Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-09-30
- Gehandicaptenparkeerplaats aanvragen
Let op! de aanvraag voor een gehandicaptenparkeerplaats kan momenteel langer kunnen duren door onderbezetting. Hierdoor is de afdeling minder goed bereikbaar. Als u moeilijk of niet kunt lopen, kunt u in bepaalde gevallen een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats in de buurt van uw woning aanvragen. Voorwaarden U heeft een bestuurderskaart. U heeft een auto of brommobiel. U heeft een bewonersparkeervergunning (als u in een parkeervergunningsgebied woont). U heeft geen eigen parkeerplaats of een eigen garagebox nabij uw huis Er is een hoge parkeerdruk bij uw huis Hoe werkt het? Vul het aanvraagformulier gehandicaptenparkeerplaats (pdf, 461 kB) in. Verzamel de gevraagde documenten. Stuur het aanvraagformulier en de documenten op naar Gemeente Vlaardingen, o.v.v. gehandicaptenparkeerplaats, postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen Besluit de gemeente dat u een gehandicaptenparkeerplaats krijgt? Dan bekijkt u samen met de gemeente waar de parkeerplaats kan worden aangelegd. Buurtbewoners krijgen 6 weken de tijd om schriftelijk bezwaar tegen de aanleg in te dienen. Komt er geen bezwaar? Dan legt de gemeente de gehandicaptenparkeerplaats aan. Let op: wegens grote drukte in december en januari kan het voorkomen dat u langer moet wachten dan de genoemde termijnen. Houdt u rekening met een mogelijke vertraging van 2 weken. Kijk voor de voorwaarden op de website van de Rijksoverheid: rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkeersregels/vraag-en-antwoord/hoe-vraag-ik-een-gehandicaptenparkeerkaart-aan Verhuizen, opzeggen parkeerplaats of vervangen kentekenbord Bij verhuizing: vul het verhuisformulier gehandicaptenparkeerplaats (pdf, 283 kB) in. Stuur dit naar de gemeente. De verwerking duurt maximaal 12 weken. Bij opzegging: vul het formulier opheffing gehandicaptenparkeerplaats (pdf, 20 kB). Stuur dit naar de gemeente. Wijziging kenteken: stuur per e-mail via vlaardingen.nl/contactformulier of per post (Gemeente Vlaardingen, t.a.v. Team Parkeren, postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen) de volgende informatie: NAW-gegevens Oud kenteken Nieuw kenteken Datum waarop de wijziging in gaat Kopie legitimatie Kopie kentekenbewijs Na uw melding vervangt de gemeente het kentekenbord bij uw parkeerplaats en worden de leges in rekening gebracht door de Regionale Belasting Groep. Kosten Aanvragen parkeerplaats: € 210,40 Verhuizen parkeerplaats: € 318,85 Vervangen kentekenbord bij parkeerplaats: € 53,80 Overzicht gehandicaptenparkeerplaatsen Wilt u weten waar de gehandicaptenparkeerplaatsen zijn, bekijk dan het overzicht op de kaart. Als u het tabblad zoeken kiest, dan kunt u ook op adres kijken welke gehandicaptenparkeerplaatsen er in de buurt zijn. Heeft u nog vragen? U kunt een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-10-01
- Eerste of herinschrijving in Nederland
Verhuist u vanuit het buitenland naar Vlaardingen of bent u het komende half jaar minimaal 4 maanden in Nederland? Schrijf u binnen 5 dagen na aankomst in bij de gemeente. Maak hiervoor telefonisch een afspraak. Het is niet mogelijk om via de website een afspraak te maken voor een eerste of herinschrijving in Nederland. Hoe werkt het Maak telefonisch een afspraak via (010) 248 4000. Zorg voor de juiste documenten. Heeft u een partner en/of kinderen die ook ingeschreven moeten worden? Dan moeten zij meekomen naar de afspraak. Woont u korter dan 4 maanden in Nederland? Laat uzelf dan registreren in de Registratie Niet Ingezetene (RNI). Heeft u geen Nederlandse of andere EU nationaliteit? Maak dan eerst een afspraak met de Immigratie- en naturalisatiedienst (IND) voor het aanvragen van een verblijfsvergunning. Zodra u een verblijfsdocument heeft, kunt u zich inschrijven. Is het adres waar u gaat wonen van Samenwerking of Waterweg Wonen? Dan moet u een schriftelijke toestemming van deze verhuurder vragen. Meenemen naar afspraak Een geldig identiteitsbewijs van iedereen die ingeschreven wordt. Inlichtingenformulier Oost- of West-Europa. Bewijs van rechtmatig verblijf (verblijfsdocument/visum langer dan 4 maanden geldig) Bewijs van uitschrijving als u uit Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustatius of Sint Maarten komt. Huur- of koopcontract van uw woning of schriftelijke instemmingsverklaring (pdf, 185 kB) van de hoofdbewoner bij wie u gaat inwonen. Schriftelijke toestemming als het adres waar u gaat wonen van Samenwerking of Waterweg Wonen is. Of schriftelijk toestemming van de eigenaar van het pand met met de Kopie-ID app van de rijksoverheid voor de identificatie van zijn/haar identiteitsbewijs (naam en handtekening moeten zichtbaar zijn). Originele documenten uit het buitenland van uzelf en uw kinderen. Bijvoorbeeld een geboorteakte of een huwelijksakte. Alleen Engelse en Duitse akten worden zonder officiële vertaling geaccepteerd. Documenten die niet in het Engels of Duits zijn opgemaakt, moeten worden vertaald door een beëdigd vertaler. Ook kan het zijn dat de documenten een legalisatie moeten hebben. Lees meer over de legalisatie van documenten op nederlandwereldwijd.nl. De verwerking duurt maximaal 4 weken. Kosten Geen Heeft u vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-09-30
- Subsidie aanvragen algemeen
Wilt u een activiteit in de stad organiseren die te maken heeft met zorg, sport, preventie of ggz? Dan kunt u hier als vereniging of stichting een structurele of incidentele subsidie voor aanvragen. De gemeente bepaalt op basis van uw aanvraag voor welke subsidie u in aanmerking komt. Direct regelen Aanvragen met DigiD Aanvragen met eHerkenning Aanvragen zonder inlog Hoe werkt het? U kunt de subsidie aanvragen namens een vereniging of stichting (rechtspersoon). Lees voordat u de aanvraag digitaal indient het document Voorbereiding indienen subsidieaanvraag (pdf, 139 kB). Vraag de subsidie digitaal aan via het formulier ‘aanvraagformulier subsidie’. Uw aanvraag moet ondertekend zijn. U kunt de aanvraag gelijk ondertekenen door in te loggen via Digid of eHerkenning. Let er bij het inloggen met Digid op dat u tekeningsbevoegd bent voor de organisatie waar u de aanvraag voor in dient. Mocht u de aanvraag op papier willen ondertekenen dan kunt u het ingevulde formulier opsturen naar: gemeente Vlaardingen, team Informatiebeheer, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen. Binnen 8 weken beslist de gemeente of u subsidie krijgt. Let op: het is niet mogelijk uw aanvraag tussentijds op te slaan als u niet bent ingelogd. Dien daarom u aanvraag in 1 keer in. Kosten De aanvraag is gratis. Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-09-30
- Gehandicaptenparkeerkaart aanvragen
Let op! de aanvraag voor een gehandicaptenparkeerkaart kan momenteel langer kunnen duren door onderbezetting. Hierdoor is de afdeling minder goed bereikbaar. U kunt 4 soorten Europese gehandicaptenkaarten aanvragen. De passagierskaart, bestuurderskaart, gecombineerde parkeerkaart en instellingenkaart. U parkeert maximaal 3 uur gratis als u naast uw parkeerkaart de blauwe parkeerschijf goed zichtbaar achter uw voorruit legt. Maak een afspraak voor Aanvraag gehandicaptenparkeerkaart Hoe werkt het Vul het aanvraagformulier gehandicaptenparkeerkaart (pdf, 9.9 MB) in. Verzamel de gevraagde documenten. Maak een afspraak en lever het aanvraagformulier en de documenten op het stadskantoor in. U betaalt tijdens de afspraak. Binnen 2 weken krijgt u een ontvangstbevestiging. Dit geldt enkel voor schriftelijke aanvragen die per post zijn verzonden. Binnen 4 weken krijgt u een oproep van Argonaut Advies B.V. voor een medische keuring, echter kan dit momenteel iets langer duren. Binnen 8 weken, na advies van Argonaut Advies B.V., neemt de gemeente een besluit. Bij een positief besluit sturen wij de gehandicaptenparkeerkaart naar u op. U krijgt de rekening via de Regionale Belasting Groep (RBG). Bent u niet in staat het aanvraagformulier persoonlijk in te leveren? Machtig iemand om dit voor u te doen. Vul daarvoor het formulier machtigingsformulier aanvraag gehandicaptenparkeerkaart (pdf, 29 kB) in. Verlies of diefstal Bent u uw parkeerkaart kwijt? Meld dit bij de gemeente om misbruik te voorkomen. De kaart wordt door ons gedeactiveerd en kan niet meer worden gebruikt. Vul het aanvraagformulier duplicaat gehandicaptenparkeerkaart (pdf, 435 kB) in. Stuur dit met de genoemde documenten op. Bij diefstal dient aangifte bij de politie te worden bijgevoegd, bij vermissing of zoekraken van de kaart volstaat de melding bij de gemeente om een duplicaat aan te vragen. De gemeente stuurt u een nieuwe parkeerkaart. U krijgt een rekening via de Regionale Belasting Groep (RBG). Verlenging gehandicaptenparkeerkaart Vul het aanvraagformulier verlenging gehandicaptenparkeerkaart (pdf, 158 kB) in. Verzamel de gevraagde documenten. Stuur het aanvraagformulier en de documenten op naar Gemeente Vlaardingen, t.a.v. parkeren, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen Binnen 2 weken ontvangt u het besluit van de gemeente en, bij een positief besluit, een nieuwe gehandicaptenparkeerkaart. Binnen 4 weken ontvangt u per post de rekening via de Regionale Belasting Groep (RBG). Let op: wegens grote drukte in december en januari kan het voorkomen dat u langer moet wachten dan de genoemde termijnen. Houdt u rekening met een mogelijke vertraging van 2 weken. Regels parkeren U kunt parkeren op gehandicaptenparkeerplaatsen en op normale parkeerplaatsen. De kaart is geldig in alle landen binnen de Europese Unie. U parkeert maximaal 3 uur gratis als u naast uw parkeerkaart de blauwe parkeerschijf goed zichtbaar achter uw voorruit legt. Let op: in de parkeergarage moet u wel parkeergeld betalen. Voor de overige parkeerregels kunt u de informatiefolder ’Hoe, wanneer en waar te gebruiken’ lezen, die u bij uw gehandicaptenparkeerkaart krijgt. Kosten Aanvraag parkeerkaart: € 114,55 Toeslag huisbezoek bij aanvraag parkeerkaart: € 85,90 Toeslag bij niet aanwezig zijn bij huisbezoek: € 103,10 Toeslag opvragen medische informatie: € 97,75 Aanvraag parkeerkaart instellingen: € 80,70 Afgifte parkeerkaart bij eerste aanvraag, verlies of diefstal of een verlenging: € 29,60 Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-10-01
- Ontheffing nachtelijk rijverbod
Op sommige plekken mag u alleen overdag rijden. U kunt schriftelijk een ontheffing voor deze regel aanvragen. U betaalt de kosten via de Regionale Belasting Groep (RBG). Direct regelen Aanvraagformulier RVV ontheffing (pdf, 234 kB) Hoe werkt het? U mag 's nachts producten laden, lossen of transporteren op de Marathonweg, de Westlandseweg, de Mr. L.A. Kesperweg en de Burg. Heusdenslaan. U kunt deze route alleen tussen 23.00 en 07.00 uur gebruiken. Wilt u de route buiten deze periode gebruiken of een andere route gebruiken? Dan moet u een ontheffing aanvragen. De gemeente is terughoudend met het verstrekken van ontheffingen. Het is daarom van belang dat u aangeeft waarom een ontheffing noodzakelijk is. Vraag uw ontheffing minimaal 4 weken van te voren aan. Vul het ‘Aanvraagformulier verkeersontheffing’ (pdf, 234 kB) in. Stuur het aanvraagformulier en de gevraagde documenten op. U ontvangt binnen 15 werkdagen een reactie op uw verzoek. Bij een positief besluit stuurt de gemeente u het ontheffingsbesluit en een ontheffingskaart. De rekening van de ontheffingskaart krijgt u van de RBG. Kosten € 9,25 per kenteken € 25,- borg voor een toegangspas, sleutel of een elektronisch apparaat waarmee u verkeerspaaltjes omhoog en omlaag kunt doen. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-10-01
- Briefadres
Heeft u (tijdelijk) geen vast woonadres? Dan kunt u een briefadres aanvragen. Dat kan het adres van een familielid of vriend zijn. De hoofdbewoner van het adres moet schriftelijk toestemming geven en is verplicht uw post aan u door te geven. Direct regelen: Vul het webformulier in Maak een afspraak voor: Aangifte briefadres Voorwaarden U heeft geen vaste woonplaats omdat u: dak- of thuisloos bent. bent opgenomen in een zorginstelling of een psychiatrische instelling. korte tijd geen woonadres heeft omdat u nog niet op het nieuwe adres terecht kunt. korter dan 8 maanden in het buitenland bent. op een schip vaart of een ander reizend beroep heeft. in de gevangenis zit. Er moet iemand ingeschreven staan op het adres dat u als briefadres wilt gebruiken. De bewoner van het briefadres, moet schriftelijk toestemming geven. Let op In onderstaande gevallen kunt u geen briefadres aanvragen: Op het adres staat niemand ingeschreven; Het adres komt niet voor in de Basisregistratie personen (BRP); Het is een postbusnummer; U verblijft in het buitenland vanwege vakantie; U heeft een vast woon- of verblijfplaats op een vaartuig, een (woon)boot in een woonbotenhaven, een woonwagen, een caravan, een chalet, een vakantiehuisje en dergelijke op een camping of vakantiepark; U verblijft/ slaapt op verschillende adressen bij andere mensen. U moet dan worden ingeschreven op het adres waar u de meeste dagen van de week verblijft/overnacht; U verblijft bij iemand, maar u wilt/kunt zich daar niet inschrijven omdat die persoon een uitkering of toeslagen heeft; U verblijft bij iemand, maar u wilt/kunt zich daar niet inschrijven omdat u schulden heeft. Neem dan contact op met Stroomopwaarts, telefoonnummer 010 246 5555, stroomopwaarts.nl. Hoe werkt het Om (digitaal) een briefadres aan te vragen heeft u toestemming van de hoofdbewoner/instelling nodig. Download de formulieren hieronder en upload deze in de online aanvraag Toestemming hoofdbewoner (pdf, 108 kB) Toestemming (zorg)instelling (pdf, 108 kB) Als u in aanmerking komt voor een briefadres verwerken wij dit in de Basisregistratie Personen (BRP). Wij controleren regelmatig of u nog in aanmerking komt voor een briefadres. Een briefadres is alleen een administratief adres. U woont daar niet. Een briefadres wordt verstrekt voor een korte periode en heeft een tijdelijk karakter. Situaties kunnen verschillen waardoor er geen vaste termijn is. Dit wordt per situatie bepaald. Gemiddeld tussen 3 maanden en maximaal een half jaar. Daarna wordt er opnieuw beoordeeld wat uw situatie is. Het kan verlengd worden met nog eens 3 maanden. Krijgt u een briefadres omdat u tijdelijk geen woonadres heeft? Dan moet u er alles aan doen om uw situatie te verbeteren en een woonadres te vinden. U kunt niet op een woonadres én een briefadres tegelijk ingeschreven staan. Als u een vaste woon- of verblijfadres heeft op een vaartuig, een (woon)boot, in een woonbotenhaven, een woonwagen, een caravan, een chalet, een vakantiehuisje en dergelijke op een camping of vakantiepark komt u niet in aanmerking voor een briefadres. U dient aangifte te doen van dit woonadres bij de gemeente waaronder dit adres valt. Heeft u een vergunning of zijn er schriftelijke afspraken geweest met de gemeente? Voeg bewijs toe. Als u denkt dat uw situatie anders is, kunt u altijd een aangifte briefadres indienen. Wij zullen nagaan wat de mogelijkheden zijn. Als het briefadres wordt toegekend, staat u binnen 5 werkdagen ingeschreven op het briefadres. Is er extra informatie nodig of wordt het briefadres niet toegekend? Dan krijgt u hiervan schriftelijk of per e-mail bericht. Voeg bewijsstukken toe die uw aanvraag onderbouwen. Heeft u hulp nodig met het invullen van het formulier? Maak een afspraak. Meenemen naar afspraak Ingevuld en ondertekend formulier ‘aangifte briefadres’ (pdf, 141 kB) Kopie van uw identiteitsbewijs Kopie van het identiteitsbewijs van de bewoner van het briefadres. Bewijsstukken die uw aanvraag onderbouwen. Kosten Geen. Heeft u vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-09-30
- Ontheffing rijverbod
Op sommige plekken geldt een rijverbod. Op andere plekken mag u alleen overdag rijden of als uw lading onder een bepaald gewicht blijft. U kunt schriftelijk een ontheffing voor deze regels aanvragen. U betaalt de kosten via de Regionale Belasting Groep (RBG). Direct regelen Aanvragen met DigiD Aanvragen met EHerkenning (organisaties) Aanvraagformulier RVV ontheffing (pdf, 234 kB) Voorwaarden De RVV-ontheffing geldt alleen voor verkeersregels en verkeerstekens die voorkomen in artikel 87 van het RVV 1990. Alle andere verkeersregels en verkeerstekens vallen buiten de ontheffing. U kunt bijvoorbeeld geen ontheffing van de betaalplicht voor parkeren krijgen. U moet de noodzaak voor een ontheffing aantonen. U kunt de ontheffing aanvragen voor een dag, dagdeel of op jaarbasis voor alle locaties binnen de gemeente Vlaardingen. Hoe werkt het? Vraag uw ontheffing minimaal 4 weken van te voren aan. Vul het ‘Aanvraagformulier verkeersontheffing (pdf, 234 kB) in. Stuur het aanvraagformulier en de gevraagde documenten op. U ontvangt binnen 15 werkdagen een reactie op uw verzoek. Bij een positief besluit stuurt de gemeente u het ontheffingsbesluit en een ontheffingskaart. De rekening van de ontheffingskaart krijgt u van de RBG. Wilt u een ontheffing aanvragen voor de Westhavenplaats of het Veerplein? Kijk in welke periode en op welke tijdstippen hier een rijverbod geldt. Transporten over de Holyweg, de Breeweg en de Woudweg: Het gewicht op de as van uw vrachtwagen mag niet meer dan 4,8 ton zijn. Voor de Breeweg kunt u een ontheffing tot maximaal 6,7 ton krijgen. Voor de Holyweg en de Woudweg tot maximaal 9,6 ton. Heeft u een vrachtwagen met meer dan 2 assen? Dan daalt de maximale aslast die is toegestaan. Daarbij is het voertuiggewicht leidend. Bekijk de tabel voor de waarden. Holyweg aslast / gewicht (ton) Maximale aslast (ton) 9,6 Maximale voertuiggewicht: 2-asser 19,1 Maximale voertuiggewicht: 3-asser 26,0 Maximale voertuiggewicht: 4-asser 32,6 Maximale voertuiggewicht: 5-asser 38,5 Breeweg aslast / gewicht (ton) Maximale aslast (ton) 6,7 Maximale voertuiggewicht: 2-asser 13,3 Maximale voertuiggewicht: 3-asser 18,1 Maximale voertuiggewicht: 4-asser 22,8 Maximale voertuiggewicht: 5-asser 26,9 Kosten € 8,60 per kenteken € 25,- borg voor een toegangspas, sleutel of een elektronisch apparaat waarmee u verkeerspaaltjes omhoog en omlaag kunt doen. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-10-01
- 1