Zoekresultaten 1 - 10 van 25 resultaten

  • Geheimhouding persoonsgegevens, verzoek

    De basisregistratie personen (BRP) bevat de persoonsgegevens van alle inwoners van de gemeente. De overheid mag deze gegevens gebruiken. Bijvoorbeeld voor kinderbijslag, studiefinanciering en pensioen. Soms worden uw gegevens ook aan anderen doorgegeven. Wilt u niet dat dit gebeurt? Vraag dan aan de gemeente om geheimhouding van uw persoonsgegevens. U hoeft daar geen specifieke reden voor op te geven. U kunt de geheimhouding ook weer laten stoppen. Gaat u verhuizen naar een andere gemeente? U hoeft in de nieuwe gemeente niet opnieuw geheimhouding aan te vragen. In sommige gevallen moet de gemeente uw persoonsgegevens toch doorgeven. Ook als u geheimhouding heeft aangevraagd. Dit gebeurt als overheidsinstellingen uw gegevens willen hebben. Bijvoorbeeld de Belastingdienst of de Sociale Verzekeringsbank (SVB).

  • Demonstratie of betoging houden

    Een demonstratie is een groep mensen die bij elkaar komt om aandacht te vragen voor een gemeenschappelijk standpunt. Iedereen mag een demonstratie organiseren. De gemeente kan een demonstratie verbieden of bijvoorbeeld een andere plaats aanwijzen.

  • Begrafenis of crematie uitstellen

    U moet een overledene uiterlijk 6 werkdagen na overlijden begraven of cremeren. Wilt u de overledene later begraven of cremeren? Vraag dan om toestemming voor uitstel van de begrafenis of crematie. Dit kan alleen in bijzondere gevallen. Bijvoorbeeld bij een misdrijf of omdat familieleden niet op tijd aanwezig kunnen zijn.

  • Gehandicaptenparkeerplaats

    Indien u in het bezit bent van een gehandicaptenparkeerkaart voor bestuurder, passagier/bestuurder of passagier, dan kunt u in principe in aanmerking komen voor het instellen van een gehandicaptenparkeerplaats in de nabijheid van het woonadres. Deze moet schriftelijk worden aangevraagd bij de gemeente. Daarbij moet de aanvrager duidelijk de noodzaak voor het realiseren van een gehandicaptenparkeerplaats omschrijven. Het aanvraagformulier is verkrijgbaar in de gemeentewinkel of via e-mail. De aanvraag wordt door de gemeente getoetst aan technisch en juridische eisen. Daarbij wordt bezien of de aanvrager de auto kan parkeren op eigen terrein; bij de woning of op een loopafstand zoals gesteld in het medisch advies. Aan de hand van het kentekenbewijs (deel IA en IB) wordt bekeken in hoeverre het voertuig waarvoor de gehandicaptenparkeerplaats wordt aangevraagd op naam staat van de bestuurder. De bestuurder van het voertuig waarvoor een gehandicaptenparkeerplaats wordt aangevraagd, moet op hetzelfde adres als de passagier ingeschreven staan bij de gemeente Hulst. Tevens dient een kopie van de gehandicaptenparkeerkaart(en) te worden ingediend. De procedure duurt minimaal acht weken. Voor meer informatie kunt u terecht in de gemeentewinkel of kunt u contact opnemen met de gemeente Hulst, op tel. 14 0114 of via e-mail.  

  • Waarmerken kopie

    U kunt de gemeente vragen een kopie van een document te waarmerken. Dat betekent dat in de kopie precies hetzelfde staat als in het origineel.  De gemeente waarmerkt geen diploma's.

  • Radicalisering melden

    Signalen Personen die radicaliseren keren zich af van de maatschappij. Zij kunnen afwijkend en extreem gedrag laten zien. Hiermee willen ze een bepaald doel bereiken. Deze personen kunnen bijvoorbeeld: extreme ideeën plaatsen op sociale media plannen maken om naar strijdgebieden af te reizen geweld gebruiken afstand nemen van persoonlijke relaties en contacten verbreken Contact Merkt u dat iemand in uw omgeving radicaliseert? Of heeft u overlast van deze persoon of heeft u vragen over radicalisering? Neem dan contact op met de met de ambtenaar openbare orde en veilgheid van uw gemeente via teleefoonnummer: 14 0114 of via email: openbareveiligheid@gemeentehulst.nl.

  • Klacht over de gemeente indienen

    Iedere burger heeft het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop de gemeente of een medewerker zich in een bepaalde kwestie jegens hem of haar of een rechtspersoon heeft gedragen. In de praktijk gaat het vaak om gedragingen van bestuurders of medewerkers. Een klacht indienen is bijvoorbeeld mogelijk als u onheus bent behandeld, als u geen (tijdige) reactie heeft ontvangen op een brief of email of als u verkeerd bent geïnformeerd. Het bestuursorganaan is niet verplicht de klacht te behandelen als het belang van de klager of het gewicht van de gedraging kennelijk onvoldoende is.

  • Wegafsluiting aanvragen (tijdelijke verkeersmaatregelen)

    U gaat bouwen, slopen of u wilt een evenementen organiseren en de straat moet hiervoor in zijn geheel of gedeeltelijk worden afgesloten? Dan heeft u hiervoor toestemming nodig.

  • Het pachten van gemeentegrond

    De gemeente Hulst heeft percelen los land in eigendom.U kunt deze pachten. De gemeente Hulst sluit geliberaliseerde pachtovereenkomsten.

  • Informatieaanvraag Wet open overheid

    U mag de gemeente vragen om informatie over beleid of uit andere documenten. Dit staat in de Wet open overheid (Woo). De gemeente kan de informatie op de volgende manieren geven: U krijgt een kopie. U mag het document bekijken. U krijgt een samenvatting van de inhoud. U krijgt informatie over de inhoud. U krijgt de informatie via internet. De gemeenten en andere overheden gaan zelf ook actief informatie openbaar maken. U vindt deze informatie op het Platform open overheidsinformatie.Iedereen kan een verzoek indienen voor informatie. Er zijn uitzonderingen op de stukken die u mag inzien. Dit zijn bijvoorbeeld documenten: die over de staatsveiligheid gaan waardoor de koning en regering in gevaar komen waarin vertrouwelijke gegevens van bedrijven staan waarin informatie staat over het privéleven van anderen (Wet bescherming persoonsgegevens) Ook kan de gemeente ervoor kiezen de informatie niet openbaar te maken als er een gevaar dreigt voor: handelsrelaties met andere landen of organisaties, en de economische belangen van de overheid strafzaken inspectie, controle en toezicht door de overheid als de aanvrager voordeel krijgt door voorkennis