Zoekresultaat 1 - 10 van 51 resultaten

  • Precario-, toeristen- en reclamebelasting

    In de gemeente Zevenaar heffen we precario-, toeristen- en reclamebelasting.

  • Afvalaanbiedstations

    Wilt u afval brengen? Bij de afvalaanbiedstations in Lobith en Zevenaar kunt u afval brengen. Het afvalaanbiedstation is alleen voor particulieren. U heeft een afvalpas nodig voor uw bezoek.

  • Rijbewijs aanvragen

    Een rijbewijs aanvragen en afhalen doet u persoonlijk. Maak hiervoor een afspraak of vraag het rijbewijs online aan.

  • Melding openbare ruimte

    Ervaart u ongemakken en ergernissen in uw woon- of leefomgeving? Meld het via Fixi. Denk bijvoorbeeld aan losliggende stoeptegels, rondslingerend afval, overhangend groen, parkeeroverlast of andere meldingen voor handhaving. Ernstige problemen lossen we snel op. Minder dringende zaken plannen we in.

  • Bouwtekening/vergunning opvragen

    Wilt u bouwtekeningen/vergunningen van uw perceel opvragen? Dit kan via ons contactformulier. Vermeld in uw aanvraag het adres van uw perceel en de reden van de aanvraag. Let op: hier zijn kosten aan verbonden. De kosten hangen af van welke informatie u nodig heeft.

  • Rijbewijs online verlengen

    Wilt u uw rijbewijs verlengen, een categorie laten toevoegen of een her-afgifte na opheffing ongeldigverklaring aanvragen? Dat kan bij de RDW nu ook online.

  • Openbare documenten

    Wij werken hard aan het openbaar maken van documenten, zodat iedereen deze online kan inzien. De Wet open overheid verplicht ons hiertoe.

  • Afvalstoffenheffing

    Uw afval wordt ingezameld en verwerkt door de gemeente Zevenaar. U betaalt als inwoner mee via de afvalstoffenheffing, ook als u weinig of geen afval aanbiedt. De afvalstoffenheffing staat op de belastingaanslag.

  • Omgevingsloket

    Als u plannen heeft om te (ver)bouwen, heeft u misschien een vergunning nodig, of u moet daar melding van doen. Dit doet u in het Omgevingsloket van de Rijksoverheid.

  • Accountmanager bedrijven

    In de gemeente Zevenaar hebben we twee accountmanagers. De accountmanagers onderhouden contacten met ondernemers, geven informatie en bemiddelen indien nodig. Ook worden de wensen en belangen van ondernemers zo veel mogelijk bij de gemeentelijke besluitvorming betrokken.