Zoekresultaat 1 - 10 van 143 resultaten

  • Hulp bij wonen en huishouden

    Misschien kunt u niet meer zonder hulp thuis wonen. Dit kan komen door uw gezondheid of door sociale problemen. U kunt bijvoorbeeld klusjes in huis niet meer zelf doen. Of u komt niet meer zelfstandig naar de eerste verdieping van uw huis. Het kan ook zijn dat u moeite heeft met het bijhouden van uw administratie. Of dat u door problemen dakloos dreigt te worden. Vaak willen mensen in uw omgeving helpen. Denk aan uw partner of inwonende kinderen. Maar ook andere familieleden, vrienden en buren. Misschien zijn er voorzieningen in de buurt waar u gebruik van kunt maken. Bijvoorbeeld een klusjesdienst die u helpt in huis. Ook zijn er vaak vrijwilligersorganisaties in de omgeving die u kunnen helpen. U kunt met uw hulpvraag ook terecht bij het Sociaal Financieel Trefpunt. Die gaat met u in gesprek en onderzoekt de mogelijkheden. Het Sociaal Financieel Trefpunt kijkt naar wat u zelf kan doen en of er mensen uit uw omgeving kunnen helpen. U kunt voor uw hulpvraag onderstaand formulier invullen. Meldingsformulier Wmo Komt uit het onderzoek dat u hulp nodig heeft die meer aansluit bij uw persoonlijke omstandigheden? Dan kan de gemeente u een maatwerkvoorziening aanbieden. Dit is bijvoorbeeld een traplift of dagbesteding.

  • Gevonden of vermiste dieren

    Heeft u een dier gevonden dat in nood is of verdwaald lijkt? Dan kunt u dit melden bij Dierencentrum De Ark. Zij vangen gevonden en gewonde dieren op voor de gemeente Elburg. Zij verlenen eerste hulp aan gevonden dieren in nood. Waarvoor kunt u De Ark bellen? U kunt Dierencentrum De Ark bellen voor gevonden of gewonde: Honden Katten Kleine huisdieren (zoals tamme konijnen, cavia’s of parkieten) Kleine wilde dieren (zoals egels, eekhoorns en wilde vogels) Vaak wordt telefonisch bepaald of de dierenambulance moet komen, hiervoor stellen ze u enkele vragen. Alle gevonden dieren meldt Dierenopvangcentrum De Ark aan bij Amivedi. Grote wilde dieren in nood Grote wilde dieren, zoals zwijnen en reeën, in nood moeten gemeld worden bij de gemeente of rechtstreeks bij Stichting Groennetwerk zodat ook zij zorg en aandacht krijgen. Huisdier vermist of gevonden Op de website van Amivedi kunt u kijken wat u kunt doen als uw huisdier vermist is. Ook kunt u op deze website kijken of uw huisdier gevonden is. Landbouwhuisdier vermist of gevonden Heeft u een paard, pony, geit of schaap gevonden? Deze dieren worden opgevangen in de schutstal Van Weeghel. U kunt ook contact met hen opnemen als u één van deze dieren kwijt bent. Mogelijk is uw dier gevonden en is deze hier gestald. Overleden huisdieren Is uw huisdier overleden? Kleine dieren (tot formaat middelgrote hond) mag u op uw eigen terrein begraven. Zorg ervoor dat het graf voldoende diep is, minimaal 1,5 meter voor honden en katten. U kunt uw overleden huisdier ook laten begraven of cremeren. Contactgegevens Voor alle gevallen zijn het dierencentrum en de dierenambulance bereikbaar tussen 8.00 en 18.00 uur. Echter in levensbedreigende situaties is de dierenambulance 24/7 bereikbaar. Vindt of ziet u een dier in nood: bel de dierenambulance! 0341-230529 Naast het regelen van transport zal de centrale van de dierenambu­lance u ook telefonisch adviseren. Vaak bent u daarmee en vooral het dier al geholpen. Dierenopvangcentrum De Ark Leuvenumseweg 70, Harderwijk Tel. 0341 41 61 27 www.dierencentrumdeark.nl info@dierencentrumdeark.nl Dierenambulance Noord West Veluwe Celsiusstraat 18-11, Harderwijk Tel. 0341 23 05 29 www.dierenambulance.eu info@dierenambulance.eu

  • Kabels en leidingen aanleggen

    Het is in overeenstemming met de Algemene Verordening Ondergrondse Infrastructuur (AVOI) verboden zonder of in afwijking van een door het college verleend instemmingsbesluit over plaats, tijdstip en wijze van uitvoering van werkzaamheden, medegebruik van voorzieningen en de afstemming van voorgenomen werkzaamheden met overige netbeheerders, kabels en/of leidingen in of op openbare gronden aan te leggen, in stand te houden of op te ruimen. Volgens de AVOI wordt iedere aanvraag eenduidig behandeld. Het verschil tussen in wettelijke grondslag (telecommunicatiewet en overige) is geen reden om de aanvragen verschillend te behandelen. De AVOI geeft ook invulling aan de conform de Telecommunicatiewet verplichte Telecommunicatieverordening.

  • Voorzieningen maatschappelijke ondersteuning

    Zoekt u een oplossing omdat u extra hulp nodig heeft vanwege ouderdom, ziekte of een beperking. Meld uw hulpvraag bij het Sociaal Financieel Trefpunt of vul onderstaand meldingsformulier Wmo in. Iemand anders mag dit ook voor u doen. Naar aanleiding van uw melding komt er een gesprek. Na dit gesprek kunt u mogelijk een aanvraag indienen. Meldingsformulier Wmo

  • Dwangsom bij niet tijdig beslissen

    Een dwangsom is een geldbedrag die de gemeente aan u moet betalen. Dit bedrag moet de gemeente betalen als zij te laat is met het nemen van een beslissing op uw aanvraag of bezwaarschrift. Dit geldbedrag wordt opgelegd per dag dat de beslissing te laat is. Aanvraag dwangsom bij niet tijdig beslissen (pdf, 126kb) 

  • Identiteitskaart

    Met een identiteitskaart kunt u laten zien wie u bent (identificatie) en reizen naar de meeste landen in Europa. U vraagt een identiteitskaart digitaal aan via de website of persoonlijk bij de balie van de gemeente waar u ingeschreven staat. Let wel: u moet uw digitale aanvraag nog steeds persoonlijk afronden bij de balie van publiekszaken in het gemeentehuis. Het gaat dan om zaken als het plaatsen van uw handtekening en het afnemen van uw vingerafdruk. Een aanvraag bij de balie kan alleen op afspraak.  U kunt uw identiteitskaart na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen. Neem wel uw afhaalbewijs mee. Een identiteitskaart voor personen vanaf 18 jaar is 10 jaar geldig. Een identiteitskaart voor personen t/m 17 jaar is 5 jaar geldig. Start online aanvraag Maak uw balieafspraak

  • Bijstand voor jongeren aanvragen

    De bijstand voor jongeren is voor jongeren tussen de 18 en 27 jaar zonder werk of opleiding.  Kreeg u op jonge leeftijd een ziekte of handicap? En kunt u daardoor niet werken? Dan krijgt u misschien een Wajong-uitkering. Deze uitkering krijgt u van UWV. Voor meer informatie kunt terecht bij het Sociaal Financieel Trefpunt.

  • Energiecontract via de gemeente Elburg

    Advies op maat voor het besparen op uw energiekosten Je hebt het misschien al wel gehoord: de prijzen van energie stijgen. Dat kan betekenen dat je flink meer moet betalen voor gas en elektra. Met een laag inkomen en weinig eigen spaargeld kan dit een probleem worden. Maar wat kun je doen om je kosten toch zo laag mogelijk te houden? Op de vergelijkingssite www.gezondverzekerd.nl/goedkope-energie geeft Gezondverzekerd.nl tips en informatie om jouw energiekosten te verlagen. Maar je vindt hier ook informatie over jouw energiecontract. Is deze nog het meest voordelig? Of is het verstandig om over te stappen? Gezondverzekerd.nl - Goedkope energie geeft je persoonlijk advies! Voordelen van Goedkope energie Gezondverzekerd.nl - Goedkope energie biedt samen met een aantal energieleveranciers goedkopere energiecontracten. Een uniek aanbod tegen de laagste prijzen. Je kunt volledig via de website www.gezondverzekerd.nl/goedkope-energie overstappen. Een energiecontract via gezondverzekerd.nl heeft de volgende voordelen: Je betaalt nooit borg en wordt altijd direct geaccepteerd; Je kunt rechtstreeks via gezondverzekerd.nl overstappen, er is geen aanvraag via de gemeente nodig; Je ontvangt de goedkoopste prijs per aanbieder. We hebben speciale afspraken gemaakt met deze energieleveranciers; De eventuele overstapboete staat binnen een week op je rekening. Zo kom je niet voor verrassingen te staan; Je krijgt altijd groene energie. Wel of niet overstappen Overstappen is niet altijd nodig. Heb je bijvoorbeeld een vast energiecontract en loopt deze in 2022 nog een aantal maanden door? Dan is de kans groot dat overstappen niet voordeliger is. Voor een variabel contract kan dat wel zo zijn. Let op! Controleer goed of de ingangsdatum van het voorstel voor een nieuw contract aansluit op de einddatum van je oude contract! De mensen van Gezondverzekerd.nl helpen je graag met het beste advies voor jouw situatie. Vragen Kom je er via de website niet goed uit of spreek je liever telefonisch met een medewerker? Bel dan met de klantenservice van gezondverzekerd.nl: 085-3035389. Een vraag per e-mail stellen kan ook, mail naar energie@gezondverzekerd.nl. Zij kijken graag samen met je naar het beste energiecontract in jouw situatie en of je kunt besparen op je energiekosten.

  • Gehandicaptenparkeerkaart verlengen

    Als u een gehandicaptenparkeerkaart heeft, moet u deze op tijd verlengen. Het kan namelijk nodig zijn dat u opnieuw een medische keuring krijgt. Vraag de verlenging tenminste 2 maanden voordat uw gehandicaptenparkeerkaart afloopt, aan. Aanvraag verlenging gehandicaptenparkeerkaart Neem voor meer informatie contact op met het Sociaal Financieel Trefpunt.

  • Toekomstbestendig Wonen Lening voor Vereniging van Eigenaren

    Woont u in een koopappartement en wilt u als Vereniging van Eigenaren (VvE) maatregelen treffen om het complex te verduurzamen en toekomstbestendig maken? Een VvE kan nu ook tegen een aantrekkelijke rente een lening aangaan om dit mogelijk te maken. Dit geldt voor zowel kleine VvE’s (tot 8 appartementsrechten) als voor grote VvE’s (vanaf 8 appartementsrechten). U kunt de lening digitaal aanvragen: Toekomstbestendig Wonen Lening VvE aanvragen Toekomstbestendige en duurzame maatregelen Met de lening is het mogelijk om investeringen te doen voor: Het plaatsen van zonnepanelen Het isoleren van het complex Asbestsanering Het levensloopbestendig maken van het complex Bekijk de inspiratielijst met maatregelen die in aanmerking komen voor de Toekomstbestendig Wonen Lening. De investeringen moeten altijd gecombineerd te worden met energiebesparende en/of energie opwekkende maatregelen.