Zoekresultaat 1 - 10 van 36 resultaten

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart vraagt u aan in de publiekshal. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. U kunt de identiteitskaart na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen.

  • Betaaldata uitkering

    U krijgt uw bijstandsuitkering iedere maand aan het eind van de maand op uw rekening. Rond dit moment sturen we ook de uitkeringsspecificatie. Daarop ziet u hoe wij het bedrag van uw uitkering hebben berekend. Het kan 1 werkdag duren voordat het geld op uw rekening staat. Dit hangt af van uw bank.

  • Subsidie voor wijkplatforms

    Wijkplatforms kunnen subsidie aanvragen voor kosten voor bijvoorbeeld zaalhuur, communicatie of het organiseren van activiteiten voor de wijk. Wilt u dit jaar subsidie ontvangen, dan vraagt u de subsidie aan voor 1 oktober van dit jaar. Wilt u een aanvraag doen voor volgend jaar, dan vraagt u aan vanaf 1 november van dit jaar.

  • Tegemoetkoming schoolkosten

    Als u een laag inkomen hebt en schoolgaande kinderen onder de 18, kunt u een tegemoetkoming voor schoolkosten krijgen. Bijvoorbeeld voor pennen en ander schoolmateriaal, gymkleren en overblijven. U kunt online een aanvraag doen voor het schooljaar 2024 – 2025. U logt in met DigiD. U kunt meerdere regelingen tegelijk aanvragen. Als u hulp nodig hebt bij het aanvragen, kunt u ons bellen. Dat kan op werkdagen van 8.30 tot 12.00 uur. Vraag naar team Minima.

  • Akte burgerlijke stand

    Hebt u een bewijs nodig van een geboorte, huwelijk, geregistreerd partnerschap, echtscheiding of overlijden? Vraag dan een kopie van de officiële akte aan. Per post sturen we het document naar u op. We doen dat binnen 5 werkdagen.

  • Verklaring omtrent gedrag (VOG)

    Voor sommige beroepen hebt u een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) nodig. Dit is een bewijs van goed gedrag. Bijvoorbeeld als u gaat werken in het onderwijs of de kinderopvang. Een VOG vraagt u aan bij Dienst Justis. De werkgever of instantie die de VOG van u vraagt, moet de aanvraag eerst klaarzetten in het systeem.

  • Subsidie huisvesting huisartsen

    Als huisarts kunt u subsidie aanvragen voor het verbouwen, verhuizen of de tijdelijke huisvesting van de huisartsenpraktijk. De hoogte van de subsidie bedraagt niet meer dan het bedrag dat uw verzekeraar meebetaalt, tot een maximaal bedrag van € 75.000.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

    Een uittreksel BRP is een officiële verklaring dat u in de gemeente Haarlem ingeschreven staat. Op de verklaring staan uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. U kunt er ook andere gegevens op laten zetten, zoals uw nationaliteit. Per post sturen we het document naar u op. We doen dat binnen 5 werkdagen.

  • Subsidie cultuur

    Als culturele organisatie kunt u subsidie aanvragen bij het Cultuurstimuleringsfonds. Dit kan voor een project op het gebied van kunst, cultuur, cultuureducatie en talentontwikkeling. Deze projecten mogen geen winst maken of een religieus of goed doel hebben. Bent u professioneel cultuurmaker in meerdere kunstdisciplines en woont u in Haarlem? Dan kunt u voor de ondersteuning van uw beroepspraktijk subsidie aanvragen. Aanvragen voor projecten en ondersteuning beroepspraktijk kunt u indienen tot 14 januari 2025.

  • Leefstraat organiseren

    Als u samen met buren een leefstraat wilt organiseren is daar een aantal voorwaarden aan verbonden. De bewoners zijn zelf verantwoordelijk voor de organisatie en uitvoering van de leefstraat en alle buren moeten instemmen met de plannen. Voor het inrichten van een leefstraat kunt u subsidie aanvragen. Het plannen en aanvragen van een leefstraat kost minimaal 2 maanden, dus begin op tijd.