Zoekresultaat 1 - 10 van 12 resultaten
- Geboorteaangifte
U kunt de geboorte van uw kind digitaal aan ons doorgeven als: uw kind in Hardinxveld-Giessendam is geboren tenminste 1 van beide ouders de Nederlandse nationaliteit heeft u DigiD hebt (van beide ouders als zij niet getrouwd zijn en geen registratie partnerschap hebben) u een ondertekende geboorteverklaring van verloskundige of arts hebt u vóór de geboorte een akte van erkenning hebt laten opmaken, wanneer de ouders niet getrouwd zijn en geen registratie partnerschap hebben beide ouders in dezelfde gemeente wonen Vanwege gepland onderhoud is het mogelijk dat een aangifte, zaterdag 15 februari tussen 10.00 en 17.00 uur niet mogelijk is. Probeer het dan later nogmaals. Online geboorteaangifte doen Wilt u toch langskomen om de geboorte van uw kind aan te geven? Maak dan een afspraak via 14 0184. U moet immers binnen 3 werkdagen na de geboorte de aangifte gedaan hebben. Afspraak maken Voor aangifte gaat u naar de gemeente waarin uw kind geboren is. Neem van beide ouders een geldig identiteitsbewijs mee. Deze aanvraag maken we voor u in orde tijdens een afspraak. Voor het maken van de afspraak neemt u telefonisch contact op met de gemeente via 14 0184.
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2025-02-07
- Verhuizen in of naar Hardinxveld-Giessendam
Verhuist u naar of binnen deze gemeente? Dan moet u dat ook doorgeven aan deze gemeente. Doe dit uiterlijk 5 dagen nadat u verhuisd bent. Dit kan door het verhuisformulier uit te printen en in te leveren óf met DigiD. Bent u te laat met het doorgeven? Dan kan dit gevolgen hebben voor bijvoorbeeld huurtoeslag, studiefinanciering, uw parkeervergunning, gemeentelijke belastingen of uitkering. Verhuizing naar het buitenland Verhuist u vanuit de gemeente naar het buitenland? Dan moet u dit uiterlijk 5 dagen vóór uw vertrek doorgeven aan de gemeente. U doet dan aangifte van emigratie. Voor emigratie gelden andere regels. Op de website van de gemeente staat bij Verhuizen naar het buitenland vermeld wat u moet doen voor het doorgeven van emigratie aan de gemeente.
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2025-02-07
- Afschrift/uittreksel akte van geregistreerd partnerschap aanvragen
Soms heeft u een afschrift of uittreksel van uw akte van geregistreerd partnerschap nodig (uit de Burgerlijke Stand). Bijvoorbeeld voor notariële zaken, voor het aanvragen van ontbinding van het geregistreerd partnerschap, of voor het omzetten van uw geregistreerd partnerschap in een huwelijk. U kunt alleen een afschrift aanvragen van: de akte van geregistreerd partnerschap van uzelf, of van de akte van geregistreerd partnerschap van uw partner, of van de akte van geregistreerd partnerschap van een inwonend kind, of van de akte van geregistreerd partnerschap van uw inwonende vader of moeder. De registratie van het partnerschap moet plaats hebben gevonden in: de gemeente Hardinxveld-Giessendam. Als de partnerschapsregistratie in een andere gemeente plaatsvond, moet u het afschrift van de akte van geregistreerd partnerschap aanvragen bij die andere gemeente! Taalkeuze U krijgt de keuze om een Nederlandstalig (voor Nederland) of een meertalig afschrift (voor buitenland) aan te vragen. Aanvragen U vraagt een uittreksel geregistreerd partnerschap online aan of persoonlijk aan de balie van de gemeente. Maak hiervoor een afspraak. Aan de balie krijgt u het uittreksel direct mee. Bij een online aanvraag, krijgt u het uittreksel binnen drie werkdagen per post thuisgestuurd. Wat heeft u nodig? Zorgt u ervoor dat u het volgende gereed heeft vóór u met de aanvraag begint: zekerheid dat de registratie van het partnerschap plaatsvond in de gemeente Hardinxveld-Giessendam. (als u het afschrift aanvraagt voor een inwonend familielid) voornamen, achternaam en geboortedatum van het inwonende familielid datum en plaats van registratie partnerschap duidelijkheid of u het afschrift in het buitenland nodig heeft Doet u de aanvraag online? Dan heeft u extra nodig: uw DigiD-inloggegevens de benodigde gegevens om online te kunnen betalen (iDEAL, Master Card en VISA). Kosten Prijs: € 17,00 Online aanvragen U logt in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag het dan aan via www.digid.nl. Online afschrift akte geregistreerd partnerschap aanvragen
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2025-02-07
- Paspoort
Direct online starten Start online uw aanvraag met DigID. Houd er rekening mee dat u uw digitale aanvraag nog persoonlijk aan de balie moet afronden met inleveren van een pasfoto en zetten van een handtekening en vingerafdruk. Start uw aanvraag en betaal via Ideal Aanvragen gemeentehuis Komt u liever langs in het gemeentehuis voor het aanvragen van uw paspoort? Maak dan een afspraak aanvragen paspoort en betaal aan de balie. Maak gelijk een afspraak afhalen paspoort. Hiervoor kiest u een datum 5 werkdagen na uw aanvraag in het gemeentehuis. Kosten Product kosten Paspoort 18 jaar en ouder € 86,85 Paspoort jonger dan 18 jaar € 65,70 Zakenpaspoort € 86,85 Spoedaanvraag reisdocument € 59,10 (plus kosten paspoort ) Afhandeling 5 werkdagen met spoed: 1 werkdag (aanvragen vóór 15.00 uur)
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2025-02-07
- Collecte, werven en inzameling
Wilt u geld of kleding inzamelen voor een goed doel of een intekenlijst aanbieden? Vraag dan een vergunning aan. Soms hoeft u alleen een melding te doen.
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2025-01-17
- Overlijden, aangifte
Als iemand in Nederland overlijdt, moet dat worden aangegeven bij de gemeente. De aangifte doet u in de gemeente waar de persoon is overleden. Meestal geeft de uitvaartverzorger het overlijden door. In Nederland moet een overledene binnen 6 dagen na overlijden begraven of gecremeerd worden. Hiervoor geeft de ambtenaar van de burgerlijke stand een verlof af. Afspraak maken Deze aangifte maken we voor u in orde tijdens een afspraak. Voor het maken van de afspraak neemt u telefonisch contact op met de gemeente via 14 0184. Kosten De aangifte van overlijden is gratis. Voor het uittreksel betaalt u € 17,00 Online regelen Uitvaartondernemers kunnen online aangifte van overlijden doen: Aangifte van overlijden doen (eHerkening)
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2025-02-07
- Verhuizen naar het buitenland
Verhuist u van Hardinxveld-Giessendam naar het buitenland? Schrijf u dan uit bij de gemeente. Doe dit vanaf 5 dagen voor uw vertrek (niet eerder). Op de dag dat u uw vertrek doorgeeft, schrijft de gemeente u uit. Zie ook 'datum vertrek buitenland' op deze pagina. Online regelen Als er niemand achterblijft op uw oude adres, dan kunt u de wijzigingen online doorgeven. Verhuizen naar het buitenland doorgeven U kunt een bewijs van uitschrijving aanvragen bij de Registratie Niet-Ingezetene. Blijft er wel iemand achter? Maak dan een afspraak met de gemeente. Alle personen die vertrekken naar het buitenland komen tegelijk naar de balie om aangifte te doen. Ook de minderjarige kinderen. Neem een geldig identiteitsbewijs mee (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs). Maak een afspraak
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2025-02-07
- Gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats
Heeft u een gehandicaptenparkeerkaart en zijn er dicht bij uw huis weinig parkeerplaatsen? U kunt dan een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats aanvragen. Kosten Voor het in behandeling nemen van de aanvraag worden legeskosten van € 111,55 in rekening gebracht. Dit is ongeacht of de aanvraag wordt toegekend of afgewezen. Indien een aanvraag om een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken wordt toegekend, worden voor de aanleg van een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken legeskosten van € 509,00 in rekening gebracht. Voor het voldoen van de kosten ontvangt u van ons een factuur. Afhandeling Binnen 12 weken krijgt u bericht over uw aanvraag.
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2025-02-04
- Afschrift/uittreksel huwelijksakte aanvragen
Soms heeft u een afschrift of uittreksel van uw huwelijksakte nodig (uit het huwelijksregister van de Burgerlijke Stand). Bijvoorbeeld voor notariële zaken, of voor het aanvragen van een echtscheiding. U kunt alleen een afschrift aanvragen van: de huwelijksakte van uzelf, of van de huwelijksakte van uw partner, of van de huwelijksakte van een inwonend kind, of van de huwelijksakte van uw inwonende vader of moeder. Het huwelijk moet plaats hebben gevonden in: de gemeente Hardinxveld-Giessendam (op of na 1 januari 1957), de gemeente Giessendam (vóór 1 januari 1957) of de gemeente Hardinxveld (vóór 1 januari 1957). Als het huwelijk in een andere gemeente plaatsvond, moet u het afschrift van de huwelijksakte aanvragen bij die andere gemeente! Taalkeuze U krijgt de keuze om een Nederlandstalig (voor Nederland) of een meertalig afschrift (voor buitenland) aan te vragen. Aanvragen U vraagt een uittreksel met uw persoonsgegevens online aan of persoonlijk aan de balie van de gemeente. Let daarbij wel op de openingstijden van de aanvraagbalie. Aan de balie krijgt u het uittreksel direct mee. Bij een online aanvraag, krijgt u het uittreksel binnen drie werkdagen per post thuisgestuurd. Wat heeft u nodig? Zorgt u ervoor dat u het volgende gereed heeft vóór u met de aanvraag begint: zekerheid dat het huwelijk plaatsvond in de gemeente Hardinxveld-Giessendam. (als u het afschrift aanvraagt voor een inwonend familielid) voornamen, achternaam en geboortedatum van het inwonende familielid datum en plaats van het huwelijk duidelijkheid of u het afschrift in het buitenland nodig heeft Doet u de aanvraag online? Dan heeft u extra nodig: uw DigiD-inloggegevens de benodigde gegevens om online te kunnen betalen (iDEAL, Master Card en VISA). Kosten Prijs: € 17,00 Online aanvragen U logt in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag het dan aan via www.digid.nl. Online afschrift huwelijksakte aanvragen
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2025-02-07
- Uittreksel persoonsgegevens (BRP) aanvragen
Als u als inwoner staat ingeschreven bij de gemeente Hardinxveld-Giessendam, dan kunt u een Nederlandstalig afschrift uit de Basisregistratie Personen (BRP, persoonsgegevens) van Hardinxveld-Giessendam aanvragen en betalen. Vroeger heette dit een uittreksel uit de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA). Doet u binnenkort examen, of wilt u zich inschrijven voor een school, opleiding of woning? Het kan nodig zijn dat u een afschrift uit de BRP (persoonsgegevens) moet indienen. Het uittreksel persoonsgegevens bevat tenminste uw naam, adres, woonplaats, geboorteplaats en geboortedatum. U vraagt een uittreksel met uw persoonsgegevens online aan of persoonlijk aan de balie van de gemeente. Let daarbij wel op de openingstijden van de aanvraagbalie. Aan de balie krijgt u het uittreksel direct mee, u dient hiervoor wel een afspraak te maken. Bij een online aanvraag, krijgt u het uittreksel binnen drie werkdagen per post thuisgestuurd. Online regelen Uittreksel online aanvragen Let op! Heeft u een uittreksel nodig waar alle bewoners van het adres op staan? Dan hebben wij van de personen van 18 jaar en ouder (ook van uw echtgenoot/partner) schriftelijk toestemming nodig. Zij geven door ondertekening van het formulier toestemming verstrekken persoonsgegevens, (pdf 28 Kb) op uittreksel BRP hun goedkeuring. Lukt het online aanvragen niet, maak dan een afspraak. Kosten Aan de balie € 7,95. Online aanvragen via de webwinkel kost € 6,05 Zorgt u ervoor dat u het volgende gereed heeft vóór u met de aanvraag begint: uw DigiD-inloggegevens de benodigde gegevens om online te kunnen betalen (iDEAL, Master Card of VISA).
- Bron: Hardinxveld-Giessendam (Gemeente)
- 2025-01-15