Zoekresultaat 1 - 10 van 14 resultaten

  • Rijbewijs persoonlijk aanvragen

    Een rijbewijs vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Eén week later kunt u het rijbewijs persoonlijk afhalen of, tegen betaling, laten bezorgen. Een rijbewijs is meestal 10 jaar geldig. Heeft u al een rijbewijs en moet u deze verlengen? Of bent u geslaagd voor een nieuwe categorie? Dan kunt u uw rijbewijs ook online aanvragen.

  • Klacht

    Bent u ontevreden over de manier waarop u door de gemeente of Noaberkracht behandeld bent, dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente. Iedereen heeft het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop een bestuurder of een ambtenaar zich heeft gedragen.

  • Trouwen/geregistreerd partnerschap

    De dag waarop u elkaar het ja-woord geeft, is één van de mooiste dagen van uw leven. Of u nu trouwt of uw partnerschap laat registreren. In Tubbergen kunt u de dag vieren op elke plek die u wilt en op elke dag van de week (m.u.v. zon- en feestdagen). En met de trouwambtenaar die u wilt.

  • Evenementenvergunning

    Meer informatie over: het aanvragen van een evenementenvergunning

  • Kwijtschelding

    Wanneer u niet in staat bent een belastingaanslag te betalen, kan deze onder bepaalde voorwaarden geheel of gedeeltelijk kwijtgescholden worden.

  • Melden klein evenement

    Voor sommige activiteiten is geen vergunning nodig, maar is een melding al voldoende. Op deze pagina vindt u hierover meer informatie.

  • Geboorte aangifte

    Aangifte doen van de geboorte van een kind is verplicht. Dit moet binnen 3 dagen na de geboorte.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

    Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Tubbergen woont? Vraag dan een uittreksel basisregistratie personen (BRP) aan bij de gemeente Tubbergen. Daarop staan standaard uw naam, adres, geboorteplaats en –datum. Daarnaast kunt u er andere gegevens op laten zetten. Een uittreksel BRP vraagt u online (via DigiD) aan of in het gemeentehuis.

  • Zakenpaspoort

    Reist u veel? En heeft u meer ruimte in uw paspoort nodig voor douanestempels en visa? Dan kunt u een zakenpaspoort aanvragen. Dit paspoort is dikker dan een gewoon paspoort, namelijk 66 pagina’s. Een zakenpaspoort vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis.

  • WOZ

    De gemeente bepaalt elk jaar opnieuw de waarde van uw woning, bedrijfspand of stuk grond. Dit noemen we de Waardering Onroerende Zaken (WOZ), de WOZ-waarde. In de Wet WOZ is de waardering van onroerende zaken geregeld. De WOZ-waarde vormt de grondslag voor verschillende belastingen. Dit zijn de onroerendezaakbelastingen (gemeente), watersysteemheffing (waterschap), het eigenwoningforfait in het kader van de inkomstenbelasting (rijk) en de bepaling van de erfbelasting (successie). Ook derden kunnen gebruik maken van de WOZ-waarde, bijvoorbeeld bij de bepaling van de hoogte van planschade, bij de bepaling van de hoogte van een inboedelverzekering of bij de verstrekking van een hypotheek. De jaarlijkse aanslag met gemeentelijke belastingen ontvangt u eind februari 2025.