Zoekresultaat 1 - 10 van 12 resultaten

  • Individuele Studietoeslag

    Veel studenten hebben een bijbaan om de studie te betalen. Voor studenten met een beperking is het vaak niet mogelijk om naast de studie te werken. Voor hen is de studietoeslag, een bedrag van € 762,- per jaar. Een steuntje in de rug om toch te kunnen studeren. U vraagt deze aan via het aanvraagformulier op de website van Stroomopwaarts.

  • Individuele Inkomenstoeslag

    Als u geen zicht heeft op inkomensverbetering, komt u wellicht in aanmerking voor deze toeslag. De individuele inkomenstoeslag is een vast bedrag dat u eenmaal per 12 maanden kunt aanvragen. U mag zelf bepalen waar u het geld voor gebruikt. U vraagt deze aan via het aanvraagformulier op de website van Stroomopwaarts.

  • Bijstand

    Heeft u niet voldoende geld om rond te komen? Dan komt u misschien in aanmerking voor een bijstandsuitkering. Deze vraagt u digitaal via de website van Stroomopwaarts aan. Zodra u de uitkering heeft aangevraagd gaat u samen met Stroomopwaarts kijken wat nodig is om aan het werk te komen.

  • Schuldhulpverlening

    Heeft u schulden die u zelf niet meer kunt oplossen? Het team schuldhulpverlening van Stroomopwaarts helpt u bij het op orde krijgen van uw financiële situatie. U vraagt dit aan via het aanmeldformulier op de website van Stroomopwaarts.

  • Schildje voor op de gevel aanvragen

    Bent u eigenaar van een beeldbepalend pand in Vlaardingen? Dan kunt u een gratis emaillen schildje voor op de gevel ophalen op het stadskantoor. Op het schildje staat het stadswapen. Verder heeft het schildje de kleuren van de Vlaardingse vlag: rood, geel en blauw. Zo valt de cultuurhistorische waarde van uw pand extra op. Hoe werkt het? Haal het gratis schildje op bij het stadskantoor. Neem uw identiteitsbewijs mee. Onderteken een ontvangstverklaring en u krijgt het schildje direct mee. Bij het schildje zit een instructie. Daarin staat hoe u het schildje aan uw voorgevel moet vastmaken. Het schildje moet goed zichtbaar zijn vanaf de openbare weg. Gaat het om een beeldbepalende flat of een appartementencomplex? Dan kan een bestuurslid van de Vereniging van Eigenaren (VVE) het schildje ophalen. Kosten Geen Meenemen Identiteitsbewijs Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Bezwaarschrift tegen bestuurlijke besluiten

    De gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester zijn ieder een ’bestuursorgaan’. Een bestuursorgaan is verantwoordelijk voor de gemeentelijke besluitvorming. Wie het niet eens is met een beslissing van het deze bestuursorganen kan een bezwaarschrift indienen. Het betreffende bestuursorgaan bekijkt de zaak dan opnieuw en neemt een besluit op het bezwaarschrift. Direct regelen Bezwaar maken Voorwaarden U kunt een bezwaarschrift indienen als: U het niet eens bent met een besluit dat een bestuursorgaan op uw eigen aanvraag heeft genomen. U het niet eens bent met een besluit dat een bestuursorgaan heeft genomen op een aanvraag van iemand anders en waar u rechtstreeks bij betrokken bent. Het besluit op uw aanvraag niet binnen de geldende termijn is of wordt genomen. Het bestuursorgaan weigert een besluit te nemen. U nadelige gevolgen ondervindt van een besluit dat een bestuursorgaan van de gemeente uit zichzelf (ambtshalve) neemt. Hoe werkt het?  Een bezwaar dient u als volgt in bij de gemeente: Post Schrijf uw bezwaar en stuur dat naar: Gemeente Vlaardingen Postbus 1002 3130 EB Vlaardingen Digitaal Vraag uw bezwaarschift via het digitale formulier aan. Bezwaar maken  Vermelden bij bezwaar In uw bezwaarschrift moet u in ieder geval vermelden: uw naam en adres,  uw telefoonnummer zodat contact opgenomen kan worden om samen met u te bespreken wat de beste aanpak van uw bezwaarschrift is. de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft. een omschrijving van de beslissing waartegen u bezwaar wilt maken. de reden waarom u bezwaar maakt. uw handtekening. Het bezwaarschrift moet bij de gemeente ingediend zijn binnen 6 weken nadat de gemeente het besluit bekend heeft gemaakt (door toezending aan de aanvrager of publicatie in de krant). Komt uw bezwaarschrift te laat binnen dan wordt het niet inhoudelijk in behandeling genomen. Afhandeling U ontvangt altijd een schriftelijke ontvangstbevestiging. Het bestuursorgaan geeft uw bezwaarschrift in behandeling bij de commissie bezwaarschriften. Deze commissie is verdeeld in drie kamers. De commissie brengt advies uit aan het betreffende bestuursorgaan met een voorstel voor de te nemen beslissing op het bezwaarschrift. De uiteindelijke beslissing wordt genomen door de raad, het college of de burgemeester. U ontvangt bericht van de commissie bezwaarschriften wanneer uw zaak wordt behandeld. De voorzitter van de kamer beslist of u op een hoorzitting wordt gehoord. Als dit het geval is, wordt u uitgenodigd voor de hoorzitting. Deze schriftelijke uitnodiging wordt tenminste twee weken van tevoren toegezonden. Wanneer de datum en/of het tijdstip van de hoorzitting een probleem voor u is, kunt u met opgaaf van redenen tot 3 dagen voor de hoorzitting aan de voorzitter verzoeken om wijziging van dit tijdstip. De beraadslaging over het door de kamer uit te brengen advies vindt plaats achter gesloten deuren. U en de andere partij(en) kunnen de beraadslaging dus niet bijwonen. Het mondelinge advies van de kamer wordt op schrift gesteld en via de betrokken vakafdeling toegezonden aan het betreffende bestuursorgaan. Voorlopige voorziening Tijdens de bezwaarschriftprocedure geldt de genomen beslissing. Het kan zijn dat deze beslissing intussen onherstelbare gevolgen voor u heeft. U kunt dan tijdens de bezwaarschriftprocedure de rechter vragen een 'voorlopige voorziening' te treffen. Dit betekent dat een speciale regeling kan worden getroffen voor de periode dat het bezwaarschrift nog in behandeling is. Aan de procedure voor 'voorlopige voorziening' zijn kosten verbonden. Hoe hoog de kosten in uw specifieke geval zijn, kunt u navragen bij de Rechtbank. In die gevallen dat een bezwaarschriftprocedure geen toegevoegde waarde meer biedt omdat er al een volledige en uitgebreide uitwisseling van argumenten heeft plaatsgevonden, is het mogelijk om in het bezwaarschrift te verzoeken deze procedure over te slaan en in te stemmen met rechtstreeks beroep. Besluit Het bestuursorgaan tegen wiens besluit een bezwaarschrift is ingediend, moet vervolgens binnen 12 weken na afloop van de bezwarentermijn van 6 weken een nieuwe beslissing nemen. Indien nodig kan deze termijn met 6 weken worden verlengd. U ontvangt dan een brief hierover. De nieuwe beslissing houdt een heroverweging in van het eerdere besluit met inachtneming van het advies van de commissie bezwaarschriften.  Als de beslissing op bezwaar afwijkt van het advies van de kamer, wordt in de beslissing de reden voor die afwijking vermeld. Kosten Geen Heeft u nog vragen? U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.    

  • Subsidie aanvragen klimaatadaptieve activiteiten

    Hitte, droogte, hevige regenval… De klimaatverandering zorgt nu al voor de nodige ongemakken in onze stad. Om Vlaardingen daar beter tegen bestand te maken, zijn er aanpassingen nodig: meer  groen, meer water en een goed werkende waterafvoer. De gemeente Vlaardingen kan dat niet alleen omdat een groot deel van de stad particulier bezit is. Samen kunnen we de stad klimaatbestendiger maken. Daarom kunnen bewonersverenigingen, Verenigingen van Eigenaren (VVE’s), ondernemersverenigingen en woningcorporaties vanaf nu subsidie aanvragen om waterbergende en vergroenende maatregelen te nemen en zo bijdragen aan een stad die tegen een klimaatstootje kan. Want een groot deel van de stad bestaat uit woningen, tuinen en bedrijfspanden. Groene daken, ruimte voor waterberging in gemeenschappelijke tuinen, op daken of terreinen, een parkeerterrein dat niet dicht bestraat is, maar water doorlaat, het zijn maar een paar van de vele mogelijkheden om een bijdrage te leveren aan een stad die het hoofd kan bieden aan het veranderende klimaat. Heeft u (onderhouds)plannen voor uw bestaande gebouw of terrein? De subsidieregeling maakt het mogelijk om een groenere, klimaatbestendige uitvoering mogelijk te maken. Lees eerst de subsidieregeling voor de criteria en voorwaarden en vraag dan subsidie aan. Direct regelen Aanvraagformulier subsidie klimaatadaptieve activiteiten (pdf, 182 kB) Voorwaarden In de subsidieregeling Klimaatadaptieve activiteiten (pdf, 178 kB) leest u aan welke criteria en voorwaarden u moet voldoen. Hoe werkt het? U kunt de subsidie aanvragen namens een vereniging of stichting. Vraag de subsidie aan via het formulier ‘aanvragen subsidie klimaatadaptieve activiteiten’. Binnen 6 weken beslist de gemeente of u subsidie krijgt. Kosten De aanvraag is gratis. Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Vergoeding kinderopvang

    In het Landelijk Register Kinderopvang en Peuterspeelzalen zijn alle geregistreerde kinderopvangvoorzieningen van Nederland opgenomen. Alleen met opvang uit dit register, komt u in aanmerking voor kinderopvangtoeslag. U vraagt kinderopvangtoeslag aan bij de Belastingdienst, via www.belastingdienst.nl. Het duurt ongeveer 6 weken voor de Belastingdienst de eerste toelage stort. Tip: Vraag de toeslag direct aan als u het contract voor kinderopvang hebt ontvangen.

  • Wajong-uitkering

    Wanneer u op jonge leeftijd een ziekte of handicapt hebt gekregen en daardoor nu en in de toekomst niet kunt werken, kunt u misschien een Wajong uitkering krijgen. Wajong vraagt u aan bij het UWV. Kunt u nu of in de toekomst wel werken? Dan krijgt u geen Wajong. Meld u bij ons, wij helpen u bij het zoeken naar een passende baan.

  • Uitstallingen

    Een winkeluitstalling of reclame-uiting is het uitstallen van objecten, meestal aan de voorkant van een winkel, met het doel producten of diensten onder de aandacht te brengen van het publiek. Als u iets voor uw winkel wilt uitstallen, moet u dit bij de gemeente aanvragen, dit kan digitaal. Direct regelen Aanvraagformulier 'uitstallen van winkelgoederen en/of borden' Hoe werkt het? Vul het aanvraagformulier 'uitstallen van winkelgoederen en/of borden' in. De precariocontroleur komt langs om de situatie te beoordelen. De controleur beoordeelt onder andere op verkeersveiligheid, parkeren en vlotte doorstroming van het voetgangersverkeer. U ontvangt binnen 3 werkdagen een reactie. Als u geen gebruik meer wilt maken van de winkeluitstalling of beëindigt u uw winkelactiviteiten, moet u dit doorgeven aan de gemeente. Voorbeelden van een winkeluitstalling zijn sandwichborden, uitzoekbakken, kledingrekken, decoratiemateriaal, een rek met groente en fruit of een kippengrill. Ook een speeltoestel voor kinderen is een uitstalling. Kosten voor 0 – 5 m2: € 86,90  per jaar voor 6 – 15 m2: € 521,75  per jaar voor 16 - 40 m2: € 1.391,25 per jaar De precariobelasting wordt namens de gemeente geïnd door de Regionale BelastingGroep (RBG). Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.