Zoekresultaat 1 - 5 van 5 resultaten

  • Afvalpas

    U heeft een afvalpas nodig als u afval naar de milieustraten van Dar in Nijmegen en Wijchen brengt of naar de gemeentewerf. Ook voor het aanbieden van restafval in de ondergrondse containers en luiers en incontinentiemateriaal in de luiercontainers heeft u de afvalpas nodig. Afvalpas aanvragen bij Dar Kosten Een nieuwe afvalpas kost € 10,-.  In de eerste 3 maanden na verhuizing is de pas gratis. Bijzonderheden U vraagt de afvalpas aan en betaalt deze online bij Dar. U kunt gratis een afvalpas aanvragen als u net bent verhuisd. Als u uw afvalpas kwijt bent, kunt u bij Dar een nieuwe bestellen, de oude wordt dan geblokkeerd.  Meer informatie Meer informatie over afvalinzameling.

  • Antireclamesticker

    Wilt u geen ongeadresseerde post meer ontvangen? Plak dan een antireclamesticker bij uw brievenbus. Deze sticker kunt u ophalen bij de receptiebalie in het gemeentehuis. Kosten Geen. Bijzonderheden Er zijn verschillende stickers: Met een NEE/NEE sticker krijgt u geen reclame en huis-aan-huisbladen meer. Let op: u krijgt ook de gemeentegids niet meer. Met een NEE/JA sticker krijgt u geen reclamefolders meer. U ontvangt nog wel huis-aan-huisbladen en de gemeentegids. Via InMijnBus kunt u online aangeven of wel u of geen folderpakket van Spotta wilt krijgen. Bij InMijnBus kunt u ook de bezorging tijdelijk onderbreken, bijvoorbeeld bij vakantie. Ook kan u zelf een folderpakket samenstellen. Zo valt drukwerk niet voor niets in de bus. 

  • Afvalinzameling

    De gemeente Beuningen vindt het belangrijk om afval zoveel mogelijk gescheiden in te zamelen om deze als grondstoffen te kunnen hergebruiken. Kosten U betaalt een vast bedrag per huishouden voor afvalinzameling, hier krijgt u jaarlijks een aanslag voor van Munitax. Een vuilniszak restafval weggooien in een ondergrondse restafvalcontainer kost € 1,00. Hier krijgt u jaarlijks een rekening voor van Munitax. Grof afval wegbrengen naar een milieustraat kost € 0,22 per kilo. Voorwaarden U heeft een afvalpas nodig voor gebruik van afvalcontainers of het wegbrengen van afval naar de milieustraat of gemeentewerf. Bijzonderheden In Beuningen (onder)scheiden we: gft (huis aan huis inzameling): groene container of grijze container met groene deksel plastic+ (huis aan huis inzameling): grijze container met oranje deksel papier en karton (huis aan huis inzameling): grijze container met blauwe deksel glas (containers) textiel (containers) restafval (ondergrondse containers) luiers en incontinentiemateriaal (containers) Afval wegbrengen U kunt uw afval ook wegbrengen naar: de gemeentewerf, Van Heemstraweg 95, Beuningen. Lees welk afval u kunt inleveren bij de gemeentewerf.  de milieustraat Dar, Kanaalstraat 401 Nijmegen de milieustraat Dar, Bijsterhuizen 2406, Wijchen Let op! We maken onderscheid tussen gratis afvalsoorten, restafval en betaalde afvalsoorten. Afvalcontainers Neem in de volgende situaties contact op met Dar: Als u uw een tweede plastic+-container, gft-container of papiercontainer wilt aanvragen. Hier zijn kosten aan verbonden.  Als u uw plastic+ of gft-container wilt omruilen voor een ander formaat. Hier zijn kosten aan verbonden. Binnen drie maanden na uw verhuizing is het omruilen gratis. Als u verhuist u naar een nieuwbouwhuis waar nog geen containers staan. Meer informatie Lees meer over afvalinzameling op de website van Dar. Bekijk tips voor gft-afval in de zomer en winter. Openingstijden van de gemeentewerf en de milieustraten.

  • Rioolaansluiting

    Is uw woning of uw bedrijf niet aangesloten op de riolering? Vraag dan (op tijd) een aansluiting aan bij de gemeente. De gemeente zorgt voor de aansluiting tot en met het aansluitpunt (de ontstoppingsput). Deze put komt te liggen op uw terrein 0,5 meter van de kadastrale eigendomsgrens. Op uw eigen terrein moet u zelf zorgen voor de aanleg van de riolering van uw gebouw of woning tot het aansluitpunt. Download het aanvraagformulier voor de aanvraag van een rioolaansluiting via onderstaande knop. Aanvraagformulier rioolaansluiting downloaden (pdf, 54 kB) Kosten U betaalt zelf de kosten voor de rioolaansluiting. De kosten kunnen per aanvraag verschillen. Het gaat namelijk om maatwerk. De kosten voor de rioolaansluiting bestaan uit een aantal onderdelen. De aanvraagkosten. De werkelijk gemaakte kosten voor (de realisatie van) de aansluiting. De kosten kunnen erg verschillend zijn. Dit hangt af van een aantal factoren. Of een aansluiting binnen of buiten de bebouwde kom ligt. Het systeem van de riolering. Hoe ver de bestaande/openbare riolering van de aangevraagde aansluiting af ligt. Kruizen van wegen, watergangen en andere obstakels (kabels en leidingen NUTS). De diepte van de bestaande riolering. Een aanvraag voor één of meerdere kavels. Na uw aanvraag ontvangt u van de gemeente een offerte met de werkelijke kosten. Vanaf het moment van aansluiting betaalt u ook rioolheffing. Wat heeft u nodig? Voor uw aanvraag moet u de volgende gegevens aanleveren: Een ingevuld aanvraagformulier. Een op schaal gemaakte situatietekening (schaal 1 : 100 of groter) in pdf/dxf met daarop aangegeven (indien aanwezig):  bebouwing (bestaand/nieuw) totaal verhard oppervlak bebouwing en verharding in m² (bestaand/nieuw) erfgrens (grens particulier terrein/gemeentegrond) vuilwater riool tot en met het aansluitpunt (ontstoppingsput) naar hoofdriool hemelwaterriool tot en met het de erfgrens waarbij is aangeven waar deze naar toe afvoert (hemelwaterriool gemeente, sloot, anders) eventuele controleputten diameter van leiding(en) diepte van de leiding ten opzichte van het maaiveld ter hoogte van de erfgrens bestaande leiding(en) Voorwaarden Voor een rioolaansluiting heeft de gemeente de aansluitvoorwaarden riool (pdf, 133 kB) vastgesteld. Bijzonderheden U mag geen hemelwater afvoeren via het vuilwater of gemengde rioolstelsel. U moet het hemelwater op eigen terrein verwerken. Kunt u niet voldoen aan de bovenste twee eisen? Dan moet u dit kunnen aantonen. Bij het lozen op sloten of oppervlaktewater heeft u vaak te maken met regelgeving vanuit het Waterschap. In sommige gevallen is er geen andere mogelijkheid dan het gescheiden aanleveren van vuilwater en hemelwater bij de erfgrens. U moet dan twee aansluitingen aanvragen.  Tips Vraag de rioolaansluiting op tijd aan. Het kan namelijk even duren voordat we alle werkzaamheden kunnen uitvoeren. Dit is afhankelijk van de locatie en omstandigheden. Neem voordat u de aanvraag doet eerst contact op met de rioolbeheerder van de gemeente via telefoonnummer 14 024 of per e-mail via gemeente@beuningen.nl. Hij kan u ook meer vertellen over de aansluittermijn. Meer informatie Verordening op de heffing en de invordering van Rioolheffing. Is er een probleem met de riolering? Geef uw melding door via het digitale meldingsformulier openbare ruimte.

  • Vuur stoken

    U kunt een ontheffing krijgen voor een brandstapel met  een omvang van minimaal 4m³ en maximaal 25m³. Voor het stoken van snoeiafval en houtafval gelden wel brandveiligheidseisen en regels om rookoverlast te voorkomen. De ontheffing vraagt u digitaal aan met DigiD. Doe dit minimaal twee weken voordat u wilt stoken. Doet u de aanvraag als organisatie? Dan maakt u gebruik van eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau EH 2+ of hoger. Heeft u nog geen eHerkenningsmiddel? Lees dan in het stappenplan eHerkenning hoe u dit kunt aanvragen. Stookontheffing aanvragen  Doet u de aanvraag namens uzelf? Dan logt u in met uw eigen DigiD. Stookontheffing aanvragen  Mijn Beuningen U kunt uw aanvraag volgen via Mijn Beuningen. Dit is uw persoonlijke internetpagina. Ook ontvangt u daar het besluit op uw aanvraag. Kosten Geen. Voorwaarden De belangrijkste voorwaarden zijn: Het verbranden van schadelijke stoffen is tijdens het stoken verboden. Bij het aansteken van het vuur mag u geen gebruik maken van aanmaakstoffen zoals afgewerkte olie, benzine, petroleum, autobanden en dergelijke. Toegestaan zijn schoon onbehandeld hout en papier. Het aansteken met een gasbrander is een bruikbaar alternatief. Krijgt u een stookontheffing? Dan ontvangt u een stooknummer dat u moet opgeven bij de Brandweer Gelderland Zuid. De contactgegevens van de brandweer vindt u in de ontheffing. Stoken is niet toegestaan: Tijdens waarschuwingsfase voor verhoogde concentraties luchtverontreiniging. Bij mist of regen. Bij een windkracht kleiner dan één of groter dan vijf Beaufort. Bij extreme droogte (op last van de brandweer). In de periode tussen zonsondergang en zonsopgang. Op zondagen en (lokale en nationale) feestdagen. De afstand van de rand van de stookplaats tot de volgende objecten bedraagt tenminste: 10 meter tot een oppervlaktewater; 50 meter tot een gebouw of opstal, een opstapeling van oogstproducten, een opslag van brandbare stoffen of een openbare weg; 100 meter tot natuurgebieden (bossen/droge begroeiing). Meer informatie Heeft u vragen over (de aanvraag van) de stookontheffing? Neem dan contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 024.