Zoekresultaat 1 - 10 van 15 resultaten
- Loterij organiseren
Voor het organiseren van een loterij heeft u een loterijvergunning nodig Voor het organiseren van een bingo moet u een melding doen
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2023-01-02
- Verloren of gevonden voorwerpen
Meld een verloren of gevonden voorwerp bij de gemeente Doe dit online, telefonisch of persoonlijk
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2022-11-02
- Emigreren
Als u voor meer dan 8 maanden naar het buitenland vertrekt, moet u dat aan ons doorgeven U kunt uw emigratie maximaal 5 dagen voor uw vertrek aan de gemeente doorgeven Maak hiervoor een afspraak met team Burgerzaken. Neem een geldig legitimatiebewijs mee naar de afspraak
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2021-10-19
- Reizen met kinderen
Reist u met kinderen naar het buitenland? Dit kan problemen opleveren bij de paspoortcontrole. U heeft bewijs nodig dat u met de kinderen mag reizen, in de volgende gevallen: Het zijn uw kinderen, maar zij hebben een andere achternaam dan u heeft U heeft niet het gezag over uw kinderen Het zijn niet uw kinderen Op de website van de Rijksoverheid vindt u meer informatie over reizen met kinderen, documenten die u hierbij nodig heeft en een toestemmingsformulier.
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2023-11-21
- Bewijs Nederlanderschap
Is een bewijs dat u de Nederlandse nationaliteit heeft Vereist voor verhuizen naar het buitenland, trouwen, bepaalde beroepen Op 2 manieren aanvragen: online met DiGiD of op afspraak Een uittreksel via DiGiD wordt per post naar u toegestuurd (en duurt dus enkele dagen) Maakt u een afspraak, neem dan een geldig identiteitsbewijs mee, u krijgt het uittreksel direct mee
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2023-01-02
- Klacht indienen
U kunt een klacht indienen als u ontevreden bent over een medewerker of bestuurder U kunt uw klacht online of schriftelijk indienen Het is niet mogelijk om uw klacht via de mail in te dienen Let op: gebruik de groene knop 'online indienen' alleen voor een klacht over een medewerker of bestuurder. Als u een klacht of melding heeft over de openbare ruimte (scheef paaltje, kapotte stoeptegel, hondenpoep, zwerfvuil of parkeeroverlast), meldt u dit via Fixi.
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2023-08-15
- Legalisatie handtekening
Soms moet een handtekening gelegaliseerd worden. De gemeente controleert dan of een handtekening van u is. Het legaliseren van een handtekening is vaak nodig op documenten die naar het buitenland moeten worden gestuurd. Bijvoorbeeld als u garant staat voor familie of vrienden uit het buitenland, die Nederland willen bezoeken (aanvraag toeristenvisum). Ook als u ergens uw toestemming voor geeft, kan legalisatie nodig zijn. U zet in het bijzijn van de ambtenaar uw handtekening op het document of formulier. De ambtenaar vergelijkt die handtekening met de handtekening op uw legitimatiebewijs. De legalisatie bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document of ingevulde formulier. Maak een afspraak met de gemeente Neem uw identiteitsbewijs mee Onderteken een document onder toezicht van een ambtenaar
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2023-01-02
- Paspoort
Het aanvragen van een paspoort kan alleen op afspraak. U moet de Nederlandse Nationaliteit hebben en staat ingeschreven in de gemeente. Iedereen moet het paspoort persoonlijk aanvragen en afhalen (jonge kinderen moeten ook aanwezig zijn bij aanvragen en afhalen). U betaalt bij de aanvraag. Na vijf werkdagen kunt u op afspraak uw paspoort afhalen. Haal het paspoort binnen drie maanden na uw aanvraag op. Daarna wordt het paspoort ongeldig en zijn wij verplicht het te vernietigen. In dat geval moet u opnieuw de aanvraag doen en betalen. U kunt een spoedaanvraag indienen. Als u de aanvraag voor 15.30 uur doet, kunt u uw paspoort de eerstvolgende werkdag na 11.00 uur afhalen (op donderdag na 12.00 uur). Hieraan zijn extra kosten verbonden. Reist u met kinderen? Lees hier meer informatie over op de website van de Rijksoverheid. Reist u veel, dan kan het handig zijn om een Zakenpaspoort (meer bladzijden; meer ruimte voor visa en douanestempels) of een Tweede Paspoort (i.v.m conflicterende landen) aan te vragen. Noodpaspoort Bent u uw paspoort kwijtgeraakt en moet u onmiddellijk op reis? Vraag dan een noodpaspoort aan bij de marechaussee (geldig voor één reis). Kijk op deze website van de Marechaussee voor meer informatie.
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2023-11-21
- Geboorteaangifte
Bent u ouder(s) geworden? Doe de geboorteaangifte binnen drie werkdagen na de geboorte. Dit doet u in de gemeente waar het kind geboren is. Maak hiervoor een afspraak. Lukt het niet om via de website binnen drie dagen een afspraak te maken, neem dan telefonisch contact op met de gemeente via het telefoonnummer 14 0252. We maken een geboorteakte op waarmee u de naam van uw kind officieel vastlegt. We schrijven uw kind ook in de gemeentelijke Basisregistratie Personen (BRP) in, waardoor uw kind een Burger Service Nummer (BSN) krijgt. Vanaf 01-01-2024 is de keuze voor een achternaam uitgebreid. Kijk voor meer info op de website van de Rijksoverheid
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2023-11-16
- Aangifte van overlijden
De aangifte van overlijden wordt gedaan in de gemeente waar de persoon is overleden. Meestal doet de uitvaartverzorger deze aangifte, maar een nabestaande mag dit ook doen. Wilt u als nabestaande de aangifte doen, neem dan telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 14 0252 voor een afspraak. Neem bij de aangifte een geldig legitimatiebewijs mee en de verklaring van overlijden (via arts). Neem het trouwboekje van de overledene mee als u het overlijden daarin wilt laten vastleggen. Info voor uitvaartverzorgers U kunt digitaal aangifte doen. Gebruik hiervoor de knop 'afspraak maken' op deze pagina. Uitvaartverzorgers kunnen ook aangifte doen via de mail. Heeft u niet eerder in deze gemeente via de mail aangifte gedaan, neem dan telefonisch contact op met burgerzaken via telefoonnummer 14 0252.
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2023-11-15