Zoekresultaat 1 - 10 van 20 resultaten

  • Geregistreerd partnerschap

    Wat leuk dat u uw relatie met uw partner officieel wilt laten vastleggen in een geregistreerd partnerschap. Om dat te kunnen doen, meldt u dit uiterlijk twee weken van tevoren bij de gemeente.

  • Bezwaar maken

    Als u het niet eens bent met een besluit van de gemeente, kunt u binnen 6 weken bezwaar maken.

  • Geboorteaangifte

    Gefeliciteerd met de geboorte van uw kind. Om dit officieel bekend te maken, doet u binnen 3 dagen aangifte van de geboorte. U doet dit in de gemeente waar uw kind is geboren. Dit is wettelijk verplicht.

  • Verhuizen naar Nederland

    Als u in Nederland komt wonen, moet u zich inschrijven bij de gemeente. Dit geldt ook als u al eerder in Nederland hebt gewoond.

  • Trouwen

    Het is jullie dag! Team Burgerzaken helpt u graag bij het regelen van het formele gedeelte van uw huwelijk of geregistreerd partnerschap. Kijk ook op www.westvoorne.nl/trouwen

  • Echtscheiding of einde geregistreerd partnerschap

    Als u niet meer samen wilt zijn met uw partner, vraagt u een echtscheiding aan of een beëindiging van uw geregistreerd partnerschap. In beide gevallen regelt u dit via een advocaat.

  • Verklaring omtrent het gedrag (VOG)

    Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Werkgevers of organisaties kunnen om een VOG vragen. Bijvoorbeeld als u in de kinderopvang of het onderwijs gaat werken, maar ook als u een wapenvergunning aanvraagt.

  • Aanpassen onjuiste persoonsgegevens

    De gemeente houdt gegevens over haar inwoners bij in de Basisregistratie Personen (BRP). Als uw persoonsgegevens niet goed geregistreerd staan, kunt u de gemeente vragen om dit aan te passen. U kunt uw gegevens controleren op MijnOverheid. In de BRP staan naast uw voornamen, achternaam, geslacht en burgerservicenummer (BSN) gegevens over uw: ouders; nationaliteit; huwelijk of geregistreerd partnerschap; overlijden; inschrijving in de BRP; verblijfplaats (adres); kinderen; verblijfstitel (als u uit een ander land komt); gezagsverhouding en curatele; reisdocument (paspoort en/of identiteitskaart); kiesrecht.

  • Attestatie de vita (internationaal bewijs van in leven zijn)

    Een attestatie de vita is een internationaal bewijs dat u in leven bent. U vraagt de attestatie de vita persoonlijk aan bij de gemeente. Als u in Nederland, Aruba, Curaçao, Bonaire, Sint Maarten, Sint Eustatius en Saba een bewijs van in leven zijn nodig hebt, vraagt u geen attestatie de vita aan maar een bewijs van in leven zijn.

  • Briefadres

    Als u geen woonadres in Nederland hebt, kunt u zich tijdelijk inschrijven op het adres van iemand anders of van een instelling. Dit heet een briefadres. Op dit adres ontvangt u dan voortaan uw post. U vraagt dit briefadres aan bij de gemeente. Vanaf 1 januari 2022 is de gemeente wettelijk verplicht om degene die dak – of thuisloos is in te schrijven op een briefadres.Als er geen briefadresgever beschikbaar is moet de gemeente zelf als briefadresgever optreden. Dat kan bijvoorbeeld het adres van het gemeentehuis zijn